• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LOJZEEModerní Roguelike/lite hry..
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    tahle pekna hra je ted na steamu za 1,74e. byt ma tag action roguelike, je to spis hack n slash a z roguelike si to bere jen nejaky prvky..

    ADDICTING LIKE DIABLO | Hero Siege Review
    https://www.youtube.com/watch?v=1tnRCCG3mDQ


    How exactly is this game a roguelike? :: Hero Siege General Discussions
    https://steamcommunity.com/app/269210/discussions/0/517141882708340509/
    BANANZLUTY
    BANANZLUTY --- ---
    SYNTHETIK: Legion Rising nehrajete nekdo nahodou? Rad bych zkusil co-op a na randoms se mi nechce plejtvat cas.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Hraju ten Hades a docela mne to chytlo ty jo, po delsi dobe. Desne z toho smrdi Dead Cells, ale je to celkem osobite a zabavne. Uz se mi jednou podarilo se dostat pres cele tri levely, porazil mne boss, uz jsem mel venkovni svetlo v sitnici :).

    VOZKA
    VOZKA --- ---
    LOJZEE: Jo, a mít klub na hry jako Hades je rozhodně dobře, já naopak nechtěl aby se tady zbytečně řešily i rogueliky jako ToME, Cogmind nebo ADOM, protože ty už se řeší v tom původním klubu a proč to tříštit. Čili mi přišlo právě dobrý to tady vyhradit na hry jako Hades a dát třeba do záhlaví link na roguelike diskuzi pro ty klasické tahové taktické rogueliky.
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    VOZKA: neni nutne se mazat a neni problem zde rozebirat roguelike hry, ktete mas na mysli ty.. jen se mi nechtelo tahat hades aspol do te adom diskuze, ktera uz existuje, protoze by tamejsi diskuteri pravdepodobne tvrdili, ze to neni roguelike. ale to se tocime v kruhu.)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    LOJZEE: jáj, tak to už se motáme v kruzích, v tom případě spíš navrhuju se smazat :)) Pro Hades je tohle naopak ideální diskuze, samozřejmě.
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    VOZKA: ja vim, takze je tu pro nej vzhledem k nazvu diskuze misto ;)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    LOJZEE: Ale notak! roguelite vs. roguelike :) Jak píšou tebou citovaní recenzenti, Hades bezesporu je rogueliTe :)
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    VOZKA: asi zalezi, kdo skatulkuje..

    “Hades is a one-of-a-kind rogue-lite that does a brilliant job of marrying its fast-paced action with its persistent, progressing story through a vividly reimagined Greek mythological underworld.”
    9/10 – IGN

    “Hades is one of the best roguelites of all-time.”
    10/10 – TheSixthAxis
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    Desktop Dungeons predpokladam znate:
    Desktop Dungeons
    http://www.desktopdungeons.net/

    sebralo mi to dost casu ;-)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    LOJZEE: Hades dle většiny definic není roguelike, takže ony vlastní škatulku mají :). Proto to právě řeším, aby když mám chuť na něco jako ADOM nehledal marně v diskuzi kde se řeší Hades nebo Dead Cells-
    SAMGARR
    SAMGARR --- ---
    (vsechno bezi nativne v Linuxu, Cogming pres Wine)
    SAMGARR
    SAMGARR --- ---
    Pridam par svych oblibenych:
    https://www.gridsagegames.com/cogmind/ - Moderni UI, znicitelny prostredi, scifi setting.
    https://store.steampowered.com/app/262060/Darkest_Dungeon/ - turnbased (J?)RPG s atmosferou ktera by se dala krajet. Mecem, rezavym a jeste mokrym od vasi krve.
    http://www.cavesofqud.com/ - Scifi rouguelike s questama a story, simulovany prostredi vcetne historie, jako napriklad v Dwarf Fortress.
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    VOZKA: ta definice roguelike/lite se asi ruzni.. je velky rozdil mezi adom a hades a kazda hra by zaslouzila vlastni skatulku. pro me moderni roguelike laicky znamena, ze hraju stale stejnou hru ve smycce ve stejnem nebo proceduralne generovanem prostredi, ale kazdy pruchod hrou nabizi dostatecnou variabilitu a hra se stava diky zkusenosti s kazdym dalsim pruchodem snazsi
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    Monster Slayers - Worth it Review
    https://www.youtube.com/watch?v=XUHf_CaoTx0&t=


    monster slayers, celkem pekna hra podobna slay the spire, ale jde si vlastni cestou. nepratele jsou staveni podobne pomoci stejnych karet jakymi muze disponovat hrac. je tam vyber z tradicnich class, ale zas ne takova variabilita buildu a karet a charaktery jsou si dost podobny, ve sts jsou vypiplanejsi a hodne odslisne. osobne davam prednost sts.

    ...ted se mi stalo, a nevim, jestli to tvurci tak zamysleli, ze jsem byl uz za pulkou hry a mel jsem dost heal karet a regen kartu, ktera stackuje regen pokazde, kdyz se pouzije az do vyse 25hp za kolo.. a mob ji mel taky a oba jsme ji meli casem nastackovanou a healovali jsme se pomoci heal karet a toho regen a nedavali si vzajemne dostatecnou dmg, abychom fight nekdy ukoncili. takze jsem to asi po 15ti minutach vzdal (a savenul) a nevim, co dal, tak jsem se zkusil zeptat na steamu a uvidim..


    Slay the Spire Switch Review
    https://www.youtube.com/watch?v=lFViGNe05qI
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Jinak mě z tohohle typu her snad nejvíc bavil Streets of Rogue - topdown akční sandbox s poměrně interaktivním zničitelným prostředím, kde můžete hrát za x různých povolání od gangstera přes hackera až po gorilu nebo kanibala. Je to jedna z těch her, kde můžete velmi snadno vytvořit enormní chaos a je to velmi zábavné. A v poslední době do hry přidali i coop :).

    Eating Homeless People Is A Viable Strategy in Streets Of Rogue
    https://www.youtube.com/watch?v=9T78c1HApaI
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Jo, já jako fakt nechci bejt kokot, jen když mám chuť na rogueliky, projíždím diskuze o nich atp., tak vůbec nehledám nic jako Dead Cells nebo Hades. Z tohohle pohledu mi ten název přijde trochu nešťastně zvolenej protože se zdá jde spíš o libovolné hry s nějakými roguelike prvky, ale o rogueliky tak moc ne.

    Podle mě se rogueliky odlišují především dostatečně komplexní taktickou hratelností, díky které postup ve hře závisí na učení se herních systémů a ne na reflexech ani na tom, že si člověk postupně odemyká další featury. To je to specifikum, které v podobné podobě v žádném jiném žánru není, a které není ani v roguelite hrách.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    VOZKA, LOJZEE: obema dik za rozvedeni diskuze. Tu svoji omluvu jsem zminoval prave proto, ze vim, ze na to oldschool hardkoristi byvaj vysazeni. Ja to teda taky pochopil jako soubor vsech zminenejch veci - zkratka rogue princip, ale klidne v uplne jinem nez RPG kabatku - at uz je to FTL, Slay the Spire nebo treba i ty DeadCells. Jestli pripadne existuje nejakej jeste jinej terminus technicus, ktery napr. nenuti hru, aby byla RPG-based, sem s nim - rad si v tom konecne taky udelam poradek..

    Osobne tu vidim primarne nejakej procgen, permadeath a replayabilitu. Jestli na pozadi je nebo neni treba nejakej permanent skills leveling uz je mi vcelku sumak (a kolikrat treba unlocky jako v DeadCells vitam).

    Jeden gamemaker toolkit se venoval tem permanentnim progressum a ze to muze byt spatne, ale mam za to, ze dost zalezi na hre...
    Roguelikes, Persistency, and Progression | Game Maker's Toolkit
    https://www.youtube.com/watch?v=G9FB5R4wVno
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    JAACOB: tohle je skvely, mam tam skoro 100h... ted hraju Monster Slayers, což je celkem obdobný, v něčem trochu jiný a asi ne tak do hloubky, co se týče buildů, ale zas víc charakterů k zahrání..
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    VOZKA: hades třeba, prostě jeden život a hraní hry dokola v +/- stejném prostředí, nejsem expert na terminologii. O te Adom diskuze vim a nepřišla mi vhodna uplne..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam