SHEFIK: "odpracování klimatické změny" je třeba práce cargocyklokurýra... tu jsem zkoušel a i to propaguju. Ale faktem je, že růst to prostě není. Můžeš být marginálně konkurenceschopný díky dopravním zácpám. Ale ve chvíli, kdyby automobilová doprava klesla, tak pak stejně dodávka uveze výrazně víc (řeší se jen, aby se nemotala mezi desítkama aut).
"Růst pro růst" je myšlený vysloveně v biologickém smyslu.. jako bujení. Nějaké řešení indukuje potřebu více exemplářů toho samého - dokud nezkonzumuje všechny zdroje dostupné v prostředí. Prvkem samoregulace je zde samozřejmě ztráta konkurenční výhody, když se ulice ucpou... ale ta samoregulace zjevně není dostatečná.
Automobil je zkrátka sebereplikující se mem, a existuje nějaký rovnovážný stav, kdy jich není v provozu/v oběhu zas tolik, takže si udržuje konkureční výhodu. Ale v ekosystému se musí objevit predátoři, kteří zajistí, aby se nepřemnožil...