Ale Dan Vávra skutečně není nácek a ani rasista. On to vůbec takhle nevnímá.
On je rád mezi drsnými muži a miluje uznání. Sociální sítě ti to umožňují, i když je to jen totální iluze.
S Kirkem je to stejně, byl to produkt, co prodával produkt. Vedla ho agentura, normální markeťáci bez zásad (jako Prchal nebo Hanče), co prostě když jel do okresku s KKK nebo hodně motorkářema co jsou 88, dali na plakáty jeho blonďatou manželku, když tam bylo víc menšin, připlatili nějakou tu černošku co jakože zas eprodává produkty jiný komunitě. Při vysílání používají filtry, co jim zesilují modré oči a podobně.
A prodávají styl života, svázanej i s nějakými názory.
Jsou to produkty, a ti influenceři, i jako byl Kirk, se stávají taky produktama, součástí balíčku, který se nabízí.
Bohužel, nějakej borec jim ten produkt sestřelil, i když to vůbec nedává smysl, nejspíš borec nepochopil, kdo vlastně Kirk je a že prodává.
Je to takovej vrchol komercionalizace veřejnýho prostoru, kterého jsou socky součástí, v USA to koneckonců proniklo i do veřejných škol a univerzit.
Koneckonců, když Kirka vytáhli z jeho prostředí internetu a amerických škol (míst, kam jezdil prodávat), a dali nějakou pietu na Václaváku, meseli k tomu přidat blondýnu zastřelenou černochem, aby to jejich cílovka tady v ČR pochopila, o co jde (a nestalo se jim, že by tam začali chodit třeba skuteční křesťani a úplně jim změnili interpretaci Kirka, jako takového ideálu produktu čistého árijce, nebo bílého nadčlověka, co trčí nad ostatními, je ekonomicky úspěšný, má ho rád prezident a autority, je poslušný, od přírody moudrý atp. Tady nejde o to, kdo byl Kirk, jde o to, že dál slouží jako produkt a aby to bylo jasné, tak tam daj i pietu za blondýnu co ji zabil černočerný černoch.
Vávra v tomhle prostředí se moc neorientuje, ale žije v tom. On fakt věří, že ty produkty marketingu jsou to, čím se tváří být. On téměř dycky většinu věcí sesdílí, jsou už předžvýkané odněkud a fakt těm produktům věří.
Byl schopný v jednom odstavci dát na jednu úroveň vlastence z vlajky a antifašisty Gabčíka a Kubiše (i s tím klasickým, jak Gabčíkovi v Čechách od dob komunistické interpretace upírají jeho slovenský původ). On prostě čte po netu texty markeťáků, co přes různý zkratky něco prodávaj.
Ale to dělá spousta lidí, upřímně.
Když se kouknete blíž, tak sorry, ale žádné ideály nevidíte. I Nacisté ideály měli, zde žádné nejsou. Neurážejme nacisty. Neexistují žádné kulturní války, tohle není souboj a střet hodnot, ale trhů.