• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYAI Art - Tvorba za pomocí umělé inteligence: Midjourney, DALL·E 2, Stable Diffusion, OpenAI
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    btw, proc tam je to "close-up"?? v SDXL mi to furt ostrilo na zem hned u objektivu
    VOYTEX
    VOYTEX --- ---
    MATEEJ: pokud je to este aktualni, slo by misto road dat pedestrian path apod, a taky to zjevne nezpracovava tu nuke, pac ta ma vizualne vyznam v tom, ze by uletely strechy a na fasadach by treba byly stiny objektu. mozna i zmenit rozliseni z ctvercovyho na cinematicky ~ 2:1 by pomohlo
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    #nástroj
    DALL·E 3
    https://openai.com/dall-e-3
    DALL·E 3 understands significantly more nuance and detail than our previous systems, allowing you to easily translate your ideas into exceptionally accurate images
    DAVE2
    DAVE2 --- ---
    Two Minute Paper: https://www.youtube.com/watch?v=hr85Lc_WT38
    V rané fázi je neuronová síť schopná vylepšovat video grafiku. V praxi by to znamenalo, že třeba u videohry hrané na melé rozlišení a 20 FPS by byla schopná v reálném čase dopočítat mezisnímky tak, aby rychlost zvýšila na 100 FPS a zvětšila rozlišení. A to vše pomocí současných grafických karet.
    HEXXX
    HEXXX --- ---
    STARF
    STARF --- ---
    \





    STARF
    STARF --- ---
    KAMAHL: tady jeste rozpohybovano za pomoci Gen2... neni to uplne marnej zaklad na nejakou party projekci :)

    https://twitter.com/StelfieTT/status/1702728188365812071
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KAMAHL: nemusel by mít, kdyby bylo druhe patro kruhové ;))
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    QWWERTY: Ve všech těch příkladech, co jsi poslal, včetně #3, jsou aspoň některá ta okna pořád nějakým způsobem zarovnaná do nějakých linií. Nejsou všechny nutně striktně rovnoběžné, ale je v tom nějaký řád. V tom posledním jsou sice jakoby víc nahodile, ale pořád je to nahodilost poměrně rovnoměrná. Na tom vygenerovaném obrázku, kdyby to měl být dům, ve kterém bydlí lidi, tak jsou ta okna rošouplá třeba o čtvrt, půl metru nebo tak něco. To by nikdo takhle nepostavil.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    KAMAHL: ja si troufnu tvrdit, ze nezarovnani oken je naopak dukaz schopnosti replikovat realitu bez nutnosti drzet se striktnich geometrickych pravidel :))
    precejenom jsme civilizace schopna produkovat tohle:
    #1 - https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2019/04/ugly-belgian-houses-4-5cab0a0a7f505__700.jpg
    (ne, fakt to neni generovany, tady ho mate z jinyho uhlu - https://static.demilked.com/wp-content/uploads/2022/06/62b00ca484e93-architecture-shaming-pictures-62aaee925ea1e__700.jpg )
    #2 - https://static.demilked.com/wp-content/uploads/2022/06/62b00ca6a753c-architecture-shaming-pictures-62aad87148e13__700.jpg
    #3 - https://i.redd.it/q6tuyry5dns21.jpg

    tzn. zrovna v pripade tohohle obrazku reprezentujiciho starou zastavbu, neni sousedni okno posunuty vyskove o pul metru nic az zas tak divnyho
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    Silnice pod tím vozem taky úplně nesmyslná. Dá se tam furt najít hodně závad, ale baví mě, jak tím, že je to naučené na lidmi produkovaných textech a obrazech, tak se to vlastně naučí i spoustu lidských biasů. On se neučí jen reprodukovat obrazy, ale tím, jak jsou učící sady sestavené lidmi a hlavně, že k nim má jazykové popisy, tak se implicitně učí spíš to, jak věc vnímá mozek živočicha Homo sapiens, spíš než že by chápal realitu na obraze přímo, chápe ji skrze podobné filtry jako my. Proto vypadají na první pohled často realisticky i když při bližším zkoumání se tam dají pořád najít hromady nesrovnalostí.
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    To zarovnání oken do pater je taky něco, na čem je potřeba zapracovat. Je to zatím klasický artefakt, že neumí dát okna v jedno patře, aby dobře zařezávala. Ale předpokládám, že to se časem doladí.
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    DRAGON: ten dům napravo má úplně nesmyslnou geometrii, ale na první pohled se to dá přehlédnout :D :D
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KAMAHL: škoda čtvercových mraků A2, bez nich by to bylo reálné celé:)
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    DAVE2
    DAVE2 --- ---
    MATEEJ: Napadá mě hned několik způsobů:
    - nechat vygenerovat obrázek 3 kostek a až budeš spokojený s kompozicí, tak pomocí módu remix je změnit z kostek na rozpadlé domy
    - vygenerovaný obrázek pomocí zoom in/zoom out/posunu do strany posunout tak, aby lépe vyhovoval zadání
    - pomocí generování přes region upravit obrázek. Třeba vymazat některý dům a přidat ho jinde, vymazat cestu apod.

    Obecně je dobré si celý promt představit jako sérii klíčových slov. Popisy jako "jeden z nich" jednoduše nefungují. AI to vidí jako jednotlivá slova "dům" "vesnice" "nukleární válka" "jeden" "rozbitý" "tři" na základě kterých to generuje. Lepší je vygenerovat "tři" "domy" "zničený" "vesnický" a potom přes region u těch dvou domů upravit propt bez toho "zničený" nebo obráceně.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    jako malej jsem snil o tom, že by někdy nějak mohlo jít rozhýbat malby pravěku od Zdeňka Buriana, a vida, možná to nebude dlouho trvat, a ani to nedá moc práce
    #video
    https://twitter.com/_akhaliq/status/1702568561422553175
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    #video #překlad #nástroj je dost masakr
    Video Translate by HeyGen Labs
    Video Translate by HeyGen Labs
    https://labs.heygen.com/video-translate
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam