• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Podobne jako nejake magistraly se stromy a oddelenym prostorem pro kola jsem taky neveril, ze by mohl byt dokoncen vnejsi okruh Prahy…

    Klíčové razítko pro poslední část Pražského okruhu. Spojnice D10 a D8 má být hotová do roku 2031 - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/klicove-razitko-pro-posledni-cast-prazskeho-okruhu-spojnice-d10-a-d8-ma-byt-hotova-do-roku-2031-234013/?
    BESH
    BESH --- ---
    Bariéra zmizí, kapacita pro auta zůstane. Projektanti ukázali, jak má vypadat polidštěná magistrála - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/bariera-zmizi-kapacita-zustane-projektanti-ukazali-jak-ma-vypadat-polidstena-magistrala-234848
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SILVESTRAGON: a druhy mas na Andelu... coz ale pro usecase typu bydlim u Zlicina nebo Cernaku, dedejboze v Mecholupech nejsou uplne optimalni lokality :)
    SILVESTRAGON
    SILVESTRAGON --- ---
    ONDRAT: Nebezpečné, a proto pravicové
    SILVESTRAGON
    SILVESTRAGON --- ---
    PALEONTOLOG: use case na cargokola je třeba to depo na Florenci ne
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Nikoliv, moje věta nepůsobila tak, jak sis jí účelově přečetl, proto jsem to následně doplnil. Takže spíš myslím, že nebylo vhodné z tvojí strany mě hned osočovat, že nepoužívám správně slovo "běžně". Přesto nemám problém uznat svoji chybu a omluvit se ti.

    Nevím z čeho soudíš, že si nevidím na špičku nosu, vše co uvádím je pravdivé, jsem zcela konkrétní - dal jsem několik konkrétních případů a odpověděl na všechny tvoje otázky, mluvím hlavně z vlastní zkušenosti, žádný zájem o Amsterdam ti nepodsouvám, to bych si nedovolil, pouze jsem uvedl příklad, který je relevantní a mě osobně zajímá.
    Nejsem si vědom žádných prázdných vět, snažím se naopak, aby moje sdělení byla jednoznačná.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: možná ten pocit nemáš, ale otázka, jestli umím číst, tak rozhodně působí. že si nevidíš na špičku nosu mě na tobě právě baví, o dopravu mi vůbec nejde :) hlavně buď víc korektní, víc demagog, více reaguj prázdnými větami a podsouvej mi zájem o amsterdam :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Nemám pocit, že bych tě jakkoliv urážel, pokud to i tak na tebe působí - omlouvám se, jsem zastánce slušné debaty bez invektiv. Pokud se nechceš zabývat zahraničím, mně to nevadí, já se velmi často do zahraničí dívám a přemýšlím, jak tam věci fungují a proč. To, že jsi cargokolo neviděl a já ano, nic neznamená, to už jsi myslím vysvětlil dostatečně.

    Nestřílím do žádné nohy, pouze jsem sdílel skoro deset let starý příspěvek, který prokazuje, že existuje země, kde je používání cargokola běžné z čehož plynou samozřejmě i jisté problémy.

    Já se jen vrátím k mé původní otázce a pak si myslím, že můžeme tuto plodnou debatu uzavřít - v čem tě konkrétně omezí, když někdo vyjede na kole nebo poveze zásilku na cargokole? Jaký negativní vliv to na tvůj život bude mít?
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: číst umím, ale netuším, proč bych se měl zabejvat amsterdamem, helsinkama a podobně :) zabývám se domácím prostředím, že ano a na barrandově jsem v zástavbě ještě neviděl za 10 let ani jedno cargokolo.
    až zas budeš potřebovat někoho urazit, tak si klidně posluž, mě neubyde.
    jinak nevím do jaké nohy to střílíš, ale moje nejspís nebude. z tvého odkazu:

    Still, not everyone is happy. Right now, the media in Amsterdam is bemoaning the volume of cycle cargo on the city’s bike paths. So great is the city’s volume of bike-born goods, newspaper Het Parool claimed Monday, that cycle lanes are filling up, and hefty cargo trailers make it impossible for other cyclists to overtake them.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Opravdu? Já myslel, že proto jak jsou nebezpečné https://www.praha1.cz/praha-zakazala-provoz-nebezpecnych-vozitek-segway-v-sirokem-centru-mesta/ Praha není jediné město, které k tomu přistoupilo a za mě zcela správně.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: Segwaye jsou zakazany, protoze jsou drahy a tudiz pravicovy! Prece.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ONDRAT: (pro dobro věci jsem měl jednoznačně napsat - výjimečně u nás, bežně v některých zemích EU, omlouvám se)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Já se nijak netvářím,že jsem eko, nebo tak něco, vůbec takovou argumentaci nepoužívám (pouze výjimečně) hlavní smysl cargokol v Praze vidím s ohledem na dopravu v klidu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Jsem docela na vážkách jestli vůbec umíš číst, slovo "běžně", jsem použil ve spojení se zahraničním, nikoliv Prahou. Jako zkušený skladník určitě budeš znát třeba situaci v Nizozemí, tady máš pro připomenutí článek starý skoro 10let https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-28/cargo-bike-deliveries-spark-a-road-debate-in-amsterdam
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: ono to kouzlo je v tom slově "běžně" :) říkám na 98% zakázek to nelze použít.

    ONDRAT: oni ti dopravci mají jednoznačnou statistiku, jakými prostředky se co dopravilo, víš. požádej si o ni, jak silný zastoupení v logistice tohle má, a neargumentuj tak vágně, že se to běžně používá. jinak za mě je teda prospěšnější elektrizovat běžnou logistiku, loděmi počnaje, než se zabývat takovým doplňkovým nesmyslem a tvářit se, že jsem eko. ehm.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Počkejte až přejdete z cargocol na rozvážení woltu přes onewheel a segwaye, to vám teprv vybuchne mozek!
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Ty si to neumíš představit, ale ono se to skutečně nejen u nás, ale i po světe běžně používá, tak to je mi záhada.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Jak už ti psal tady předřečník a já taky, cargokolo se používá na krátké vzdálenosti, nikolik na cestu z depa na okraji Prahy.

    Pokusím se ti velmi jednoduše popsat jak to funguje - z depa doručí zásilku do lokálního depa dodávka, zde si přebere zásilku cargokolo a rozváží na konkrétní místa, kde by již dodávka nebyla tak efektivní nebo neměla možnost se tam dostat například z důvodu parkování.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: hm možná se pohybuju v jinejch nikách než ty, ale ve skladech jednoznačně taky a teda ještě jsem to na okrajích prahy, ani za prahou, neviděl používat. fajn, je to záležitost namačkanýho intravilánu a ekologie.
    k čemu to má čp, ta neumí doručit ani konvenčně? ostatní kurýrní společnosti to mají imho na otočku kolem komína a jako úlitbu ekologii při rozvážení spousty drobnejch zakázek. jenže na to musíš mít hroadu jinejch zakázek, abys mohl mít tyhlety.
    prostě si to na 98% logistický práce neumím vůbec představit. připomínám, že se v logistice pohybuju průběžně celej život a aktuálně vedu 2 sklady.

    LOPIK: bába s taškou na kolečkách vyjde levněji a neobsahuje tolik lithia :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    PALEONTOLOG: Město udělalo na Florenci depo, co dali DHL, DPP a spol. k užívání - z Čestlic bys na tom toho asi moc nerozvozil.. Jako nevím, možná pár dodávek ubude a DPP pár tisíc ušetří, bral bych to spíš jako takovej pokus - i v tý Indii už ty rykšy zakazujou, u nás si to zkusíme ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam