• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SPECTRECyber.Punk: The future is already here - it's just not evenly distributed
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ale ne, ja ti nic nechci otloukat, jen sem se taky vyjadril k filmu, to je cely :)
    to padani auta bylo hodne fer, to je fakt:)
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    P.S. A film, ve kterym hodinu padá auto z mostu do vody, musí dostat absolutní hodnocení! ;)
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    DRAGON: jasně sem to opravdu nepatří, já s tim nezačal. přijde mi ovšem, že nikdy nebylo užito místo virtuálních realit snů, což dodává filmu opravdu nový rozměr... ve chvílích kdy nelze rozhodnout, které z postav jsou reálné a které jen projekcemi jiných postav, pro mě opravdu končí legrace... je to dialog anebo monolog se svým podvědomím?... memento mě sice zcela zničilo, leč už 10 let jsem ho neviděl a už si ho moc nepamatuju, řekl bych, že tohle je ovšem Nolanův vrcholný film, tam kde se v Dokonalém triku na diváky pomrkává vhodně variovanými větami, tady už je to bez nápovědy... vše je sice řečeno či ukázáno, zasadit správné věci na psávná místa tu ovšem nikdo nepomáhá... Přišla mi hrozně hloupá recenze kamila fily stojící na nutnosti vidět film dvakrát, sice nesouhlasím z jeho důvody ani trochu, nicméně i sám za sebe musím říci, že na podruhé jsem viděl velmi jiný film. A těším se napotřetí...
    konec OT a až napíšu podrobnější rozbor než onu Houseří recenzi, kterou jsi mi tu tak hezky otlouk o hlavu, tak ji někam hodím.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SEEKER: a co k tomu rict vic nez to, co uz tu bylo receno? Ten film je fajn, rad sem ho videl, architektka je krasna baba a ja ji miluju, efekty pekny, vzdycky sem chtel videt ohnout ulice jako to udelali v Dark City, ale co chces o tomhle filmu boha jeho resit v klubu cyberpunk aby to prineslo nejaky ovoce? Vzdyt je to tu off topic;)

    Navic, myslim ze skryvani reality v urovnich fantazie (at uz to jsou sny nebo jakakoliv jina virtualni realita) uz tu preci byla nekolikrat. Mne to prislo jako mix dark knighta (styl kamery a hudba), dark city (pocit toho, ze jsi uveznen nekde, kam nepatris plus architektura), matrixu (prechody mezi realitou a login) a Bondovkama (to je snad jasny proc)... je to peknej mix, nenudil sem se, rozhodne nelituju ze sem to videl, ale abych souhlasil se vsema tema nadhodnocenejma recenzema, to vazne ne, to by se musel pan Nolan hodne snazit, aby dosahl stejnyho stavu, ktery sem pocitoval pri sledovani imho naprosto uzasneho Mementa.

    SEEKER
    SEEKER --- ---
    OVERDRIVE: je hrozně vtipný jak mi podsouváš něco, co jsem nejen neřekl, ale fakt ani implicitně není vyvoditelné... já neřikal že toto nemá jednotící myšlenku, v pozadí mé věty stojí, že z opravdu kvalitních děl nelze obvykle vytrhávat jakékoli pointy ve stylu "co tím chtěl básník říci", to lze obvykle leda tak u žánrových děl s jasnými pravidly a jasnými pointami...
    a nemluv se mnou, prosím, stylem učitele v mateřský, metafory o měsíčku jsou dojemný, ale jednak jsou to pěkný blbosti, druhak fakt něco málo o interpretování umělckých děl vim...
    jako nevim kde jsi vzal toho tarantina, ale jestli se ho snažíš srovnávat s nolanem, protože těm tvejm větám moc nerozumím, tak to už jsi asi upad.
    Sorry, ale já toho "nepochopil" spousty, protože ten film není zcela interpretovatelný, málo kdy ti nějaké dílo nabídne na konci dvě možnosti, s tím, že obě jsou smysluplné a navíc rozhodování mezi nimi není na hranici, jde/nejde o happyend, ale obě jsou dost mnohoznačné...
    A protože já si myslím, že děj přeříkat prostě z principu nejde, tak bych to rád slyšel od těch, co jsou tak nad věcí...
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    ano psát o tom v CP auditku je píčovina, jinak mě teda bavíte... přemýšlím, jestli je to opravdu jen ten namachrovanej nyx syndrom být se všim hotovej aniž bych se nad tim trochu zamyslel, nebo je ten film opravdu až takhle neprůhlednej?
    Super je, jak se každej vyhýbá tomu, říci cokoli konkrétního, protože by se mu pak ty jeho povšechný výtky zcela sesypaly...
    HESPELER
    HESPELER --- ---
    OVERDRIVE: pod to bych se podepsal.. videodrome rozhodne.
    long live the new flesh!



    DRAGON
    DRAGON --- ---
    čusík chlapci, tak co, jak se vám líbil POČÁTEK? Podle mně je to nejlepší film všech dob, cyberpunková odysea, jako Nolan je prostě buh, už s Batmanem udělal revoluční akční film a tentokrát překonal sám sebe. Ta inteligentní myšlenka, ten geniální hereckej výkon Leonarda De Capria, celé to bylo úžasné. Ja tomu dávám 10/10.




    sorry, ale hledat v píčovině od Nolana složité dějové linie (a zasírat tím jinak skvělej klub) může jenom blázen :))
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    SEEKER: odvykladat dej? on tam nejaky je? ano dokazu Ti odvykladat scenu za scenou co se ve filmu stalo, dokazu Ti povykladat kde vsude jsem uvidel body, ktere jasne kricely jsem skryty a nenamadny easter egg, ktery me ma navnadit k... a o kazdem z tech bodu ti muzu rict, navnadil me k.
    Vzhledem k tomu, ze dejova linie neni slozitejsi nez na 3 strankovou povidku, nebo mene slozitou zapletku Shadowrunu a vzhledem k tomu, ze bys mi nakonec rek, ze tady a tady jsem si neceho nevsim a to je prece to nejzasadnejsi, tak ja ato otocim:

    - chces-li srovnavat naprikad P.K. Dicka s necim co, jak sam tvrdis, je zajimave tim, ze nema zadnou jednotici a do "havy-sekeru-zasekavajici" myslenku, srovnavas tedy jakousi stylotvornou praci s necim, co je namnohdy dilo metafyzickeho symbolickeho vyznamu s mind blowing napady a atmosferou. zjednodusene: srovnavas omalovanky s Monou Lisou a freskou ze Sixtinske kaple. Pletes si mesic s jeho odrazem ve vodni hladine.

    - zamerne uziti cliche: ano, to je presne tarantinovsky pristup. srovnej Pulp Fiction, nebo treba Edimburskou Trilogii s vecmi jako Shallow Grave, Lock-stock and Two Smoking Barrels a Snatch s Mementem. Obstoji? Mas takovy ten pocit, ze to chces videt znova, protoze wow, neco mi uteklo, co? Tahle narazka, tyvole ta se tykala tohohle, pockej pockej, a co znamenalo tohle, jaktoze...? A mas dojem, ze stejne srovnani obstoji u Pocatku, kde Ti projistotu vsechno vsechno vysvetli? Mel jsi po odchodu z kina dojem, ze jsi neco nepochopil, ze je potreba po necem patrat? Ja teda ne. Me pripadlo, ze jsem si vsimnu [tedy krom bondovky ;;;] vsech tech "cliche", ale proste mi pripadlo, ze jsou to volne lozene zbytky hradu, nikoliv vsak Alhambra sama. Proste to nedrzelo pohromade a to, ze se vsude povaluji kameny zdi, spis znamena, ze autor se ani moc nezabejval tim, aby postavil Alhambru [ci jine Vzdusne Zamky], ale spis proste rozhazel kameny a rekl si, ze kdyz se budou Ti platici hodne snazit, budou chtit videt hrad a bude je stvat, ze jim pocet dveri nesedi s poctem pokoju, coz je dost na to, aby si rekli, ze je v tom nejake tajemstvi. Jenomze ono ouha je to proste cele jen hromada docela hezkych kaminku, ale oproti mozaikam v Rimskych lazni jsou to proste jen kaminky. I kdyz barevne.

    - co se strileni na lyzich tyce, tak ja jsem nevidel Bonda ve kterym se to odehralo, ale obavam se, ze jedine co se Nolanovi odkazem podarilo je to, ze bych se rad podival na vtipnou bondovku se zapletkou, stylove stavenym scenarem dodrzujicim pravidla asi jako je tomu u vsech nasledovniku Raimonda Chanldera a jeho Drsne skoly a v konecnem dusledku je to spise ostuda. Myslis, ze pokud divakovi na celem filmu pripadne zajimava a intenzivni pouze jedna scena a to zrovna scena, ktera, jak sam pripoustis, je vykradena z beckoveho filmu propobaveni [! ;], tak ze to znaci, ze scenar a dokonce i autor akcni choreografie odvedl dobrou praci?

    Jinak vubec netusim, proc se bavime o Pocatku v cyberpunkovem auditu. Na filmu neni PUNK ani tuk. Zadnou politickou satiru, avantgardu a protest ve stylu poulicniho dada jsem si nikde nevsim [srovnej s Transmetropolitan, srovnej s religioznim punkem Preachera]. Co je na filmu Cyber taky nevim. Ze maj kufr, ze kteryho rozvadej v letadle lidem do zil hypnotika riznuta benzama ve smesi s alkoholem [!] mi jaksi pripadne malo [srovnej s pistoli skladanou z kusu kurete a lidske celisti, srovnej s stenici, ktera se Ti pohybuje v krevnim obehu a ma podobu starodavnych elektronek aka lamp, srovnej s Ratzovou mechanickou pazi a Mollinejma zrcadlovkama, drapkama a do hlavy pripojenou konzili].
    Mozna bych byl jeste schopnej pripustit, ze by se dej a provedeni filmu mel probirat v mem auditu [ Surrealismus & dAdA: proti všemu rozumu. : texty, kresby a malby, kolaze, filmy ... ] , ale zas mi jako pripadne jedno prelozeny mesto, jeden vytah vedouci na pobrezi a jedno rozbity zrcadlo trosku malo [srovnej s filmem Brazil]...

    Takze tady mame krasnou slataninu, ktera si vypujcila vsecko zajimave, co uz zaznelo jinde, nahazela to dohromady, spojila to polopaticky vysvetlujicimi dialogy a pak scenografie pridala rychle se menici kulisy [predstavuju si cimrmanovske herce-kulisaky, kteri bezi v pozadi podia vymenit hotelovy pokoj za zimni scenerii a staticky obrazek padajiciho auta, behaji tam a z5 a prednimi Smoliak vyklada kousky z Vrazdy v Salonnim Kupe a Cesty na sever, procez divak nevi, zda se ma smat vic trapnym kulisam nebo absurdnimu humoru vznikajicimu z absurdniho dramatu s komentarem pod carou, ktery to vse pekne vysvetli pomalejsim divakum ;]

    Dal uz se o Pocatku nebudu bavit, ber to jako recenzi divaka ;]
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    OVERDRIVE: a falešná iluze, že jde o něco srovnatelného třeba s eXistenZ (ten film miluju, vlastně celýho Cronenberga, ale tohle je teda zcela jiná hra) je jen jedním z mnoha Nolanových triků ;)
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    to je opravdu zajímavé, kolik lidí si myslí, že se dá syžet oddělit od fabule či že lze z filmu vydestilovat nějaké hlavní myšlenky v čisté podobě. Ještě legračnější je, jak všichni filmu vytýkají, že zrazuje běžné vypravěčské návyky a kritizují ho defakto za to, že se nechová jako blockbuster, přičemž ovšem tvrdí že je to jen akční blockbuster... to je strašně zajímavá schizofrenie...
    A největší frajeřina je vypíchnout ten nejprovařenější moment, tedy záměrné užití bondovského klišé (ano to vzezření levného akčnáku s blbou zápletkou je tam opravdu naschvál, to není tím, že by nolan neuměl rozjet "závažnější" zápletku ;)), jako jedinou originální věc a jediný klad.... muhehehe

    OVERDRIVE: mohl bys mi je tedy převyprávět? docela rád bych si totiž od nkoho s těch, co poukazují na stupidnost, kterou usleduje malé dítě, slyšel, jak jednoduché to tedy je...
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    LEGBA: jj a pro obdivovatele Interception neco lehciho, co tak treba System Shock jednicku ;]

    http://www.abandonia.com/en/games/24684/System+Shock.html

    Look at you, Hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?


    MuHeHeHeHE ;]]]]]


    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    a jeste jedna oprava - pise mi kamarad:

    ale prestrelka na lyzich uz byla v Bondovi, ne?
    http://www.youtube.com/watch?v=RaEU_A405zA
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    sorr za chyby, pasal jsem to za pochodu. stasne me dopaluje, ze se lidi nechaj tak zblbnout. dejte si memento a pri prvnim koukani vypuste prvni 3 min filmu. pak si to dejte znovu a pochopte. to je kurva narez, ale Nolan imho predvedl jen to, ze ma napady, zplacal z nich prumernej scenar pro prumerne hrace cyberpunkovych RPG a ze zna veskerou klasiku. vicemene stejny sracky ted predvadi Tarantino, akorat ten ma radej sytary filmy, takze je aspon zabava se pak koukat na veci co vykrad a bavit se tim, co cloveku doslo.

    dejte si radej ExistenZ nebo Videodrom boha-jeho-s-dratama-z-hlavy.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---

    Inception

    je IMHO naprosto plitka picovina, kde jsou vsechny ty naznaky drazdivost, jak spravne podotyka Lukashiva, ale jsou naprosto prazdne. Neni potreba nad nicim uvazovat. Dejove linie nejsou nijak slozite, pochopi to moje babicka ne tak postmoderni intos. Dej je linearni jen na pozadi se stridaji ruzne klulisy. Nadeje na neco zajimaveho zmizela, kdyz jsem musel celou dobu trpet nezajimave a dementni dialogy, kterym chybely pointy a menily se v plane tlachani.

    Predstavoval jsem si Ubik nebo Tri stigmata Palmera Eldridge, ale bohuze se to zvrhlo v to, ze narozdil od techto uzasnych hardcoru, nebylo proste na pozadi nic duleziteho.
    Napriklad v Ubikovy se odehrava nekolik desitek pribehu, ktere vlastne vsechny provazane skryvaji obrovsky silne pozadi. Co skryvalo za Inception?
    Prosta touha dostat se za deckama. Tatinek je vrah. To jako furt spime? Rozhod jsem se kacu roztocit a i kdyz vim, ze se bude tocit porad, stejne uz je mi to jedno, uz nejsem ochotnej resit co je realita a je mi to hjedno, chci svuj svet hypnotik.
    Oh jak objevne

    Interception je povrchni blabol pro pseudointelektualskou pakaz, ktera si kupuje Neuromancera protoze je to in a psiou o nem v casopisech a maj samo nejlepsi aplikacky pro sveho nalesteneho iFouna.

    Tedy:

    - plitkost
    - lechtiva senzacnost
    - linearnost deju
    - porad rikaj kdo je vrahem, at uz je to postak nebo zahradnik [He strili po nas ochrank. Aha, takze nad tim uz taky nemusim premyset... nejakej dalsi zbytecnej napad?]

    + poprve uvidite prestrelku na lyzich
    + prej je to vizualne hezky - ja mam radej matrix jednicu

    2/10

    LEGBA
    LEGBA --- ---
    todle by mohlo stat za zahrani, starodavnej cyberpunk:

    Dynamix's first adventure, Rise of The Dragon, is a futuristic game that borrows some elements from Blade Runner.

    The year is 2053. Chandra Vicenzi, a young girl from L.A. who also happens to be the mayor’s daughter and a drug addict, dies in a pleasure district of the city. Her body mutates into some form of lizard, and she is not the only one. For the mayor, this was the last straw, since it's the election year, and he wants someone to investigate things with no publicity.

    You are William “Blade” Hunter, ex-cop and private investigator. As a private eye, you are hired to investigate the death of the mayor's daughter. You will soon find yourself involved in a Chinese Mafia drug ring, mysterious deaths, and an ancient Chinese prophecy. As an NPC in the game would say, ”Dooomed, we are all doomed. Bahumat has risen again!”

    The game is great. It has a non-linear plot, many puzzles to be solved, and multiple endings, so you can play it again and again. Characters in the game can and will remember your actions and words, so you must be careful. Also, the game has comic-book style cut scenes that advance the storyline and excellent arcade sequences.

    To end, here's a few bits of advice: Remember to pick up your ID Card and clothes before you hit the street. Use inventory with a left mouse click when you need to give or take things and with a right mouse click when you want to equip Blade.

    In conclusion, I would advise every adventure fan to give this one a try!


    http://www.abandonia.com/en/games/376/Rise+of+the+Dragon.html
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    seeker: dneska sem ho dokoukal a muj dojem je jeste horsi jak z tech 15ti minut;) o pochopeni to neni,narozdil treba od lynche tam neni moc co nechapat,kdyz se veskerej dej napred shrne v dialozich a pak teprv odehraje.
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    CYBERKOTLIK: hm, nedokoukat něco a pak tomu nadávat proto, že jsem to nepochopil, to je super přístup, toho se drž.
    CP to fakt není ani trochu, výtečný film určitě.
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    BRUTOPYR: jasne ale u gibsona se pripojujes do stroje, sam za sebe.
    v kazdym tom jejich snu je mraky cizich postav na ulicich, a zacatku tam rozbijej na ulici auta, a pak tam nejak vtrhnou do mistosti kde se bavej preci

    namet matrixu mi tupej neprijde, valka cloveka se strojem. ale tak si vem treba dark city, to je film, kterej se imho iception sazi trochu okopirovat a je daleko lepsi
    BRUTOPYR
    BRUTOPYR --- ---
    CYBERKOTLIK: Ale u Gibsona se taky staci odpojit od konzole a clovek je venku...jake bourici davy? ...sry ale namet Matrixu je tak tupy, ze bych ho ani nezminoval...to spis ten ExistenZ ......zbytek otazek je vysvetlen v cca 1/3 filmu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam