NJAL: Souhlasim, to je jedna z věcí, co mi na tom vaděj. V početnějších bitvách se to rozmělní, v malejch sešnách 1v1 na mapě co má cca 25x25 hexů to bolí, když se mág s pravděpodobností 70% netrefí ani jedním fireballem. Popřípadě marksman, co má 60% bez ohledu na terén. Stejně tak je bolest, když se soustavně netrefuje drak, co má na zásah 30%-40%.
Ostatně v menu je i možnost si zobrazit statistiky, nakolik byl random vůči který straně přející.
Na druhou stranu, lze se na věc dívat tak, že křehký mágy je potřeba chránit, vést s nima útok jako s prvníma v daným kole a pokud neuspějou, pokrýt je bytelnějšíma jednotkama na ochranu.
U draků je to kompenzováno tím, že mají ranec životů a obvykle i resisty proti standardním melee útokům.
Pro hráče, který tahle filosofie neuspokojuje, existuje kždp mod "No Randomness Mod". Funguje tak, že šance na zásah je 100% a mění se zranění podle obrany terénu.