• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYUI design, design systémy, interakční design, ♥ Figma
    Design rozhraní webů a aplikací. Architektura design systémů. Interakční design. Všechno okolo Figmy, ale i dalších editorů (XD, Sketch, Framer, Webflow).

    Jaka je vase design role?


    Instrukce:
    Pokud profesne delate UI design, jakou roli ve firme zastavate, priapdne jak by jste svou roli definovali, pokud delate sami na sebe?

    15 hlasy od 15 respondentů

    rozbalit záhlaví
    KULHY
    KULHY --- ---
    QWWERTY: Sem kdyztak hod zdroje tech whitepaperu, at vime z ceho cerpas. Jinak mi fakt prijde lepsi se poptat na konkretni layout takoveho "interfejsu". V zasade by jsi se mohl ptat jakehokoliv navrhare kdo rozmistuje funkcni prvky v kontextu jejich uziti pri zohledneni estetiky. Ten citlivy balanc mezi prakticnosti a estetikou ja zatim imho prace pro lidi.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    KULHY: bastlim si stolni zdroj a resim rozmisteni svorek, meraku, vypinace, etc.. na prednim panelu. tak jsem si rikal, ze krome "funkcni" by to navic mohlo vypadat lip nez "hazel jsem to tam, jak to zrovna prislo pod ruku" :))
    ciste technicky jde porad o rozmisteni ovladacich a informacnich prvku pro uzivatele, byt do fyzicke aplikace, tak me napadlo se poptat, jestli treba neco takovyho neexistuje, protoze kdo jiny by o tehle vecech mohl mit lepsi prehled nez prave UI designeri
    i z meho googlefu se zda, ze existuji minimalne whitepaper vyzkumy a ty optimalizace se zkoumaji, ale zatim nic pro BFU jako jsem ja :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    QWWERTY: To je dost vtipnej pozadavek. Verim, ze nejaky prvni nastroje na automatizaci kompozice existuji, ale uvedeni do praxe asi bude dost osemetny. Nechces nas s tim vic seznamit? Snazis se udealt design bez designera nebo o co tady jde.… :D
    KULHY
    KULHY --- ---
    RESK181: Myslim ze ne, bud platis ty za jejich editor seat nebo oni za tvuj podle toho kdo vlastni file.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    QWWERTY: a to je nejak dynamicke nebo to staci "nadesignovat" jednou a nakodit? To nekomu zadej, at ti to namockuje...
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    MIKULAS: v mym pripade neni oko uplne funkcni nastroj pro detekci estetiky a nejsem frontenedista, grafik, ani designer, abych to dohnal pres know-how :)
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    QWWERTY: oko? :) jako stejne ten vysledek tvoris pro lidske oko, ne pro kalkulacku, nemusi to byt presne ve zlatem rezu, hlavne kdyz to dobre vypada ... pochybuj, ze by nejaky nastroj umel zhodnotit optickou mohutnost v prostoru
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    Ahoj
    existuje neco jako nastroj pro estetickou optimalizaci rozmisteni prvku?
    resim UI, kde mam 3x obdelniky, 4x kruhy a par dalsich drobnosti - potreboval bych nastroj, do ktereho bych to mohl zadat a on mi vygeneroval nejoptimalnejsi rozmisteni z hlediska zlatyho rezu, symetricnosti, etc...
    RESK181
    RESK181 --- ---
    Zdravím,
    věděl by někdo jak na to, když - mám Figmu jako freelancer a platím si ji pro sebe a komerční účely. Nicméně dělám pro jednu firmu na větším projektu a potřebuji aby do mého souboru měl přístup i jiný designer s editovacími právy. Pokud umožním někomu dalšímu editorský přístup tak jde fakturace za další seat za mnou a já bych potřeboval aby to šlo přes firmu klienta bez toho, abych přecházel pod firemní účet. Jde to nějak?
    KULHY
    KULHY --- ---
    Jeste bych rad vyzdvihnul a snad nekdy vic zkusil Webflow. To je ten "ultimatni" most mezi designem a codem.
    KULHY
    KULHY --- ---
    DSTEPZ: UX Figmy vic miri na dlouhodobejsi komfort, nez na ten uvodni. Imho tech onboarding videi je na Figmu mrte. Dokud si ale nereknes "tak a ted tenhle malej projekt zkusim odbavit ve Figme", tak to nezlomis. Muzu te jen ujistit, ze neni duvod se obavat, ze by sis nabehl.

    Prvni veci kdy jsem si u Figmy rekl (ac jsem celkove skobrtal a porad se neco delo jinak nez jsem cekal), ze delaji neco lip, byla kolaborace live a pak sprava barev na grupach/frejmech.

    Nejcastejsi mindset, ktery lidi u Figmy vypece, je ten klasickej grafickej pohled na strukturu souboru — vrstvy a groupy, ktere nemaji mezi sebou zadny vztah.
    KULHY
    KULHY --- ---
    ESTEN: Neznal jsem, ono tech figma/sketch/xd-like toolu je cim dal vic. Pro uzivatele je dobre, ze je konkurence a ze se tim neustale challenguje status quo. Je jsem driv hodne huntil tooly, ale ted se spis snazim vic proplout do design systemu, ktery jsou nad tim.
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    Tohle jste nekdo zkousel?

    Penpot - Design Freedom for Teams
    https://penpot.app/
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    DSTEPZ: Jo jako není to perfektní ale mohlo být :D stačilo tak málo…

    Hehe, ohledně bolesti — bohužel nezbývá asi nic než zatnout zuby a přestat se vymlouvat. Taky mě to čeká a těší mě ze nejsem sám kdo má z figmy stejnej první dojem :D
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    DAVVID: Ja se v XD trapim vic a vic, krom toho, co zminujes je tam tech failu jeste pomerne dost
    - vytvorit treba boostrap grid pro ruzny viewporty je nocni mura
    - nemoznost stylovat outline u komponent
    - nejdou duplikovat symboly kde mas uz nejaky stavy, musis rozgrupovat a vytvaret vse znovu atd atd.

    Priznam se, ze jsem s figmou prqcoval jen okrajove, ale nuti me vyse zmineny nad ni premyslet vic a vic. Jen nedokazu udelat ten prvni krok a zacit v tom neco kreslit. Oproti XD me prijde strasne neintuitivni (nastroje atd). Nejaky tipy jak zacit, aby to tolik nebolelo?
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    KULHY: Právě tím balíčkem dat a odkazem jestli jsem dobře pochytil slang.
    KULHY
    KULHY --- ---
    PETRPEDROS: A jak resis hand-off pro frontend?
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Taky si frčím. Chtělo by to anketu. Používám Figma nebo Adobe XD nebo Photoshop nebo Illustrator.

    Já osobně momentálně jedu Figma návrh a balíček dat aka .jpg .png fotokrám a .svg illustrator

    KULHY
    KULHY --- ---
    DAVVID: Dej tomu cas, ja se na zacatku taky kroutil :)
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    KULHY: Dnešní XD je myslím dost podobny jako před cca 2-3 roky… přidání on-line kolaborace byla poslední super cool věc a od ty doby mi přijde ze dělali jen nějakou drobnou údržbu ale nic prevratnyho. Dřív sem cekal natesene na kazdej release a četl si change logy ale ten

    Design system proste zmrsili takovým detailem ze se s tím neda seriózně pracovat. Maximálně odstranit všechny interaktivní stavy ale pak zas koderi netusej jak mají vypadat :D a bohužel nakodovanej design system u nás krapet pokulhává… nejsou lidi co by se o to starali.

    XD mělo fajn klavesovy zkratky a ten interface mi přišel lépe navrženy než figma, která má samozřejmě zkratky zas úplně jiný. Ale zatim jsem ji otevřel jen parkrat + mám osobní nechuť dělat v prohlížeči a ta jejich appka je jen container s webovým oknem.

    Kolega říkal ze mají skvele udělany ruzny tutorialy a vysvětlení funkci.

    Proste to není XD :D fakt jsem ho měl rad…
    KULHY
    KULHY --- ---
    DAVVID: Ja kdyz jsem delal v prechozi praci na windows tak jsem sledoval vyvoj XD od plenek a natesene po tom skocil hned jak to vydali. Osobne jsem ten nastroj mel taky dost rad. pak jsem delal cca 3 roky ve Sketchi a ted jsem cca rok a pul ve Figme, musim rict ze neustale vic a vic ocenuju jak je ten nastroj udelanej, jen je na zacatku treba si projit takovym restartem mindsetu okolo principu. Nutno dodat, ze nemam moc srovnani s dnesnim XD.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam