• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYUI design, design systémy, interakční design, ♥ Figma
    Design rozhraní webů a aplikací. Architektura design systémů. Interakční design. Všechno okolo Figmy, ale i dalších editorů (XD, Sketch, Framer, Webflow).

    Jaka je vase design role?


    Instrukce:
    Pokud profesne delate UI design, jakou roli ve firme zastavate, priapdne jak by jste svou roli definovali, pokud delate sami na sebe?

    15 hlasy od 15 respondentů

    rozbalit záhlaví
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    KULHY: Právě tím balíčkem dat a odkazem jestli jsem dobře pochytil slang.
    KULHY
    KULHY --- ---
    PETRPEDROS: A jak resis hand-off pro frontend?
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Taky si frčím. Chtělo by to anketu. Používám Figma nebo Adobe XD nebo Photoshop nebo Illustrator.

    Já osobně momentálně jedu Figma návrh a balíček dat aka .jpg .png fotokrám a .svg illustrator

    KULHY
    KULHY --- ---
    DAVVID: Dej tomu cas, ja se na zacatku taky kroutil :)
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    KULHY: Dnešní XD je myslím dost podobny jako před cca 2-3 roky… přidání on-line kolaborace byla poslední super cool věc a od ty doby mi přijde ze dělali jen nějakou drobnou údržbu ale nic prevratnyho. Dřív sem cekal natesene na kazdej release a četl si change logy ale ten

    Design system proste zmrsili takovým detailem ze se s tím neda seriózně pracovat. Maximálně odstranit všechny interaktivní stavy ale pak zas koderi netusej jak mají vypadat :D a bohužel nakodovanej design system u nás krapet pokulhává… nejsou lidi co by se o to starali.

    XD mělo fajn klavesovy zkratky a ten interface mi přišel lépe navrženy než figma, která má samozřejmě zkratky zas úplně jiný. Ale zatim jsem ji otevřel jen parkrat + mám osobní nechuť dělat v prohlížeči a ta jejich appka je jen container s webovým oknem.

    Kolega říkal ze mají skvele udělany ruzny tutorialy a vysvětlení funkci.

    Proste to není XD :D fakt jsem ho měl rad…
    KULHY
    KULHY --- ---
    DAVVID: Ja kdyz jsem delal v prechozi praci na windows tak jsem sledoval vyvoj XD od plenek a natesene po tom skocil hned jak to vydali. Osobne jsem ten nastroj mel taky dost rad. pak jsem delal cca 3 roky ve Sketchi a ted jsem cca rok a pul ve Figme, musim rict ze neustale vic a vic ocenuju jak je ten nastroj udelanej, jen je na zacatku treba si projit takovym restartem mindsetu okolo principu. Nutno dodat, ze nemam moc srovnani s dnesnim XD.
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    KEL: XD melo skvele naslapnuto ale z nepochopitelneho duvodu tam podelali praci s design systemem... editace textu u instance se nepropise do dalsich stavu (napr hover, pressed apod)...

    je to asi 3 roky stary problem ktery v podstate znemoznuje jakoukoliv jednoduchou praci s design systemem, prototypovani apod...

    (to bylo v nasem teamu nejvic nenavidena funkce... zbytek byl celkem fajn.) takze hello Figma :D... neprijde mi tak user friendly ale jen proto, ze adobe jsem pouzival dlouho a prislo mi to vse dobre vymyslene... jen kdyby pokracovali ve vyvoji.

    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    KULHY: delame neco jako JIRA ... a ano, je to personalni problem na vice urovnich :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    MIKULAS: Ta skala moznych problemu mezi designem a implementaci je dost velka. Chce to konstruktuvni debatu zucastnenych stran a narvnat ty vztahy ocekavani a heldat spolecnou rec, pokud to nejde, tak se imho jedna o personalni problem. Kdyz za nama prisli developeri, tak byli pak mile prekvpeny, jak ty potreby mame stejny, jen se na ne divame odjinud. :) Co delate cca za typ produktu?
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    KULHY: jsem soucast teamu (ted jako FE dev), ale je to tragedie a da se rici, ze nas UI clovek Figmu vubec neumi a to v ni dela vice jak dva roky = vsechno kodime rucne a on to pak jenom hejtuje :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    Zkusim nahodit konkretní tema, ktery me tedka zamestnava.

    Jak resit modaly (nebo potazmo dialogy a jiny kontejnerovy elementy) ve Figme jako soucast design systemu.

    Je mi celkem jasny, ze modal jako sablona bude existovat v jako komponenta v library design systemu. Co ale nemam jeste moc rozmysleny, je prace s obsahem modalu v konkretnim designu. Tzn delam nejaklou feature ve webovy aplikaci ktera utilizuje modal. Vezmi si sablonovou komponentu modalu a placnu ji do samostatnyho Figma souboru. Pak nevim jestli samotny obsah stavit jako lokalni komponentu z library atomu. Na jaky urovni definovat spacing jednotlivych prvku obsahu modalu apod.

    Docela solidne na to odpovida toto video:
    How to leverage slot components in Figma
    https://www.youtube.com/watch?v=jdFFH9MvGhw


    Jen mam nejaky nejasnosti jak pohlidat ty guidelines pro to komponovani uvnitr.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Ahoj! Vitam vas. Proc novy auditko?

    - UI design je slozita technicka disciplina a zaslouzi vlastni focus
    - roustouci obliba design systemu
    - Figma
    - developer hand-off

    No a pak moje vlastni profesni situace, kdy stojim pred stavbou design systemu. Jste tu nekdo soucasti tymu, kterej na nejakem valstnim design systemu pracuje, nebo ho vyuziva?
    KEL
    KEL --- ---
    book. O UI si na oldschool rozhraní co má Nyx tu rád počtu. Musim říct, že to má v těch záplavě fluid and whatever systémů svoje kouzlo. Člověk si tu tak hezky odpočine :-))

    Jinak používal jsem dřív Sketch, to byl první vyloženě UI softv kterým jsem se tak nějak učil, teď co jsem koukal, dost začala frčet Figma. XD jsem zatím nezkoušel. Ale nejsme primárně web/UI/designer. Takže to je pro mne momentálně spíš okrajová záležitost a rád zde načerpám nějaké znalosti.
    TORI
    TORI --- ---
    Vítejte a ať se vám tu líbí.

    Můžete pozvat své přátele.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam