• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: To by bylo skvělé, ale buďme realisti. Kdybych měl čekat, až někdo škrtne kárky a udělá tam pro mě cyklostezku, tak se nedočkám nikdy a to už jezdím víc než 10let.
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Nova cykloinfrastruktura musi byt zcela jiste na ukor aut/parkovacich pruhu a nejen nekde podel potoku.
    DEUSEX_
    DEUSEX_ --- ---
    Vinohrady jsou nešťastný topograficky. Elektrokola to maj šanci nabourat, letos maji rekola poprvý ebiky, chci to vyzkouset.

    Pro mě je každá cesta jen dolů. Místní infra je pak pro super lokální přejezdy. Většinou se mi pak sejdou 2-3 kola v práci v garáži protože se mi nechce šlapat zpátky nahoru.

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    QZUZKA: Jasně, ale takových dalších cyklostezek moc širším centru nevybuduješ - podél řeky a potoků už cyklostezky máme.
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    ONDRAT: Vysočanská cyklostezka od května do podzimu každé ráno ukazuje, že lidi na kole do práce jezdí když tam infrastruktura vede. Zejména v ranní špičce vypadá jako cyklo dálnice. Zpátky pak jedou postupně až do noci. A odpoledne děti s (neelektro) koloběžkami na lokální přesuny na kroužky a tak.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: Ne, to určitě ne. Znám spoustu lidí, co se jedou v pátek za Prahu vyvětrat na kole, ale do práce, ikdyž mají dobrou cestu, prostě jezdit nebudou.
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Jo takhle, ja myslel, ze jsi lidi obvinoval z lenosti. :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PEJR: To víme všichni, že infratruktura chybí, on jí totiž taky nikdo nebuduje. Takže v tomhle se jen tak něco nezmění.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: Právěže chybí, protože lidi tam jdou sportovat, ale tady se bavíme o denním dojíždění třeba do práce. Je to paradox, ale je to tak, lidi u nás na kole jezdí, ale jenom o víkendu třeba. Tyhle lidi nemají potřebu jezdit na kole i ve všední den, takže se zase obloukem vrátím k Adamírovi - kdo je teda ten jedinec, kterého lze přesvědčit na denní ježdění do práce?
    PEJR
    PEJR --- ---
    Nemit ridicak a neumet se v provozu mezi autama orientivat fakt dobre, tak jsem po Praze na kole posranej az za usima. Na ceskejch silnicich a potazmo v cesky spolecnosti je tech cholerickejch, netolerantnich, zamindrakovanejch curaku a pic bohuzel desne moc. Kazdej druhej za volantem nekam specha a nestiha protoze zacpy a zkurveny cyklisti, co nemaj na silnici co delat.
    Osobne nemam problem zajet na kole kdykoli kamkoli po silnici, ale kdyz vidim kolik lidi chce na kole jezdit a ohrozujou ostatni na chodnicich, tak mi prijde evidentni, ze ta infrastruktura proste chybi. A jeste jsem sebevrah a jezdim bez helmy..
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Nadseni pro vec ale zcela evidnentne nechybi, kdyz se vydas vecer ci o vikendu na opravdovou cykloinfrastrukturu podel Vltavy.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH:
    RANO: Ok, jak myslíte, já jen, že vídám spousty mladejch lidí na sdílenejch kolech, který jezděj, tak ti v tom asi zas takový problémy neshledávají.

    Nejde to samozřejmě vždy, ale autům se dá dost dobře vyhnout, kolo se dá vzít do metra, chce to trochu kreativity a nadšení pro věc, to je třeba to, co chybí, stejně jako oddělená infrastruktura.
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Az bude jezdit po cem, tak lidi jezdit budou. Experimentalne overeno v jinych zemich. Takze vime, co je potreba udelat, aby to nebylo pro par otrlych.
    RANO
    RANO --- ---
    ONDRAT: Já na tom nic nemožného neshledávám (a denně jezdím), ale jsem též muž bez zásadnějšího fyzického omezení a s návyky jízdy v provozu, což je část těch privilegií. Kdybych se ty návyky ve své rané dospělosti nenaučil, asi by se mi nechtělo se do toho v současnosti pouštět. Tak bych byl radši, kdyby to tak okomentovali lidi co se ve volným čase nebo i profesně nezabývají dopravou a nejsou třeba middle aged men, ale nízkoprahovost si představují co nejblíž k "nastoupím na tramvaj a jedu".
    A znám lidi, kteří a které v nějaké fázi života na kole jezdí, ale v Praze se bojí - což je dané i třeba nezvykem jezdit v husté dopravě. A to, že pro mne je celkem relax zajet 20km městem a na většině trasy si vyberu trasu tak, aby mi to sedělo, vím, co dělat v křižovatkách a často si docela vyčistím hlavu je pro dost lidí nepředstavitelný, neb jsou pro ně 3 km bez cykloinfrastruktury stresující. A jasně, kolo v těhle případech není alternativa k IAD, ale k MHD.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: To právě vůbec ne, to si špatně vykládáš. Vstup do politiky je nějaký proces, jízda na kole je otázka pár kliknutí v appce.
    Na druhou stranu jako tvářit se, že nelze sednout na kolo a ujet v Praze pár kilometrů mi přijde mnohem závadnější.
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: "Protože, ten kdo dneska jezdit chce, tak může, já to tak dělám [...]" To mi trochu pripomina argumentaci nekterych politickek, ze neexistuji zadny bariery pro vstup zen do politiky. Vidite? Vsak ja tu sem!.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    RANO: Tak jsem nevyjádřil úplně správně, tak tedy "ten kdo skutečně chce, nemá žádné omezení a má dovednost jízdy v provozu, tak skutečně může dnes sednout na kolo a jet"

    Nebo co konkrétně na tom shledáváš nemožného a v čem je moje pozice jakkoliv privilegovaná?
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: No ale to je preci presne ono. Mezi Jirakem a Florou je to s 8 letym ditetem totalni no-go. Takze jedem Premyslovskou do Jicinsky. Tam se ale jako fakt nezaradim mezi auta, abych prekonal krizovatku Flora. Nez bych se takhle napojil na cyklopruh, tak ujedu po leve strane po chodniku uz pulku Vinohradsky. Jeste bych mohl pres 2 prechody, ale proc vlastne? Abych jel chvili po silnici s cervenym pruhem, ktery zmizi jeste nez dojedem na jednu z nejhnusnějšich krizovatek v okoli? Kdyby existovala souvisla infrastruktura, tak nam to tuhle kratkou cestu fakt vyrazne usnadni. A rozhodne tu resime strategie, ktere v Nizozemi zadny cyklista resit vubec nemusi.
    RANO
    RANO --- ---
    ONDRAT: "Kdo chce, ten může" bych neříkal ze svý privilegovaný pozice. :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ADAMIRA: Těžko říct, kdo to přesně je, ale z toho co vidím, tak chybí vůbec základní strategie, koho a jak oslovit, aby na to kolo sednul. Protože, ten kdo dneska jezdit chce, tak může, já to tak dělám, není to ideální, ale určitě né nemožný a bůhvíjak přehnaně nebezpečný. Zároveň je třeba akceprovat fakt,že dostatek oddělený infrastruktury jen tak nebude, jestli vůbec někdy bude.

    Takže kdo je ten aktuální necyklista, kterýho opatření dostanou (jaká?) na kolo a začne jezdit?

    Za mě je třeba velkej potenciál v těch krátkejch vzdálenostech, kde nemá šanci MHD, např. dojedu si od baráku na sdíleným kole na zastávku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam