• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHOKlimaticka zmena / Thank you so much for ruining my day
    KEB
    KEB --- ---
    PETER_PAN: někde u nás by mělo být něco podobného, skleníky, ryby atd
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Tohle mi prijde dost on topic: https://youtu.be/vnaTOML0ymo houby/ryby/sklenik
    TUHO
    TUHO --- ---
    TADEAS: Vypada dobre, dikec
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Ugo Bardi: The concept of "EROEI" (energy returned for energy invested) revisited from a biophysical viewpoint. Surprisingly, it turns out to be a widespread concept that involves many different kinds of complex systems, not just energy producing technology. It appears in economics, in epidemiology, in nuclear physics, and in the widespread concept of "trophic chain." A fascinating series of discoveries.

    2021 The Role of Energy Return on Energy Invested (EROEI) in Complex Adaptive Systems
    https://www.mdpi.com/1996-1073/14/24/8411

    for the first time, we report that the Lotka–Volterra model, usually confined to the study of the biology of populations, can represent a powerful tool to estimate the EROEI of dissipative systems and, in particular, those systems subjected to depletion. This assessment is important to evaluate the ongoing energy transition since it provides us with a model for the decline of the EROEI in the exploitation of fossil fuels
    TUHO
    TUHO --- ---
    interesting times

    "Scientists have discovered a series of worrying weaknesses in the ice shelf holding back one of Antarctica’s most dangerous glaciers, suggesting that this important buttress against sea level rise could shatter within the next three to five years.
    Until recently, the ice shelf was seen as the most stable part of Thwaites Glacier, a Florida-sized frozen expanse that already contributes about 4 percent of annual global sea level rise. Because of this brace, the eastern portion of Thwaites flowed more slowly than the rest of the notorious “doomsday glacier.”
    But new data show that the warming ocean is eroding the eastern ice shelf from below. Satellite images taken as recently as last month and presented Monday at the annual meeting of the American Geophysical Union show several large, diagonal cracks extending across the floating ice wedge."


    https://www.washingtonpost.com/climate-environment/2021/12/13/thwaites-glacier-melt-antarctica/?%20environment_1
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    God
    https://twitter.com/TheTweetOfGod/status/1470793024925958148?s=19

    Will the owners of the blue planet between Venus and Mars please attend to your vehicle.

    It is overheating.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: jde o pomer spali se 90 % pri startu? 60 % do 40 km?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SEJDA: a co palivo co budu starshipy dotankovavat na orbite? tam ma prebehnut nejaky refuel pred cestou na mars, to palivo sa nasledne nebude spalovat v atmosfere
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Musk nenavrhuje zadne perpetum mobile.
    On navrhuje stroj, ktery premeni atmosfericke CO2 na CH4 (asi), ktere potom v atmosfere zase spali.
    Protoze na svete neexistuje zadny stroj, ktery by primo nebo neprimo neprodukoval sklenikove emise, da se snadno dovodit, ze pokud bude vetsina paliva spalena v nizsich vrstach atmosfery, pujde o proces, ktery nebude ani neutralni natoz nejaky negativni.
    Muzeme jenom srovnat to, kolik fosilnich paliv se spotrebuje nyni, resp. usetri potom (jestli vubec nejake).

    Z textu, ktery musk nasdilel je jasne, ze ani neplanuje, ze by dany stroj mel slouzit, pro stahovani CO2 z atmosfery, nebot zjevne existuji metody, ktere jsou mnohem efektivnejsi.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TUHO: to je skor taka pozemska priprava na ziskavanie paliva z atmosfery marsu, ale ak tym offsetuju nejake emisie, tak tym lepsie, myslim ze u starshipu je to palivo tak nejako fifty fifty lox s metanom
    TUHO
    TUHO --- ---
    PER2: Creating carbon neutral emergency exit? :D
    PER2
    PER2 --- ---
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    JINDRICH:
    Vše důležité k Fit for 55. Co přináší nová klimaticko-energetická legislativa EU?

    Jedná se o klimaticko-energetický legislativní balíček, který 14. července představila Evropská komise. Jeho název "Fit for 55" odkazuje na závazek EU snížit do roku 2030 emise skleníkových plynů alespoň o 55 % oproti roku 1990. 13 legislativních návrhů, které jsou součástí balíčku, má evropskou sedmadvacítku současně nasměřovat k uhlíkové neutralitě v roce 2050. Pět návrhů je nových, osm upravuje stávající legislativu.

    Návrhy upravující existující legislativu:

    Revize systému emisního obchodování (EU ETS)
    Revize nařízení o využívání půdy, změn ve využívání půdy a lesnictví (LULUCF)
    Revize nařízení o sdílení úsilí členských států snížit emise skleníkových plynů (ESR)
    Změna směrnice o obnovitelných zdrojích energie (RED)
    Změna směrnice o energetické účinnosti (EED)
    Revize směrnice o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva (AFID)
    Změna nařízení stanovující výkonnostní normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla (Směrnice (EU) 2019/631)
    Revize směrnice o zdanění energie – Zelená dohoda pro Evropu a revize směrnice


    Nové legislativní návrhy:

    Nový evropský akční plán pro lesnictví
    Mechanismus uhlíkového vyrovnání na hranicích (CBAM)
    Fond sociální politiky a klimatu (Climate Action Social Facility)
    Návrh týkající se udržitelných pohonných hmotách v letecké dopravě (ReFuelEU Aviation)
    Návrh „ekologizace“ námořní dopravy (FuelEU Maritime)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TUHO: nikdy se neshodneme, nikdy .)
    TUHO
    TUHO --- ---
    Rada bezpečnosti OSN se v pondělí neshodla na přijetí první rezoluce o souvislosti klimatických změn s globální bezpečností. Návrh zamítlo Rusko. Veto podle agentury AP překazilo víceletou snahu zvýšit důraz na ekologický aspekt při rozhodování nejvlivnějšího orgánu OSN.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tohle je celkem dobrá analýza provozu plachetních lodí.... a jak nejvíc energie by na nich spotřeboval komfort posádky...
    How to Design a Sailing Ship for the 21st Century? | LOW←TECH MAGAZINE
    https://solar.lowtechmagazine.com/2021/05/how-to-design-a-sailing-ship-for-the-21st-century.html
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    TUHO: tak zrovna tohle má celkem jednoduchý řešení, a stačí zase vrátit do laguny ústí řek, co jsou teď odkloněný jinam
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam