QZUZKA: hromada tech, co do Prahy jede ve finale zaparkuje za nulu... u dveri. Tech "fleetovejch" aut, co mas jako benefit a co ma soucasne u sveho office-space vyreseny parking jsou mraky. Jediny aspekt co muze hrat roli v preferenci dopravy je rychlost. A pokud to v aute - se vsemi staugefahr zvladnu - placnu - za hodinu, ale MHD to bude - se vsemi "preferencemi" za dve, co si asi tak vyberu? Zpoplatneni vjezdu zni jako "good idea", jen to ve finale skonci jak s tim parkovanim - firma si to jebne do nakladu, o to min zaplati na danich... a benefit pro zamestnance zachova. Modelove takovej seznam.cz - firma s kanclama na Andelu, a po Strasnicich potkavas jejich firemni auta. Zaparkovany "na zone", v cisty trase tram-sedmicky - a to je vcelku kratka relace, kde licitujes o minutach... kdyz si vytahnes lokace dal od centra, kde koncepce linek je systemem "jedne chalopuoidni chautobus vas doveze na nejaky metro/vlak" (proste high-level doprava do hvezdy se stredem v centru), tak se ty casy dost prodluzuji... a spolehlivost dost klesa, protoze holt se dostavame k tomu, ze "upreferovat" to vsude nejde.
Kolega jezdi z Radotina do Hostivare. Autem to ma za tretinovej cas v tech nejhorsich casech. Protoze proste... tangenty je neco, co v tyhle zaprdeny dire chybi, Bydlel jsem dlouho sam ve Strasnicich, u Skalky... a i na ten posranej Chodov, co je kousek bylo vyrazne rychlejsi dojet autem, nez se kodrcat "sockou" - na vyber byt bud "chalupobus", co vymetl kdejakou diru kolem... byt se to jmenuje "vznesene" metrobus - aka linka 177... a nebo to otocit metrem pres Mustek. Autobus v relaci Skalka-Chodov 25 minut, metrem 29 (s vetsi jistotou, ze se nezasekas v kolone, zato ale s prestupem). Autem za 10, kdyz je jo zle tak za 15.. a az ke dverim. Pruser tech "metrobusu" je uz jen to, ze si nekdo umanul tam integrovat dve funkce... dalkovou obslihu spolecne s obsluhou mistni. Takze po ceste treba obkrouzis Kosik.. coz je sice hezky, protoze se pokochas... ale kdyz na to cumis pulrok kazdy den, tak uz to takove "wow" neni.
A pak prijedes do relativne malych mest typu Bergen a nebo opacnym smerem do Innsbrucku... a proste cumis, ze "to jde". Ze maji i ty autobusy, co nestavi u kazdeho kandelabru a vcelku rychle te provezou mestem. Proc tohle neumi Praha... v cem je problem?