• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LITTLELIAssembler
    SKIM
    SKIM --- ---
    No mam doma jeden R5000, takze to je MIPS IV.. Sice je to uz kapanek slozitejsi, ale budiz.
    No ja nevim co? Vyzkouset si neco, samozrejme ze to udelam i sam, ale pripadalo mi to jako dobry napad. Preci jenom ta architektura je uplne jina, nez PC a clovek se v tom jen tak rychle neorientuje.
    Jasne, ze SGI ma napsanych dost hodne veci, ale taky to neni uplne vsemocne..

    Nevim, no proc lidi pisou asmutils nebo menuetos.. ?
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    SKIM: No a co by sis pro ten MIPS (rekneme MIPS IV ISA) predstavoval?
    Ja jsem zkousel prepisovat nejake rutiny pro ffmpeg, ale moc mi to neslo (to bude tim, ze te grafice nerozumim, tak jen tupe prepisoval C kod - pak mi dosel cas a vyprdnul jsem se na to :-) - take proto, ze je jednodussi pouzit libdmedia, kde uz to SGI napsalo za me a jede to pres specializovany HW :-)
    SKIM
    SKIM --- ---
    A nebo to jadro :-)
    SKIM
    SKIM --- ---
    Navrhy na psani:
    - Neco /=cokoliv/ pro mips.
    - Dopsat/vylepsit asmutils. Treba na hw detekci /linux/.
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    vyborne vyborne... ja to vubec nejak predelam ;)
    PICASSO
    PICASSO --- ---
    LITTLELI: treba dej na home tohle.. neco tam je http://picasso.poupe.net/?p=search&search=assembler
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    priznejte se kdo zatrh ze SIMD ovlada? rad bych se ho na nejake veci zeptal...
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    ok :)
    na porty se sahat muze, konkretne na ty od VGA, obcas i na ty od DMA nebo SB
    (zpravidla je to emulovaci), reset procesoru funguje jen ve win98 :D

    kdyby to fungovalo byly by okynka opravdova kulnicka na drivi a nic jineho :)
    SALUSA_SECUNDUS
    SALUSA_SECUNDUS --- ---
    je nejake oficialni reseni predchozi anketni otazky? ;o)
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    ..:.|.: nova anketa :.|.:..

    jeste mi reknete, mam trosku predelat velkou nastenku a malou nastenku? vic odkazu na ruzne textiky a zajimavosi a vubec?
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    Co se tyce SW implementace - mam dojem, ze zalezi model od modelu - podobne to ma udelane treba PowerPC - proste bud to ma tu Floatovou jednotku - pak to jde do ni a nebo ji nema a pak to se to
    dekoduje pomoci nejakeho mikroprogramovaneho kontroleru.
    Prave proto se to jmenuje SPARC - Scalable Processor Arch - proste si tam nastrka toho tolik, aby to bylo tak drahe, jak chces :-)
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    navic toho je hodne co jeste kompiler vyresi obecne lip nez clovek
    kooor kdyz jde o nejake prumenlivejsi datove struktury.
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    HYBY: o tom se skoro polemizovat neda... pokud si cetl ty dva materialy co tu vyssi v zahlavi, musis uznat, ze by programator musel mit palici jak patraci balon... nektere instrukce ktere se zdaji byt idealni na pouziti jsou paradoxne nevhodne z jednoho z mnoha duvodu. Kompilator C automaticky umi pouzivat Simple Instruction/Direct Path, pomerne optimalne alokuje zdroje na zasobniku apod. JJ je pravda ze clovek napise mensi kod... mensi kod ale neznamena vzdy rychlejsi :( Kompiler proste muze delat s instrukcema behem okamziku to, co programator nemuze/resp. nema cas delat.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    HYBY: nevim na co narazis .. ale ani s Crusoe ani s Eficiony nemam zkusenost .. a jeste jsem od nich nevidel nic jineho nez propagacni materialy, nebo api jejich procesoru ..
    HYBY
    HYBY --- ---
    LITTLELI:
    ad kernel: mno o te rychlosti by se dalo polemizovat... i sebelepsi ceckova optimalizace nemuze vyhodit stejne rychly kod (pokud teda programator v asm pise rozumne)

    jinak s tim mikrokernelem jsem mel na mysli opravdu neco velmi jednoducheho - aby to umelo poustet procesy transparentne (tzn. jednoducha implementace multithreadingu ;)

    chtelo by to opravdu z neceho vychazet, ale vzhledem k tomu, ze to beru jako hru tak je skoda to postavit na necem hotovym. mozna bychom mohli zacit tim, ze bychom si definovali co to ma umet... pokud do toho jdete, zalozim cvsko a zabava muze zacit

    SEJDA: a co treba transmeta?? ;P
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    no tak si kup motoroly .. apple .. a muzes :o)
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    no priznam se, ze takhle o tom neuvazuju :)
    me spis vadi, ze to neni jako driv, ze si mohu napocitat cykly a vim co je rychlejsi.
    na Intel kompatibilnich si proste vsecko trva, jak na to prijde a povede se.
    tu cache miss, tu missprediction, tu missalign, tu failed register dependency...
    a proste clovek neni schopen rucne napsat neco fakt rychlyho - a presto se to
    obcas povede.

    me by vyhovovalo takovyto ze by ty instrukce byly vsecky simple a hloupe
    ale ze by to melo spolehlive casovani... ale nevim jsem asi staromodni :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA: takze dneska pojem RISC a CISC uz vubec nema smysl, protoze jedina vec, kterou by slo rozslisovat je pocet instrukci .. ale to je podle taky celkem nevkusne hledisko na hlavni rozliseni, protoze ruzne instrukce z ruznych sad .. co ja vim .. treba add .. a nejaka MMX nasobeni na nejakych tech p2 .. se provadi jen ve 2 stejnych modulech procesoru ze 4 .. takze otazkou je kolik instrukci procesor skutecne zvalada, kolik z toho uz je nejaku hybridni koprocesor .. kolik je to systemu paralelnich v jednom a pod .. ne RISC nebo CISC ..
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    LITTLELI: musis rozlisovat casti procesoru .. jelikoz se dnaska instrukce vetsinou (pokud neuvazujeme mikropocitace) retezi, tak se k jejich zpracovani dostanou hodne odlisne moduly, protoze jsou z principu hodne rozdilne .. kazda tato cast miva nejakou ridici jednotku .. radic .. ktery rekne co se bude delat .. hlavni rozdil mezi CISC a RISC byl v tom ze CISC nerzretezovaly instrukce .. to uz ale dneska delaji i nove 16bity .. pak byl rozdil v tom, ze RISC mel hardwareove radice, kdezto u CISC architekrur (a tak je to do dneska) jsou softwareove radice, jakoze je radic mikroprocesor, ktery prevede instrukci na "nanoinstrukce", ktere aktuvuji potrebne casti procesoru .. dneska se v rychlych procesorech upusti od softwareovych radicu a vsechno prechazi na hardwareove zarizeni, coz snizuje prenositelnost (sami vzpomente, jak slo kdysi vzit jakoukoli desku + jakykoli procesor, a pokud sedely nozicky, tak to bylo ok) a procesory se tak stavaji jen skalovatelnou soucasti zakladni desky ..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam