• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKSONY Alpha - digitální fotoaparáty
    Digitální zrcadla a bezzrcadla SONY Alpha.
    rozbalit záhlaví
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MA747: Nehledej misto mk5a, ale k tomu na situace, kde ti nebude vadit vzit si neco trochu vetsiho, stridat dle nalady a moznosti/potreb. Nejaky APS-C, k tomu 1-2 maly skla, klidne i pevny, kdyz mas zoom na RX100, porad dohromady mala sada do batuzku i treba se Sigmou 18-50/2.8. Ta vetsi fotoradost neco stoji i rozmerem, ale neni to zadna nerealna hruza :)
    MA747
    MA747 --- ---
    Jeden z těch dvou z Foto Škoda v jednom svých live streamů na YT nedávno řekl, že nějaký kvalitní fotomobil RX100 překonává. Z toho jsem si odnesl, že další RX100 nebude. https://www.youtube.com/@FotoSkoda/featured

    Mám RX100 mk1 a mk5a a další bych si nekoupil a to kvůli kvalitě provedení, konstrukci a prodlevě při startu. U mk5A mi odešel LCD hledáček, což byla nakonec závada desky. Stálo mě to spousty peněz a času. Pán z Elvia Pro jmenoval ještě další typické závady, jako odcházení voliče režimů a další, jako problémy s SD slotem a další, na které si už přesně nevzpomínám, tušín něco okolo kabelů, zadní LCD a problém s vyjíždění objektivů.

    Problém je, že nevím, co namísto ní - hledáček, nějaký zoom, světelnost, min 1" chip, eye tracking, .... Asi ten fotomobil :)
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    MAJA: Mk7 už byl taky myšlený na video, tedy ve své době. Mě na tom mrzí že jsem to chtěl jako point and shoot, ale automatický režim je tam dost na prd, fotky z toho jsou dost přesvětlený. Takže aby z toho šly rozumné snímky, musím si to nastavit sám v manuálním režimu. Sliboval jsem si od toho víc...
    MAJA
    MAJA --- ---
    NEVILL: to bude tím rozdělením na foto (RX100) a video (ZV) ... ZV1 to má, zas nemá blesk, tělo je celoplastové a kroužek kolem objektivu nefunguje ... ale má pěkné video.
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    MAJA: Ale stejně jako mk6 už to nemá vestavěný ND filtr, což je myslím škoda.
    MAJA
    MAJA --- ---
    NEVILL: Já jsem četl spekulace, že to Sony zařízne ... což je škoda. Na dovolenou do kapsy je to skoro jediná věc, co mě (obrazem) nenaštve, když nechci tahat profi zrcadlovku.

    Přešel jsem s RX100 mk3 na ZV1 - jako foťák ujde, ale primárně je to spíš kamera.
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    MAJA: Začátkem roku se spekulovalo že to bude v druhé polovině 2025, ale to nějak nedopadlo. Hádám že příští rok nejdřív. A mk7 je teď ještě o něco dražší než v roce 2019...
    MAJA
    MAJA --- ---
    netušíte někdo, jak je na tom Sony s nějakou novou verzí RX100 ? Ty peníze, co za RX100 mk7 chtěj se mi za 5-6 let starý model s mikroUSB konektorem dávat nechce ...
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Kdyby někdo chtěl tak prodávám FE 200-600.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MINER: Ty jo, možná že to chování změnili. To je hloupé.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: Hmm to je divné. Mě to fakt řeže i RAWy. Ale mám A9 a A7RV.

    MENTOL_: Teoreticky máš pravdu a souhlasím že opravdu není povinností výrobce přidávat funkce do již existujících modelů. Ale myslím si, že by tím SONY získal náskok před konkurencí. Já přešel z Canonu na SONY právě kvůli updatům FW u A9. Teda nejen to, ale faktem je, že A9 na konci životního cyklu byl kompletně jiný fotoaparát než na jeho začátku. A to jak v kvalitě výstupů tak hlavně i funkčnosti. Nemám pocit, že bych si kvůli tomu nekoupil nový fotoaparát. Přidávání funkcí do FW beru jako péči o zákazníky. Něco jako nasloucháme a snažíme se. Víc potom zabolí, když nějakou funkci dá SONY dodatečně do levnějšího fotoaparátu a dražší to nedostane vůbec. Teď si trochu zlepšili auru u A1, kde přidali nečekaně po funuse focus stacking. Ale podle mě by tam mohli přidat i custom ostřící zóny a xs ostřící bod. I tak je A1 II pořád zajímavý upgrade protože má rychlejší elektroniku a díky tomu lepší hledáček a pre-capture, lepší ergonomii a nový víceosý display. Ale budíž. Bylo by to prostě milé.
    MINER
    MINER --- ---
    MENTOL_: Tak ty cropy RX1rIII jsou virtuální; jdou změnit v post-pro. Mně to třeba přijde lepší, protože data jsou levný a občas se člověk ucropne…

    Je to z prvního příčetného testu, kterej to skutečně otestoval.
    Sony RX1R III - Overpriced Or Worth The Hype?
    https://www.youtube.com/watch?v=g8pJtzrqSh8


    Další dobrej improvement je e-shutter 1/8000. Leaf-shutter s 1/2000 je dost limitace na sluníčku s F2. Musel jsem kvůli tomu koupit magnetic ND…
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: Ja tady ten FW plac moc nechapu, resp. nesouznim - jasny, at se odstrani chyby, kdyz se nejaky objevi, ale kupuju fotak s tim co umi dnes, Sony mi nic nedluzi za 4 roky potom, jen proto, ze v novejsich neco vylepsi, to je proste naivni ocekavat. Samozrejme jiny znacky se "musi snazit vic" a a delaji vic, ale to neni samozrejmost.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: Moje zkusenost se vsema Sony fotakama je prave, ze pri nastaveni pomeru stran se jen zapise orez, co se treba v LR uplatni jako vychozi, ale frame je tam celej puvodni. Jen APS-C crop ma i RAW v APS-C.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: Taky si myslím, že SONY neopustí jejich TICK TOCK strategii, ale kdo ví. Když vydali A7III a A9 tak dělali 1-2 major updaty FW za rok a já si myslel že to tak bude napořád ... a teď jsou co se týče FW na stejně mizerné úrovní jako Canon. Ale tohle všechno je fuk. Já už jsem trochu resignoval se honit za nějakými výhodami. Pravda je prostá, dnes jsou všechny FF fotoaparáty na trhu víc než schopné dodat kvalitní fotografie. Je to hlavně na nás, abychom toho uměli využít.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: Bude reálně menší, protože když na jakémkoliv SONY fotoaparátu nastavíš jiný poměr stran tak ti produkuje fyzicky menší RAWy. Nakonec i ten super35 mod produkuje menší RAWy. V tomhle to má SONY vyřešené dobře už docela dlouho.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: To spekuluje a preje si ten SAR typek, jen proto, ze ten 44MP senzor ma Sony v nabidce a on ma tendenci vzdycky tlacit nejakou nerealnou predstavu.
    Pro Sony neni jedinej duvod, aby delalo u toho zakladniho modelu skok z 33MP, naopak vsechny jejich problemy plynou z pomalosti toho senzoru, ktery vetsi rozliseni v dany cene nezachrani - za me je nejpravdepodobnejsi, ze udelaji aspon 2x rychlejsi partially stacked verzi toho 33MP senzoru jako u toho 24MP v Z6 III a Pana S1II.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: "potrebuje to" jen kdyz clovek kouka na kazdej pixel samozrejme a zrovna z toho na dany foceni potrebuje/chce vytahnout maximum z nejakyho realnyho duvodu :) Jinak jako celek pro bezny fungovani online a max do 4K export vyjdou ty fotky uplne stejne nezavisle na kolik pixelu jsou rozsekany na vstupu.
    Tim jako kazdemu co raci, taky mam rad ostry fotky, ale vzdycky me pobavi ten opacny pohled jakoze rozliseni senzoru mi ma diktovat co a jak muzu pouzivat za sklo a jak se lidi 'tlaci' do toho aby maximalizovali detail co nikdo jiny realne neuvidi v 99% pripadu a velmi casto neodlisi ani od telefonu, kdyz to foto neni dobry jako celek ;)
    Jinak tady u ty RX1rIII je mi sympaticky, ze to ma zabudovany ty 50 a 70mm orezy primo na foceni, a jsem zvedav jestli jen virtualne nebo i realne mensi raw.
    MINER
    MINER --- ---
    LWEEK: Ty neostrý rohy stabilizací jsou ale jen u hodně dlouhých časů z ruky, ne? Já se s tim setkal až kolem 0.5s. S A7rV udržim až 1s. Ten stabilizátor je perfektní. U A7rV to byl velkej skok dopředu. Ale u takhle dlouhých časů někdy nevyjdou rohy, jak říkáš.

    Taky mi to přišlo zajímavý. Zejména, že střed je úplně ostrej a poznat to na něm neni. Mázlý to začíná být tak postupně tak od 1/5 šířky.
    To by ukazovalo na to, že stabilizace selhala jen na ose roll (nebo pitch a yaw).
    Ať už SW, HW nebo nízký rozsah stabilizace téty osy.

    Moc jsem to nezkoumal, ale taky jsem si toho všiml. Ale jen u dlouhejch časů. S 1/8 fotim rutinně bez mazání a na 1/4, který už vyžaduje soustředění, jsem si toho taky ještě nevšiml. Krom těch hodně dlouhejch časů mě to rozlišení neomezuje.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Mimochodem se spekuluje, že by SONY mohl vydat A7V se cca 40 Mpixy aby konkuroval Canon R5 II. A že tak učiní do konce léta. Tak možná by stálo za to počkat.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    PSITLAPA: Na 61 Mpix trochu bacha. Potřebuje to dobré objektivy a kratší časy (alespoň o 1EV). Mám A7RV a občas vidím limity i u nových skvělých objektivů. Ono totiž jak se tam pohybuje sensor v rámci stabilizace, tak to občas nabere neostrý roh i jinak velmi ostrého objektivu. Tak s tím je potřeba počítat. Také platí, že 61 Mpix potřebuje delší časy a hlavně jedna fotka je minimálně 60 MB (komprimovaný RAW). Na svatby je imho nejlepší A1, ty se ale pohybují z druhé ruky kolem 90 tisíc což je pořád dost. Ale podle mě to je ten sweet spot rozlišení a praktičnosti. Navíc jsou mnohem robustnější a vydrží mnohem víc.

    24mpix = 6000px na šířku
    32mpix = 7008px
    42mpix = 7952px
    50mpix = 8640px
    61mpix = 9504px

    Z tohodle se dá něco usuzovat.

    Pro zajímavost 61 Mpix je skoro to co je potřeba pro tisk A1 při 300dpi (necelých 10 tisíc px). Ale to za předpokladu, že se někdo bude dívat z velké blízkosti. Tiskl jsem A1 i z 6 Mpix a nevypadalo to úplně špatně. 1m od obrazu to už nebylo vidět.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam