• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Stahni si vykres a odecti si to.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ne, to neni zastavba Danysku, to jsou plochy zelene s funkci parku, tam z povahy veci neni doprava ani ta v klidu.

    Jak rikam nerozumim ti, samozrejme, ze ulice maji ruzne profily a co jako? To stale nic nemeni na prevazujicim rozdeleni ulicniho profilu, ktery nechces videt ty a ani smajlik to nema sanci zachranit, bohuzel.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Tak kolik km2 je v Praze zastavene plochy?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Publikuji, ale musis si je vyfiltrovat nebo vyzadat, vykresy jsou k dispozici podle mestskych casti (mam to v compu) tam si jednoduse odectes kolik mas zelene treba na Letny v zastavbe, ale protoze uz jsi tam nekdy byl, tak vis, ze je to docela malo.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: krasne zahrady mas i vedle Vaclavaku... nebo tam neni intenzivni mesto? Co Riegrace, Havlickovy sady, Folimanka, Karlovo namesti... to nen intenzivni mesto? :-)
    ONDRAT: ne, nema, neplati to univerzalne a vsude. Jsou ulice, kde auto nezaparkujes, kde auta maji jeden pruh a pak dalsi dva v kazdym smeru MHD . Ale ty uz videt nechces, vid? :D
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jako vzdy ti moc nerozumim co s vlastne snazis sdelit, vzdyt prece pisu, ze ulicni profil ma mit vice funkci, dnes ma jednu prevazujici - tedy doprava iad a doprava v klidu, sam si to spocitej, kdyz je ulice siroka 20metru, tak jizdni pruhy a parkovani zabiraji treba 15m, jiste tam obcas jezdi i mhd a jine druhy dopravy, to je v poradku, ale tak i tak parkovani zabira i polovinu pri kolmem stani.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: konkretne na vozovce bych uvitala provoz ciste aut (motorek atd). V zajmu bezpecnosti. Nebo? Co jineho provadet v ramci silnicniho provozu?

    KAKIHARA: mista kde vsichni zaparkujou po praze jsou, vsak prevazne v takovych bydlim. Nejen z duvodu parkovani, resp. pohodlne parkovani je jakasi vnitrne souvisla funkce. Kdo chce bydlet v mistech kde je na fleku vyssi hustota pokryti clovekem, s horsim parkovanim musi pocitat. Sama si umim predstavit bydleni s jinymi benefity a obtiznym parkovanim, jakozto svou dobrovolnou volbu. Zatim teda teoreticky .)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KAKIHARA: no to neplati fakt univerzalne :-) Jsou ulice, kde maji auta presne 0% prostoru :D Jsou ulice, kde 2/3 zabira MHD, protoze mas krome vyhrazenyho tramvajovyho pasu namalovany vedle i BUS pruh - a nerikam, ze to je spatne, ma to objektivni duvody - pouze konstatuji, ze tvuj argument o zaboru 70-80% neni univerzalne pravdivy.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Prave. Cisla o zeleni v zastavbe se nepublikuji. Tipuju protoze pak by IPR a jim podobni aktiviste nemohli argumentovat, ze je potreba vic stromu, nez parkovacich mist.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DANYSEK: když ulici ze 70-80 procent okupujou auta, tak to fakt neni stejný.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Zavadejici, bavim se o zeleni v zastavbe. Samozrejme ze Praha je nejzelenejsi, kdyz do ni zapocitas plochy mimo intenzivni mesto. Jsi z Prahy ne? Tak to prece v sirsim centru vidis.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KAKIHARA: no, kdyz jim to vadi, muzou si prece zvolit politickou reprezentaci, co to pak zmeni... ;-)

    ONDRAT: a on ma ulicni profil jen jednu funkci? Tu blbost si vycetl kde presne? Chodniky, cyklopruhy, vyhrazene pruhy pro tramvaje ci autobusy jsou dle tve definice to same - uzurpovani (casti) prostoru pro vybranou skupinu. Dokonce mas i pesi zony, kam auta vubec nesmi, to neni uzurpovani si prostoru jednou skupinou? ;-) To samy parky. Kdyz uz chces hrat tuhle notu, tak se nauc merit vsem stejne. Verejny prostor je nejak rozdelen a uspokojuje celou radu potreb. Ne jen ty tvoje (ci moje).
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Podle indexu HUGSI (Husqvarna Urban Green Space Index) za rok 2020 se Praha umístila na 13. místě mezi nejzelenějšími městy světa. V rámci Evropy obsadila 9. příčku. Index HUGSI analyzoval 155 měst z 60 zemí a hodnotil podíl zelených ploch, typ vegetace, její zdraví a rozložení.
    Aktuálně.cz - Víte, co se právě děje

    V Praze tvoří zeleň 56 % celkové plochy města, z toho 28 % zaujímají lesy a 27 % travnaté plochy. Na jednoho obyvatele připadá 180 metrů čtverečních zeleně.
    Aktuálně.cz - Víte, co se právě děje

    V porovnání s jinými městy, například Vídeň má 44 % zelených ploch, což představuje 86 metrů čtverečních na obyvatele.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: No spravne, pokud ale musis jako mestsky planovac volit mezi stromem nebo parkovacim mistem, co si vyberes a proc? Neni mozny mit vsude vsechno, zatim mame skoro vsude auta, tak to je a stejne to k parkovani nestaci. Tak ja jen, jestli tenhle model levneho sdileni parkovacich mist vsude neni krapet prezitej.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: O cem to prosim te mluvis? Ja jenom rikam, ze ulicni profil ma (nebo muze mit) i jine funkce nez parkovani, tedy nevidim duvod proc by ho mela mit obsazeny jedna skupina uzivatelu, rozumime si?

    Stejne jako ty a ani ja, dokonce ani ridici nebo treba pejskari nereprezentuji nazor vsech.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DANYSEK: vetsine (zejmena tem, co nemaj kde zaparkovat) to vadi,ale co maj delat
    DIVA: uvedom si, že před takovej činžák se ti vejde co tři čtyři auta těch kdo tam podle tebe "náleží" a zbytek z těch cojavim patnacti partaji ma smulu? Tahle představa, že každej může parkovat před svym domem (notabene zadarmo) je tak roztomile bláhová a lichá až to bolí. Jinak když se platí zábor veřejného prostoru za zahrádku, proč by se neměl platit za auto?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Mame. Taky tam rostou stromy, jsou tam lavicky, chodniky, silnice, koleje, obchody, zahradky... Nikdo si neuzurpuje vsechno.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ty ale nereprezentujes nazor vsech, at se ti to libi nebo ne :) ty naopak skrze schovavani se za "vsechny" nutkave tlacis zrovna ty sve potreby... ve finale si nemas s tim, kdo na te ulici parkuje co vycitat... on ma nejake sve potreby, ty mas nejake sve potreby... tak proc by se mel svet tocit zrovna podle tvych potreb? :D
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Kde bydlim ja to treba nejde. Ale to je jedno, mne nevadi mit auto daleko od baraku, nicmene verejny prostor je vsech, tedy nevidim zadny duvod, proc by si ho meli stahovat do sveho uzivani vybradne uzivatele aut, cozpak nemame i jine mestske funkce na ulicich nez parkovani?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ja? Ja bych to urcite nedelal, radnice prirozene vyda tolik karet o kolik si obcane reknou, logicky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam