• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    L4MAStarfield - The Sandwich Universe
    Nejnovější openworld universum od Bethesdy

    rozbalit záhlaví
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    L4MA: imo si marketingem zadelali na problem hlavne tema 1000+ planetama. ve finale z toho vychazi cca 100 systemu a v kazdym z nich 1-2 handcrafted planety, zbytek je proceduralni, a neco jako radiant dungeony ve skyrimu.

    tady celkem strizlivej nazor jednoho cloveka, ktery ocekaval prave tu space game s prvky rpg:

    Starfield as a Space Game - My GENUINE First Impressions
    https://www.youtube.com/watch?v=Kl7TkQhCauE
    L4MA
    L4MA --- ---
    HONZAL: Elite jsem nehral, jen NMS, ale on SF fakt neni o prukzkumu neznamyho vesmiru. galaxie je objevena a jako kulisa. to bylo opravdu komunikovany velmi zle.
    nejsem si ani jist, jak by mel true Beth openworld v ramci galaticky kulisy idealne vypadat, kdyz z logiky veci, i kdyz bych odhlidnul od enginovejch omezeni, je nutny extremni mnozstvi fast travelu alias FTL skoku mezi jednotlivejma soustavama...
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Z toho, co jsem videl se mi to fakt libi. Ano, Todd ten obraz hry vykreslil trochu zavadejicim zpusobem a ano, za me to je kretensky a hlavne zbytecny
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Ja nejsem zadnej harcovnik a nemam moc nahrano - ale fast travel v open-world hrach pouzivam zcela bezne. Ano, i v Zelde, ktera koncept otevreneho sveta dotahla temer k dokonalosti, jsem na koni jel jen tak pro zabavu kdyz jsem ziskal novyho a jinak pouzival fast travel. Ted ve Witcherovi stejne tak. V RDR2 taktez, vyjimkou bylo snad jen Kingdom Come, tam jsem jezdil dost, protoze to bylo vyhodne. Ale to se bavime o malem vyseku nekde kolem Sazavy....v ramci galaxie by musel mit clovek asi hodne casu ;-)
    L4MA
    L4MA --- ---
    OMNISLASH: a cely ti to vypisuju vlastne jen proto, ze jsem za uplynuly dekady na nyxu nabyl dojem, ze ses starej BEthesda RPG harcovnik, a nad vsema klasickejma problemama bys mel automaticky mavnout rukou, a uzivat si jako kdykoliv predtim. :)
    L4MA
    L4MA --- ---
    OMNISLASH: nevim co mas ted, ale 4070 ma mensi odber nez mela moje 2070 Super a stejnej standardni (jeden!) 8pin, a jeste je asi o centimetr a pul kratsi. :)

    oznacovani "vy" bych si vyprosoval! :D vsudy pritomnosti emotikonu se snazim naznacit, ze se bavime o hre, ne o humanitarni krizi. nemam vubec zadnej duvod se s tebou prit, vkladat ti do ust, nebo "nevidet". uzivej hru, je dobra!

    uznavam ale, ze me trosku trigrujou hemzy v duchu "Todd se zase zachoval jako peacha a nalhal hory doly, ani to, ze se Bethesda zase a znova vysrala na hrace s KB/M a vytvorila ovladani "gaypad first" stylem?". proste pokud sis myslel, ze Todd ne nechvasta uplne gargantuovskym zpusobem, nebo ze nemaj PC hrace uplne v prdeli, respektive nespolehaj, ze si to dodelaj na koleni, tak ti to patri. .) tenhel reddit narativ nejen ze je uple bezpredmetnej, protoze to je jako cekat, ja nevim, ze v kazdy Fife budou jiny hraci (lepsi absurdni priklad me nenapada)? :D ale zaroven dela blbou naladu a s hrou jako takovu nesouvisi, "just Bethesda marketing", ale to uz se opakuju... :)
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    NECROMAN: To prave doufam, ze takhle nebude. Preci jen v tom mass effectu ten venkovni svet na tech planechat byl o tom, ze tam clovek 5 minut pojezdi, vybere suroviny a tom pro nej konci. Max skoci do toho jednoho dungeonu, co tam je, nebo vyjimecne postrili par enemaku. Hlavne ale v mass effectu jsi vetsinu casu uzamcen v nejakem prostoru v ramci nejake mise. To je prave opak toho otevreneho sveta, ktery znam z tesu a fo a ktery ocekavam (doufam v nej) i tady.

    L4MA: Zvazoval jsem, ale samozrejme jako spoustu jinych mi neni zrovna prijemne delat upgrade v situaci, kdy spousta vyrazne lepe vypadajicich her mi slape jako hodinky. Navic prechod na 4070 znamena nejspis novy zdroj, coz znamena novy case.. a to vse jen proto, ze cunata z Bethesdy a jejich creation engine, ktery je hi tech asi jako nejake z rezavych nahradnich dilu slozene a alobalem zaplatovane vozitko v nejakem postapo / madmax filmu.

    L4MA: Proc vy nekteri vzdycky musite mit tenhle podivny pohled, ze bud musi byt clovek vyvraceny do jednoho extremu, kde vse "zkousne" a je totalne happy, nic neresi, nebo se vytoci do druheho extremu a jen stena? :) Nevidis treba tu asi nejbeznejsi cestu, ze si to rad zahraju, ale nebudu kvuli tomu delat, ze mi nevadi ani to, ze Todd se zase zachoval jako peacha a nalhal hory doly, ani to, ze se Bethesda zase a znova vysrala na hrace s KB/M a vytvorila ovladani "gaypad first" stylem? :) Nemusim byt ze hry totalne vypleskly jako nejaky hype boy, abych si ji uzil. Kdyby to byl nezbytny predpoklad, asi by ten pocet her, co jsem za zivor hral, byl velmi vyrazne nizsi :D

    Pokud plati volny svet ve smyslu "muzu hnedka vyraizt, kam chci", tak za me cajk a nejake loadovani mi vubec nevadi :)
    L4MA
    L4MA --- ---
    NECROMAN: ME jsem nehral, ale predpokladam, ze je to velmi podobny, akorat v mnohem vetsim meritku a tech "obdelniku" je na kazdy planete mnoho.

    MOD na zruseni tech boundaries uz samozrejme existuje, dokonce za nima i neco je, ale nevypada to, ze by s tim hra chtela spolupracovat. :)
    L4MA
    L4MA --- ---
    DLSS 3 Frame generation mod je hotov.

    na Atlantis je z 50 FPS stabilnich 90. RTX 4070, doporucuju.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    OMNISLASH: když to čtu, tak mi to dost připomíná Mass Effect 1, tam bylo také několik slunečních soustav a několik desítek planet, které bylo možné prozkoumat, na každé byl potom k dispozici cca 1x1km obdelník povrchu, a loď fungovala jako fast travel :)
    L4MA
    L4MA --- ---
    OMNISLASH: chapu, ale co ted? :) bud muzes stenat ze "Todd klasicky vylhal" - pravda, a ignorovat vsechno ostatni dobry. nebo to nehrat. nebo to hrat a ut toho stenat? :D tohle se nezmeni, zadnej mod s tim nic neudela, je to v tom proste principielne hard baked

    "nemusim zdrzovat jen v jedne lokaci, jak zrovna hra a pribeh chteji. Muzu proste rovnou vyrazit, absolutne kama chci." - porad asbolutne plati.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    L4MA: Ja osobne treba s loadovanim domu a "dungeonu" problem nemam vubec. Rok zpet jsem dojel Daggerfall :) Mam spis problem s tim, ze Todd klasicky manipulatorsky vylhal uplne jiny obraz vysledne hry. "Samozrejme nemuzete jen tak pristat s lodi uplne kdekoliv" si asi malokdo prelozil jako "Mno vlastne nemuzete na primo s lodi na planete litat vubec, je to jen quicktravel prostredek".
    Nevadi mi ani to, ze je to rozdeleno na nejake huby ve forme planet. Dokonce ani to, ze nemuzu planetu obehnout (nenapada me, proc bych to chtel delat). Ten open world predchozich her byl za me v tom, ze jsem se fakt hned od zacatku mohl vydlabnout na vse a jit zkoumat svet. Nezalezi mi na tom, ze ten svet je na xy planet, jde mi jen o to, ze se nemusim zdrzovat jen v jedne lokaci, jak zrovna hra a pribeh chteji. Muzu proste rovnou vyrazit, absolutne kama chci. Jako treba ve Skyrimu, kde jsem pri prvnim hrani az po par desitkach hodin vybral znameni, protoze hned po opusteni tutorial jeskyne jsem zahlednul neco zajimaveho a k pokracovani tutorialu se uz nevratil.
    L4MA
    L4MA --- ---
    a Fast travelovat se do porad pomerne dost immersive, neni nutny jen klikat na mapu.
    naprosto chapu, z ceho prameni zklamani urcitejch lidi. ale od enginu, kde je loadzona do kazdyho vetsiho baraku, jeskyne i tvy vesmirny proste nelze cekat NMS. :) planety jsou obrovsky, ne scaled jako v NMS, takze to ze je nemuzes obehnout, myslim bude vadit jen hrstce lidi, kterejm jde vylozene o princip.
    uznavam, behem toho jak to marketovali, bylo treba cist hodne mezi radky. ale toho jsme snad my, odkojeny Creation enginem a Toddovejma "it just works" zkazkama schopny. :D
    L4MA
    L4MA --- ---
    je to Outer Worlds x 100.
    L4MA
    L4MA --- ---
    OMNISLASH: je to (huge)hub world, to je proste fakt. jestli ti to vadi, nezvyknes si.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    L4MA: A v cem je to jine? Protoze ten stav "muzes dojit kamkoliv od prvni minuty" je prave to, co se mi na tech hrach libilo. To si tak nejak predstavuji pod pojmem "open world", kterym se prsi i Starfield.
    L4MA
    L4MA --- ---
    skutecne to neni jako F4 neby Skyrim, kde te vyprdnou do sveta od ty chvile muzes dojit/doglitchovat se kamkoliv od prvni minuty, ale ta mechanika "vyrazil jsem tam a chtel udelat tohle, a za dve hodiny se pristihnu jak jsem tady a delam neco uplne jinyho" je pritomna v plny sile.
    L4MA
    L4MA --- ---
    a asi tak od F3 me nebavilo cist kazdy memo a kazdej dialog...
    L4MA
    L4MA --- ---
    BOBESH: rozhodne vysfastravelni. :) uz sem byl sceknout Apollo vrak, unesli me, a ten art design je nadherenej. tolik hezkyho clutteru, jsem nevidel v zadny hre. :) s voice actingem se tentokrat taky celkem predvedli.

    co se tyce loru a atmosfery, tak je to nadhery hard sci-fi. ta hra je dost vazna, uplne tam chybi takovej ten funny silly goofy Fallout aspekt (coz jsem nevim proc ocekaval, ze bude pritomnej), a presto sem se za prvnich 8 hodin parkrat uprimne pousmal a asi 2x vylozene zasmal!, narozdil od F4... :)

    necekej simulator vesmirnyho litani, a nemuzes bejt zklamanej.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    OMNISLASH: toe fakt :S ted sem cetl jeste nejaky dojmy...no aspon vim, co nemam ocekavat :)
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    BOBESH: Z toho, co zaznelo nikoliv "vyletel" ale "fast travelnul" :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam