AVATAR: mám CP 2077 na všech platformách - XBOX (One X a pan Series X, ve zpětné je to verze z One X), PC (hrané nejdřív na AMD VEGA a pak s NVIDIA 3060S) a PS5 (což je PS4 verze ve zpětné kompatibilitě).
Verze hry na PS je dodnes nejhorší a strašná. Všechny chyby jsou tam nejvíc vidět, u některejch věcí řešili problém tak, že tam vypnuli třeba kolizní model. Takže postavy chodí přes a zkrze prodejní stánky a odstřelují případně věci co jsou an nich položené, dočítají se ze vzduchu, někde je třeba oblast opustit a vrátit se do ní, aby se donahrály všechny prvky a třeba cedule netrčely ve vzduchu a podobně. Verze nyní k dostání na PS5. Nedivím se SONY, že původní verzi vyhodila ze svého obchodu a spíš se jim divím, že neposlali samuraje do Polska. Takhle patlat verzi na nejrozšířenější konzoli na světě, navíc které jsou nejpoužívanější tam kde se CP nejvíc prodává je teda dost brutální, a na hráčích na PSku to je na hranici podvodu.
Xbox je lepší, na XSX to v zásadě vypadá už jako build na PC, bez pokročilého raytracingu. Proč ale podobná péče nebyla věnována i PS verzi, netuším, navíc na XBox je u nové generace zjevně update, které umožňuje vyšší kvalitu a více lidí na ulicích a hustý provoz než na One X. PS5 nic takového nemá, tam jsou ulice prázdné, efekty ořezané na kost, jakoby to tam neumělo pracovat ani s pamětí té konzole (navíc mi to na PS5 padá, což se na ostatních platformách už tak půl roku nestalo).
PC verze je nejlepší - nejstabilnější to bylo na Veze, na NVIDIA 3060S to jede v hodně FPS, nicméně to DLS má takovej rozmazanější obraz než umí starší VEGA od AMD. Navíc bugovost NVIDIA ovladačů v posledních letech tomu nepřidává a dělá očividně problémy, ale ta PC verze, hlavně když máš dostatečně silnej procák, jede dobře a vypadá moc hezky. Traged má pravdu, kolikrát víc než ultragrafika je tam zapotřebí spíš mít správnej a silnej procesor.
/všechno hráno na 2k monitorech)
Všechny verze se dají dohrát, mají atmosféru, ale zejména ta na PSku vypadá skutečně jako testovací build a normálně se tam za CD projekty stydím. Optimalizaci tam provedli strašně prasácky, je to takové... jak spravené izolepou a chápal bych to třeba půl roku po vydání, ale celej rok a i po něm prostě řeknou,, že ještě další rok si berou na vydání té - vlastně finální a správné - verze?
FH 5 má taky hodně bugů a chyb, ale je venku pár týdnů a postupně to zalepují. Hra je to komplexnější a díky online i složitější než CP 2077, a přesto je v mnohem lepším stavu a autoři tam makaj jako fretky. Soudit můžeme tak cca 3 měsíce po vydání, jestli tam ještě furt busou ve většině ty největší chyby - u CP za ten rok to opravdu jen slátali.