• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SPECTRECyber.Punk: The future is already here - it's just not evenly distributed

    Kick, ban, ignore, offtopic
    Jak se po 20 000 prispevku ukazalo, tak v tomhle klubu jsou vsichni uznavani odbornici na tema co je a co neni cyberpunk. Nedoporucuji proto psat sem ani slovo punk ani slovo cyber /kyber, cp..../, protoze jinak se najde vzdycky nekdo, kdo vam rekne, ze to neni dost cyber nebo dost punk.
    S pozdravem vas milujici Overdrive

    LUKASHIVA --- --- 8.07:22 24.8.2004
    NIC JAKO CYBERPUNKER neexistuje! Podte mi to odsouhlasit at uz je klid.. :)) Kdo byl kdy cyberpunker? Case ( myslim ze spis zkrachovaly programator), Kovboj ( ten byl snad pilotem ve vysluzbe, chlastajici troska touzici se vratit na oblohu), Silencio (prtavy dite s pravdepodobne poskozenym mozkem?), Ransom Stark (bloodnet), Rick z Dreamwebu?


    Navrhuji temata pro audit:
    [Augmented Personality - paradigm change && "Kazdy den je prochazkou v databazi"] -- [Hack of reality, hack of virtuality] -- [Smart City & House] -- [CyberPunk is the state of Art - projekty, ktere nejakym zpusobem umelecky zpracovavaji nebo reaguji na CP, jsou CP] -- [Cyberpunk Geography - od SIlicon Valley az po hardwarove plaze na Tchaiwanu, middle east and Africa sillicon valley boom?] -- [Augmented Body & Brain - od LSD po benza a hydergine] -- [Completely Virtual - virtual paranoia, Internet 3.0 - matrix...] -- [Future military] -- [???]


    Navrhujte dalsi temata s tim, ze cilem je shromazdit nejen linky, ale treba i predstavy budoucnosti, touhy a predstavy, ktere se ve vas s danym tematem objevuji. Samozrejme ale davejte linky a informace o cemkoliv, co se sem hodi. Idealne muzete prispevky otagovat pomoci #keyword, v RSS se to pak lepe filtruje. [BloodNet - cyberpunková hra, imho jedna z nejlepsich] -- [DreamWeb - cyberpunkvá hra s motivy magie] -- [Cyberpunk RPG] -- [Cyberpunk, industrial a novoromantika v textech a hlavne obrazech...].... atd, atd.
    Google.com
    Neural.it
    rozbalit záhlaví
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    LUKASHIVA: ano z toho ho podezřívám taky a je to jeden z důvodů proč je ten film boží. jak se říká v The Prestige o divácích "They want to be fooled!" Pitvat se v tom dá jen do určité míry, pak už to nejde. A díky té nerozhodnutelnosti plus díky málu informací o světě i postavách je to geniálně zneklidňující konec... dvě možnosti, ale nikoli happy end / bad end, obojí lze brát i jako šťastnej konec, jen v jednom případě tak trochu po brazilovsku...
    a s matrixem je to srovnání fakt hodně nesmyslný, matrix je v mnoha ohledech zcela klasická žánrovka (ten film je dle mě super, aby bylo jasno), tohle funguje sice jako výtečná žánrovka (pro mě na první shlédnutí jeden z nejnapínavějších thrillerů poslední doby, avšak napětí tu nepramení ze sympatií k postavám, ale z prosté otázky, co bude dál?!), ale přitom to ignoruje všechna pravidla o žánrech, nevytváří svět, skoro se nevěnuje postavám... přitom však stojí na jejich emocích, za žánrovým pozadím, když se člověk dostane k postavám, je to úžasně smutnej film (takový v hollywoodu umí málokdo, když burton i shyamalan sou z formy), bez jediné záporné postavy... je nesmysl se v něm vrtat po stylu matrixu, protože tohole prostě neni film plnej přesahů a odkazů (respektive do jisté míry je, ale nestojí na tom)
    A teda k tomu snad není třeba být žádnej myslitel, abych si všim, že nic tam neni jen proto, že to dobře vypadá...
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    Shrnout Inception do jedny vety, vyvarujic se osobnich sympatii k tomu ci onomu pouzitemu prvku ve filmu, nejlepe to asi vystihne vypujcena veta "Efektní, leč prázdná matrixovská póza".
    Co mne dorazilo úplně, je klub na Okounu, který se věnuje důkladné pitvě celého scénáře, hledajíc skryté významy a zakódované hluboké poselství, které jistojistě film skrývá, to je přeci na první shlédnutí evidentní.
    A v tom je právě ta potíž. Podezírám totiž Nolana z čiré mystifikace a účelové hry na skryté významy, které tam prostě nejsou. Jen sakra dobře funguje tvářit se, že tam jsou. Vetšinová konzumem zpohodlnělá populace, valící oči na plátno s hubou plnou popcornu a její zoufalej předpoklad, že každá narážka přeci musí mít nějaký význam a účel (tedy krom ždímání pocitů vzrušení z hemisfér diváků). Co když prostě nemusí a je tam jen proto že "to dobře vypadá".
    SMETI
    SMETI --- ---
    VANEK: ajo dik
    VANEK
    VANEK --- ---
    SMETI: Ne, pro Víken HN.
    SMETI
    SMETI --- ---
    SMETI: Bruce Sterling interview pro Tyden
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    DRAGON: no zítra na něj kouknu, tak dám vědět :) je fakt, že takové pocity jako u Mementa jsem u filmu zažil málokdy, ale moje nároky byly nižší, spálenej sem byl jak taška a kromě totálního blaha z rekonstruování fabule ze syžetu si nic moc nepamatuju...
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    jinak Memento tedy imho uz nolan neprekona ani kdyby nechal padat celou mladou boleslav
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ale ne, ja ti nic nechci otloukat, jen sem se taky vyjadril k filmu, to je cely :)
    to padani auta bylo hodne fer, to je fakt:)
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    P.S. A film, ve kterym hodinu padá auto z mostu do vody, musí dostat absolutní hodnocení! ;)
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    DRAGON: jasně sem to opravdu nepatří, já s tim nezačal. přijde mi ovšem, že nikdy nebylo užito místo virtuálních realit snů, což dodává filmu opravdu nový rozměr... ve chvílích kdy nelze rozhodnout, které z postav jsou reálné a které jen projekcemi jiných postav, pro mě opravdu končí legrace... je to dialog anebo monolog se svým podvědomím?... memento mě sice zcela zničilo, leč už 10 let jsem ho neviděl a už si ho moc nepamatuju, řekl bych, že tohle je ovšem Nolanův vrcholný film, tam kde se v Dokonalém triku na diváky pomrkává vhodně variovanými větami, tady už je to bez nápovědy... vše je sice řečeno či ukázáno, zasadit správné věci na psávná místa tu ovšem nikdo nepomáhá... Přišla mi hrozně hloupá recenze kamila fily stojící na nutnosti vidět film dvakrát, sice nesouhlasím z jeho důvody ani trochu, nicméně i sám za sebe musím říci, že na podruhé jsem viděl velmi jiný film. A těším se napotřetí...
    konec OT a až napíšu podrobnější rozbor než onu Houseří recenzi, kterou jsi mi tu tak hezky otlouk o hlavu, tak ji někam hodím.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SEEKER: a co k tomu rict vic nez to, co uz tu bylo receno? Ten film je fajn, rad sem ho videl, architektka je krasna baba a ja ji miluju, efekty pekny, vzdycky sem chtel videt ohnout ulice jako to udelali v Dark City, ale co chces o tomhle filmu boha jeho resit v klubu cyberpunk aby to prineslo nejaky ovoce? Vzdyt je to tu off topic;)

    Navic, myslim ze skryvani reality v urovnich fantazie (at uz to jsou sny nebo jakakoliv jina virtualni realita) uz tu preci byla nekolikrat. Mne to prislo jako mix dark knighta (styl kamery a hudba), dark city (pocit toho, ze jsi uveznen nekde, kam nepatris plus architektura), matrixu (prechody mezi realitou a login) a Bondovkama (to je snad jasny proc)... je to peknej mix, nenudil sem se, rozhodne nelituju ze sem to videl, ale abych souhlasil se vsema tema nadhodnocenejma recenzema, to vazne ne, to by se musel pan Nolan hodne snazit, aby dosahl stejnyho stavu, ktery sem pocitoval pri sledovani imho naprosto uzasneho Mementa.

    SEEKER
    SEEKER --- ---
    OVERDRIVE: je hrozně vtipný jak mi podsouváš něco, co jsem nejen neřekl, ale fakt ani implicitně není vyvoditelné... já neřikal že toto nemá jednotící myšlenku, v pozadí mé věty stojí, že z opravdu kvalitních děl nelze obvykle vytrhávat jakékoli pointy ve stylu "co tím chtěl básník říci", to lze obvykle leda tak u žánrových děl s jasnými pravidly a jasnými pointami...
    a nemluv se mnou, prosím, stylem učitele v mateřský, metafory o měsíčku jsou dojemný, ale jednak jsou to pěkný blbosti, druhak fakt něco málo o interpretování umělckých děl vim...
    jako nevim kde jsi vzal toho tarantina, ale jestli se ho snažíš srovnávat s nolanem, protože těm tvejm větám moc nerozumím, tak to už jsi asi upad.
    Sorry, ale já toho "nepochopil" spousty, protože ten film není zcela interpretovatelný, málo kdy ti nějaké dílo nabídne na konci dvě možnosti, s tím, že obě jsou smysluplné a navíc rozhodování mezi nimi není na hranici, jde/nejde o happyend, ale obě jsou dost mnohoznačné...
    A protože já si myslím, že děj přeříkat prostě z principu nejde, tak bych to rád slyšel od těch, co jsou tak nad věcí...
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    ano psát o tom v CP auditku je píčovina, jinak mě teda bavíte... přemýšlím, jestli je to opravdu jen ten namachrovanej nyx syndrom být se všim hotovej aniž bych se nad tim trochu zamyslel, nebo je ten film opravdu až takhle neprůhlednej?
    Super je, jak se každej vyhýbá tomu, říci cokoli konkrétního, protože by se mu pak ty jeho povšechný výtky zcela sesypaly...
    HESPELER
    HESPELER --- ---
    OVERDRIVE: pod to bych se podepsal.. videodrome rozhodne.
    long live the new flesh!



    DRAGON
    DRAGON --- ---
    čusík chlapci, tak co, jak se vám líbil POČÁTEK? Podle mně je to nejlepší film všech dob, cyberpunková odysea, jako Nolan je prostě buh, už s Batmanem udělal revoluční akční film a tentokrát překonal sám sebe. Ta inteligentní myšlenka, ten geniální hereckej výkon Leonarda De Capria, celé to bylo úžasné. Ja tomu dávám 10/10.




    sorry, ale hledat v píčovině od Nolana složité dějové linie (a zasírat tím jinak skvělej klub) může jenom blázen :))
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    SEEKER: odvykladat dej? on tam nejaky je? ano dokazu Ti odvykladat scenu za scenou co se ve filmu stalo, dokazu Ti povykladat kde vsude jsem uvidel body, ktere jasne kricely jsem skryty a nenamadny easter egg, ktery me ma navnadit k... a o kazdem z tech bodu ti muzu rict, navnadil me k.
    Vzhledem k tomu, ze dejova linie neni slozitejsi nez na 3 strankovou povidku, nebo mene slozitou zapletku Shadowrunu a vzhledem k tomu, ze bys mi nakonec rek, ze tady a tady jsem si neceho nevsim a to je prece to nejzasadnejsi, tak ja ato otocim:

    - chces-li srovnavat naprikad P.K. Dicka s necim co, jak sam tvrdis, je zajimave tim, ze nema zadnou jednotici a do "havy-sekeru-zasekavajici" myslenku, srovnavas tedy jakousi stylotvornou praci s necim, co je namnohdy dilo metafyzickeho symbolickeho vyznamu s mind blowing napady a atmosferou. zjednodusene: srovnavas omalovanky s Monou Lisou a freskou ze Sixtinske kaple. Pletes si mesic s jeho odrazem ve vodni hladine.

    - zamerne uziti cliche: ano, to je presne tarantinovsky pristup. srovnej Pulp Fiction, nebo treba Edimburskou Trilogii s vecmi jako Shallow Grave, Lock-stock and Two Smoking Barrels a Snatch s Mementem. Obstoji? Mas takovy ten pocit, ze to chces videt znova, protoze wow, neco mi uteklo, co? Tahle narazka, tyvole ta se tykala tohohle, pockej pockej, a co znamenalo tohle, jaktoze...? A mas dojem, ze stejne srovnani obstoji u Pocatku, kde Ti projistotu vsechno vsechno vysvetli? Mel jsi po odchodu z kina dojem, ze jsi neco nepochopil, ze je potreba po necem patrat? Ja teda ne. Me pripadlo, ze jsem si vsimnu [tedy krom bondovky ;;;] vsech tech "cliche", ale proste mi pripadlo, ze jsou to volne lozene zbytky hradu, nikoliv vsak Alhambra sama. Proste to nedrzelo pohromade a to, ze se vsude povaluji kameny zdi, spis znamena, ze autor se ani moc nezabejval tim, aby postavil Alhambru [ci jine Vzdusne Zamky], ale spis proste rozhazel kameny a rekl si, ze kdyz se budou Ti platici hodne snazit, budou chtit videt hrad a bude je stvat, ze jim pocet dveri nesedi s poctem pokoju, coz je dost na to, aby si rekli, ze je v tom nejake tajemstvi. Jenomze ono ouha je to proste cele jen hromada docela hezkych kaminku, ale oproti mozaikam v Rimskych lazni jsou to proste jen kaminky. I kdyz barevne.

    - co se strileni na lyzich tyce, tak ja jsem nevidel Bonda ve kterym se to odehralo, ale obavam se, ze jedine co se Nolanovi odkazem podarilo je to, ze bych se rad podival na vtipnou bondovku se zapletkou, stylove stavenym scenarem dodrzujicim pravidla asi jako je tomu u vsech nasledovniku Raimonda Chanldera a jeho Drsne skoly a v konecnem dusledku je to spise ostuda. Myslis, ze pokud divakovi na celem filmu pripadne zajimava a intenzivni pouze jedna scena a to zrovna scena, ktera, jak sam pripoustis, je vykradena z beckoveho filmu propobaveni [! ;], tak ze to znaci, ze scenar a dokonce i autor akcni choreografie odvedl dobrou praci?

    Jinak vubec netusim, proc se bavime o Pocatku v cyberpunkovem auditu. Na filmu neni PUNK ani tuk. Zadnou politickou satiru, avantgardu a protest ve stylu poulicniho dada jsem si nikde nevsim [srovnej s Transmetropolitan, srovnej s religioznim punkem Preachera]. Co je na filmu Cyber taky nevim. Ze maj kufr, ze kteryho rozvadej v letadle lidem do zil hypnotika riznuta benzama ve smesi s alkoholem [!] mi jaksi pripadne malo [srovnej s pistoli skladanou z kusu kurete a lidske celisti, srovnej s stenici, ktera se Ti pohybuje v krevnim obehu a ma podobu starodavnych elektronek aka lamp, srovnej s Ratzovou mechanickou pazi a Mollinejma zrcadlovkama, drapkama a do hlavy pripojenou konzili].
    Mozna bych byl jeste schopnej pripustit, ze by se dej a provedeni filmu mel probirat v mem auditu [ Surrealismus & dAdA: proti všemu rozumu. : texty, kresby a malby, kolaze, filmy ... ] , ale zas mi jako pripadne jedno prelozeny mesto, jeden vytah vedouci na pobrezi a jedno rozbity zrcadlo trosku malo [srovnej s filmem Brazil]...

    Takze tady mame krasnou slataninu, ktera si vypujcila vsecko zajimave, co uz zaznelo jinde, nahazela to dohromady, spojila to polopaticky vysvetlujicimi dialogy a pak scenografie pridala rychle se menici kulisy [predstavuju si cimrmanovske herce-kulisaky, kteri bezi v pozadi podia vymenit hotelovy pokoj za zimni scenerii a staticky obrazek padajiciho auta, behaji tam a z5 a prednimi Smoliak vyklada kousky z Vrazdy v Salonnim Kupe a Cesty na sever, procez divak nevi, zda se ma smat vic trapnym kulisam nebo absurdnimu humoru vznikajicimu z absurdniho dramatu s komentarem pod carou, ktery to vse pekne vysvetli pomalejsim divakum ;]

    Dal uz se o Pocatku nebudu bavit, ber to jako recenzi divaka ;]
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    OVERDRIVE: a falešná iluze, že jde o něco srovnatelného třeba s eXistenZ (ten film miluju, vlastně celýho Cronenberga, ale tohle je teda zcela jiná hra) je jen jedním z mnoha Nolanových triků ;)
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    to je opravdu zajímavé, kolik lidí si myslí, že se dá syžet oddělit od fabule či že lze z filmu vydestilovat nějaké hlavní myšlenky v čisté podobě. Ještě legračnější je, jak všichni filmu vytýkají, že zrazuje běžné vypravěčské návyky a kritizují ho defakto za to, že se nechová jako blockbuster, přičemž ovšem tvrdí že je to jen akční blockbuster... to je strašně zajímavá schizofrenie...
    A největší frajeřina je vypíchnout ten nejprovařenější moment, tedy záměrné užití bondovského klišé (ano to vzezření levného akčnáku s blbou zápletkou je tam opravdu naschvál, to není tím, že by nolan neuměl rozjet "závažnější" zápletku ;)), jako jedinou originální věc a jediný klad.... muhehehe

    OVERDRIVE: mohl bys mi je tedy převyprávět? docela rád bych si totiž od nkoho s těch, co poukazují na stupidnost, kterou usleduje malé dítě, slyšel, jak jednoduché to tedy je...
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    LEGBA: jj a pro obdivovatele Interception neco lehciho, co tak treba System Shock jednicku ;]

    http://www.abandonia.com/en/games/24684/System+Shock.html

    Look at you, Hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?


    MuHeHeHeHE ;]]]]]


    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    a jeste jedna oprava - pise mi kamarad:

    ale prestrelka na lyzich uz byla v Bondovi, ne?
    http://www.youtube.com/watch?v=RaEU_A405zA
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam