• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    V__MMáchův Industriál
    Podpořit další dokumentární práci možno třeba zde: https://buymeacoffee.com/viktormacha

    Mám rád těžký průmysl.

    Tak strašně moc, že jsem jeho fotografické dokumentaci věnoval posledních 13 let života.
    Jenomže svět vysokých pecí a tajemně dunících továrních hal z našeho světa pomalu mizí a tak se můj archiv pomalu ale jistě stává jejich pohřebištěm.

    Ale hutě a doly na fotografiích žijí dál. V galeriích, soukromých sbírkách, podnikových prezentacích, nebo třeba ve formě obrazů, které občas podle mých snímků vznikají.

    A abych už zbytečně nespamoval jinde, budu si všechno odkládat zde.


    Třeba to někoho bude bavit.


    Viktor
    http://www.viktormacha.com
    https://www.instagram.com/viktormacha/


    (poznámka pro mě, když vkládám fotku .))
    rozbalit záhlaví
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    V__M: teda, on to ještě dneska je aktuální kalendář, ale ten jsi dělal loni že =)
    V__M
    V__M --- ---
    TEAPACK: Mám ;)
    Čučim na titulku a Leden.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    V__M: jen škoda, že tam nemáš fotku s aktuálním kalendářem =P
    V__M
    V__M --- ---
    VIAGRA: Když se daří, lze stihnout i tři závody za den, ale to už je dost na dřeň. Pryč jsem cca 2 měsíce. Pak už se žena trochu hněvá..
    VIAGRA
    VIAGRA --- ---
    Kolik dní z roku jsi mimo domov? Vím že máš většinou výlet spojený s více objekty, ale i tak 94 objektů je sakra dost! To bude víc než 94 dnů, ne?
    V__M
    V__M --- ---
    Jinak bylo třeba udělat nějaké to resumé.

    - 2 velké samostatné výstavy (Polsko, Slovensko)
    - 3 slévárny
    - 4 vysokopecní závody
    - 7 koksoven
    - 8 oceláren
    - 12 kováren
    - 13 válcoven
    - 47 dolů
    - 495 kalendářů

    Nacestováno 19 920 km v celkem 7 zemích.

    Tím končí dokumentární rok 2022 a s ním i období malých cest. Držte mi palce.

    V__M
    V__M --- ---
    Když jsem tam tak stál a hypnotizoval míjející vozíky (kterých je na nejdelší nákladní lanovce ve Střední Evropě cca 300), říkal jsem, si, že by z toho mohlo být pěkné PFko.

    Tak teda hezké doprožití svátků, všechno nejlepší do nového roku a mějte rádi hutě (a doly)!

    Viktor

    V__M
    V__M --- ---
    E2E4: S profesionální pomocí ano, ale byly to hodiny čiré hrůzy.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    V__M: a podařilo se obnovit?
    VEX
    VEX --- ---
    V__M: tak to jde:D
    V__M
    V__M --- ---
    KOC256: Ty jo to asi ne. Ale dobrý bylo třeba focení pro Unipetrol, kdy se jednalo o obří zakázku s nafocením všech jejich poboček tady v ČR. Dělal jsem na tom dva týdny včetně lokačního scoutu, modelek atd. a hodinu před odevzdáním celého balíku jsem ty fotky omylem smazal. :D
    KOC256
    KOC256 --- ---
    V__M:
    napadla mě otázka... Trochu do opačného kouta, než tu prezentuješ...

    Zažil jsi na nějakém místě nějaký opravdový FAIL? Vím, že jsi psal o tom, že jsi přijel a byla odstávka, nebo že jsi vůbec neodletěl (řidičák). Ale ve smyslu, že jsi odletěl, nafotil a pak jsi najednou zjistil, že z nějakého důvodu je to celé špatně?
    V__M
    V__M --- ---
    E2E4: Jak napsal Teapack, mnoho zdánlivě rezavého je jen nános rudného prachu.
    Jinak rez samotná tam samozřejmě taky pracuje, protože to při takhle extrémních teplotách + vodním chlazení nelze jinak.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    E2E4: imho spousta z toho bude jen železný prach usazený na všem...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    V__M: proč jsou v hutích všechny věci tak rezavý ? to pro ně ta koroze není problém, protože by to trvalo 100 let než by to bylo skrz a nějaká ochrana by na tom stejně nevydržela?
    V__M
    V__M --- ---
    PLOSTENKA: Zkoušel jsem, ale za všechny ty roky jsem nedokázal pochopit organizační strukturu ArcelorMittal.
    Nabyl jsem dojmu, že top management to vlastně vůbec nezajímá a kompetenčními orgány jsou pouze ředitelé jednotlivých divizí.

    A podotýkám, že třeba v Liberty, nebo Swiss Steel to funguje přesně opačně. Tam stačí jedno povolen od generála a zbytek už jede jak po másle.
    PLOSTENKA
    PLOSTENKA --- ---
    Zajimave, ze ti jeste nekdo z vedeni Arceloru nedal generalni povoleni na vsechny provozy, vzdyt uz jsi u nich byl bezproblemove mockrat. Stacilo by pak jen dostatecne vcas naplanovat s mistnim reditelem termin, v podstate formalita.
    V__M
    V__M --- ---
    A je to tady, pro mne osobně nejdůležitější galerie roku 2022.

    Půl páté ráno a já se v ochranné masce plazím na vrchol jedné z nejvyšších staveb v jižní Francii - na vysokou pec č.1 železáren ArcelorMittal Fos-sur-Mer.
    Je mi blbě, posledních několik dnů jím jen suchary a černé uhlí a to jsem se na místní kuchyni tak těšil. A jako na potvoru zrovna dneska nefunguje výtah.

    Ale to je všechno jedno. 8 let doprošování vyústilo ve 13 nezapomenutelných hodin v gigantické huti nedaleko Marseille. Fos je zdokumentován a s ním i všechny vysoké pece ve Francii.

    Období malých výletů skončilo.

    Kompletní set fotek zde:
    ArcelorMittal Méditerranée, Fos-sur-Mer | Viktor Mácha - industrial photography
    https://www.viktormacha.com/galerie/arcelormittal-mediterranee-fos-sur-mer-444/


    FRENNET
    FRENNET --- ---
    V__M: týýý jo, díky za vyčerpávající odpověď. S názvem jsem počítala, ale že dostanu i umistění!
    R.E.S.P.E.C.T.
    V__M
    V__M --- ---
    FRENNET: Ohřívač vzduchu vysoké pece, neboli kauper (cowper).
    Tento konkrétně patří vysokým pecím hutě Meiderich v areálu Landschaftspark Duisburg. :)
    FRENNET
    FRENNET --- ---
    prosim, co je tohle za vec na obrazku?

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam