KEB BRETA: V deskovce hráči hrají za nejmocnější dynastie na světě. Hra začíná kolem roku 1990. Dynastie představované hráči vědí, že současná podoba lidské civilizace způsobí za zhruba 200 let apokalyptickou krizi, které prakticky nelze předejít bez naprosté změny statu quo, což je ale pro hráče absolutně nepřípustné. Snaží se tedy vybičoval lidskou civilizaci k tomu, aby jim vyvinula potřebné technologie a postavila někde uprostřed oceánu absolutně bezpečnou a potravinově I energeticky naprosto soběstačnou luxusní superpevnost, kde přečkají kolaps civilizace, aby, až usedne prach, se vrátili vládnout pevnině jako bohové.
Na herním plánu se zaznamenává 1) stav světa: stupeň emisí, počet továren/světové HDP, aktuální globální povrchová teplota, demografické složení globální populace, počet ekosystémů, velikost světových ledovců a výše hladiny světového oceánu a 2) vzájemně relativní síla pozic hráčů v technolgických odvětvích (automotive, aerospace, security, elektronika, energetika, kybernetika, potravinářství, chemie, zdravotnictví).
Hráči se střídají v tazích, během kterých odehrávají karty. Odehrání každé karty vyžaduje zaplacení její ceny formou odhození jiných karet. Některé karty provedou silnější okamžitý efekt, některé hráči vykládají do svého Portfolia a poskytují jim nějaký slabší ale opakovatelný efekt. Hráči se snaží postavit “engine” který jim umožní lízat co nejvíc karet, protože víc karet = víc možností na výběr + víc zdrojů na odehrání vybrarých karet. Pokud je odehrána karta z některého technologického odvětví, hráči se silnými pozicemi v tomto odvětví lížou karty. Střídání v tazích probíhá dokud nedojde k vyčerpání karet v Akčním balíku. Akční balík se připraví před každým kolem hry ze zásoby akčních karet, počet karet v Akčním balíku závisí na počtu Konzumentů v populaci. Pokud hráči stihnou vyčerpat Akční balík do určitého počtu tahů,. zvyšuje se počet Konzumentů v populaci.
Některé efekty karet mohou zvyšovat globální teplotu nebo ničit ekosystémy.
Pokud hráč nashromáždí určitý poměrně vysoký počet karet v určité kombinaci odvětví, může vylepšit svou Superjachtu. Superjachtu hráči postupně vylepšují do podoby té luxusní oceánské superpevnosti; hráč, který postaví Superjachtu 5.úrovně, ukončuje hru a vyhrává.
Po ukočení tahů probíhá dražba, ve které mohou hráči získávat nové korporace do svého holdingu. Korporace hráčům jednak poskytují pozice v odvětvích a jednak umožňují ovládat globální trhy, což jim poskytuje za prvé poměrně silný opakovatelný efekt a za druhé i pozice v odvětvích.
Po dražbě probíhají 2 zvláštní faze, a to Fáze Země a Fáze Lidstva.
Ve Fázi Země se odehrávají karty se zvláštního balíku, tyto karty představují události jako Hurikány, El Niňo, odtávání permafrostů, zaplavování pobřežních měst apod. Efekty karet vychází z aktuálního stavu na herním plánu (např. Hurikány, Sucha, Záplavy apod. mají ničivější efekt čím vyšší je globální teplota, Pobřežní města decimují víc populace tím víc čím výš je hladina oceánu, apod.). Ve Fázi Země se dál provádí odtávání ledovců (přesouvání žetonů z ledového masívu na ocean, počet závisí na aktuální teplotě) a zvyšování globální teploty (podle stavu stupně emisí a počtu továren).
Ve Fázi Lidstva se odehrávají nejrůznější karty tématicky vycházející z lidské politiky a businessu (karty jako Světový policajt, Migrační vlna, Vládní agenda apod.), o jejich efektu hráči hlasují prostřednictvím své síly v odvětvích Média a Vliv ve vládě. Ve Fázi Lidstva take dochází k úpravě Populace (pokud je víc Obětí než Militantů, mění se 1 Konzument na Militanta apod.).
Hra může skončit i předčasně, pokud zkolabuje civilizace. Civilizace kolabuje v okamžiku, kdy je v populace počet Obětí vyšší než součet Konzumentů a Neutrálů. Kolaps se blíží tím rychleji čím vyšší je globální teplota a hladina oceánu, protože efekty Karet Země mají vyšší negativní účinek na Populaci.
Takhle to vypadá pohromadě, detailnější fotky kdyžtak nahodím později. Teď už musím běžet za prací