KUTAS: myslím, že se to prostě nezlepší nikdy. U nás v Břevnova udělali z luxusní obytné čtvrti, jedné z nejlepší v Praze pro rodiny s dětma, prostě dálniční křižovatku (a ano, když stavěli Blanku, mlčel jsem ... a věřil, že to něco "vyřeší" a že environmentalisté jsou doomsayeři a tak, a že auto je svoboda... dnes už auto nemám, mj. pod vlivem deprese z Blanky).
Normální stav je, že Patočkova stojí a je to v podstatě až několik hodin denně, a kupodivu to není ráno do centra a večer z centra, ale je to kontinuálně ve špičkách oběma směry - to znamená, že lidi z Kladna a předměšťáci z oblasti Hostivic dojíždějí skrz Patočkovu a Blanku na východ Prahy a vice versa, nebo že prostě pražáci ze sídlišť a předměstí dojíždějí po Praze nahodile křížem krážem, protože koneckonců: je kde parkovat.
Kolaps (zavření tunelů) se pozná podle toho, že doprava se rozleje do postranních obytných ulic a snaží se prodrat i tam tam, kde to k tomu spolehlivě není určeno. To se naštěstí neděje častěji, než jednou týdně, ale samozřejmě, že pravděpodobnost těch kolapsů bude narůstat, a dokončování a rozšiřování devíti (!) dálnic a jiných rychlostních komunikací vedoucích do Prahy to nezlepší, zácpy budou trvat víc hodin a úplné kolapsy budou častější, protože prostě zase o něco víc aut ze středních Čech se přes nás bude snažit probít.