• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Stalo se to v podstatě všude. Proč by se to nemělo stát taky v Praze?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ALESH: Ja se s tim uplne neztotoznuju, sice mame pruzkumy, kdy se lidi ptaji zda by jezdili v pripade lepsi infra, oni odpovidaji ano, ale po 10letech v Praze na kole, si uz tim nejsem moc jisty, tech problemu je vyrazne vic. Ja si proste nemyslim, ze tady je nejaky velky pocet lidi, kteri by presedli dobrovolne z mhd nebo auta na kolo, ikdyby jim stezka vedla az pred barak.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    K odděleným cyklostezkám se za mě nejvíc hodí citát Kevina Costnera z Field of dreams

    ALESH
    ALESH --- ---
    ONDRAT: ano Praha neni Kodan, ale to Pariz taky nebyla a ted skoro je. A u nas jsou lide ochotni jezdit na kole, ale v Praze na to neni infrastruktura a lide se boji (na to jsou vyzkumy). Vic oddelenych cyklostezek - vic cyklistu.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    hm, doprava v praze...

    Ředitel magistrátu dal parkovací povolení zdarma i na auta své ženy - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-reditel-magistratu-dal-parkovaci-povoleni-zdarma-i-na-auta-sve-zeny-266550

    a takhle si tu zijeme. rezidentni parkovani je na rok levnejsi nez prave prostitutky na pul hodiny, ale stejne to zmrdu stoji za ojeb...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Ale Kodan neni Praha, tam jsou totiz lidi ochotni jezdit na kole a nejsou tak fixovany na auta, u nas to dopadne tak, ze kdyz zacnes rusit parkovaci mista (coz si v celkovem souctu nedovoli ani na Praze7), tak vygenerujes spolecensky odpor s dusledkem v podobe bizaru jako jsou Motoriste.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT, XCHAOS: tuším, že to někde popsal Gebrian, že v Kodani asi před 10 lety začali nenápadně rušit parkovací místa... vždy si vybrali pár ulici a prostě bez náhrady tam to místo zrušili a zároveň bez žádné komunikace - prostě vařili žábu a po nějaké době je město bez aut. Samozřejmě v Kodani, kde je třeba cyklistika naprosto standardní přepravní prostředek a na kolech jezdí od dělníků přes maminky až po kravaťáky.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Je to proste - rusit parkovaci mista bez naharady, budovat infrastrukturu pro elektricka auta, regulovat dopravu obecne, o zbytek se postara trh.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    hledal jsem k té Paříži nějaké src, zatím jsem našel jen toto
    État de la qualité de l'air à Paris - Ville de Paris
    https://www.paris.fr/pages/etat-des-lieux-de-la-qualite-de-l-air-a-paris-7101
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: já bych rád, ale netuším, jak toho v Praze dosáhnout...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Když zredukuješ počet aut o třetinu a zároveň třetina začne jezdit na elektriku, bude to tady jako v Paříži.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: tak já se NIMBY hnutím, které se brání mít víc aut hned za vesnicí, vůbec nedivím - taky by se mi to nelíbilo, no. Každopádně k tomu, aby doprava v Praze vypadala jako v Pařiži, je asi potřeba víc, než jen okruh (ostatně ten graf se týká specifických emisí a na ty má vliv i elektromobilita...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: gulag pro auta se jmenuje odtahové parkoviště...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ALESH: Seš snad komunista? Chceš gulagy?!?
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    OMNIHASH: jo vida, jak tuhle trasu nejezdim, tak mi to nedošlo, děkuju za opravu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KUTAS: technicky, Ústí-Plzeň se jezdí přes Slaný
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    XCHAOS: předpokládám, že myslíš spíš Novopackou, že? Jako směr na Jižní Spojku se imho zlepší, ale na Letňany to asi bude dobré peklo. Jak se dostaví 511, tak se problém posune holt na sever teď hlavně na 520 - tam vlastně nechápu, proč se to taky už nestaví podobně jako 511. Mám pocit, že tam byly nějaké odbojné vesnice, které dokonce napadali úsek 511, i když nevede vůbec kolem nich. Tak holt si to tam teď užijou a my s nima, když tou oblastí po roce 2027 budeme chtít projet.
    Jinak 520 má v plánu stavbu snad 2027 - 2030 podobně jako ten zbytek 519 a 518, jen teda tam si nejsem jistý, jak tomu věřit. To, až bude dostavěné, tak, aby se začal plánovat další okruh Prahy.... tyhle zbývající úseky pomůžou vlastně celému obchvatu, protože ten bude dost solidně přetíženej, jak bude kamion z Boleslavi nebo Ústí do Plzně objíždět celou Prahu.

    Jinak, když už je rozhodnuto, jak stavba povede, tak je super na mapy.cz si tu stavbu najít a rozkliknout si detail, jsou tam údaje o tom, kdy to bude zprovozněné + nějaké odkazy. Jde to tak už u většiny D35 nebo právě 511 a I/12.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tohle je docela dobry koncept, sice to neni Praha, ale v nejaky oblastech v okoli Prahy to muze vlastne pomoct i doprave v Praze a lidi to motivuje pouzivat vlaky.

    Poptávková doprava PID pořizuje další dva mikrobusy. V únoru zapojí dalších 9 lokalit - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/poptavkova-doprava-pid-porizuje-dalsi-dva-mikrobusy-v-unoru-zapoji-dalsich-9-lokalit-229201/?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: ale zato Mladoboleslavská se pak zastaví úplně, ne? (jako jasně, že dostavba D0 je potřeba, já se třeba těším, že začne být možné objet Prahu z jihu na kole, což je dnes totální peklo... ale rozhodně uvnitř města to nevyřeší nic)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam