DYNK: No, já bych to z osobní zkušenosti minimalizací nenazvala. Jde to i střední cestou.
A teď budu psát za sebe - rodina s 2 dětmi. A tam, pokud tedy člověk nechce obětovat rodinu a vztah, je to i o tom, že pojem maximalizovat příjmy, dost na hraně.
Takže proces probíhal (po úkrocích v předchozích letech) takto:
1. krokem bylo zmapování nákladů - ono se to nezdá, ale více méně to je záležitost 1 roku - vždy se najde něco, na co člověk zapomene (platby pojistek 1-2 x za rok, dovolené, kroužky, náklady za léčbu apod.) - jakž takž fungoval Excel, vůbec jsme se takhle hromadně nechytali s mobilními apkami, nakonec zabral až jeden specifický diář
2. na provozní náklady určit jeden společný účet s ponecháním si svých dalších, kam se prostě posílá dohodnutá částka
3. zrevidování pojistek, nákladů za satelit, elektřinu atd.
4. zrevidování nákladů za elektrické spotřebiče apod., dodavatele služeb
5. jejich výměna, případně dokoupení určitých spotřebičů do kuchyně
6. evidence nákladů jídla + externí výdaje tohoto typu
7. upřímně - teprve ve třetím roce jsme začali řešit investice a spoření (to probíhalo od druhého roku souběžně, ale spíše typu odkládání určitých částek na spořící účty "když se něco vysype" apod.)