• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KETHAMINAInkluze ve školách
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    totiz ja jsem mela v ruce i casopis o skolstvi, kde to vubec bylo rozebrany podrobne zrovna finske skolstvi a treba financni podpora a podpora pedagogu je tam na uplne jine urovni. supervize pro pedagoga tady proste uplne chybi. takze zalezi na stesti na kolegy, pokud se objevi nekdo osviceny, ktery to pomaha juniorskym kolegum nebo vubec dobre vztahy mezi spolupracujicimi kolegy. ale na profesionalni urovni to zajisteno neni.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ANNAWA: u nas je asistent obvykle pridelem k jedinci, coz ho prakticky odtrhava od kolektivu, dokonce neni vyjimka odsazeni od skupiny, zatimco tam je asistent brany jako asistence pro celou tridu a pomaha proste vsem, co to potrebuji akorat individualne, coz je dost zasadni rozdil :)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GRANTORINO: ale u nas take miva dite asistenta? Priznavam, ted to aktuálně v hlave nenam, asi ne vzdy, ale muj syn mel asistenta od první tridy do cca tercie na osmiletém gymnaziu. Ja jsem samozřejmě za inkluzi vděčná.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    dovoluju si sem prekopirovat tenhle prispevek k temaut, zachycen v diskuzi nahodne, ale k veci zcela..

    [ VONTRIX @ Ženy - čím vás štvou a proč to nechápou, praktické ukázky ]
    VONTRIX --- --- 17:59:12 5.4.2019 --- 17:472 odpovědi (+3)
    GRANTORINO: Prusvih se finskym skolstvim je, ze nejde vybrat nejakou jednu vec a naroubovat to na ceske skolstvi. Napriklad z dalky sleduju katastrofu inkluze. Ktera totalne rozvratila ceske tridy (alespon co vim). Tedy to funguje, jenze proto, ze "inkludovane" dite ma opatrovnika, ktery ho provazi. Takze ucitel se dale venuje cele tride a "inkludovany" jedinec ma vedle sebe podporu druheho ucitele/opatrovnika. Napriklad, kdyz me deti sly do tridy pro imigranty se naucit finsky, tak na tridu 8-10 deti, byla hlavni ucitelka a 2 pomocne ucitelky, ktere jim individualne pomahaly. Take 3 ucitele na 8-10 zaku!!! Vysledek ale byl - za rok deti prestoupily do normalni tridy se skoro plynulou finstinou a mely 2x tydne specialni hodinu, kde mohly probrat cemu nerozumnely, kde mely problem s jazykem nebo latkou. Navic - kdyz prinesl syn "4-", tak mi psala ucitelka, co bychom (rodice + ona) meli udelat, aby se to neopakovalo. Jak mu pomoci, co zlepsit u nas/ve skole... Proste jiny system...
    KETHAMINA
    KETHAMINA --- ---
    Srdečně zdravím, udělala jsem základní záhlaví a na nástěnku dala prvních pár odkazů, budu ráda za doporučení na další relevantní odkazy, které k tématu máte.

    A s radostí bych vykopla první téma a to je stanoviska rodičů k dění a rozvoji školy. Včera v divadle Kampa proběhla první větší debata ( záznam je možné si pustit tady https://www.facebook.com/ForumRodicu/videos/381064599411930/ ) - nestihla jsem tam dojet, ale i tak je zajímavé poslouchat ty různé názorové proudy.

    Jak se vy jako rodiče do dění školy zapojujete nebo jak vy jako pracovníci školy hodnotíte varianty zapojení?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam