• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAJJAKUX - User experience design
    Ceník případových studií největších UX agentur


    cenik nejvetsich UX konzultacnich agentur

    Zajimave UX weby:
    Baymard.com
    Nielsen group
    GoodUI

    rozbalit záhlaví
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    To si myslim ze vsechny body nezvladne jen z GA vytahnout, ale zkus ho a napis zda to dal 😀
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    KAJJAK: Bohužel u nás máme bezpečnost a jen tak na web si nic nepustíme. Takže používáme GA kde nejjednodušší věci si dokážu vytáhnout, ale na ty složitější potřebuji webového analitika. Teď právě vymýšlím jaké otázky na GA potřebuji jako UXák. Promptoval jsem uměliou inteligenci a vytáhnul jsem tohle:

    1. Jaký zdroj návštěvnosti má největší poměr konverzí
    Zjistit, kolik návštěvníků provede každou z těchto akcí.

    2. Jaká je míra konverze pro jednotlivé akce?
    Zjistit, kolik návštěvníků provede každou z těchto akcí.

    3. Jaké jsou hlavní zdroje návštěvnosti této LP?
    Určit, odkud návštěvníci přicházejí (např. organické vyhledávání, PPC reklamy).

    4. Které části LP mají nejvyšší míru opuštění?
    Identifikovat konkrétní sekce stránky, kde uživatelé odcházejí bez akce.

    5. Jak dlouho se návštěvníci zdržují na této LP?
    Zjistit průměrnou dobu strávenou na stránce.

    6. Jaké jsou nejčastější cesty uživatelů před dokončením akce na LP?
    Analyzovat, jak se uživatelé pohybují po webu před tím, než dojdou na LP.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    PETRPEDROS: Ja ted zkousim https://clarity.microsoft.com/ a pomaha mi to vic net analytics pochopit kde mame ux chybky
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Ahoj, pracuji na zlepšení konverze na jedné landing page a potřebuji spolupracovat s analytikem. Jaké otázky bych měl položit, aby mi poskytl relevantní data z Google Analytics, která nám pomohou zvýšit konverze na této LP? Nebo jestli máte nějaký článek na toto téma rád se inspiruji. Díky
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    Resil sem to samy.
    Víceméně mi vykrystalizovaly dvě možnosti

    1. Pokud je ten seznam seřazenej dle času, tak nahoře mít řádek když přijde nová informace (něco jako 5 new items, click for refresh.

    2. Mít tam refresh tlačítko, který se zvýrazní ve chvíli kdy mas nový zaznam. Další výhoda tohohle řešení je, ze uživatel má možnost dat refresh seznamu sám, i když tam nový zaznam není, což mu dává jistou iluzi kontroly…a kontrolu maj uživatelé rádi ;)
    KULHY
    KULHY --- ---
    EPICFAIL: Asi bych testoval:
    1) Úplně jednoduchej toggle, něco jako "Inspect". Default vypnuito a není možnost klikat do detailů. Po zapnutí se autoscroll zastaví a indikátor nových záznamů řeší případnou doměnku, že je uživatel na posledním záznamu.
    2) Nějakou hybridní variantu, kde uživatel dává najevo svou interakcí záměr jít do těch detailů. List při odscrollovaní z posldní položky zůstane nehybný a nějaký floating indikátor signalizuje že existují nové zázanmy (s možností na klik dojet na poslední a obnovit tím autoscroll). Steně tak bych možná pozastavil autoscroll na hover (desktop only experience) nad položkama a obnovil po nějakém čase bez intarakce. Na touch devices by to šlo možná řešit nějakým double-tap, konec konců proč ne i dekstop, první klik pauzne a vybídne tě k výběru a druhý až tě odvede na detail.
    EPICFAIL
    EPICFAIL --- ---
    KULHY: Hlavní funkcí bude to vrtaní se v detailech. Jedná se o web, kde tenhle seznam představuje aktuálně probíhající operace na serveru. Můžeš si rozkliknout detail, který je ve formě hex editoru, protože tyto operace mají data v binární podobě. Jo a je to vlastně nekonečný seznam, jednotlivé záznamy se posílají na klienta a nedrží se dal na serveru.
    KULHY
    KULHY --- ---
    EPICFAIL: To bude chtít víc informací. Co je primární funkce toho listu, vrtání se v detailech nebo monitoring nových záznamů? Je to nějakej nekonečnej log? Na čem se to konzumuje? Je to v kontextu nějakýho dalšího UI?

    Co mě napadá, ten pause systém by mohl fungovat, ale taky by to mohl být nějaký dvojí pohled najednou (list bez autoscrollingu a extra realtime přehled nových, třeba něco jako jsou toast messages, ale subtilněji, nebo prostě druhý okno). Pak se taky nabízejí nějaký pokročilejší interakční fígle, jako detekci scrollingu, hoveringu a aktivity uživatele obecně s nějakou delay. Nevím jak moc je to řešitelný z pohledu frontendu, záleží taky na tý platformě, cucám z prstu.
    EPICFAIL
    EPICFAIL --- ---
    Nemate nekdo nejakej ukytej ux gem ohledne realtime listu kde pribejvaji nove polozky ale zaroven uzivatel by mel mit moznost vybrat zaznam a zobrazit pro nej detail (ten uz se nemeni)?Napada me nejake pause/play pripadne nejakej posuvnik ktery urci rychlost “prilepovani” novejch zaznamu: realtime - duchodce (+1 zaznam za xy vterin napr).
    QUICK
    QUICK --- ---
    LUCIEN: Důležité, aby chování dávalo smysl... Začal bych pročtením material designu manuálu pro FAB a bottom navigation, co jsem linkoval.

    Z mého pohledu by FAB měl obsahovat nějakou důležitou akci - vytvoření, sdílení, start nějakého procesu... Můžeš pod ním skrýt i podpoložky, ale mělo by to dávat smysl (souvisí s hlavní akcí). Například FAB pro sdílení - vybereš typ sociální sítě, kam sdílíš. Vytočení čísla - vybíráš kontakt z několika posledních kontaktů atp.

    Varianta 1 / 2 - ano, je to možné. Viz https://m2.material.io/components/buttons-floating-action-button#types-of-transitions včetně Do / Don't

    Varianta 3 - To nebude dobrý nápad. Imho by měla být jedno tlačítko pro hlavní akce.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    LUCIEN: porad se mi nezda to vyuziti toho FABu. Z principu by mel bejt pristup k nejdulezitejsim vecem v appce co nejrychlejsi. Takze by byli vytazeny do tech 4 mist (sedy ctverce). A pod fabkou by byli schovany doplnkovy funkce, resp, veci ktery nepouzivas tak casto. a pak je proste divny, ze rozcestnik na "vedlejsi" funkce dostal prominentni misto presne veprostred (a jeste barevbe a designove odlisenej)

    nicemene (chapu proc ofc), bez hlubsiho kontextu o co jde, co tam chces a nechces zobrazovat, kdo to bude pouzivat atd, se radi dost tezko :)
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    QUICK: ono já se ptal vlastně na kombinaci obojího - FAB na středu tab baru. Zkusím být konkrétnější...

    1. Varianta 1 - je možné mít na tap růžového CTA další menší CTA (zelené)? Pokud ano jsou zde nějaká pravidla (např. vždy zobrazit i label, max. počet položek, ...)?
    2. Varianta 2 - je možná varianta se zobrazením sofistikovanějšího sheetu po kliku na růžový CTA, obsahujícího nějaké další elementy kromě akčních CTA (např. zobrazení tel. čísla)? Jsou zde nějaká pravidla?
    3. Varianta 1 a 2 - která varianta je lepší a proč?
    4. Varianta 3 - pokud není růžový CTA FAB, může být v app ještě skutečný FAB (oranžový)?
    5. Varianta 1 a 4 - která varianta je lepší a proč?
    6. Jaká pravidla platí obecně pro FAB (růžový, zelený a žlutý) - musí na to být navázána jen jedna akce napříč app (create todo, compose mail, take picture, ...), nebo lze akci měnit podle toho kde v navigaci jsem? Nebo se to mění podle umístění FABu: střed navigace = 1 akce napříč app, kraj obrazovky = různé akce podle navigace?

    Ono je to dost široké téma a než jasné odpovědi vlastně asi hledám názory a inspirace, ať mám nad čím přemýšlet :)

    QUICK
    QUICK --- ---
    HAVANA: Aha, píšete FAB, tak jsem mysle, že řešíme to tlačítko akcí. Na spodní navigaci je taky manuál, v kterým se píše: "Don’t use more than five destinations. For those cases, try tabs or a navigation drawer." https://m2.material.io/components/bottom-navigation#usage
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    QUICK: to je fajn, ale podle toho co lucien psal, tak tam chce mit pod tou FABkou dalsi akce...a dava smysl na tom baru mit ty nejvc vyuzivany, a pak pod FABku das teda to co neni tak dulezity, coz mi prijde jako mindfuck trosku )
    QUICK
    QUICK --- ---
    LUCIEN: Material design to popisuje v sekci FAB - Speed dial https://m2.material.io/components/buttons-floating-action-button#types-of-transitions.

    Přímo je i zmíněné v příkladech: Don't A speed dial should include no more than six options.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    LUCIEN: mel bych tendenci ti rict, at je s FAB posles do hajzlu, pokud tam neni JEDNA velka hlavni funkce (jako v bankappce zaplatit apod..)

    dokazu si predstavit ten dolni bar

    Home, kalendar, studijni vysledky trojteckovy menu / hamburger, kterej ti vyjede dalsi moznosti (vcetne tech settingu)

    samozrejme serazeny dle dulezitosti
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    LUCIEN: tady by si k tomu neco mozna moh najit, ale asi si cetl, vyskocilo mi to na googlu mezi prvnima odkazama

    https://aravind-chowdary.github.io/img/projects/honors-thesis/User-Experience-of-the-Floating-Action-Button.pdf
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    HAVANA: ja taky ne, to radsi hamburger menu
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    TOOMIX: davat vic akci na jedno tlacitko, a vyvolavat je pres dlouhej stisk apod...no, nejsem toho uplne fanousek
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    LUCIEN: když kouknu, jak to má třeba appka od Air Bank, tak ty to maj jako tlačítko Zaplatit. Po kliku to přesměruje na zadání normalní platby. Dlouhým podržením vyjede velký obdélníkový popup a v něm 6 možností (tlačítek) - Tuzemská platba (stejné jako kdybych kliknul), SEPA platba, QR platba, Vyfotit dokument, Platba ze šablony. Nahoře jsou ještě poslední 3 účty, kam jsem posílal peníze, po stisku něco jako platba ze šablony.

    Přijde mi to fajn, ale tohle je za mě tak maximum, co tam má být, jinak by to byla hrozná bramboračka.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam