• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Radnice v Praze zdražila parkování. Život ve čtvrti ale nezlepšila ani o korunu | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c1-67281840-radnice-v-praze-zdrazila-parkovani-zivot-ve-ctvrti-ale-nezlepsila-ani-o-korunu
    BESH
    BESH --- ---
    Na každý nový byt dvě stání pro kola. EU poprvé řeší parkování bicyklů - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/na-kazdy-novy-byt-dve-stani-pro-kola-eu-poprve-resi-parkovani-bicyklu-189418/
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    aplikace easypark byla hacknuta a unikly nejaky data... https://easypark.cz/comm/cs
    KVALKAN
    KVALKAN --- ---
    Praha hlavní nádraží (1/4): Jak jsme se dostali do současného stavu?

    Adam Gebrian

    Praha hlavní nádraží (1/4): Jak jsme se dostali do současného stavu?
    https://youtu.be/Ac2KEGISVKQ?si=Fj36Eo0XKE90Fo47
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    DAKRLS: plus se tam motají turisti. třeba v úterý tam stála banda přímo u přechodu, ale přejít nechtěla. auta i tak zastavovala.
    DAKRLS
    DAKRLS --- ---
    ATOMIKS: je tam toho ještě víc, protože velký množství aut co jedou od řeky tady zatáčí doleva do Karolíny Světlé a z druhýho směru je taky velkej provoz. Velká stavba přímo u přechodu, kde neustále stojí nějaký řemeslníci s dodávkama etc. Tohle je obecně jedna z nejhorších / nejmíň přehledných křižovatek co znám.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    DAKRLS: tenhle přechod chce trochu víc uvažování a předvídání. vznikají právě situace, že auta tě pouští a ty se můžeš vydat, ale vlastně nemůžeš, protože jede tramvaj. nebo že jede tramvaj ve vzdáleném směru a tak se zastavíš na tramvajovém pásu bližšího směru a doufáš, že se celé to přecházení semele dříve, než přijede tramvaj v tom bližším směru, což vyžaduje i jistou předvídavost od řidičů i tramvajáků, aby tě tam prostě nenechali stát.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    THAIGRR: Tak mě nedávno řidič auta pobízel, že mám jít, a skoro jsem skočila pod tramvaj, protože za těch pár vteřin, co jsme na sebe mávali, kdo má jít či jet, se připlížila z druhé strany zpoza zatáčky. Naštěstí tramvaják zazvonil - ale tramvaj jela tak, že ji řidič měl šanci vidět, třeba to byla nějaká pomsta :D
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SAMOUT: Mám takovej dojem, že u zastávky Prašný most je nějaká menší památka. Tak možná tam vystupuje hodně lidí třeba právě proto.
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    NELLAS: ale tohle je asi 100 metrů od zastávky
    Mapy Google
    https://www.google.com/maps/@50.0817234,14.4166647,3a,75y,221.99h,90.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXRrxgQWVGxbLcN4jXrzvbQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    z téhle fotky bych si tipnul, že je dodávka správně pustila na přechodu a oni tramvaj přes dodávku neviděli nebo si mysleli, že mají taky přednost
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    SAMOUT: Možná tam mají tendenci bezhlavě přebíhat po vystoupení z tramvaje?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    MAKROUSEK: Mno jo, lidi nevedi, ze pred tramvaji nemaj prednost ani na prechodu. Jezdil jsem nejakou dobu tramvaji z Vltavsky na Petriny, a u Prasnyho mostu vzdycky pousteli hlasku, aby si na to lidi davali pozor. Proc zrovna tam cert vi (navic proc lidem v tramvaji, kdyz je to pro chodce :-)).
    DAKRLS
    DAKRLS --- ---
    MAKROUSEK: pracuju primo na timhle prechodem a neni tyden, kdy by ta nebyla nehoda. Vetsinou je to auto-tramvaj, ale tahle krizovatka je obecne velmi neprehledna a tech tramvaji tam jezdi hodne. Vcera to prej nebylo vubec hezky.

    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Tramvaje jsou nebezpecne!
    Tramvaj srazila dva chodce v Praze na Národní třídě - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/krimi-tramvaj-srazila-lidi-na-narodni-tride-40453221
    BESH
    BESH --- ---
    Na Výtoňském mostě se omezí provoz vlaků o dvě třetiny. Monitoring ukázal problémy - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/na-vytonskem-moste-se-omezi-provoz-vlaku-monitoring-ukazal-problemy-dojizdeni-se-zkomplikuje-186616
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Páteční fiasko
    @Svoboda_Slavek
    s dopr. znač. v P1, má dohru na Radě, kde kvůli odporu
    @KoaliceSpoluPha
    neprošel široce projednaný tisk na kultivaci dopravního značení v celé Praze. Bod přerušen, PirSTAN nemají hlasy. Ne, nebudeme to tu mít hezký, SPOLU si to nepřeje.

    https://twitter.com/p_zelenka/status/1729085859968999625
    VANEK
    VANEK --- ---
    ALESH: Aha, já četl jen tohle, zřejmě v CC brali jen tunel a zbytek ne; ale argument zdá se platí pořád:
    Zalepit architekturu papírem? Zrekonstruovaný Jiřák rozvířil debatu o reklamě v metru
    https://denikn.cz/1281033/zalepit-architekturu-papirem-zrekonstruovany-jirak-rozviril-debatu-o-reklame-v-metru/?ref=tit
    Railreklam … Od té má dopravní podnik dostávat za metr čtvereční reklamy v metru ročně 3036,99 korun, každý rok se přitom částka navyšuje o inflaci, nyní jsme tak podle propočtů na 3879 korunách.
    Podle výpočtů Deníku N by tak dopravní podnik z jednoho rámečku s „knižními novinkami“ získával celkem 2750 korun. Celkem to na Jiřího z Poděbrad znamená 150 tisíc korun, za polepy balustrády eskalátorů pak téměř půl milionu ročně. Když přičteme tři vitríny ve stanici metra a vestibulu za celkových 150 tisíc korun, dopravní podnik získává z reklamy ve stranici Jiřího z Poděbrad celkem 800 tisíc korun ročně.
    To je ale jen orientační výpočet, který pouze dělí celkovou inkasovanou sumu počtem příslušných reklamních ploch v celém metru. Jak upozorňuje mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík, na reklamu v metru nelze nahlížet pouze přes jednu stanici. Smlouvy prodávají prostor jako celek. Různá místa jsou přitom různě atraktivní. „Nelze zjednodušeně propočítávat výnos na metr čtvereční a usuzovat, že právě na Jiřího z Poděbrad je výnos v této výši, protože to je pouze aritmetický průměr. V metru existují nosiče atraktivnější a méně atraktivní,“ vysvětluje.
    Shrnuje přitom, že prostor metra se prodává podle jednotlivých smluv na vitríny CLV, rámečky ve vlacích metra jako další celek a rámečky s balustrády a polepy přestupových tunelů jako další celek. „Celkové příjmy z pronájmu těchto celků činí pro letošní rok více než 170 milionů korun,“ uvedl Šabík částku, kterou dopravní podnik za reklamu v metru inkasuje.
    VANEK
    VANEK --- ---
    ALESH: Ne, za reklamu v průměrné stanici (se stejným počtem panelů); kolik přesně konkrétně vydá JzP, není jasné, logicky to bude o něco víc.
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    ALESH: trochu muj šum, sem viděl před tím nějaké fotky a myslel, že to ubrali - že se něco z tratí a fízlové samozřejmě nic nenajdou, mě nepřekvapuje
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam