• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    L4MAStarfield - The Sandwich Universe
    N4RC0T1C
    N4RC0T1C --- ---
    JULIAN:
    Čau.
    Bethesda hry (čo si ja pamätám) sa nikdy nevyznačovaly hlbokými dialógmi.
    Ber to tak, že v Starfield hraješ jemne romantizovanu verziu vesmírneho dobrodruha. A áno, preto možnosti questov sú
    Dobrý, zlý, možno a neskôr. Veď spomeňme si na Fallout 4 či Fallout 76.
    Nedá sa očakávať, že Bethesda predvedie zrazu nejaký prozaický zázrak.

    To je ako keď si kúpiš novú Oktávku a sťažujeme sa, že to nieje ako Mercedes. It is, what it is..

    BG 3 questy sú ako d&d session. Bethesda questy sú skôr koncipované ako rozprávkové knizky. Snehulienka vždy nájde trpaslíkov a tri prasátka skôr či neskôr dobehnú vlka. Hry a questy od Bethesdy sú celé postavené okolo "konzumacie obsahu". Nedajú sa failnut a navzájom sa nevylučujú. Nemajú time limit a nestarajú sa o stav sveta okolo. Koniec koncov môžeš joinut všetky frakcie..

    Záverom asi toľko, že v Bethesda hrách nehras RPG verziu "seba", ale skôr ich verziu hlavnej postavy, ktorá je vo svojích možnostiach tak trochu čierno biela.
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    JULIAN: kdybys to hrál a nekecal kraviny, mělo by smysl se s tebou bavit, takhle to smysl nemá.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    CLAVEN: ano, jedna vec co jsi jmenoval je irelevantni. a poradne me to nastvalo, taky nekolik tech "fake" rozhodnuti kde moznost A je ok, moznost B je game over, mi prisla opravdu dementni. Ale to je fakt minimum, skoro kazdej jinej quest, i side quest, mel podle me v par dialozich moznost jak neco rict/udelat/rozhodnout/vyskillovat co ti zmenilo ten gameplay.
    a jako open world s tim imho nema co delat, ty "moznosti" obe hry poskytuji +- stejne mi prijde. takze srovnani t ozajiste snese, na rozdil od toho DE.


    KID_MCHUTT: krasna argumentace <3
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    L4MA: já měl pocit, že jo, ale je možné, že některé speciality mají jenom v těch loděnicích - zatím jsem na to neměl čas to zkoumat, protože se probírám tunou zbytečných příběhových dialogů z wishe a postupně zjišťuju, co se vlastně děje. Ony sice nemají žádný vliv na to, co se kolem tebe děje (a komu a jak), ale to vůbec nevadí, důležité je chodit za značkami na mapě.

    JULIAN: ale piču.
    BEARDY
    BEARDY --- ---
    L4MA: Je tam třeba ten nástupní hub, ale nejsou tam všechny cockpity.

    Je tam zase něco ze struktury, ale nejsou tam ty living huby velký.

    Takže fakt netuším.
    L4MA
    L4MA --- ---
    BEARDY: to je zvlastni, cerpal jsem z tohodle:

    Starfield - 80 Best Tips For Beginners (Ships, Combat, Outposts, XP, Money)
    https://youtu.be/p9yr__g9yJk?si=L5uC6a4WxaTxFXMa&t=814
    BEARDY
    BEARDY --- ---
    L4MA: Zkoušel jsem a všechny tam nejsou. Chybí třeba Nova Galactic.
    L4MA
    L4MA --- ---
    KID_MCHUTT: CLAVEN: pokud si v outpostu postavite landing pad, taqk by tam meli bejt dostupny vsechny lodni soucastky, na ktery mate dostatecnej level?
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    JULIAN: dalo by sa iste polemizovať o tom, či je BG3 rovnaký open world ako Starfield alebo koľko má contentu, ale beriem. Aj keď teda neviem, ako ďaleko si v BG3, ale drvivá väčšina rozhodnutí nemá prakticky žiadny dopad na celkový príbeh (napríklad celá tá vec s tadpoles je úplne irelevantná). Možno by som skôr povedal, že to BG3 len lepšie maskuje.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    CLAVEN: to podle me fakt ne. procentualni pocet dialogu, kde muzes v BG neco gameplayove zmenit, je NASOBNE vyssi nez ve starfieldu. Spousta tech questu v BG3 ma ruzny vyusteni, kde jak se to bude dal odehravat muzes casto zvolit v dialogu. Ve starfieldu je takovejch questu/dialogu fakt jak safranu. Vetsinou je to "dialog, kterej ti zada quest, jedina tva moznost je to odmitnout, coz neni zadnej gameplay-> utikas za sipkou, tam neco trivialniho udelas->utikas zpet->zas uplne linearni dialog, kde si muzes maximalne zvolit jestli chces odmenu ci ne (s tim ze tohle je snad v polovine questu a je to fakt ... otravne se opakujici gimmick)"
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    AZRAEL: sure, je to pre mňa osobne asi najlepšie CRPG ever, ale v systéme dialógov je to textová hra.

    JULIAN: ja z BG3 nie som zďaleka tak vyndaný ako väčšina internetu, Larian nevie úplne písať - je to nepochybne dobrá hra aj všetko, ale čokoľvek sa dá vytknúť dialógom v Starfielde, sa dá úplne rovnako vytknúť aj dialógom v BG3.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    JULIAN: Presne tak, je to subjektivni, to je bez debat. Proto taky ten muj dotaz, zda nekdo vnima ty dialogy jako povedene nebo aspon "ok". Mi totiz prijdou vazne otresne. A to az tak, ze jsem se pristihl, jak ty zbytecne obri interiery uz jen probiham za ikonkami a snazim se vsechny prokecnout. To se mi u Skyrimu ani Fo nestavalo a imo to neni uplne dobre znameni. Prijde mi, ze tady proti zminenym velmi vyrazne ubylo toho outdoor exploration, ktere me tam tak bavilo. Bohuzel indoor vesmes implikuje dialogy a tam je to (za me) vazne tragedie. Nebo jsem mozna stale na zacatku a pozdeji bude mozne nejak smysluplne travit cas hlavne outdoor nejakym explorem.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    CLAVEN: no uznavam ze to BG3 mi hodne posunulo moje pozadavky na kvalitni RPG dialogy. To nebylo uplne fer rypnuti, mas pravdu. faktem je, ze ty hry ktere maji lepsi dialogy casto nejsou CRPG.
    AZRAEL
    AZRAEL --- ---
    CLAVEN: len ze DE malo krasnu grafiku, napisat ze je textovka je trochu nefer :D
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Trochu dúfam, že tu nikto nevytiahne Disco Elysium, ktoré nepotrebuje robiť žiadne animácie ksichtov, v pôvodnom vydaní nebolo nahovorené a je to v podstate textovka.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    JULIAN: daj nejaké CRPG, ktoré (V ROCE 2023!!!!) robí dialógy inak, nech viem, že aký máš referenčný rámec. Lebo Cyberpunk aj Mass Effect aj iné hry, ktoré sú v podobnej lige, to mali veľmi podobne, ak nie úplne rovnako.
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    KID_MCHUTT: coze? jaky skills? jedinej skill co ovlivnuje dialogy je persuation a to ti jen zveda sanci uspet.

    jako jak se dialogy libi, to je asi osobni vec vkusu, nicemene nelze se hadat o tom, ze ve Starfieldu je 99% obsahu dialogu dost fluff, moznosti jsou jen ilusorni, muzes to vsechno nahodne odklikat a nema to vliv vubec na nic. proste wall of text, co ma jeden vstup a jeden vystup a nahodne do toho muzes mackat tlacitka.

    Me osobne tohle prijde fakt spatny, v roce 2023 takhle psat dialogy, i tak to da nejakou praci napsat (a nadabovat!), ale kdyz je k tomu nula logiky v pozadi, tak to pusobi i tak odflakle. A jeste teda trochu souhlasim s Omnim, ze spousta tech dialogu je strasne naivnich, patetickych ci otravnych. Jak jsem psal na zacatku, to jsou osobni preference, pro me to ale v kombinaci s tou temer nulovou kombinatronikou dela fakt hrozne nudnej zazitek z dialogu.
    Jeste v kombinaci s tim, ze dialogy jde skipovat az sekundu po odehrani voice lajny, plus to, ze hlavni hrdina je silent. Byl jsem ochotnej to odpustit BG3, kde jsi mohl hrat za kotel ruznejch charakteru, ale tady, kde v tech dialozich neni nic jinyho nez ten "zazitek" by to fakt pomohlo, si myslim, zvlast kdyz by pro hrdinu stacili dva hlasy jako v mass effektech (chlap/zenska, plus v dnesni dobe mozna jeste nejakej neutral navic?)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    OMNISLASH: ok, ďakujeme, že si sa podelil o svoje pocity. Kamarátovi tiež poďakuj.
    N4RC0T1C
    N4RC0T1C --- ---
    N4RC0T1C: ako, celý čas to treba držať :)
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    KID_MCHUTT: Diky za nej. Ale uplne nechapu, cim to pomaha te zminene situaci. Jako ze kdyz budu mit skill tak se mi nebudou stavat takove immersion breaking debiloviny, ze na drsne tezarske stanici za mnou budou chodit deti, ze se nudi a at je bavim? Little lamplight all over again :(
    Ptal jsem se kamarada, ktery se na to taky velmi tesil, jak to zatim vnima. Rikal, ze velke zklamani a celkove to na nej pusobi jako Cyberpunk z Wishe. Asi to neni uplne fer srovnani, nejsou to stejne hry. Na druhou stranu ten level nekompetence, co se dialogu, questu a obecne postav tyce, ten je alarmujici. Opravdu me fyzicky boli, jak 2/3 postav mluvi jak nejaky afektovany jutuber, pricemz kvalita obsahu sdeleni je dost podobna forme. On the other hand.. jak mi tady bylo sdeleno, tihle jutuberi jsou supra popularni, takze mozna je tohle vlastne presne to, co hraci chteji, jen ja jsem bohuzel vyjimka.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam