• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: Nevim teda jestli bych v nekterych pripadech (jedu od letiste a chci na D10/11) nazval tu osemaforovanou cestu do Blanky na Malovance a potom to pomale strachani se pres dalsi semafory z Blanky az do ulice V Holesovickach za "objet Prahu" :-) Tam je v pohode jen ta objizdna (ehm, podjizdna) cast s Blankou.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    SAMOUT: nejdůležitější není jednotlivý úsek D0, ale jeho kompletní propojení sever - jih, a je skoro jedno z které strany to teď bude. Most přes Vltavu by teď výrazně pomohl dopravě v celé východní části, ale ppřesně, jak říkáš ta severozápadní část (tedy 519 a 518) je v nedohlednu. Já v tomhle trochu doufám, že ta 520 by mohla do 2034 být. V ten moment se už tranzit z Ustí dostane do Plzně čistě po D0.

    Nejhorší je, že by se měla už řešit ještě další obchvat Prahy, protože D0 už v momentě dostavění stačit nebude.... ale to bohužel už snad budou dřív autonomní kamiony a auta a celá doprava se promění v jeden velký "vlak" :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    KUTAS: Nejdulezitejsi je novej most pres Vltavu u Suchdola, a moc neverim tomu, ze to vubec nekdy vznikne.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: Dokud nejedou bagry, tak jsem skeptický:)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ALESH: jj tyhle auta potrebujes rozdelit mezi Smichovem, Prumyslovou a transit na 520 + 511.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Tentokrat se jedna o realne zahajeni stavby, myslim, ze v cervnu konci vyberko…. aneb tentokrat je to opravdu realne.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    CEEFA: Když se stavěla jižní část vnějšího okruhu s dlouhým mostem a tunely, tak už tenkrát byla tahle 511 v plánech. Dokonce se tou dobou objevila jako budoucí silnice na mapy.cz

    No je o bezmála 20 let později a "brzo se kopne do země". Já tomu uvěřím, až se OPRAVDU kopne do země :)
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    FRK_R23: o tu 511 bych se nebal, tam uz to vicemene jede, ale treba 518 kolem suchdola, toho se ja nedoziju, kdyz si na tom odporu starosta suchdola postavil karieru...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Jinak tady píšou, že začít se má v roce 2010 a dokončeno bude 2027

    Pražský okruh – úsek 511
    https://praha.camp/praha-zitra/project/719c8ca4-3333-4ae9-be1f-457e3f3a7ddf

    Nevím no, školy nemám :))
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    CEEFA: Neni nad černou stavbu za 40 giga :)) Žít Česko.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    ALESH: mozna myslel, az bude zkolaudovana blanka a k tomu se zatim ani omylem neblizime .)
    ALESH
    ALESH --- ---
    Na magitstrale je transit asi 10-15% a vetsina provozu jsou auta co jezdi z Prahy, do Prahy a nebo po Praze. Btw, uz Bem sliboval ze se magistrala po otevreni Blanky zavre. Myslim ze musi spis prijit nejaka koncepcni zmena - zname z historie ze vic silnic prinese jen vic aut.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: Tam se má kopnout do země už asi 15 let:) možná déle. Tak uvidíme.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: To je ta 511, doufejme, ze letos kopnou do zeme, ted ma probihat archeologicky pruzkum. Hotove by to mohlo byt snad 2027.
    S tou 520 je to uz o neco horsi, ale optimisticky vyhled mluvi o 2030: Satalice (jak zacina D10) - Brezineves (za Letnanama).

    Tyhle dve casti okruhu by mely znacne pomoct cele vychodni casti Prahy (pozor neplest s tim, ze zazrakem bude prujezdna Jizni Spojka - nebude, jen se tam uz nebudou plest kamiony, protoze indukce dokonale zafunguje a uz ted na tomhle useku byva velky provoz i bez kamionu, viz nedele).

    S ohledem na to co by zavreni magistraly prineslo Smichovu, mne osobne prijde lepsi tech 10 let (4 roky mam jako rezervu) pockat. Nebude to dokonale ani nahodou, ale vznikne i realna vychodni varianta, kdy bych se nebal i nejakych kombinaci s mytem.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: Rozhodně by pomohlo dotáhnout vnejsi okruh z D1 do Běchovic. Protože tam je snad všechno nějak připravený. Detaily teda neznám.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Ale nic.. jen te chytam za slova (vnejsi vs vnitrni okruh) 😇

    Ja uz bych tech par let pockal a teda postupoval salamovou metodou a za tech 10 let zjistime, ze zadnou magistralu nepotrebujem, idealne, kdyz na tom vychode
    bude alespon 511 + 520 a o neco prujezdnejsi Prumyslova.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: Proč všechno? Bavíme se přece o tom, že objet Prahu lze i jinak než přes magistrálu.

    Stejně jako s parkováním tohle řešení není jednoduché a musí se to pochopitelně kombinovat s řadou dalších opatření.

    V tuhle chvíli je ale Praha město, které říká "přijed autem do centra, bude to v pohodě". A to je na hovno. Kam se asi poděla všechna ta auta z uzavřeného pruhu na magistrále? Když uzavřeme další, zhroutí se nám město? Nemyslím si.

    Mezitím co do IAD jsme jako město za posledních 20 let nacpali desítky miliard (jenom Blanka stála 40 giga), tak do podpory jiných druhů dopravy (mhd, cyklo, pěší) jsme nacpali řádově méně. A to ještě většinu z toho dělá MHD, protože to jsou drahý projekty.

    Kdyby se za posledních 20 let nacpalo do pěší a cyklo dopravy pár miliard, to město by dnes vypadalo uplně jinak.

    Ale ne tyvole, ODS level 90s. Auto je nejvyšší etalon svobody. Jsme dost zaostalá země, mentálně.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Takze bys vsechnu dopravu z magistraly poslal na Barrandovsky most a do tunelu na Smichove, to by nedopadlo uplne dobre…
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: Přes ten vnitřní, pochopitelně. Pokud potřebuješ Prahu objet, nemusíš vůbec na magistrálu. Kdybys nevěděl, tak jsou to ty červené čáry :)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Jak se objede magoska po tom nedostavenem vnejsim okruhu?

    Ja bych ji jeste nezaviral celou… a o neco bych pritvrdil jak bude 511, protoze ta o neco ulevi Prumyslove a definitivne bych magistralu zrusil po dostaveni 520, jsem optimista a doufam, ze by to za 10 let mohlo byt.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam