• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYUI design, design systémy, interakční design, ♥ Figma
    MINER
    MINER --- ---
    JARDABEREZA: Neříkám lepší. Říkám dobrý.
    S PS si to nekonkuruje, je to na něco jinýho.


    Jestli to zabili kvůli tomu, že už si mysleli, že koupí Figmu, tak bych to pochopil, ale přišlo by mi to předčasný.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    MINER: Dobrý v porovnávní s čím? Lepší než Sketch? Lepší než Figma? Lepší než Photoshop?
    MINER
    MINER --- ---
    Chápe někdo, proč XD zabili? Přišel mi dobrej.
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    JARDABEREZA: No XD je mrtvý, nedá se koupit, nedávno jsem ho chtěl pořídit a měl jsem smůlu v shopu není.
    Ale je možný že jej oživěj po tom co jim nevyšla fuze s Figmou.
    KULHY
    KULHY --- ---
    JARDABEREZA: Jak uz nekdo v komentarich vtipne poznamenal, na mapovani sveho nejvetsiho konkurenta a leadra v oboru ted meli dost dobrou prilezitost celych 15 mesicu. :)
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    No já jsem zvědavý co Adobe plánuje s XD, protože na to teď víceméně rok pořádně nešáhli.
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    JARDABEREZA: Nevím proč, ale mám radost :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    JARDABEREZA: Well, that descalated quickly… :-)
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    Figma and Adobe are abandoning our proposed merger | Figma Blog
    https://www.figma.com/blog/figma-adobe-abandon-proposed-merger/
    Figma and Adobe are abandoning our proposed merger
    KULHY
    KULHY --- ---
    Docela jsem se s tou tabulkou popral nakonec. Nechci hodnocení designu, ten jsem nevytvářel, jde jen o technický řešení komponent ve Figmě.
    Screen Recording 2023-12-06 at 17.36.42.mov - Disk Google
    https://drive.google.com/file/d/1-4r2uVjg2msTehifJ9yqbNzL_t0hMvkO/view
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    KULHY: srry, vím že to bylo zmatený, měl jsem promazat zbytečný obsah.

    Yep, pojedu try-fail-learn. Ale už přímo u dodávky téhle PoC. Ale už mám radost, dokázalo to přesně co jsem chtěl. Feedback přímo ve figmě od stakeholdera, dev a kolegy co dodává content. Hned jsme upravil co bylo potřeba. Funguje to skvěle a přímo v prostředí.

    Když to klapne, commitne se budget pro příští rok a snad stakeholdery přesvědčím, že lepší flow je pracovat s výbranými uživateli už v prototypu, namísto vývoje a pak zbíraní feedbacku. Máme k dispozic no-code platformu, kde jde poskládat web, jenže to nefunguje, když neexistuje komponenta.
    KULHY
    KULHY --- ---
    RUDOLF: Hele je to celkem zmateně popsané. Že neděláš úplný best practice si jsi sám uvědomil, ale Figma je jen tool a jestli ti tohle funguje tak proč ne. Primárně mi není jasné, proč máš ty jednotlivé screeny jako varianty jedné komponenty, co tím získáváš? Dokonce mi není jasné proč jsou screeny komponenta. Jestli narazíš, záleží na tom, jaké ambice s tím projektem máš, co je jeho účel a kdo jsou jeho uživatelé. Samé otazníky na dlouhý pokec. :) Ze zkušenosti ale vím, že prvních pár projektů bývá try-fail-learn-do it from scratch again better.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Strávil jsem s Figmou asi 8 hodin, máme ready-to-use komponenty z kterých se dají poskládat standardní prvky. Prezentuji prototyp, teda takovou light verzi, z každého view jsem udělal single page flow, takže uživatelé navigaci flow používají jako překlikávání mezi položkami menu. Do skutečného interaktivního prototypu jsem se nepustil, páč tam byl koncept Frame a když jsem pak zkoušel apikovat frame na ty své view, tak mi to přišlo trochu trochu nemotorné a zdlouhavé a tahle navigace postoužila. Tj. tohle si vyzkouším na něčem jednodušším. né na něčem, kde už probíhá feedback.

    Mám ale jiný dotaz, nakonec jsem doiteroval, že mám page s komponentama a udělal jsem něco, co asi není best practice, ale jdu si to u vás ověřit. OneDnA | Prototype je kompnenta složená z menu komponenty + dalších komponent. Každý view (stránka) je nová variace komponenty + do ní vložím jinou obsahovou komponentu, to jsou ty komponenty po stranách. A tyhle vnořený komponenty mají taky variaci, takže napříkladu: mám dvě variace celé stránky, obě mají komponentu která pro každou variantu stránky ukáže jiný obsah. Takže upravím breadcrump + zlustím označenou menu item a mám to.

    Takhle si ten Prototype pak dám na stránku, kam koukají kolegové, vysázím tam 10 instanci Prototype a v každé instanci vyberu jinou variantu.

    Z toho co jsem koukal, tak varianty jsou spíš na tvorbu interaktivních elementů a ten můj přístup je takové moje samorostlé flow. Když se ho budu držet, narazím na nějaké problémy? Hlavně s ohledem na vytváření interakce.

    KULHY
    KULHY --- ---
    WAKO: Podrz spacebar po tom co zacnes hybat s objektem a driv nez vyjedes mimo frame komponenty.
    KULHY
    KULHY --- ---
    BLAMAZ: Pripadne tady ten hack neni uplne blbej
    Gradients with variables | Figma Community
    https://www.figma.com/community/file/1295349493892095561
    KULHY
    KULHY --- ---
    BLAMAZ: Prostě si najdi barvu ve variables a zkopíruj hex. Gradient sice vytvoříš z color variable, ale uloži se jen jako její hex value a není na variable navázaný.
    WAKO
    WAKO --- ---
    Ahoj, možná basic dotaz, ale zkusím.

    Je nějaký způsob jak hýbat objekty uvnitř componenty, tak aby se ve stromě z té componenty nevyřadily?
    BLAMAZ
    BLAMAZ --- ---
    V aktualni verzi figma nejsem schopny vytvorit gradient z barev, ktere jsou jako variables. Sice si muzu dole v paletce gradientu vybrat, ale s ohledem na to, ze mam v knihovne nejakou tu stovku barev, tak to bez nazvu a kategorii jde jen velice obtizne. Neexistuje na to nejaky workaround/plugin?
    KULHY
    KULHY --- ---
    Mam tu ted na stole komplexni komponentu pro nas produkt — tabulky. Porad jsem premyslel, jak sikovne nakombinovat system sloupcu i radku (protoze oboji ma svuj vyznam), ale nejak mi to ve svete autolayoutu, ktery je bud horizontalni nebo vertikalni nefungovalo. Narazil jsem na skvele postaveny system. Ten umi oboji, ale hlavne pouziva chytry trik, ktery me nikdy nenapadl. Kdyz chcete na sebe navrstvit dva auto-layout frejmy, kazdy v jinem smeru a zustat responzivni jako celek, jednoduse se frejmy adekvatne ukotvi a nastavi na scale. Clovek se tak moc uzavre do auto-layoutu, az mu unikne jina zakladni funkcinalita.
    Easy table builder | Figma Community
    https://www.figma.com/community/file/1207404789742132927/easy-table-builder

    KULHY
    KULHY --- ---
    Z tohohle jsem si sednul na záď. Figma-like kolaborativní 3D design tool na modely, interaktivní scény/hry, 3D interface prototypy apod.
    Spline - 3D Design tool in the browser with real-time collaboration
    https://spline.design/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam