• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Já teda nevím v jakých korporátech děláte, ale u nás se už musí chodit kolem programátorů jak kolem vajec, aby byli spokojeni a nechodili jinam... Natož jim diktovat něco co nechcou... :)
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    KLEINZACH: Vavra me presvedcil, jak moc je dulezita schopnost uzivat jazyk moudre. I kdybych sympatizoval s devadesati procenty toho, co rika, tak to podava zpusobem vesnickeho hospodskeho, takze jsem vzdy obdivoval, ze se dostal tak daleko, musi byt velky talent nebo to druhy.
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    CERMI_FOX: jak rikam, ta prace umi bejt fakt zajimava, takze ti nevadi to delat i 16h denne. a pak prisly deti.. A SPADLA KLEC ;) (Dylan Moran reference)
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    LARS_GUNNER: byl sem tam nekdy z pocatku a Vavra je sice komplikovana osobnost s NAZORY, ale da se s nim domluvit. ta domluva bude dlouha a nekdy lehce vyostrena ale nakonec to udelas tak jak on chce ;] ja odesel kvuli lead devovi, protoze to byl hroznej ufoun, ale jinak tam az na vyjimky byli fajn lidi. jestli to bylo napjaty si dokazu predstavit spis z casovych duvodu (nandali si poradnou porci prace a casu bylo malo.. always has been)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    KLEINZACH: herní prostředí neznám, ale neprotiřečíš si, když na jednu stranu píšeš o stovkách h přesčasů a zároveň o jebání za dodržování 9-17 ?
    9-17 mi přijde jako supr pracovní doba, protože v korporátu většinou je programátorů málo a tedy to skončí dobou spíše 8-18, pokud je klidný den.
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    SAJAGI: Je to ot, ale zrovna Warhorse mi prijde jako teoreticky dost napjate misto. Uz kvuli Vavrovi
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    LARS_GUNNER: TLDR: je to zabavny ale casove narocny konicek - penize za to sice muzou bejt slusny (vyjma bohemky), ale kdyz k tomu pripocitas ty stovky hodin prescasu tak zase tak dobre placeny to neni. tazke byla to zabavna a dobra prace, dokud byl clovek bez zavazku. rozhodne v korporatu je clovek za hur kvalifikovanou praci mnohem lip placenej a nikdo ho nejebe za presny dodrzovani 9-17.

    programatorsky: do her jsem presel z telekomunikaci (kde jsem delal na starych unixech) takze moje predstava o tom jak se to dela byla dost rozdilna od toho jak si to predstavovali oni: "premejslej, prototypuj, premejslej znovu, udelej a otestuj" se zmenilo v "delej delej makej pico uz to mas?".
    co se tyce kodeni, vetsina beznych veci (stl, boost atp) je pro hry performance problem, protoze se tam setri kde muze - procesorem, pameti - a v tom je to prave zabavny. v korporatu se na todle total sere, dokud to neni problem typu 'data sezraly vsechnu pamet, zakaznik uz dvakrat koupil dalsi a porad to nestaci'.

    a protoze bezednym nadsenim oplyvaji zejmena mladi lide, je jich tam plno a protoze mladi lide maji spoustu zkusenosti, taky to podle toho vypada. a nejen v kodu - napr na mafii2 buildovaci pipeline tvorila pyramida desktopu uprostred mistnosti s kvm switchem. a protoze to lidem ktery v ty mistnosti pracovali vadilo, tak to pak zavreli do kumbalu uklizecky, ale svete div se - zacalo se to pri buildeni prehrivat :D atp

    --
    bohemka je kategorie sama pro sebe - tam to chce fakt hodne a hodne nadseni pro vec (prachy nic moc a tuny legacy kodu horsiho do kteryho zabloudit a opravovat ho je horsi nez smrt). v podstate sem tech nekolik let nedelal nic jinyho, nez hasil prusery predeslych generaci.
    MYKEZ
    MYKEZ --- ---
    SAJAGI: Rád bych se mýlil, ale pochybuju, že to z již zmíněných důvodů může být "bez ironie radost" v jakýmkoli větším studiu (kam bych určitě počítal i BI a Warhorse – kde to mám tak z první a půlté ruky – Amanitu asi spíš ne).

    Kdybych fakt chtěl dělat hry, tak jedině v opravdu malém studiu/sám/s kamarádem...
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    JARDABEREZA: To je vesmes my point. Na hry chtej lidi sami od sebe protoze je preci super cool delat hry. A tak maj hovno penize a mrak stresu.
    SAJAGI
    SAJAGI --- ---
    LARS_GUNNER: Taky z několika druhých rukou: v principu všechno na škále "plat není, ale za pět let to snad bude" přes "majitel na něčem vydělal pár desítek milionů a tak si navrhujeme vlastní engine napsaný v haskellu". Plus vývoje na zakázku jako subdodavatel, což občas kombinuje vlastnosti obou ("matka má miliardy, my máme deadliny"). Obecně mi z toho vyplývá, že v průměru je to dost naprd (kvůli tomu, že dělat hry je "cool"), ale určitě budou firmy, kde dělat je bez ironie radost (napadá mě možná BI, Warhorse, Amanita).
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    DAVIDOWITCH: Zatím se mi ještě nestalo, že by mě headhunter chtěl na vývoj hry. Ale fintech je tam často :-D
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    LARS_GUNNER: Mám to z druhé ruky a můj dojem že to je dost nahovno. Protože to chce dělat spousta lidí a tak toho zaměstnavatelé brutálně zneužívají k extrémním přesčasům apod.
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    Nevim jestli je tu diskuse "programatorsky pokec", ackoliv je o tom asi pulka Nyxu a tak me napadlo zeptat se tady. :-) Mel jsem ted par projektu, krete mirne vybocovaly z meho oboru a pres par videi se dostal k programatorum her. Vubec tomu nerozumim a nikdy jsem nic takoveho neprogramoval, ale ten obor prilakal mou zvedavost. Jaky je to obor? Jak se tam lidem zije? Je to dobre ohodnocene? Kde jsou nejlepsi programatori her? A jak to je v oboru s konkurenci?
    GOSHEWAN
    GOSHEWAN --- ---
    IXTREMIST: U nas jede vicemene cely FX na .net. Samozrejme ze za tim je i python (risk system) a buhvico (asi mainframe...) na settlementy, ale ten se sam nenakrmi a bez zbytku je k nicemu. Navic na nem se uz roky nic noveho nedela, vse se deje na tom, cemu rikas front-end (coz je teda oznaceni zasadne mimo) (;
    IXTREMIST
    IXTREMIST --- ---
    AMBIENTIUM: Primárně ASM. sem tam rexx a c++, jcl, COBOL.
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    IXTREMIST: a v jakým jazyce to programuješ? Pamatuju spoustu srandy z knihy Progamátorské poklesky, kde se hodně mluvilo kromě Basicu samozřejmě o Fortranu.
    Jedna hláška byla: Jazyk, ve kterém se bude programovat ve 21. století, bude možná vypadat úplně jinak než dnes, ale bude se jmenovat Fortran… :-) Kniha vyšla v roce 88 nebo 89…
    MLEKAR_STEIN
    MLEKAR_STEIN --- ---
    SUCHRE: to jsou všechno vlastnosti enterprise řešení :)
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    JANFROG: oh, jejich c++ prekladac (aCC) se rozhodne nehrnul kupredu jako ostatni - ani featurove, ani rychlosti prekladu a uz vubec ne bugfixama. ja byl neco jako 'lokalni expert na zprovoznovani gcc/ace/corba na hp/ux'. navic vsechno todle drahy zelezo bylo uz tenkrat hrozne pomaly, hp porad slibovalo itanium a nez sme ho dostali, tak prisly total laciny sroty ve forme dualnich opteronu.. prace na nich byla takovou radosti, ze sem si pak jeden koupil dom. a kdyz prislo predrazeny itanium tak uz vlastne nikoho nezajimalo :)
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    A teda z IBM XLC++ na zOS take slusne rostu.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    KLEINZACH: pa/risc? Kill me now! :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam