• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SPECTRECyber.Punk: The future is already here - it's just not evenly distributed
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    AVATAR: to sme se nepochopili - samozřejmě netvrdim, že konkrétně tahle hudba patří k nějakýmu žánru - tvrdim, že je jednou z alternativ, která když se zkombinuje se spoustou dalších prvků (od lidí přes techniku po dekorace), tak může poskytnout určitou atmosféru blízkou danýmu žánru

    a vy mě za to asi ukamenujete, ale osobně mi přišel Bladerunner značně nudnej (a to sem ho viděl víc než jednou) :)
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    QWWERTY: hlavne to neber osobne, ale proste jsou to jen blby kecy... Kdyz se nekomu libi postapo atmosfera (nebo cp), jeste to neznamena, ze hudba, kterou produkuje musi byt zanrova a zadna jina neni...

    Jakoze kdyz Smetana napsal Vltavu, tak nikdo netvrdil ani netvrdi, ze je to vodacka muzika, ne? Popripade, ze Vangelis je cyberpunker, jen proto, ze slozil hudbu k blade runnerovi (btw, uzasnej soundrack a na tom se tu shodnou vsichni).

    Aneb tvoje tvrzeni, ze postapo hudba je ta, jejiz autori jsou fandove zanru, je absolutni bullshit. Ti, kdo tvrdi, ze jedina cp hudba je elektro vychazeji z toho, ze v cp filmech vetsinou hrala elektro hudba. Coz bylo vsak dano dobou vzniku zanru a dobovymi trendy.

    Co se snazim rict, je v podstate to samy, co psal SYNAESTHESIA - tyhle zabomysi valky jsou naprosto nesmyslny.

    Me osobne k cp nejvic sedi hudba ambientni, popripade konspiracni (Thievery Corporation, Amon Tobin atd.)
    A k postapo si vzdy predstavim kytaru z fallouta :D
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    AVATAR: dneska už to tak možná nevypadá - nicméně když se podíváš na akce na kterejch se podíleli Mutoid Wasto Co. tak to dává víc smyslu (pochopitelně to nebyly akce tekno/hc only jak tomu dneska kolikrát je)

    live sety a fireshow z upravenejch letadel a aut, postavy a stroje svařovaný ze šrotu - přímo ten náznak civilizace tvořící z odpadu a toho co kde našli (náznakem by asi stačily img z googlu: 01, 02)

    pochopitelně souhlasim s tim, že postapo není automaticky cyberpunk (a nerad bych sklouzl k hádce nad škatlukama)
    LEGBA
    LEGBA --- ---
    Jinak v Hardwired pokud vim hraje neustale steels guitar country ;]
    LEGBA
    LEGBA --- ---
    Co Charles Stross a jeho Accelerando, libilo se lidem vezdejsim?
    Grega Egana tu nekdo cte?
    Neco noveho na cp kniznim trhu?
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    QWWERTY: tekno a post apo? jednim slovem o_O
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    SYNAESTHESIA: tekno ... to bych zařadil spíš obecně k post-apu
    ale zároveň sem si vzpoměl na jednu reakci při poslouchání dark ambientu: "to sou zvuky z postraní uličky nějakýho cp města?" :)
    SYNAESTHESIA
    SYNAESTHESIA --- ---
    LEGBA: Hele, dej si tripa, pusť si FLA alba Implode nebo Hard Wired a nebudeš tu teorizovat, jaká hudba je, nebo není cyberpunk.

    Je až k nevíře, jak se tahle vlna hádání, co je a není pravej cyberpunk a následné definování té pravé a jediné hudby vyjadřující jeho podstatu, pravidelně vrací.
    Od založení klubu je to (typnu) už asi 15. vlna.
    A stejně se nakonec všichni shodnou, že nejvíc cypunk je Vangelis, mezitím nějakej chytrolín zmíní Billy Idola a jeho album Cyberpunk a nějaká smažka se tu bude rvát do krve, že jedině tekkno je to pravé :-)

    Zlatej steampunk, tam hádky nehrozí ... dáš si na hlavu klobouk od babičky z první republiky a každýmu je hned jasný, že jsi mrdlej steampunker :-)
    LEGBA
    LEGBA --- ---
    RANCIDTEKK: Atari Teenage Riot rozhodne cyberpunk jsou, vzdyt na to tema maj i hromadu textu... fla je spis elektronika, ktera o CP neni oprena az zas tak tesne, alespon co ja vim, ale moc nevim, pac me moc nebavi
    RANCIDTEKK
    RANCIDTEKK --- ---
    LUKASHIVA: počkej, to byl jenom můj názor a žádným nátlakem ti to nevnucuju. argument s tím, že v roce 1992 to mohlo být jinak příjmám, ale "cyberpunková" hudba jako taková neexistuje. to bych potom mohl říct, že i takoví atari teenage riot jsou cyberpunk.
    jinak historicky to tak bude, to se hádat nechci. J.W. Procházka taky v Tvůrcích času popisoval hudbu ne nepodobně EBM. ale jinak je to přece na každým jak si to přebere, že jo? :D
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    RANCIDTEKK: To ze jsi v roce 2010 "cyberpunkovou hudbu" predstavujes jinak nez by to vnimal nejaky jiny RANCIDTEK v roce 1992 je myslim naprosto pochopitelne.
    Pokud ale tvrdis ze EBM nema s cyberpunkem nic spolecneho, tak jednoduse ignorujes historii, protoze ta spojitost tam proste byla a je. To neni nejaky muj konstrukt, ale holej fakt. To skutecne neni o nazoru ci zamenovani osobniho pohledu za absolutni pravdu, to je jednoduse historicka skutecnost.
    Dukaz v podobe ze pokud napises cp roman, dokazes se EBM vyhnout obloukem, je uplnej nesmysl, nikde nikdo netvrdil ze imaginarni postavy z deje datovaneho do roku 2030 poslouchaji FLA.. Uplne jsi to prevratil. Pod cyberpunkovou hudbou je preci mysleno to, ze charakteristicke neco, co vytvoril treba Stephenson na poli literatury, melo analogii v hudebni sfere prave napriklad v osobnostech Front Line Assembly..

    ICE
    ICE --- ---
    RANCIDTEKK: ad ebm a cp, no "vsecno" to zacalo kraftwerkama. ty znas ne? okouzleni vypocetni technikou v 80tkach, nove zvukove moznosti vazane a zvyraznujici binarni format, nerdish inspirace hitechem vs. vetsinou lowlife interpretu, pohrdani korporatnima autoritama($$$), ja tam vidim hodne RS-232 linku. ;)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ICE: Blame Obama :))
    ICE
    ICE --- ---
    DRAK: :)) s tim blade runnerem mas pravdu. na last.fm ho mam jako nejposlouchanejsiho umelce(usinaci hudba). bouzel mi kvuli tomu obcas pisou fakt divny lidi, pocitam ze z dobiteho US raje. :]]
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    RANCIDTEKK: ja si taky nemyslim, ze by cp muselo nutne byt spojovano s ebm hudbou. Na druhou stranu neco na tom bude.

    kazdopadne stejne zadny ebm nema na vangelise, se muzou jit vsichni jelimani v kozenejch kabatkach klouzat na svejch plynovejch maskach ;)))
    INFERNO_ON_LINE
    INFERNO_ON_LINE --- ---
    LUKASHIVA: asi starnem, cece
    RANCIDTEKK
    RANCIDTEKK --- ---
    LUKASHIVA: tak za prvé mi EBM scéna opravdu nic neříká (asi jsem holt jiná generace) a za druhé spojení tohodle stylu s cyberpunkem mi příjde stejnej nesmysl jako to, že by někdo o sobě řikal, že je cyberpunker.
    je to jenom můj názor, když napíšu cyberpunkovej příběh tak postavy nemusí nutně poslouchat nějaký industriální lomoz a nosit černý gestapáky... :D

    jinak ti rád odpovím, soudim podle toho, že kdybych natočil film s touhle tématikou (a to bych se musel hodně snažit aby to nevypadlalo směšně, protože tenhle styl má už dávno za zenitem), tak bych určitě soundtrack nesložil z EBM.
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    ad Kyberpunk.org
    zda se ze Vetvicka vzdal pokus o znovuzrozeni cyberpunku a cely portal pretavil do "novinky a zajimavosti ze sveta vedy a techniky". Inu, proc ne.
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    RANCIDTEKK: Tvoje otazka mi prijde asi tak pripadna jako ptat se jak se prislo na to, ze reggae je puvodem cernosska hudba. Nejradeji bych ti odpovedel otazkou, podle ceho soudis ze nejblizsi neni? :)

    Kdyz tedy prejdu onu nepripadnost a pocit ze nejspis ti EBM scena nic nerika, kdyz klades takovyhle dotaz, zacal bych treba tim, ze historicky EBM vlna casove kopiruje "zlaty vek" cyberpunku jako zanru ( tedy druhou polovinu 80. let a prvni pulku let devadesatych), respektive jeji zrod z luna kanadsky a nemecky industrialni sceny. Pokracoval bych korespondujici estetikou, motivy, i primou citaci temat... Nevim jak lepe dolozit vec naprosto ocividnou. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam