• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEFotky našich biků
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    IV0: to u těch gravela s 1x13 moc neplatí, já přemýšlím ,že si to dám na silničku
    FINSON
    FINSON --- ---
    PLECH: Posun nastal naprosto brutální. Já zaspal těch opravdu posledních ca 15 let vývoje a když jsem se na konci covidu na kolo vracel, měl jsem doma Meridu Matts Skyrider r.v. 2000, na 26" kolech, řazením 3x8 a s V-brzdami. Povídej mi něco o překvapení 😅
    Jinak jak píše IV0, nějak před těmi 15 lety jsem ještě pořizoval silniční kolo a tam... no, tam kromě toho, že už jsou relativně dostupné i rámy z karbonu, se přechází na širší gumy bez duší (např. do té mojí staré silničky se moderní 28 mm pláště nevešly), se osazují kotoučové brzdy (samozřejmě hydraulické), i v hobby třídě se dost řeší aerodynamika, a řazení, přestože konzervativně zůstává u 2x sad, je někde úplně jinde a rozšiřuje se bezdrátové elektronické řazení...
    IV0
    IV0 --- ---
    PLECH: Otázka je, jaké máš požadavky. Na stejném kole jezdím do práce a na různé aktivity, když potřebuji nechat kolo někde, kde si nemůžu být úplně jistý, že mi ho neukradnou. Cesta, kterou na supermoderním silničním kole zvládnu za půl hodiny mi na tomhle kole trvá přes 50 minut. Jestli tohle nevadí, tak se s tím netrap. Jo a přechod na jednopřevodník se zdál jenom na horských kolech a hobby gravelu. Silnice a závodní gravel je stále spíše záležitost 2x12...
    ADAM
    ADAM --- ---
    PLECH: Nezdá. Ono Teda ten posun nastal o trochu dřív, tak kolem 2015 byla změna na jednoprevodnik
    PLECH
    PLECH --- ---
    Já mam trekový kolo ktm life 1964 někdy z r. 2018, 3x10, stálo asi 30k, šlape dobře, je to prostě klasický kolo, na jakých jsem vyrůstal.

    Ale jak se koukám kolem sebe a v tomhle auditku, přijde mi, že dnes už v zásadě všichni jezdí na gravel biku, případně horák, a všechno bez řazení vpředu. Je pravda, že ve stylu kol nastal v posledních 5-10 letech dost posun, nebo se mi to jen zdá?
    DABE
    DABE --- ---
    Hybrid s půjčenou loukoťí

    INF1466
    INF1466 --- ---
    Trocha upgradů od posledně - sedlo, sedlovka, riditka, predstavec, kola a obutí... tldr zbyl rám a sram

    FINSON
    FINSON --- ---
    WEWERKA: I na Teřře mám chvilkama pocit, že bych snesl kapánek delší představec... vyzkouším, uvidím.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    FINSON: Takze kdybys dal vic negativni a o kousek delsi predstavec + stahnul paky vic nahoru (nebo berany s mensim reach), tak budes na stejny pozici. Plus asi teda pocitat se sagem vidlice, takze realne narovnat tu pozici treba o 5-6 cm.
    FINSON
    FINSON --- ---
    WEWERKA: Tak to měření - na to, že jsem to našteloval jenom tak hala bala bez měření, na pocit, tak se ty čísla docela potkávají - kromě té výšky řídítek, kde je u Mutanta navíc ten zdvih vidlice. Takže i tímhle to do sebe vlastně zapadá :-)

    Terra:
    země - sedlo 98.5
    země - řídítka 92
    řídítka - sedlovka 65
    řídítka - špička sedla 50

    Mutant:
    země - sedlo 98.5
    země - řídítka 102
    řídítka - sedlovka 65
    řídítka - špička sedla 52
    FINSON
    FINSON --- ---
    MAESTRO_007: K tomu gamechangeru: Skvělá je ta kombinace beranů a odpružení, to bylo v rukách na těch rozbitých cestách okamžitě poznat. Široké gumy samozřejmě taky dělají svoje, plus ještě geometrie rámu - i když jsem na tom teď natažený víc, než výrobce zamýšlel, pořád je to obratnější než Terra, zatáčet se na tomhle dá výrazně agresivněji a pořád s velkou jistotou.
    FINSON
    FINSON --- ---
    IV0: Jo a ještě brzdy: Apex má flat mount a MTB rámy většinou post mount a Nirvana má montážní body nějak po svém, takže ani nejsou PM - PM redukce. Takže Apex třmeny musely pryč a napojili jsme Level TL třmeny.

    MAESTRO_007: Přesně, je to na moje ježdění 😎
    Jinak se teda musím přiznat, že to není homemade, s tímhle bych si sám neporadil. Přestavěli mi to v BikeSOS ve Kbelích, nevím, jestli to píšu dodatečně často, jsou naprosto úžasní 😁

    Ještě to celé mohlo být na základu karbonového BMC Twostroke, ale na to jsem už neměl budget ani místo - třeba příště 😆
    BASIK
    BASIK --- ---
    IV0: Ja treba stavim tohle na Chiselu FS, sada Apex 12s, paka na sedlovvku od Ratio technology, pohon GX Eagle :)
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    FINSON: za mě super. V tom tvém "terénu" a stylu ježdění mi to naprosto dává smysl. A cením Homemade bastl :-)

    Ten gamechanger je ta kombinace širokých gum a beranů. Je to naprosto evidentní i u silniček, které mají gumy jak gravely před pár rokama. gravely gumy jak XC atd.
    FINSON
    FINSON --- ---
    FORELLI: Děkuji, přesně tak! :-)
    PSYSBEE: Echt gravel mám tenhle: FINSON - k němu i druhou sadu kol, tyhle jsou 30 mm na silnici a lehký gravel, na horší cesty mám 40 mm se vzorkem. Pila 46z už je na tom taky :-)

    IV0: Na tom biku byl 12s SRAM GX a zcela zásadní zjištění bylo, že GX hazka má být kompatibilní s 12s Apexem. Já tam teda ještě mám místo GX hazky Deore, jehož jedna generace byla s GX zaměnitelná a zrovna to tak v servisu vyšlo, ale prostě jsem na MTB GX sadu nechal naroubovat Apex.
    Kliky zůstaly MTB Race Face, chtěl jsem tam GRX, ale ty se nevešly - jsou moc rovné a zadní stavba moc široká. Převodník je teď RF 38z.

    PSYSBEE: Pro mě jsou rovný rodla asi zbytečný, koukni na ty fotky, jakým terénem jezdím :-) I na tomhle těžkým tanku pro mě hraje největší roli aerodynamika než cokoliv jinýho.

    FORELLI: Viz výše: GRX kliky jsem tam chtěl, abych mohl prohazovat levou s wattmetrem - nevešly se, jsou moc rovné a zadní MTB stavba moc široká.

    WEWERKA: Jo, představec s negativním sklonem bych snesl, asi brzo po nějakém kouknu :-) Tohle je fakt první testovací jízda, i páky mi v servise říkali, že si mám posunout, až to vyzkouším. Měřit budu moct někdy později.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    FINSON: Na vsech tech fotkach, kde s touhle prestavbou zavodili, tak bylo videt, ze predstavec byl hodne dolu a dlouhy. Jak jsou na tom rozmery treba od sedla k pakam a vyska riditek od zeme vs na Terre? Ale teda koukam, ze si tam zase davas paky hodne dopredu. Ja je mam radsi trosku vic nahore a tim padem bliz.
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    PSYSBEE: nějaký široký si dokážu představit :-) Možná přes zimu taky něco spáchám, jenže já mám ještě 3x9 (nebo co na tom vlastně je), takže by si to asi žádalo nějaký větší zásah. Vzhledem k tomu, že mám doma kompletní mechanickou grx sadu by byla škoa ji zase nevyužít... to zase dopadne spíš jen nějakým gravel rámem, kam se vejdou široký gumy... :-)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    FORELLI: nj, on už ho vlastně má :D

    Kazdopadně nemít bajka s rovnýma ridlama do terenu bych osobně nedal, tak daleko sem ještě nedošel.. :)
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    PSYSBEE: To není nutný, Finson gravela má, touhle cestou on imho nepůjde. Podle mně jde o to dát prostě věcem další život... já mám doma taky bajka už víc jak 15 let, ale poslední roky na něm jezdím jenom v zimě, když je sníh. O beranech uvažuju taky, protože prostě celý život jsem jezdil silnici a až posledních 10 let jsem na gravelu nabrousil kolem 100 000 km, takže jsem na to hodně zvyklej. Prostě když jedu třeba víc hodin na bajku, tak už nevím jak se držet. Berany jsou prostě pro mně variabilnější a byl by to o důvod pro to, pak toho bajka vytáhnout do ostřejšího terénu, kam bych s gravelem z mnoha důvodů nejel.
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    FINSON: jinde se kruh uzavira - gravely maji cim dal sirsi pneu, odpruzeni predku, odpruzeni zadku, takze NEKDE uz jen staci dat rovny ridla a heureka! - objevili jsme MTB!! a ty na to jde přesně opačně... :-D

    Takze ted uz jen cekam, kdy opruzena vidle bude vymenena za pevnou, 2,25" Ardent Race plaste za 40mm Ramblery a vymena pily za co nejvetsi, co kliky zvladnou..

    .. a pak zjistis, ze je to zbytecne tezky, prodáš to a koupíš si plnotučnýho gravela..

    ... a po case zjistis, ze ti chybí MTB a koupíš si bajka..

    :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam