N_I: Ke zpracování osobních údajů pro účel splnění objednávky nepotřebuje provozovatel e-shopu souhlas zákazníka, protože jejich zpracování je nezbytné pro splnění kupní smlouvy. Nicméně v obchodních podmínkách (nebo ještě lépe vedle nich) byste měli mít napsáno, co se s těmi údaji bude dít, např. že je za účelem zaslání objednaného zboží předáte České poště nebo PPL.
[ MATEEJ @ GDPR - mýty, rady, konzultace ]
Jinak prvním objednáním se vytvoří zákaznický vztah, který ti umožňuje zákazníkovy údaje uchovat a dokonce je i používat k jeho oslovení s analogickou nabídkou bez jeho souhlasu, to je ten tzv. oprávněný zájem - když si od tebe někdo jednou koupil boty, tak máš oprávněný důvod se domnívat, že bude mít zájem o následné nabídky bot, a to tak dlouho, dokud ti nedá vědět, že už nemá zájem.
Ovšem pokud vy pouze zprostředkováváte check-in systém, tak by se na vás předchozí odstavec možná nemusel vztahovat a vy byste možná měli po skončení obchodní smlouvy (tedy po skončení 2leté záruční lhůty) jeho údaje nebo aspoň některé (telefon) smazat. Jinak zákazníkovy údaje použité v účetnictví musíte uchovat po tu dobu, po kterou musíte ze zákona archivovat účetní doklady.