• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYUI design, design systémy, interakční design, ♥ Figma
    KULHY
    KULHY --- ---
    HAVANA: Kdybych následoval takhle generickou poučku, tak bych do design systému zařadil třeba nějaký specifický modal s konkrétním obsahem, používám na více místech. Stalo by se z něj mosntrum a náročnost údržby by byla neúnosná. Takhle jednoduchý to asi nebude. Nebo mi něco uniká?
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    jeden projekt = projektova zalezitost
    vic nez jeden = systemova zalezitost

    vic bych v tom asi nehledal :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    Máte někdo zkušenosti s definovíním hranice co ještě patří do design systému a co už je design produktu pro který je design systém stavěný? Opakují se nám v týmu diskuse nad tím, jestli zanořovat složitou instanci komponenty se specifickýnm obsahem do jiné nové komponenty. Mě to už nějak zavání odklonem od principu design systému a stavění produktového obsahu. Možná je na čase podívat se na nějaké úrovně design systému? Na druhou stranu máme zatím spíš library než desgin systém, tak zas kvůli tomu řešit vícúrovňový systém možná není na místě.
    KULHY
    KULHY --- ---
    DAVVID: Dik, uz asi dobry. Zajimalo nas, jestli Admin ma prava nahlizet do draftu, dokud patri jinemu uzivateli. Z meho pruzkumu se zda, ze lze jen videt v logu, ze se nejaky draft vytvoril nebo zmenil. Pokud je ovsem uzivatel smazan, pak prejdou jeho drafty pod admina a muze s nima nalozit jak chce. :)
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    GEN_IO: Používám super, jak pro mobil tak pro PC
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    KULHY: ja ne ale muzu se poptat kolegyne ktera je.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Mate nekdo organisation admin role ve Figme?
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    Avocode tvrdí, že nástroje pokročili natolik, že jejich soft už není potřeba :-D https://cc.cz/nastroje-ceskeho-startupu-avocode-vyuzivala-i-tesla-ted-ale-skoncil-prestaly-uz-davat-smysl/
    KULHY
    KULHY --- ---
    KULHY: Inspect u Figmy
    KULHY
    KULHY --- ---
    DSTEPZ: Zrovna tohle je dost zavisly na tom jak ty design files prasime. Verim ze spravna struktura, cistota, presnost a rozumny naming conventions delaji vic nez rozdil mezi tooly. Nicmene osobne si u nas na inspect nikdo nestezoval.
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    Ja za XD pridam svoji zkusenost. Nakreslil sem tam par easy webu, nic slozityho. Jednoduchej styleguide a slo to na dev. 4 z 5 vyvojaru si oproti figme strasne moc pochvlalovalo, ze ten dev interface je strasne fajn a jednnoduchej, proste se jim tam v ramci css trasne lehko kopirovalo atd. Ptal sem se, co je jiny oproti figme a hodne jich rikalo veci jako hluboko zanoreny prvky v komponentech, masky atd. Kdyz jsem delal ve sketchi, tak hodne vyvojaru taky prskalo a tusim, ze sem nasel nakej plugin Zeplin, ktery udajne dost pomohl. Chci se zeptat, jak je na tom Figma dneska? Mate nakej feedback od vyvojaru? Pouzivate jeste neco dalsiho na handoff? Jde mi jen o css, zadnej react atd
    BLAMAZ
    BLAMAZ --- ---
    JARDABEREZA: u sketch je/byl spis problem, ze to je maly team. Byla to jejich strategie, neresit ani treba prototypovani. To je uplne jina situace nez ten VSCode editor.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    BLAMAZ: Když se podíváš na VSCode editor, tak tam byly některé velmi oblíbené pluginy. Např. obarvení závorek a odsazení. Používalo to dost lidí (statisíce). Takže to potom prostě dali do základu a už to není potřeba jako plugin. A takových je víc: https://www.roboleary.net/2021/11/06/vscode-you-dont-need-that-extension2.html Možná tudy mohla vést cesta.

    8000 nezní jako velké číslo, ale Photoshop ti 8001 vrstev prostě odmítne otevřít :-D A z toho skupina/artboard se počítá jako dvě.
    BLAMAZ
    BLAMAZ --- ---
    KULHY: Tak windows chapu. To bych byl taky nadseny :) S tema pluginama jsem psal o sketchi.

    JARDABEREZA: 8000 nezní jako velké číslo :) To chápu. Svého času cesta přes plugins vypadala jako správná. Ale pokud jsou tak řešeny základní věci, tak to prostě nemůže konkurovat. ale nemá cenu se v tom hrabat. Sketch je historie :)
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    BLAMAZ: Měl jsem ve sketchi přes 8000 vrstev v jednom dokumentu a i s pluginama mi to na levném Mac Mini fungovalo použitelně. Mě ty pluginy přišly super. Cokoliv tě napadlo... každé uprdnutí... do pár minut sis na to sehnal plugin. Ale je to 4 roky zpět.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Nově přidána podpora pro P3.
    KULHY
    KULHY --- ---
    BLAMAZ: Ok, asi se nechci moc hrabat v tehlech Adobe Wars, ale za me jen ze v dobe, kdy s XD prisli, to bylopro me vysvobozeni. XD lidi vitali kvuli dostupnosti na WIN, kde nebylo v cem UI delat. Hezky moderni tool na tvorbu UI s par super napadama. Nikdy jsem nikde neregistroval kult Adobe, ze jeho veci jsou top. Driv ale moc pouzitelne konkurence nebylo — dnes je uz imho situace nadejnejsi. Jinak InVision plugin byl teda peklo i ve Sketchi.
    BLAMAZ
    BLAMAZ --- ---
    KULHY: ono i nakup figmy a zariznuti XD (vim, "budeme podporovat blabla") tak nejak potvrzuje celou vec s XD. Adobe dnes nedokaze udelat dobre pouzitelny, kvalitni, do ruky padnouci soft. Lidi to pouzivaji protoze adobe. Maji pocit, ze to je uplny top. Vsichni to pouzivaji protoze to vsichni pouzivaji. treba lightroom, ktery mi vzdy prisel divny (zvlast stare verze jsou fakt hnus), co se tyka prace s barvama. Treba oproti capture one. Adobe vsechno zkupuje a pohrbiva, stahuji schopne lidi uz z univerzit, snazi se za kazdou cenu udrzet si dominantni postaveni aby se jim nekde neobjevila vazna konkurence. Nebo spis aby lidi porad pouzivali jejich soft. Ktery si vsichni stejne musime platit.
    BLAMAZ
    BLAMAZ --- ---
    KULHY: myslím, že se to jmenovalo project Comet. Interne to bylo odstartovano jako kopie sketch. Sketch dela maly team, ktery sebou tahnou spoustu balastu z minulosti. Protoze to bylo prvni. Jedna z veci kvuli malemu teamu bylo rozhodnuti nechat hodne veci na pluginech. Pluginech, ktere to kvuli architekture toho softu zpomaluji az k nepouzitelnosti (treba invision), ktere ruzen rpestavaji byt podporovane, ktere v mnoha ohledech nefunguji jako integralni cast. Nechteli resit ani prototypovani. XD to melo vsechno nahradit, ale protoze adobe, tak to bylo cele strasne pres ruku. Jak jsem pak byl u figmy prekvapeny mnoha vecma jak je to domyslene, ze kdyz nekde dava smysl nejaka moznost, tak je to nastaveno tak, aby to v relanem pouziti davalo smysl (velmi neprogramatorsky pristup :). XD byl presny opak v tomto. Stejne jako cele adobe dnes. Cokoliv muze byt udelano vice zpusobi je vzdy neomilne udelano tak,a by to bylo pouzite v jednom procentu pripadu, misto opacne variatny pro 99 % pripadu.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    KULHY: Já jsem to čekání nevydržel a sehnal jsem si Mac, abych mohl dělat se Sketchem. Oproti Photoshopu to bylo boží. Dělal jsem s tím asi půl roku nebo rok. Pak přišel XD a když jsem to srovnal, tak ten nikdy Sketchi nesahal ani po kotníky. XD prostě začal moc pozdě. Hlavně když jsem dělal větší projekty kde máš komponenty a potřebuješ to nějak inteligentně skládat dohromady. Jestli ten náskok stáhli to už nevím... pár roků jsem nedělal webdesign.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam