• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    Já jsem toho názoru, že pokud jedu do nějaké lokality s nákladem v autě, takovým nákladem, který můžu bez problému vézt na cargokole (samozřejmě pokud bych ho měl k dispozici) a je silný provoz, který mi neumožňuje v rozumné čase náklad dovézt autem nebo nebudu mít kde zaparkovat (jednoduše nechci porušovat předpisy), tak je dobré zvolit jinou alternativu. V tomto případě to může být třeba cargokolo, ideálně s možností krátké zápůjčky a ponechání v místě vykládky. To je ten "usecase" za mě. Pokud bych měl možnost si cargkolo takto půjčit, tak bych cca 1/2 měsíčně našel smysluplné využití, které mi ušetří čas a prostředky, což jsou pro mě důležité důvody, proč používám kolo obecně.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Počkej, to mi chceš vážně tvrdit, že sis nevšiml,že se v Praze používají cargokola? Potkávám nějaké skoro obden, tak co ti mám dále vysvětlovat? Jak už jsem a jak sis ode mě zcela jistě přečetl, tak zkusím zevrubněji - cargokolo má potenciál nahradit na krátké vzdálenosti rozvážkové auto v případě, že se auto nevyplatí z důvodu hustoty dopravy, i té v klidu.

    S tou demagogií ti vůbec nerozumím, možná bys mi mohl ukázat, kde jsem nějakou použil, abych ti víc rozumněl.

    PALEONTOLOG: Však to taky není reakce na tebe. Já snad něco kritizuju? Když už, tak si spíš stěžuju.
    BESH
    BESH --- ---
    PALEONTOLOG: Use case pro cargo-kolo vezi primo v jeho nazvu. Urcite znas treba nakladni auto, to je dejme tomu takove cargo-auto. Cargo-kolo je obdoba nakladniho auta, akorat jako...jako kolo. Do ulozneho prostoru se vlozi naklad, sednes na sedatko, capnes riditka a slapes. Jak funguje kolo obecne, to uz jsi nekdy videl mozna? Nevim, neni to patrne z diskuze poslednich 2 dni.

    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: ovšem i toto je podsouvání nevyřčenýho, bohužel mám špatnou zprávu, děláš přesně to co kritizuješ, ale ta korektní fasáda k tomu je bezpochyby s červeným diplomem :D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: tak já popisuju to, co děláš, co vidím už od včrejška. jsi biased, velmi výrazně a na to, co je poměrně pádnej arguement, umíš zcela klidně nereagovat. ale ti ostatní, kdo se ti postaví, to jsou zpátečníci.
    takže můj stěžjní argument, že na to není usecase, jsi oglosoval že to teda nemusí používat všichni a není to všespásné. no tak já se ptám, jakej usecase pro cargokolo v praze si představuješ ty? reálnej, okamžitej, právě teď. a zkus to bez demagogie, že to nemusí používat všichni :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KAKIHARA: Ano, je o něco jako: "já jezdím každý den, protože mi to vyhovuje z techto důvodů..." odpověď "proč chceš zakazovat auta? proč každýmu cpeš, že má jezdit na kole?"
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Vkládáš si do mě zcela mylné (spíše smyšlené) věci, tak nevím jestli je to celé vtip, když si připsal na konci smajlíky. Já ti popisuju akorát současný stav, nic víc, nepropaguju žádným způsobem jízdu na kole, pouze popisuju, že ačkoliv to nemusí být každému zřejmé, tak to jde, dále jsem ochoten popsat cokoliv z mé každodenní praxe. Nemám žádnou potřebu kohokoliv o cyklistice přesvědčovat, mohu však poukázat na zjevné výhody a východiska, kvůli kterým někteří kolo nebo cargokolo v Praze volí, protože to veřejnosti často není zřejmé (ty jsi toho jednoznačným důkazem).

    Nepotřebuji v žádném případě mít poslední slovo, včera jsem si již dovolil na tebe dále ve VV nereagovat a stejně tak se stane i tady.
    N_I
    N_I --- ---
    pardon za nevyžádané sdělení ale id paleotolog je týpek další bojovník proti mrakům
    klasicky mu někdo rozbil bábovky kerý v roce 1999 horko těžko postavil, nějak něco fungovaly páč nikdo netušil nic a ty rozbitý bábovky aplikuje na jakoukoliv snahu něco opravit či zlepšit a udělat lépe dnes, takových boomerů je mezi námi hodně o problematiku dopravy nebo jízdy na kole vlastně ani nejde
    prostě zlý je nějak tak celý svět a oni na to kňů...a hlavně mít na všechno silnej názor podpořenej létama vlastních selhání
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ONDRAT: to je furt, se všim...
    "Chtělo by to lepší cykloinfrastrukturu"

    Macinkové sobě: "Vy chcete zakazovat auta? Jak vám asi dovezou nákup, aha, rudozelený cykloteroristi!! Na hranici s nima a upálit!"

    Ratio v tom neni nikde, jen maj pocit, že jim někdo sahá na pindíka.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: to je dvousecne, kolego. taky nevim kam miris s tou zacyklenou (sic) propagaci cargokol a dalsich zmetku. ocividne neni usecase ani neni zajem. takze kolego, jaka je pointa tvyho snazeni, maj vsichni trochu schopni a ojotni ezdit na kole? ty muzes propagocat kola a osratni se tomu nemaji branit? vzdy potrebujes posledni slovo? :)))
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Opět nevím kam míříš. O nic převratného se nejedná, akorát možná začne jezdit na kole o něco víc lidí než dnes, čili stále nerozumím s čím ty konkrétně máš problém, nijak se tě to nedotýká.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: no takže bych si o adopci tý převratný technologie na dvou kolech nedělal přílišný iluze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Hele poslyš, točíš se v kruzích, nikdo z toho všespásný řešení nedělá, to sis vybájil.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: dekuju za reakci, az ta ma posledni veta byla k veci. kola maji svuj usecase a proto bych z toho nedelal vsespasny reseni. nicmeme ano, asi potrebujou publicotu a jsem urcite pro utilizaci mest smerem k cyklodoprave a schovani aut, treba pod zem.. podzeni prostory jde osazet tepelnymi cerpadly s vymenikem mezi horninou a ostenim. meli ksme na to vyzkum a nikdo to nechce aplikovat.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Já pořád nechápu, co chceš vlastně říct. Nikdo doslova nikdo neříká, že kola jsou univerzální a bude na nich jezdit nějak zásadně víc lidí než dnes. I dle nejoptimističtějších odhadů se podíl cyklodopravy v Praze může zvednout během 5let z 1,5% na třeba 5%, ale to je jen teorie, spíš to bude tak kolem 2,5/3%, pokud se něco dramaticky nezmění.

    Možnosti se zlepšujou a kola jsou zajímavou a žádanou alternativou pro určité případy - předevsím krátké trasy ve městě, kde je problém hustota dopravy (i té v klidu).
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    OMNIHASH: to zvladnes
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PALEONTOLOG: kolego, tohle snad znovu a lépe, nerozumím půlce slov
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: ano a spouste lidem vyxhazi to dvoustopy lip, od ssbikoty a bezpecnosti az po uzitnou hodnotu. jet s xargokolem do skladu za prshu jako falt mechces, iz vubec me ma 5x, abus prvezl to co jednim autem.
    kola maji svuj usecsse, jiste, ale teda o masovym uspechu pochybuju, pokud nebude potreba zasobovat zony bez aut.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Jsem rád, že se bavíš, ale myslím, že všem je snad jasné, že jsou různé dopravní prostředky - motorizované i nemotorizované, jednostopé, dvoustopé, každé vhodné pro něco jiného a je možné je zcela svobodně používat podle vlastního uvážení.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Dobra zabava!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam