• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SPECTRECyber.Punk: The future is already here - it's just not evenly distributed
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    VIR_KENNY: Teda jsem nasranej pac jsem prisel vo notebook, takze budu jeste jednou oponovat. Pak uz na to kaslu protoze to nikam nevede, ale:

    Unikam mi duvod proc resis co je modni nebo ne.. Jestli to dobre chapu, tak nechapu hulic vs cyberpunker na urovni trendu, nebo proc jsi pouzil tyto dva subjekty v jednom myslenkovym proudu. Jestli ti prijde, ze cyberpunk je v soucasnosti neco jako moda, tak jsi zaspal dobu tak o deset az patnact let.

    Podle mne zivotni styl ci sada nazoru je takrka to same, co filosofie a nahled. Asi nizky resolution nebo co...

    V cp je technika součástí, to není nic proti ničemu.
    Nechci zabredavat do rozboru jednotlivejch del, asi zalezi kdo si z toho co bere. Samozrejme ze technika je soucasti, dano nejspis tim ze kulisy tvori doba kdy z pohledu dnesni doby vysoke technologie jsou predmetem denni potreby (jeste stale). Ale prave diky tomuto prostredi dostava lidska stranka deje zajimavy odlesk, ktery v jinych zanrech takrka nenajdes.


    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    greenpees = greenpeace samo.
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    LUKASHIVA: Hele ten muj prispevek si vytahl uplne mimo kontext. Zatimco ty jednim dechem tu vypravis neco o nerozlisovani podle cehokoliv a druhym hlasis neco o levicackejch dredatejch hulicich.

    ty huzliče vytahuješ mimo kontext, uplně stejně by znamenalo kdybych tam napsal "malej, zlej, tlustej, brejlatej). Narážel jsem na ně, protože dredy jsou "módní".
    Jinak, reagoval jsem na cintat v zahlavi klubu.

    Krom toho nazyvat umeleckej styl s urcitymi prvky stylem zivotnim ci snad sadou nazoru je imho jeste vetsi picovina.
    kdepak to píšu? Mluvím o filosofii a náhledu, ne o světonázoru, pitomcích ověšenejch čipama ani o stylovosti nebo názoru, páč tu píšu, že CP není cílem ani doktrínou.

    Zbytek co pises je vicemene pravda, akorat ze technofilii, transhumanismus a dalsi radoby progresivni smery razitkujes na cyberpunk. Jestli je nekdo schopnej o svoji osobe rict, ze je cyberpunker, tak by mel s nejvetsi pravdepodobnosti vyhledat lekarskou pomoc.
    ne, snazim se CP trochu vytahnout z techto smerů, anižbych porušil vazby.

    btw. nevsim sem si ze by se cyberpunkem obecne linula cervena nic technooptimismu a viry ze technologie nas zachrani. Naopak mam pocit ze v kontrastu s hi-tech sferou je zduraznovan humanismus a podstat cloveka.
    nikde nic nepíšu o technooptimismu.
    V kontrastu s technikou a odcizením a v kontrastu humanismus a člověk? Si pleteš s nějakejma povídkama co psal nějakej greenpees.... V cp je technika součástí, to není nic proti ničemu.
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    A není už jen představa rozšíření vědomí díky technologiím (technologicky simulované realitě) technooptimistická až utopická? Jako literární extrapolace podnětné, ovšem neodvážil bych se takto popisovat nastávající skutečnost. Říkáš, že je to individualistický postoj, ve kterém si je každý vědom hranic, ale to jsou strašné generalizace. Zatím neexistuje žádný "důkaz" pro to, že by bylo možné technologicky rozšířit vědomí. Co když jsme fatálně vázáni na svou tělesnost? (Proč například vyjadřujeme spoustu našich abstraktních myšlenek za pomocí metafor z eukleidovské geometrie ( koncepce času jako přímky, kruhy, spirály....)?) Kde jsou tedy ty hranice? Může myšlení fungovat, pokud je vyvážeme z vazeb na trojrozměrnou skutečnost?
    Mylím, že je tu neuvěřitelné množství problémů, které zabraňují už jen tomu, tvrdit, že díky technologiím existují možnosti rozšíření vědomí. (To, že existují obecně, je jiná věc, a nevím kolik má společného s CP - pomineme-li CP jakožto právě literární hnutí 80. let)
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    VIR_KENNY: Hele ten muj prispevek si vytahl uplne mimo kontext. Zatimco ty jednim dechem tu vypravis neco o nerozlisovani podle cehokoliv a druhym hlasis neco o levicackejch dredatejch hulicich.

    Krom toho nazyvat umeleckej styl s urcitymi prvky stylem zivotnim ci snad sadou nazoru je imho jeste vetsi picovina.
    Zbytek co pises je vicemene pravda, akorat ze technofilii, transhumanismus a dalsi radoby progresivni smery razitkujes na cyberpunk. Jestli je nekdo schopnej o svoji osobe rict, ze je cyberpunker, tak by mel s nejvetsi pravdepodobnosti vyhledat lekarskou pomoc.

    btw. nevsim sem si ze by se cyberpunkem obecne linula cervena nic technooptimismu a viry ze technologie nas zachrani. Naopak mam pocit ze v kontrastu s hi-tech sferou je zduraznovan humanismus a podstat cloveka.
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    VIR_KENNY: hezky
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    Cp je prostě reakce, reakce na technooptimismus (ovšem nejen) a vůbec 20 stol. jako takové. Potřebuje své okolí, je nesamostatný, protože reaguje na něco (nadnárodní korporace, rozvoj technologie, informace, virtuální realita - cyberprostor).
    Reflektuje, popisuje, analyzuje změnu hodnot, v ekonomice, v lidské společnosti. Nenavrhuje řešení, neříká jak se oblékat - je to individualistický postoj, říkající ano, jsem si vědom změn. Jsem si vědom, že mé tělo přestává být definitivní hranicí mé existence; že existují možnosti rozšíření vědomí, že zábrany jsou jen otázkou času; jsem si vědom konce průmyslové společnosti, ekonomických změn a priorit společnosti; vím, že změny nebudou jednoduché a že následky mohou mít katastrofický průběh; nečekám růžovou budoucnost, ale jsem si vědom hranic, do kterých mohu věci ovlivnit a pokud dostanu příležitost, ovlivním je; vím, že jediné co mohu opravdu změnit a zlepšit (upgrade..:o) jsem já a moje osobnost; informace mají svojí sílu, nepodceňuju je; nechci být poslední ani zastaralý.
    SPECTRE
    SPECTRE --- ---
    NOIZER: zajimavy veci dela i deaver a z ceskejch prochazka
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    Ze začátku (80. leta, kdy v CP převažovali postoje technoanarchismu) určitě, ale jsem toho názoru, že právě v průběhu druhé poloviny 80 let do sebe vstřebal i další myšlenkové vlivy a díky tomu je ta věta lehce zavádějící, respektive přesně nevystihuje podstatu.
    CP dnes není pouze postojem člověka uvědomujícího si " že odmítá jakékoliv roztřiďování lidí podle čehokoliv - pohlaví, náboženství, barva pleti. Podstatnou úlohu hraje Síť, Matrix, Metaverz zkrátka cyberprostor. Cyberpunkeři prosazují decentralizaci, kladou důraz na svobodu informací a svobodný přístup k nim (skrze počítače), věří, že technika může změnit život k lepšímu." (zdroj: http://www.kyberpunk.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=10 )
    CP prostě prošel vývojem. Tohle je popis jeho začátku, prvního kroku.
    Virtuání realita umožnila vznik další části lidské osobnosti, nejen ve vytváření avatarů a interaktivní komunikaci, ale i možnosti seberealizace (a zpětné reakce lidské osobnosti ve "staré" realitě - "mám projekt" "Oukej zrealizujeme jej na netu", nebo třeba vznik virtuálních syndikátů, enkláv, korporací..:o), mladé generace považují net za součást reality, automaticky místa nejen pro komunikaci, je to pro ně přirozený prostor.
    Díky tomu vznikají téže nové druhy filosofie (či oprašují se staré myšlenkové proudy.::o) a sociologie operující s virtuálním prostorem a jejím vlivem na vývoj lidské osobnosti. Jen zde se jedná o rozšíření možností lidského vědomí a to jsme teprve na počátku.
    CP není ani nijak ideologicky či politicky orientován, jeho decentrialistický postoj je definován z podstaty netu, kde (třeba na nyxu) nejsou lidé třídně ani věkově rozděleni, avataři se rozdělují pouze osobnostmi. Není ani protistátní, jen vlastně přehlíží zastaralé systémy, které prožívají svůj konec, jako jsou například národní státy. Jednoduše s nimi nepočítá, ačkoliv si samozřejmě uvědomuje jejich existenci.

    SATAI
    SATAI --- ---
    VIR_KENNY: V realu ano. Tam jiste bude nejdrive technologie a pak jeji pouziti na ulici. Ale mam pocit, ze CP vychazel spise z te ulice.
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    SATAI: nojo, ale to je jen jeden aspekt, vycházejíc z analýzy současných technologií a jejich vývoje a vlivu, ale nepovažuju to za základ. Je to popis důsledku, nikoliv příčina.
    SATAI
    SATAI --- ---
    VIR_KENNY: To neni "technologie na urovni ulice", ale "vyuziti technologie lidmi z ulice". Minimalne tak jsem to pochopil ja.
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    SATAI: zde je právě ten rozdíl. Já nepovažuju myšlenkoví základ v CP jako "technologie na úrovni ulice", ale jako technologie prostupující lidským tělem i duší...
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    dá se třeba říci, že když jsem četl od Stephensona Sníh (populární beletrie) měl jsem v některých chvílích pocit, že podobné věci už se objevili v Komenského Labyrintu světa a ráj srdce.
    SATAI
    SATAI --- ---
    VIR_KENNY: Obyčejný romantik spíš tíhne k přírodě. Myslím, že místní osazenstvo spíš k tomu "ulice si pro to najde své použití".

    Možná by stálo za to založit, pokud tu ještě není, extra klub na vážnou debatu o budoucnosti (technooptimismus? futurologie? transhumanismus?) a místní diskusi ponechat spíše té literární realitě.
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    SHEALA: ne, takhle to vubec neni. Tohle je přesně ten nesmysl, na jedny straně zhulenej drdatej levičák, pak brejlatej intelektuál a na druhé kravaťák a za ním fašoskinhead.
    Tak to ale není. To by bylo strašně jednoduché.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    vir kenny mam to chapat ze mas dimenzi na jejiz jednom konci je fasizujici technokrat a na druhym saman papajici houbicky ? :-)
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    Satai: spíš obyčejní romantici.
    SATAI
    SATAI --- ---
    VIR: Mozna jen mistni osazenstvo zajima spise esteticka stranka CP. Docela bych se vsadil, ze treba v emailove konferenci CATu bys nasel vic lidi, co toto tema zajima...
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    tak jsem doufal, že začne debata o bio-centrumu v Brně, 223 specialistů není málo, společná debata o tom, že úplně náhodně před měsícem čr nepřistoupila na zákaz vývoje klonování (ale i výzkumu kmenových buněk ve větším měřítku) týden před finálním oznámením založení společné mezinárodní kliniky pro výzkum biotechnologií (s klinikou Mayo) parlament čr schválil v zákonu vávoj výzkumu klonových buněk, omezil jen klonování lidí.
    Založení kliniky v Brně (kde v nemocnici na Obilňáku poprvé došlo k úspěšnému mimoděložnímu oplodnění na světě) není pouze náhodou či investicí, ale zajímavým výzkumným oborem, spolupracuje na tom UK v Praze stejně jako jiné další university v ČR a právě díky nastavením legislativy, ke kterému došlo, lze očekávat v čr bouřlivý vývoj a úspěchy této v poslední době pronásledované technologie.
    Taky zamyšlení nad tím, kdo to tak snadno proloboval, musela se upravit legislativa. Se cyberpunkem to velice úzce souvisí, ale to místní póvl nezajímá a řeší zas nějaký pičoviny ohledně Suchánkovejch (nakladatel) překladů Gibsona (mimochodem, teď vycházejí nové překlady). Jste doopravdy obyčejnej póvl.


    LUKASHIVA --- --- 8.07:22 24.8.2004
    NIC JAKO CYBERPUNKER neexistuje! Podte mi to odsouhlasit at uz je klid.. :)) Kdo byl kdy cyberpunker? Case ( myslim ze spis zkrachovaly programator), Kovboj ( ten byl snad pilotem ve vysluzbe, chlastajici troska touzici se vratit na oblohu), Silencio (prtavy dite s pravdepodobne poskozenym mozkem?), Ransom Stark, Rick z Dreamwebu?


    toto je taky pičovyna a ještě k tomu od osoby jako je Lukashiva, haha.
    CP není pozérskej způsob života, jako jsou drdatí huliči nebo vlasati hipici, ktery z toho jednou vyrostou, CP je náhled na společnost, určitej přístup k informacím, druh analýzy je to způsob nakládání s informacema.. Všímá si detajlů a rozdílů, nejen kolem technologie a drogama ale hlavně společnosti, symboliky, šamanismu, náboženství. Materialisti v tomto klubu to samozřejmě nemohou chápat, CP není ideologickej postoj, ale druh náhledu, odstup a pokus o objektivní zamyšlení, je to druh filosofie, prolíná se se sociologií, je v obém obsažen. Obnáší i esoterické vědy, SZ, voodoo, symbolismus, šamanismus, křesťanství, neboť je právě v tomto hlavní rozdíl od technokratů, technofašistů (fascinace technologií, hmotou, pohybem, strojem jako byl Goebels), což je vědšina magůrků tady, v tomhle klubu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam