• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: já jsem pro stavění kolejí, ale zase asi chápu, proč je libocký chtěj zahloubit. Jako koleje se teď i docela začínaj opravovat a stavět...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Dokud se nepostavi koleje a nezacnou jezdit poradne vlaky, jakekoli sdileni pruhu nebude k nicemu. To je ten hlavni problem, proc vsichni jezdej autama, ne protoze jsme "stat motoristu".
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: tak já sem ten článek dávám k zamyšlení. Mýtné za vjezd do centra je dnes absolutní mainstream, tam nemůžu nikoho šokovat, spíš můj požadavek na prioritizaci jakékoliv spolujízdy v pruzích na úrovni jako "TAXI" je z minulého století (ale existují aspoň čísla kolik aut v kolonách je obsazených sólově?)

    "Správná cena by motivovala soukromníky stavět P+R parkoviště, která dnes město nestíhá budovat.", jak "nestíhá budovat"? Prahu 6 nechrání ani jedno P+R parkoviště, tak to asi bude mít jiný důvod, než "nestíhání"... asi prostě neexistuje lokalita současně na MHD a současně u některé z výpadkovek, která by připadala v úvahu.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: No a kdyz byvavala hlidana parkoviste s trzni cenou, tak co udelali urednici na magistratu? Vsechna je zrusili, protoze dostavali malo vypalneho.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Boj o parkovací místa rozděluje města. Data ukazují skutečný problém - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-boj-o-parkovaci-mista-rozdeluje-mesta-data-ukazuji-skutecny-problem-292773
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAR4NT: ku tvoji smule ten obrazek popisuje neexistujici cykloinfrastrukturu po Praze :) A je z toho videa, co sem daval XCHAOS, ktere se zda se vubec nevidel, No hlavne, zes prisel diskutovat, ze? :D
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    XCHAOS: to neznam, ale mlady bazilisky akorat prodavaj z vlastniho chovu v ZOO Hluboka za litr, akorat pouze osobni odber.

    ale jinak je ta strategie pekne uskocna, treba to vubec nepujde poznat, mozna uz to davno zaclo:/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HAR4NT: nestraš... ty si právě popsal strategii Roccova Baziliška - to bude zlovolná AI, která zamoří diskuzní fóra klony id DANYSEK. Za trest.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    DANYSEK: ja v tom teda vidim vernou kopii tvoji neuronovy site, vcetne kratkyho veselyho dema, ze to 2D obraz interpretuje jako kostku a vygeneruje autorskej komentar jako naky LLM pro deti od tri let nebo naklonovanej pupkatej papalas v tesilu.
    ale jinak z tebe mam opet moc velkou radost a ty detinsky psotnicky taky mivas uz min:)
    tady mas za odmenu obrazek"

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Sance na zlepseni? Nizka.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: obrazek Prahy v kostce... prevazna vetsina tras v nizsi kvalite (typicky proste pruh namalovany mezi auta), spousta naprosto hluchych mist... :)

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Doprava v Praze podle nového náměstka: cyklisté 🚴 a auta 🚗 - VHSky
    https://vhsky.cz/w/o4S9N9eGw6FPXMowCGn89p
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Směrovost dojížďky
    https://data.praha.eu/praha-v-cislech/smerovost-dojizdky
    Uvnitř Prahy (tj. mezi jednotlivými městskými částmi) denně za prací, školou či jiným hlavním denním cílem cestuje cca 600 tis. osob. Dalších cca 200 tis. do Prahy dorazí ze sousedního Středočeského kraje.

    V rámci těch 600 000 jsou auta až ne 3.místě, v rámci těch Středních Čech je to ale 80%, tzn. 160 000 aut se každý den do Prahy pasíruje. (no dobře, možná nepatrně méně, protože podíl PID u středních Čech bude vyšší, než odjinud, můžeme tedy odhad snížit na 150 000).
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: vidis, a kdyby se Krnda neflakala, treba bys uz v nich nekde netrcel :)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Ja nevim, ja jsem akorat nastvanej, ze jsou zacpy.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: treba je v procesu EIA k tunelum (tedy fakticky mimourovnove krizovatce) Podebradska x Prumyslova, projektuje se obchvat Kbel a Satalic, naaky ty tramvaje se posunuly z rezimu "cara pastelkou" pres povolovaci dokumentaci i k zahajeni a stavby tak.
    A ted ty... zkus vyjmenovat projekty, ktere Krnda "zanechala" v nejake fazi rozpracovanosti v supliku :-)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: A jake stavby maji tedy za tech 7 let pripravene?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: je, ale s tim jak dlouho trva formalni priprava staveb (legislativa to zkratila az pozdejc) to "nicnedelani" ma dopady dlouho dopredu... aneb v pripade dopravnich staveb je sedm let z kategorie "jenom".
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Jenomze tomu uz je 7 let.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: ne. Krnda.... a to teda objektivne pravda je, realne treba co se metra tyce, od otevreni V.A k Motolu se neresilo vubec nic. Nebo to zkusime jinak... jakou vyznamnou stavbu z casu Krnacovy si vybavujes? :-)
    Ostatne Krnacova se proslavila ve vztahu k doprave i tim, ze "prazane jsou zpovykan" - doslova tvrdila, ze zadny problem s dopravou neni. Tohle je proste credit, co jde za ANO.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam