Hehe, můj takřka dvouletý boj s Vodafonem ohledně zasílání nevyžádaných SMS má konečně nějaké plody (vedle měsíčního e-mailu s vyúčtováním služeb dříve zasílali též SMS upozorňující na vyúčtování, SMS upozorňující na splatnost platby, a po přijetí platby též SMS potvrzující přijetí platby; když jsem se proti tomu ohradil, poslali mne do háje; tak jsem kontaktoval ÚOOÚ):
"Oddělení kontroly soukromého sektoru vydalo dne 25. března 2024 protokol o kontrole, v rámci kterého konstatovala, že kontrolovaná osoba nedoložila, že by ve vztahu ke stěžovatelům disponovala pro zasílání SMS o vystaveném vyúčtování, SMS o blížícím se termínu splatnosti a dále SMS s informací o zaplacení vyúčtování bylo takovéto zpracování nezbytné. V důsledku toho pro toto zpracování osobních údajů kontrolovaná nedoložila, že by disponovala právním základem dle čl. 6 odst. 1 písm. b) nařízení (EU) 2016/679. Dále že porušila ustanovení čl. 13 odst. 1 písm. c) nařízení (EU) 2016/679 tím, že o účelu zpracování spočívajícím v zasílání SMS o vystaveném vyúčtování, nebyly subjekty údajů řádně informovány, a to nejméně v době od 1. ledna 2022 do 1. května 2023, o účelech zpracování spočívajícím v zasílání SMS o blížícím se termínu splatnosti a dále SMS s informací o zaplacení vyúčtování nebyly subjekty údajů informovány minimálně v době od 1. ledna 2022 do sepsání tohoto protokolu o kontrole. Kontrolovaná osoba rovněž porušila ustanovení čl. 25 odst. 2 nařízení (EU) 2016/679 z důvodu, že nezavedla vhodná technická a organizační opatření k zajištění toho, aby se standardně zpracovávaly pouze osobní údaje, jež jsou pro každý konkrétní účel daného zpracování nezbytné v souvislosti se zpracováním osobního údaje – telefonního čísla pro účely zasílání SMS zpráv o vystaveném vyúčtování, o termínu blížícího se termínu splatnosti a informaci o tom, že vyúčtování bylo řádně uhrazeno u subjektů údajů, kteří si řádně a včas plní své povinnosti vyplývající ze smlouvy a tyto informace již obdrželi nebo je mají, a tudíž toto zpracování pro dané účely není nezbytné.
Kontrolovaná osoba podala vůči výsledkům kontroly námitky, které byly předány k vyřízení druhoinstančnímu orgánu; V rámci námitek pak kontrolovaná osoba mj. sdělila, že „zvažovala implementaci technického opatření umožňujícího zákazníkovi odhlášení ze zasílání komunikace v souvislosti s vyúčtováním formou SMS zpráv, pakliže si toto zákazník zvolí, a s přihlédnutím k souvisejícím rizikům na straně zákazníka. Důvodem pro tuto iniciativu společnosti Vodafone potom byla zákaznická zkušenost, kterou klademe na vrchní příčky našich priorit. Zmiňované technické opatření umožňující odhlášení ze zasílání komunikace v souvislosti s vyúčtováním formou SMS zpráv je v tuto chvíli již funkční.“"