• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYUI design, design systémy, interakční design, ♥ Figma
    KULHY
    KULHY --- ---
    LUCIEN: 🕵🏻‍♂️
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    KULHY: 👀
    KULHY
    KULHY --- ---
    Zdar mam tady zase jeden hunt. :)

    Ackoliv ikony kreslim rad, tak casu neni moc a koukam po ikonovejch sadach hned pro dva ruzny pripady.

    1. Do produktu v praci (komplexni browser app), kde neni problem zaplatit klidne i dost vysokou sumu za hodne dobre postavenej a rozsahlej set (1000+) dle soucasnych standardu. Ideal co nejlepsi fit do Figmy, poreseny i mensi velikosti (treba i 16px), outline/filled taky potesi. Nevadil by ani icon font.

    2. Do hobby projektu (iOS/Android mobilni App), kde bych idealne vzal neco free. Nemusi byt extremne rozsahly a neni porblem sem tam neco dokreslit, ale zase bych rad neco opravdu estetickyho.

    Mam nejaky tipy na sady co me necim bavi/vyhovuji, ale schvalne s cim treba nekdo prijdete. Material Design prosim ne. :)
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    KULHY: nedokazu posoudit, v podcastech moc nejedu...od nich sem slysel vicemene jen dil o design systemu, a ten se UI vlastne dotyka docela dost (a podcast byl fajn)
    KULHY
    KULHY --- ---
    HAVANA: Jo, jsme myslel ze budou spis UXovy podcasty, ale to nevadi, pokud se tam UI obcas dostatecne protira. :)
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    KULHY:

    Podcasty | PeckaDesign – přes 20 let tvoříme e-shopy pro velké hráče
    https://www.peckadesign.cz/blog/podcasty

    ale spis to asi bude vic UX nez UI (kdyz se teda budeme tvarit ze to je jinej obor)
    KULHY
    KULHY --- ---
    Ahoj, nevite jestli neexistuje nejaky cesky podcast o nasem oboru?
    KULHY
    KULHY --- ---
    CUBICULA: To nevypadá zle, díky za tip. :)
    CUBICULA
    CUBICULA --- ---
    KULHY: Inter
    KULHY
    KULHY --- ---
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    KULHY: Open Sans?
    KULHY
    KULHY --- ---
    Vcetne ceskych znaku.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Mate nekdo tip na dobrej free cross-platform (iOS/Android) sans-serif font pro UI mobilni app? Nemam rad Roboto. :)
    DWICH
    DWICH --- ---
    Já to řeknu svými slovy, proč zrovna my potřebujeme UI/UX. Děláme aplikace, zpravidla webový. Jednou jsem slyšel klienta mluvit o cizí aplikaci: "mě se s tím nepracuje dobře". Aplikace jsou totiž nástroj, třeba pracovní. Lidi nechtějí bejt frustrovaný. Chtějí věci, co fungujou, dobře se ovládají atp. Programátor tu věc umí vytvořit, ale není odborník na to používání. "Já bych dal tlačítko sem", "a já zas tam". Jenže jak na to ty programátoři přišli? Je to jejich pocit nebo je to fakt ověřená potřeba uživatelů, pro který to dělaj?

    Proto potřebujeme UI/UX, který se věnujou čistě tomu, jak udělat produkt takovej, aby ho lidi měli rádi. Není to umělá potřeba nebo umělý řemeslo. Je to potřeba/řemeslo, jehož existence vychází z reálných potřeb lidí.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Slavime 50 sledujicich — jsem vdecny, ze sem chodite diskutovat a ze to tady zatim funguje. To me utvrzuje, ze zalozeni noveho, specificky zamereneho klubu na UI, melo smysl. :)
    QUICK
    QUICK --- ---
    TMA: ok. Myslíš, že by ti k pochopení pomohlo, vypsat třeba příklady co designeři v práci dělají? Mě by to přišlo smysluplnější, než se snažit o nějakou slovníkovou definici.

    TMA: záleží jakého designera myslíš... Těch rolí, které mají "designer" v názvu je víc a některé se zabývají víc formou a některé víc obsahem a funkcemi :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    Ono je asi jedno jak se nazyva vase role, dulezity je, jestli je soucasti vasi zahradky UI design, o kterem je mistni klub a muzete byt UI designer, UX designer, Product designer, Visual designer, Graphic designer, Interaction designer — jejich kombinace nebo nekdo uplne jiny. UI design je navrharska disciplina, kde definujete vzhled a chovani grafickych uzivatelskych rozhrani.
    CUBICULA
    CUBICULA --- ---
    HAVANA:
    takhle ale lidi nemluví, to je prácě ten problém

    UMIAKI: no fuj, to bych dělat nechtěl 😆
    CUBICULA
    CUBICULA --- ---
    TMA: Orientovat se v UX oboru nejde. Část toho je snake blood, část potřebuje novej název, část je starej dobrej grafickej design a část jsou diletanti, co se naučili používat určitej software. Bude ještě nějakou dobu trvat, než se ten obor vytříbí.
    CUBICULA
    CUBICULA --- ---
    TMA: Tyjo, snažím se ti nějak uceleně odpovědět, ale je to fakt těžký. Ten náš obor je dost mladej a rozplizlej. Ale asi chápu tvoji frustraci. Jsem v oboru 15+ let a s každým rokem roste i moje vlastní frustrace. Viz všechny odpovědi tady. Nerzumím jim i přesto, že vím, co chtějí říct.

    Ano, formu od funkce oddělit nelze. Někdo vníma UI design jako fázi návrhu, který má za úkol právě "jen"dát formu funkci/obsahu. A ta funkční část pak přichází od jiného typu designérů, kterým se říká UX. Ti mají za úkol zpracovat všechny vstupy (požadavky klientů, přání a potřeby uživatelů, limitace technologie atd atd) a vyprdnout ucelený pohled na daný problém a návrh jeho řešení. Typicky ve formě prototypů, drátových modelů.

    A za tohle mě tady nějakej strejda hned seřve a bude tvrdit, že UX je jenom výzkum a testování. Další strejda pak bude říkat, že ne, že jde o ucelenej pohled na zážitek zákazníka a že i uklízečka v kanclu je toho součástí.

    Pokud bych se držel rozdělení na UX designéry zabývající se funkcí/obsahem a UI designéry zabývající se formou, tak bych to řekl, ve světle parametrů tvojí otázky, takhle:

    Za použití vizuálních elementů (text, obrázek, tvar) a jejich vlastností (velikost, umístění, vzdálenost, barva, kontrast) předává informace. To může prosté sdělení vlastnosti nějakého produktu (např. produkt v eshopu), instrukce k další akci (např. proces rezervace lístku na koncert), představení možných akcí a funkcí (např. rozhraní emailového klienta)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam