“Ahoj všem do Česka. I když to možná vyzní divně, ale dnešek bych nazval šťastnou etapou. Bohužel krátce po startu nám odešel pohon 4x4. Celou dobu jsem přemýšlel, jak projedeme posledních 80 km dun, které nás čekaly. S 9,5 tunovým truckem je to opravdu loterie, kterou jsme nakonec vyhráli, i když jsme při ní ztratili v písku spoustu času. Další adrenalinový moment přišel zhruba 30 km po startu, kdy nám v top speedu protivítr vytlačil okno do kabiny, které prasklo. Museli jsme zastavit, sklo vykopnout a pokračovat v prachu úmorných 370 km! Jen v brýlích. Během dne jsme předjeli desítky aut v plné rychlosti. Jednou rukou držíte volant, druhou si kryjete oči a hlavu před létajícími kameny od před vámi jedoucích vozidel. Nacpali jsme dnes do sebe kila prachu, ale etapu ve zdraví dojeli. Pohon 4x4 bude zítra opraven, proto dnešek byl opravdu šťastným dnem,” popisuje, co se na trati vlastně odehrálo, náš pilot Aleš Loprais.
PUKPUK: bohužel po korekci, kdy DE ROOYovi připsali zpět čas za pomoc Mardeeovi je ta ztráta 43 minut a 46 vteřin a vítězem druhý etapy je právě DE ROOY
Z týmu Bonver Dakar Project byl opět nejrychlejší Kazach Artur Ardavičus. S Tatrou Jamal, st.č. 542, dojel 26., se ztrátou 1:41,54 na prvního. Průběžně mu patří 23. místo. Tomáš Vrátný, st.č. 515, dokončil etapu na 36. pozici. Na lídra ztratil 2:20,40 a v tabulce je nyní 34. Smutná zpráva se váže ke třetí bílé tatrovce - Polák Jarek Kazberuk totiž musel odstoupit. Pro opakovanou závadu elektroniky motoru.
K hrdinům dne napříč kategoriemi patří bonverácký motorkář Jan Veselý, st.č.68. Opakovaně složil svou yamahu, aby pomohl svým soupeřům v nesnázích. Také přivolal záchranářský vrtulník. Cílem projel jako 132., když za prvním byl o 6:44,27. Průběžně je 130.
Přímo z trasy telefonuje Tomáš Vrátný: „Byla to zvláštní etapa. Nevypadala ani nějak zvlášť náročně, ale těch technických problémů... Naše posádka se rozjela dobře. Pořád jsme předjížděli a předjížděli. Ale s rozumem a bez rizika. Na dlouhatánských pistách byla spousta prachu, a protože nefoukalo, bylo to hodně těžké. I tak jsme jeli na plný plyn a bylo to výborné. Ale pak přišla řečiště a s nimi rozbíjecí fáze! No a nám prasklo táhlo řazení a museli jsme zastavit. Provizorní oprava zabrala více než hodinu. Jeli jsme dál. Jenže skoro jsme nemohli řadit mezi dvojkou a trojkou. Proto tak velké zdržení. Ale nakonec jsme do cíle doskákali a pokračujeme. To je hlavní. Artur měl bohužel také technické starosti a kvůli nim zůstal viset v dunách. Ale i on naštěstí jede dál. To bohužel neplatí o Jarkovi s polskou tatrou. Startem sice projel, ale spíš jen symbolicky. Vrátila se mu závada z první etapy, motor byl bez výkonu pro rozbitou elektroniku. Přesnou příčinu se ale nepodařilo odhalit a tak Jarkova posádka končí. Ale i tak těžký den BDP měl světlé stránky. Náš motorkář Jan Veselý pomáhal dvěma havarujícím soupeřům. Oba byli zranění a také díky Honzově pomoci jsou v pořádku. To je nejdůležitější.“