• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Dekuji za presne a trefne doplneni.

    DANYSEK: Ano, opomnel jsem vinika jmenem IPR, omlouvam se.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jasne, "ovlivnis jejich misto"... to znamena, ze jen odsunes problem nekam jinam. Doma take uklizis tak, ze smeti zametes pod koberec? ;-)
    Casto i ty "preferencni" opatreni timhle zpusobem funguji - ano, v nejakem miste MHD jakoby urychli... za cenu toho, ze se ta kolona posune jinam... a i ta MHD zacne vaznout nekde jinde. To fakt neni zadne reseni, ze jen problem presunes.

    Dokazu vyjmenovat hromadu mist po Praze, kde i samotna preference MHD na SZZ... blokuje MHD. Jen proto, ze cely ten cirkus "nevidi" za roh, takze sice z jednoho smeru jakoby pousti, spoje frci... a je to fajn... ale z boku spoje trci v kolone a moc se nehybou, protoze ta SZZ proste nema anung o tom, ze tam ten spoj ceka, az ta SZZ milostive vypusti to, co stoji pred nim. Realny stav je horsi - protoze ta SZZ proste nefunguje jako liniovy system, ale spousta izolovanych individualistu.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: Prumerne 1 a neco auta na cloveka. Jasna mensina.

    Pražská auta v číslech: zase jich přibylo, najela víc kilometrů, benzin vede - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/statistika-rocenka-praha-auto-automobil-barrandovsky-most-tsk.A240918_090801_automoto_fdv
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    :))) klasika, autíčkáři jsou přesvědčený, jak jsou v drtivý většině, pokaždý, i když už léta v Praze dělají sotva čtvrtinu... mno tak to sem zvědavej, jestli se Makroušek podle svýho vlastního výroků taky zachová, ale moc iluzí si nedělám.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Uprimne? Nesmysl, protoze to je slozity. Nic slozityho lidi nebudou dodrzovat a navic se udela milion vyjimek a vsichni budou mit vyjimku.

    Viz treba podobne nesmyslne slozity system modrych zon, ktery temer nikdo nechape a nedokaze rict, jestli muze nekde parkovat nebo ne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: tak já díky ním jako někdo, kdo v nich nesedí, občas snáz přejdu čtyřproudou Patočkovu, když to stojí :-) taky je velká prdel je předjíždět na kole, i když teď je na mě moc zima. Ale jako jo, zajímá mi tvůj názor na to, že ve špičce by se jakákoliv spolujízda pokládala za taxi a směla do smíšených buspruhů...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: To je dobra otazka, nicmene zacpy byly, jsou a budou, na tom nikdo a nic nezmeni, lze vsak jiste ovlivnit jejich misto a dopad na obyvatele, cimz je podle me treba se zabyvat, to ze je Praha obtizne prujezdna ve spicce je proste fakt, tedy se nabizi - nejezdit autem a dat prioritu mhd nebo nejezdit autem ve spicce.

    Jednoduse nelze mit jako ridic vse a skvele dostupne to co si konretne tento preje, to proste neodpovida realite.

    Ja jako cyklista napriklad nemam skoro nic a nenapadlo by me si stezovat.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Zalezi na tom, v jakem prostredi chces zit. Zacpy stvou vsechny, takze jsou lide na sebe mnohem neprijemnejsi.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Dekuji za tvuj nazor.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: je to hovadina a XCHAOSovo blouzneni, ne vsecko co funguje v USA muze fungovat tady.... :) Aneb jo, carpooly tam jsou fajn... ale soucasne tam je kde zaparkovat. Coz v Praze proste moc neni, zeano :D Teda je, ale neni ochota/vule za nej platit - neboli necti se heslo, ze kdo chce mit opici, musi mit i na banany :)
    XCHAOS: ti co chtej jet spolu davno spolu jezdi... :D Ale jen takovy "vesnicky" (primestsky) usecase rodiny se dvema auty... chlap proste jede jinam nez jeho manzelka, bonusove casto v jiny cas...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: obávám se, že kdyby se mnou souhlasil, způsobilo by mu to kognitivní disonanci. Ale já jsem dlouholetý trollolog a něco jsem už vypozoroval :-)

    Jako když v dohledné době nedostaneme dostatečný počet řidičů z aut do vlaků, tramvají a metra (a ne, nedostaneme.... pokud vůbec, půjde to po stovkách kusů za den, spíš než po tísících), tak proč nezkusit dostat víc lidí do jednoho auta?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Vskutku pro Prahu velmi odvazne reseni, ale spis nez zda to jde nebo co si o tom konkretne myslim ja, neni zas tak podstatne, spis co na to Makrousek?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: co si myslíš o možnosti, že by se jakákoliv spolujízda (minimálně ve špičce) považovala za "taxi"? tedy tam, kde to není jen buspruh, ale smí tam IZS, Taxi, apod., tak by to auta se spolujezdci směla využít? Jako je to v USA?

    (Samozřejmě by se to muselo nějak vynucovat pokutama, jinak by se tam nacpali všichni MAKROUSKové široko daleko... a nedává to dobrý smysl třeba v nedělní večerní špice, když jedou rodiny z chat a chalup, samozřejmě... muselo by se to vyhlašovat dynamickým značením..)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Jsi si tou vetsinou pro IAD jisty? Ja tedy ne.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Needs of the many...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Priorita pro mhd, izs a cyklo neni spravna? I v techto pripadech ma byt prioritizovana IAD?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: ok, co teda zkusit nějak zjistit, jestli by u nás prošel model s právem na využití přednostních pruhů auty se spolujezdcem? (Ale fakt by se to kontrolovalo, pod hrozbou přísných pokut...). Asi v závislost na intenzitě provozu v tom kterém buspruhu... i teď je právo na využití těch pruhů různé v různých částech Prahy, ale v zásadě označení "TAXI" by asi šlo zobecnit na jakékoliv auto, ve kterém sedí víc než jenom řidič...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: na Proseku ci Strizkove metro maji a zeby z tech sidlist zmizeli zaparkovany auta, to se rict neda :) Ostatne i v centru jsou plny ulice zaparkovanych aut, metru navzdory. Andel, Smichov, Vinohrady, ba i Stare Mesto. Tvoje teorie... jaksi selhava :D Ten pozadavek na parkovaci mista proste vychazi z toho, aby ty auta nehnili po ulicich. Ve finale i mistni nadseni cykliste se na jinych mistech dokazou rozcilovat, kdyz jejich na ulici tyden zaparkovan auto z ty ulice odtahnou kvuli policejnim manevrum kvuli fotbalu na Sparte. Pritom idealni ulice, tak jak ji oni sami prezentuji je ulice bez zaparkovany aut :) [asi zjevne jen pokud nejde o jejich vlastni]
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Tak to je jeden autobus co tri minuty. Auto tam projede jedno za dve sekundy. Nebo treba na blbym Bohdalci. Tam je uplne zbytecne zacpa az nekam k Edenu, jenom kvuli tomu, ze nekdo nemyslel a udelal bus pruh. Takovych mist je v Praze spousta. Buspruhy klido, ale nejdriv to sakra namodelujte.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: ehm, jezdí tam asi 10 linek, každá jednou za půl hodiny. Že kvůli tomu upadla poptávka po pomalém vlaku, to je jiná věc...

    Ony ty pruhy jsou i pro policajty, hasiče, sanitky, tuším i pro taxíky. V Americe jsou BTW pruhy vyhrazené pro spolujízdu (nesmíš sedět v autě sám) a je tam sofistikovaný systém udávání, pokud to někdo zneužívá a jede tím pruhem v autě sám. Je tam sofisitkovaný systém telefonického udávání, holt land of free :-)

    Ale jako dovedu si představit, že do bus pruhu budou smět i taxíky vezoucí pasažéra a jakákoliv soukromá vozdila, kde je aspoň jeden spolujezdec. Ale to by zas bylo v alejích nablito... (navíc si nejsem jistý, jestli je pro to u nás na rozdíl od USA legislativní opora). Ale aspoň hypoteticky by se tím tolerance vůči vyhrazeným buspruhům mohla zvednou (vožení dětí do školky, apod.)

    Ale jak říkám: nejsem legislativní expert a nejsem si jistý, jestli je u nás nějaká regulatorní opora pro rozlišování vozidel, která vezou jen řidiče, od vozidel s aspoň jedním cestujícím.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Jednou za pul hodiny a kvuli tomu udelame pruh, kam nikdo nesmi. To da rozum.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam