• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FANTOMASSvět MOTO sportu | Formula 1, Dakar Rally, 24 Heures du Mans, WRC, GP2
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---
    Loprais bohuzel v problemech na 168km. Uz ma 1h ztratu, takze se zda vazny problem s elektronikou.

    Peterhansel naopak provedl utok na tymoveho kolegu Romu a je celkove prvni s naskokem 26s. Zaverecna etapa bude zajimava
    KINGFISHER
    KINGFISHER --- ---
    Dakar: Still the World's Craziest Motorsport Adventure | Speedhunters
    http://www.speedhunters.com/2014/01/dakar-still-worlds-craziest-motorsport-adventure/
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    STEMBUS: Líbí se mi ten Tománek, na to že prvně jede s kamionem tak jede hodně slušně a i princezna očividně drží když nemusí jet na plný kule...
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    Po zlatu čtvrté místo a utrpení v jedenácté etapě

    Tři minuty po desáté hodině se včera postavil Aleš Loprais na trať jedenácté etapy dakarského dobrodružství. Na speciálku dlouhou 605 kilometrů spojující chilská města Antofagasta a El Salvador vyrazil v kategorii kamionů jako první, předchozí etapu totiž vyhrál. Tentokrát mu ale tolik štěstí při projíždění pouště Atacama nepřálo. Po 43 kilometrech se do čela dostal Rus Karginov s Kamazem, Aleš na něj ztrácel 24 vteřin. Po dvou stovkách kilometrů už byli před Královnou 69 i Iveco Nizozemce de Rooye a další Kamaz s Nikolajevem za volantem. V tu chvíli zaostával Aleš Loprais o 7 minut a 49 vteřin.

    Ovšem zdaleka se nevzdával. Na jednom z dalších mezičasů, konkrétně na 329. kilometru, se posádka vozu s číslem 504 probojovala na třetí místo, čtvrtý byl v tu chvíli de Rooy, pro kterého to znamenalo ztrátu celkového vedení v soutěži. Novým lídrem se stal Karginov, který nezadržitelně mířil k cíli.

    lopi2

    A Kamaz Karginova skutečně jedenáctou etapu letošního Dakaru zvládl nejrychleji. V cíli byl za 6 hodin a 22 minut. Aleš Loprais bojoval s nástrahami náročné tratě o 22 a půl minuty déle, etapu dokončil na čtvrtém místě. Stejnou příčku drží i celkově. V čele kategorie kamionů ovšem došlo ke změně – de Rooye vystřídal Karginov a má před ním osmiminutový náskok. Aleš ztrácí na ruského lídra bezmála dvě hodiny a 18 minut, na třetího Nikolajeva má ztrátu 42 minut. A jeho nejbližší pronásledovatelé Sotnikov a Šibalov? Ti jsou o hodinu pozadu.

    „Dnešek perná etapa. Utrpení v podobě drkotání zubů a ran do páteře. Praskla nám kabina, dnes v noci ji musíme svařit a šlápnout do toho zítra znovu,“ svěřil se Aleš Loprais a nám je jasné, že toho museli pánové z našeho týmu zakusit v jedenácté etapě opět hodně. A to nejen posádka 504 na trati, ale i mechanici a podpora po jejich návratu do bivaku. Druhá týmová posádka 519 dojela včera na 19. místě a celkově se drží na krásné 14. pozici hned za českou posádkou 525 Liaz.
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---
    11 etapa














    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    PUKPUK: Jedna vec je prikaz druha vec je chut vitezstvi ;)
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---
    Jinak v autech uz zacala tymova strategie. Viz Peterhansel:

    The game is over. We've had a good laugh and enjoyed ourselves. Yesterday evening, the team asked us to not take any more risks. It's a bit frustrating because we've done most of the hard work. But, if Mini wants to have three cars on the podium, at the speed at which we are driving out in front, it's easy to crash a car or even two in just one day. We know that this can happen, but I didn't think that they would do it.
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---
    TOM_HOST: Aspon to neni takova nadvlada rusu jak minuly rok. Jeste ze De Rooy a Loprais ty silene kamazaky stihaji.

    Vubec nechapu jak muzou prezit takove skoky. Jak auto tak osadka.

    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Lip to imho letos nejde

    KINGFISHER
    KINGFISHER --- ---
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    2014 Dakar Rally Team SPEED Stage 9 Recap - Oh So Close
    http://vimeo.com/84190043
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    MERTLAS: to projel na zacatku

    "I don't know what happened. Everything went smoothly when we took things easy on the link section, but from the moment we started the special, we had vapor lock problems and we had to stop. Then, all the other fluids started to overheat, so we had to stop at least five or six times... At the end, we had stopped for the umpteenth time when competitor No. 390 offered to tow us to the end of the special. Honestly, it's strange; I don't know why this happened. We'll have a look at it in the bivouac, although it's disappointing to lose two or three hours on the very first day of racing."

    ale jede pekne ;)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    zda se mi to, nebo etos robbie gordon nejak moc neexceluje a neexhibuje? (priznavam, ze jsem ted cca pe dni nemel moznost sledovat... tak jsem mozna neaktualni :) )
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---












    PUKPUK
    PUKPUK --- ---










    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    Dakarské vychytávky a zajímavosti

    Jeden Dakar, dvě různé trasy

    Mnoho let se organizátoři Rallye Dakar snažili přizpůsobit trasu jednotlivých etap jihoamerickému otevřenému terénu tak, aby umožnili všem kategoriím závodníků jet závod přesně padnoucí té které kategorii. Letos se jim to povedlo v pěti etapách, kdy oddělili trasy zvlášť pro motocykly a čtyřkolky a zvlášť pro auta a kamiony. Celkově takto oddělené trasy zahrnují přibližně 2 000 kilometrů, což tvoří zhruba čtyřicet procent délky letošního Dakaru.

    Ze sportovního hlediska má toto rozdělení dvě výhody. Jednak umožní organizátorům zavést motorkáře a quadisty v čistě jejich etapách do technických a často velice úzkých pasáží, naopak automobilům a truckům to umožní „vletět na trať“ bez toho, aby používali trasu, na které hrozí srážka se zatoulaným motorkářem. Tudíž otázka bezpečnosti je další nezanedbatelnou výhodou - při rozdělených etapách se výrazně eliminují rizika při předjíždění. Toto hledisko bylo ještě umocněno tím, že separované kilometry byly soustředěny na začátku dakarské rallye, kdy bylo na trati velké množství závodních strojů.

    Motorkáři a čtyřkolkáři si tak letos mohli užít na vlastní kůži i opravdu tvrdé maratonské podmínky, kdy nocovali v nepřístupných místech v kempech, jež jim neumožňovaly týmovou podporu. Museli se spolehnout pouze na své síly či případně pomoc ostatních závodníků.



    Souboj koncepcí: Evropská klasika versus „dlouhý nos“

    Dakarské soutěžení trucků nabízí i jedno zajímavé srovnání - v závodě se objevují vozy různých koncepcí. Kromě tradičních kamionů s useknutou přídí jsou na startu vozy s „dlouhým nosem“, řekněme čumákem, kterým se obvykle pyšní velké americké trucky. Změna je motivována technickými aspekty: u „dlouhého nosu“ je kabina za přední nápravou, proto nabízí mnohem komfortnější jízdní pozici pro posádku, kterou ocení zejména na skocích. Další nespornou výhodou je lepší rozložení hmotnosti, což se projevuje mnohem stabilnějším a hladším chováním na trati.

    Ovšem je to dost, aby to odůvodnilo rozšíření tohoto typu vozu v závodě?

    „Ne nutně,“ říká ředitel truckové sekce Dakaru Fabien Calvet. „Dlouhý čumák, to nejsou jen výhody,“ upozorňuje. „Tahle auta jsou nejméně o 300 kilogramů těžší než tradiční kamion, takže spotřebují více paliva. Navíc tvar kapoty ztěžuje výhled, což je velký handicap především v dunách,“ tvrdí Calvet. Přesto šéf dakarské truckové sekce uznává, že vzhled těchto strojů je výjimečný. „A vytvářejí rozruch, takže jsou zaručeným reklamním nástrojem! Konečně, nová generace této koncepce, například jako Tatra Jamal, kterou využívá třeba Aleš Loprais, nabízí lepší kompromis: kabina posunutá dozadu kvůli komfortu, lepší rozložení hmotnosti, ale skromnější nos, ne jako u Iveca Gerarda de Rooye, aby se zabránilo přílišnému omezení výhledu a vzrůstu hmotnosti. Co je tedy nejlepší? Odpověď budeme mít v cílovém městě Valparaiso,“ říká Fabien Calvet.



    Věříme, že v dnešní etapě se „skromným nosem“ pojede Aleš Loprais se svou posádkou 504 a týmovými kolegy s číslem 519 opět dobře a na stupínek to neskromně bude.
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Finish: Loprais breaks the ice!
    Aleš Loprais (Tatra) has won his first stage win at the 2014 Dakar, beating Andrey Karginov (Kamaz) by 37". Exactly six minutes behind the victor, Gerard de Rooy (Iveco) takes the last podium spot, with Eduard Nikolaev (Kamaz) further back at 13'57".
    PUKPUK
    PUKPUK --- ---
    Lopré to dal...
    KINGFISHER
    KINGFISHER --- ---
    1954. Monza.
    Working on the Anello di velocita of Monza.
    Credit unknown

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam