• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAJJAKUX - User experience design
    QUICK
    QUICK --- ---
    HAVANA: Aha, píšete FAB, tak jsem mysle, že řešíme to tlačítko akcí. Na spodní navigaci je taky manuál, v kterým se píše: "Don’t use more than five destinations. For those cases, try tabs or a navigation drawer." https://m2.material.io/components/bottom-navigation#usage
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    QUICK: to je fajn, ale podle toho co lucien psal, tak tam chce mit pod tou FABkou dalsi akce...a dava smysl na tom baru mit ty nejvc vyuzivany, a pak pod FABku das teda to co neni tak dulezity, coz mi prijde jako mindfuck trosku )
    QUICK
    QUICK --- ---
    LUCIEN: Material design to popisuje v sekci FAB - Speed dial https://m2.material.io/components/buttons-floating-action-button#types-of-transitions.

    Přímo je i zmíněné v příkladech: Don't A speed dial should include no more than six options.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    LUCIEN: mel bych tendenci ti rict, at je s FAB posles do hajzlu, pokud tam neni JEDNA velka hlavni funkce (jako v bankappce zaplatit apod..)

    dokazu si predstavit ten dolni bar

    Home, kalendar, studijni vysledky trojteckovy menu / hamburger, kterej ti vyjede dalsi moznosti (vcetne tech settingu)

    samozrejme serazeny dle dulezitosti
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    LUCIEN: tady by si k tomu neco mozna moh najit, ale asi si cetl, vyskocilo mi to na googlu mezi prvnima odkazama

    https://aravind-chowdary.github.io/img/projects/honors-thesis/User-Experience-of-the-Floating-Action-Button.pdf
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    HAVANA: ja taky ne, to radsi hamburger menu
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    TOOMIX: davat vic akci na jedno tlacitko, a vyvolavat je pres dlouhej stisk apod...no, nejsem toho uplne fanousek
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    LUCIEN: když kouknu, jak to má třeba appka od Air Bank, tak ty to maj jako tlačítko Zaplatit. Po kliku to přesměruje na zadání normalní platby. Dlouhým podržením vyjede velký obdélníkový popup a v něm 6 možností (tlačítek) - Tuzemská platba (stejné jako kdybych kliknul), SEPA platba, QR platba, Vyfotit dokument, Platba ze šablony. Nahoře jsou ještě poslední 3 účty, kam jsem posílal peníze, po stisku něco jako platba ze šablony.

    Přijde mi to fajn, ale tohle je za mě tak maximum, co tam má být, jinak by to byla hrozná bramboračka.
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    LUCIEN: Ve specce k Material designu se píše: The FAB represents the most important action on a screen. It puts key actions within reach.

    Takže narvat tam víc jak 4 funkce mi nedává moc smysl.
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Potřeboval bych si srovnat myšlenky ohledně FAB na středu tab baru. Dodavatel nám ho bude tlačit a to tak, že pod ním bude paleta funkcí (aktuálně 8), ale asi i víc, které uživatel může udělat nebo screenů, které může navštívit. Z mého pohledu to je nevhodné, protože:

    • uživatel nejdřív neví jaké funkce pod ním jsou a často z ostatních appek očekává pouze jednu funkci (např. vytvoření todo, vyfocení fotky, ...)
    • nutí to uživatele si do budoucna pamatovat co vše se pod tím nachází za akce pokud něco chce udělat, hledání takové akce je pak složité a vyvolává to pocit frustrace, namísto struktury app kde jsou akce rozdělené podle hlavních screenů

    Nicméně bych potřeboval nasměrovat na nějaké články popisující kdy je to vhodné a kdy nikoli, prosím. V mém případě se bavíme o apce obsahující poměrně dost funkcí - přirovnal bych to k apce pro studenty vysokých škol: kalendář studia, výsledky včetně historie, studijní materiály, chat se studijním, ...

    Obrázek je pouze ilustrativní, ale layoutem i počtem ikon v tab baru to přesně odpovídá. Jde o nativní app jak pro Android tak i iOS s tím, že vzhled by měl být na obou podobný.

    https://media.geeksforgeeks.org/wp-content/uploads/20201029125034/HowtoAddaFloatingActionButtontoBottomNavigationBarinAndroid.png
    VLASTA
    VLASTA --- ---
    S dovolením vložím upozornění na akci na listopadové školení na UX - dopoledne bude částečně o teorii, odpoledne o praktická cvičení a realizaci zadání v rámci dohodnutých skupin. Třeba se to může někomu hodit.

    UX Akademie
    https://www.cleverlance.com/cz/kariera/Stranky/Skoleni/UX-Akademie.aspx
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    HAVANA: tak musím asi nejdříve sehnat toho šéfa :)
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    MEJLA77: Tak dlouho brblej že se něco na hovno ovládá, až to šéfa přestane bavit poslouchat a řekne ti ať to teda navrhnes když si tak chytrej...a bum, ses v tom ;)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    KULHY: za mne fajn napad, dam ti hlas
    KULHY
    KULHY --- ---
    Ahoj,

    (sorry za spam)
    chtel bych zalozit diskuzi venovanou UI designu. Oreintovanou vic na aplikace, hodne na Figmu, design systemy a interakce. Pokud vam to dava smysl tak muzete zahlasovat. Diky

    [KULHY @ nyx :: zadosti o zalozeni klubu - vsechny pohromade]
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    KULHY: Pokud bude na prvním kroku jen jméno a na druhém heslo a na třetím email vs vše v jednom mužeš zkusit v AB testu. Je to individuální. Protože nejvíc odliv uživatelů je když musí zadat email. Záleží jestli to děláš pro stránky kde chceš prodávat zboží nebo jen získat lidi do databáze či nějaké forum. Kroky jsou určitě lepší pro mobilní zařízení, ale i to není pravidlem.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Z me krajni UX profesni zkusenosti — ptat se na spravny otazky.

    Tak neco:
    98 Questions UX Designers Must Ask | by Spire Digital | UX Planet
    https://uxplanet.org/98-questions-ux-designers-must-ask-9b6984c6bd67
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    UMIAKI: Nekterych se ptat nemusis, nekteri klienti vedi vse nejlip :) ale nastestiv agenture uz nedelam.. nicmene skola to byla taky dobra
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    MIKULAS: tak sice to musím dělat 2x, ale dostanu to zaplaceno - dodám jen: komu není rady, tomu není pomoci :)

    Pokud jste nikdy nepotkali klienta, který po vyslechnutí logických argumentů, upozornění na nesmyslnost, finanční náročnost, neergonomičnost atd., stejně chce prosadit svůj báječný nápad, který dostal, když se bavil s kamarádem v hospodě u pinty irského piva, asi jste nezažili to, co já :)
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    MEJLA77: No za trest je tohle spis pro tebe, pac to musis delat (ac tomu neveris) a po nejakem case to musis evnt. predelavat, pac klientovi dojde, ze udelal chybu. Pripadne mu to nedojde a prace zustava tvou zlou vizitkou nadosmrti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam