• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYUI design, design systémy, interakční design, ♥ Figma
    Design rozhraní webů a aplikací. Architektura design systémů. Interakční design. Všechno okolo Figmy, ale i dalších editorů (XD, Sketch, Framer, Webflow).

    Jaka je vase design role?


    Instrukce:
    Pokud profesne delate UI design, jakou roli ve firme zastavate, priapdne jak by jste svou roli definovali, pokud delate sami na sebe?

    15 hlasy od 15 respondentů

    rozbalit záhlaví
    KULHY
    KULHY --- ---
    KAJJAK: Jeste spis te asi bude zajimat primo ten push to nejakeho githubu nebo tak.

    Anima: Design to code | High-fidelity prototypes
    https://www.animaapp.com/
    KULHY
    KULHY --- ---
    KAJJAK: Tohle je pro me zatim trochu neprobadana puda. Rekl bych ze cesty na to jsou, ale vzhledem k povaze Figmy to asi neni uplne optimalni a dotazeny CSS. Figma uz v zakladu nabizi nejaky CSS readout v inspect panelu a pak jsou tu nejaky pluginy ktery to asi posouvaji dal (napr. CSSGen).

    Vetsinou je stejne potreba harmonckej tandem designera a frontendisty, aby si nastavili atomickej zaklad a pak uz se vesele sklada jen z nazvu komponent a jejich properties.

    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    KULHY:

    umi to pak nejak figma propsat primo do csska? nebo se tohle vse pak musi preklepat duplicitne rucne?
    KULHY
    KULHY --- ---
    KULHY: Ideal by byla nativni podpora ve Figme.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Jak jste na tom s pouzivanim pluginu v paternich casetch design systemu na produkcni praci? Nebo pluginy pro produkcni praci obecne. Osobne se bojim, ze se to nekde v nejake verzi rozsype a ja budu muset opravovat cely design system.

    Hodne me laka zacit pouzivat Tokens:
    Figma
    https://www.figma.com/community/plugin/843461159747178978/Figma-Tokens

    Nejvic me laka uziti promenych spacingu a nestovani barev.

    Tady na Figma kanalu meli zajimavou demonstraci vyuziti Tokens na headless design system:
    In the file - Building a headless design system
    https://www.youtube.com/watch?v=yvblQEPGPkM


    Trochu monstrozita na me, ale rozhodne to je pusobive a ledacos se z toho da prevzit.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    KULHY: nezbyva nez souhlasit, estetika bude asi jeste hodne dlouho prace pro lidi

    whitepapery co na me vypadly vypadaji, ze pracuji hlavne s posbiranim dat od uzivatelu a zpracovani modelu pro neuronovou sit, nez ze by automatizovaly geometrii/estetiku
    ...ale jak rikam, jsem BFU, takze bych urcite nerekl, ze z nich "cerpam"

    Optimizing User Interface Layouts via Gradient Descent
     https://arxiv.org/pdf/2002.10702
    We present an automated technique for optimizing the layouts of mobile UIs. Our method uses gradient descent on a neural network model of task performance with respect to the model’s inputs to make layout modifications that result in improved predicted error rates and task completion times.

    Layout placement optimization methods using repeated user interface sequence patterns
     https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1473871618825334
    method for automatically optimizing the layout placement of user interfaces in commercial applications
    We used the Apriori algorithm and a genetic algorithm efficiently to optimize user interface component placement based on the evaluation of a keystroke-level model.

    Optimizing Visual Element Placement via Visual Attention Analysis.
     https://rawanmg.github.io/research/vr19.html
    we propose a novel data-driven optimization approach for automatically analyzing visual attention and placing visual elements in 3D virtual environments.
    KULHY
    KULHY --- ---
    QWWERTY: Sem kdyztak hod zdroje tech whitepaperu, at vime z ceho cerpas. Jinak mi fakt prijde lepsi se poptat na konkretni layout takoveho "interfejsu". V zasade by jsi se mohl ptat jakehokoliv navrhare kdo rozmistuje funkcni prvky v kontextu jejich uziti pri zohledneni estetiky. Ten citlivy balanc mezi prakticnosti a estetikou ja zatim imho prace pro lidi.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    KULHY: bastlim si stolni zdroj a resim rozmisteni svorek, meraku, vypinace, etc.. na prednim panelu. tak jsem si rikal, ze krome "funkcni" by to navic mohlo vypadat lip nez "hazel jsem to tam, jak to zrovna prislo pod ruku" :))
    ciste technicky jde porad o rozmisteni ovladacich a informacnich prvku pro uzivatele, byt do fyzicke aplikace, tak me napadlo se poptat, jestli treba neco takovyho neexistuje, protoze kdo jiny by o tehle vecech mohl mit lepsi prehled nez prave UI designeri
    i z meho googlefu se zda, ze existuji minimalne whitepaper vyzkumy a ty optimalizace se zkoumaji, ale zatim nic pro BFU jako jsem ja :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    QWWERTY: To je dost vtipnej pozadavek. Verim, ze nejaky prvni nastroje na automatizaci kompozice existuji, ale uvedeni do praxe asi bude dost osemetny. Nechces nas s tim vic seznamit? Snazis se udealt design bez designera nebo o co tady jde.… :D
    KULHY
    KULHY --- ---
    RESK181: Myslim ze ne, bud platis ty za jejich editor seat nebo oni za tvuj podle toho kdo vlastni file.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    QWWERTY: a to je nejak dynamicke nebo to staci "nadesignovat" jednou a nakodit? To nekomu zadej, at ti to namockuje...
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    MIKULAS: v mym pripade neni oko uplne funkcni nastroj pro detekci estetiky a nejsem frontenedista, grafik, ani designer, abych to dohnal pres know-how :)
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    QWWERTY: oko? :) jako stejne ten vysledek tvoris pro lidske oko, ne pro kalkulacku, nemusi to byt presne ve zlatem rezu, hlavne kdyz to dobre vypada ... pochybuj, ze by nejaky nastroj umel zhodnotit optickou mohutnost v prostoru
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    Ahoj
    existuje neco jako nastroj pro estetickou optimalizaci rozmisteni prvku?
    resim UI, kde mam 3x obdelniky, 4x kruhy a par dalsich drobnosti - potreboval bych nastroj, do ktereho bych to mohl zadat a on mi vygeneroval nejoptimalnejsi rozmisteni z hlediska zlatyho rezu, symetricnosti, etc...
    RESK181
    RESK181 --- ---
    Zdravím,
    věděl by někdo jak na to, když - mám Figmu jako freelancer a platím si ji pro sebe a komerční účely. Nicméně dělám pro jednu firmu na větším projektu a potřebuji aby do mého souboru měl přístup i jiný designer s editovacími právy. Pokud umožním někomu dalšímu editorský přístup tak jde fakturace za další seat za mnou a já bych potřeboval aby to šlo přes firmu klienta bez toho, abych přecházel pod firemní účet. Jde to nějak?
    KULHY
    KULHY --- ---
    Jeste bych rad vyzdvihnul a snad nekdy vic zkusil Webflow. To je ten "ultimatni" most mezi designem a codem.
    KULHY
    KULHY --- ---
    DSTEPZ: UX Figmy vic miri na dlouhodobejsi komfort, nez na ten uvodni. Imho tech onboarding videi je na Figmu mrte. Dokud si ale nereknes "tak a ted tenhle malej projekt zkusim odbavit ve Figme", tak to nezlomis. Muzu te jen ujistit, ze neni duvod se obavat, ze by sis nabehl.

    Prvni veci kdy jsem si u Figmy rekl (ac jsem celkove skobrtal a porad se neco delo jinak nez jsem cekal), ze delaji neco lip, byla kolaborace live a pak sprava barev na grupach/frejmech.

    Nejcastejsi mindset, ktery lidi u Figmy vypece, je ten klasickej grafickej pohled na strukturu souboru — vrstvy a groupy, ktere nemaji mezi sebou zadny vztah.
    KULHY
    KULHY --- ---
    ESTEN: Neznal jsem, ono tech figma/sketch/xd-like toolu je cim dal vic. Pro uzivatele je dobre, ze je konkurence a ze se tim neustale challenguje status quo. Je jsem driv hodne huntil tooly, ale ted se spis snazim vic proplout do design systemu, ktery jsou nad tim.
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    Tohle jste nekdo zkousel?

    Penpot - Design Freedom for Teams
    https://penpot.app/
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    DSTEPZ: Jo jako není to perfektní ale mohlo být :D stačilo tak málo…

    Hehe, ohledně bolesti — bohužel nezbývá asi nic než zatnout zuby a přestat se vymlouvat. Taky mě to čeká a těší mě ze nejsem sám kdo má z figmy stejnej první dojem :D
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    DAVVID: Ja se v XD trapim vic a vic, krom toho, co zminujes je tam tech failu jeste pomerne dost
    - vytvorit treba boostrap grid pro ruzny viewporty je nocni mura
    - nemoznost stylovat outline u komponent
    - nejdou duplikovat symboly kde mas uz nejaky stavy, musis rozgrupovat a vytvaret vse znovu atd atd.

    Priznam se, ze jsem s figmou prqcoval jen okrajove, ale nuti me vyse zmineny nad ni premyslet vic a vic. Jen nedokazu udelat ten prvni krok a zacit v tom neco kreslit. Oproti XD me prijde strasne neintuitivni (nastroje atd). Nejaky tipy jak zacit, aby to tolik nebolelo?
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    KULHY: Právě tím balíčkem dat a odkazem jestli jsem dobře pochytil slang.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam