TALPENNY: mám dost oprav.
Howarda si sice přivlastňujou "pravičáci", ale to je dost omyl. Oni spíš milujou ten film (kterej nemá s Howardem nic společnýho), ne samotnýho Howarda, kde mimochodem ani žádný čistý barbar neexistuje, je to hovado, ale narozdíl od lidí civilizace si na nic nehraje. Howard byl ve své době spíš Sapkowski, jako je dnešní době. Nebo Moorcock v sedmdesátkách. V povídkách je méně submisivních žen, než těch odvážných, svých a emancipovaných. Conan je starý kelt, stejný původ jako v té době Irové, považovaný za rasový odpad (zdůrazňování jeho modrých očí je dělání si prdele z idiotů na univerzitách, který každýmu jako byl Howard vykládali pohádky o tom, že je nordického původu nebo árijec, čož RObert považoval za směšné, komické a idiotské. Vzorem pro povídky s Conanem byl například hrdý černoch, který ve 30. letech v New Orleans se postavil policajtům, co ho bili dřevěnejma pendrekama, on jeden jednomu sebral a zmlátil je na hromadu. A pak za to tvrdě zaplatil, protože systém se mu pomstil. Howard tohle obdivoval. V dopisech Lovecraftovy popisuje fašisty a nacisty jako ten modernismus, idiotství a dekadenci (vlastně správně, podobně jako rodící se psychologie, pro něj to byly kulty smrti a zániku). Erotické scény v Rudých hřebech pochází od jeho emancipované přítelkyně (a myslím v té době už snad dokonce snoubenky).
Byl naštěstí tak inteligentní, že se s nikým politicky nepaktoval, ani se nedefinoval (ani s levicí, ani s pravicí, a měl v obojím pravdu, když se tyhle dvě skupiny začali pak řezat a jediné co mají společné je zničení všeho a spálení světa na popel, přesně jak předpověděl obojí nakonec byly jen kulty smrti).
Nemůže si ho přisvojovat nikdo. A myslím, že mimo pár fakt hloupých nerdů už to ani nikdo nedělá.
Že si i v Čechách kolem vydavatelů rasisti společně s komunisty dohodli, že to určo byl nágl, je hodně omyl, přání nad myšlenky a odraz jejich inteligence.
Barbaři, jakožto čistí mužové, kterým ženy slouží, jako odměny za jejich to jsou pičoviny až jako je Gor a jiný odpad (včetně originálních nacistických romatnických eposů), ale tohle rozhodně nepochází od Howarda (na obálkách měl nahé ženy ten časopis, aby se prodal, ale oni měli podobný blbosti i u Lovecrafta, kde ženy ani nebyly). Od Boba nepochází ani "armo bikiny". Ani romantismus okolo barbarů, představa jejich čistoty (jak to má Cameron u Avatara, nebo obecně lidi co si dycky vyberou nějakou stranu v konfliktech v zemích třetího světa a udělaj si ve svých představách z nich utlačované dobráky a z protistrany nácky, mimochodem můj nejoblíbenější projev západního (severského) rasismu).
V celém díle R. E. Howarda je jediná povídka, která by se dnešním pohledem mohl označit za rasistickou. A byla napsaná na objednávku, takže to psal tak jak to chtěl klient.
Co se týká holywoodu a že se snažil něco prosazovat. Ano, ale ta progrese i konzervy tam jsou od začátku. A často byli dominantnější pravičáci (30s, 40s, 50s i 60s léta) – budování americkýho snu, tvrdýho chlapa alá John Wayne, hodnoty (a uměli to, byly to výborné filmy). Jen v určitou dobu měli progresivisti lepší marketing, no protistrana se ho rychle naučila taky používat (pak je dycky ten jekot s "sociální sítě", trolí farmy", které ale původně používali v marketingu právě progresivisti a demokrati a pak se jim to jen vrátilo, když to protistrana udělal líp a jak pak pro změnu progresivisti zase mohli posrat a zmohli se akorát vymyslet si, že všechno je Putin). Vlastně platí, že síla americké vlajky, mužství, odvaha a americký sen, to je úspěch pravice. Progrese má mnohem méně zářezů. A to co předváděli v posledních letech je katastrofa.
Neff byl takovej dycky, ano, nikdy jsem netvrdil opak.
Jinak jo, vono to tak je.