• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GORGworld conspiracy // 911 // new world order ... part 3 :: Love your local Illuminati :)
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    Wolfowitz prezidentem Světové banky aneb Kozel zahradníkem

    Vladimír Stwora / 1.4.2005

    Posledním políčkem do tváře světové veřejnosti bylo jmenování Paula Wolfowitze do funkce prezidenta Světové banky. Jednomyslné jmenování, abychom byli přesní.


    Světovou banku tvoří 184 členských zemí, rada, která jmenuje prezidenta, má 24 členů. Všech 24 zemí hlasovalo jako jeden muž. Jak je to možné? Nedovedu si to vysvětlit jinak, než že všech 24 zemí jednají pod taktovkou jednoho dirigenta.
    Kdo je Paul Wolfowitz

    Podívejme se, co o něm píše Wikipedia.org.

    PNAC - Project for the New American Century

    Jde o plán na americké ovládnutí světa vytvořený někdy kolem roky 1997 skupinou sdruženou ve washingtonském mozkovém trastu. Skupina je financována Bradley Foundation a v jejím čele stojí William Kristol. Další hlavní členové jsou Donald Rumsfeld, Paul Wolfowitz, Jeb Bush, Richard Perle, Richard Armitage, Dick Cheney, Lewis Libby, William J. Bennett, a Zalmay Khalilzad.

    Některé myšlenky PNAC

    Vedoucí role USA je dobrá pro Ameriku a je dobrá pro celý svět. Tato role vyžaduje vojenskou sílu a morální principy. Amerika přivedla Západ k vítězství ve studené válce. Ale má nyní vizi, která by těžila z úspěchů minulého století? Má zdroje, aby dokázala tvarovat nové století ve prospěch amerických principů a zájmů? Tam, kde selže diplomacie, Spojené státy musí být připraveny použít vojenskou sílu.

    Je nutno:

    * podstatně zvýšit náklady na obranu,
    * posílit spojenectví se zeměmi nakloněnými USA a změnit režimy v zemích, které nerespektují americké hodnotu a zájmy,
    * posilovat ekonomickou a politickou svobodu mimo USA,
    * ochránit, udržet a rozšířit mezinárodní pořádek nakloněný americké bezpečnosti, prosperitě a principům.

    PNAC od svého počátku žádal zrušení smlouvy ABM mezi USA a Sovětským svazem o omezení šíření raketových zbraní.

    Další myšlenky PNAC najdete přímo na jejich stránkách.

    http://www.newamericancentury.org

    Narodil se 22.12.1943. Vystudoval matematiku na Yale a politické vědy na Cornellově univerzitě. Nějakou dobu přednášel, ale většinu času věnoval politice. Pro americkou vládou pracuje 24 let a přežil šest prezidentů. Jako tajemník ministra obrany Donalda Rumsfelda a druhá nejmocnější postavička Pentagonu si vzal za úkol přebudovat americkou armádu, aby odpovídala požadavkům 21. století. Je členem PNAC - Project for the New American Century a zastáncem práva Ameriky na preventivní úder. Po 11. září se stal hlavním architektem války proti terorismu a invazí v Afghánistánu a Iráku.

    O tom, jak věci rozumí, svědčí nejlépe jeho projev v Kongresu před iráckou válkou. Předpovídal, že po ovládnuti země bude Američanům v Iráku stačit asi 10 tisíc mužů a že to celé nebude stát více než 65-95 miliard dolarů. V březnu 2005 měli Američané v Iráku 130 tisíc mužů, 20 tisíc v Afghánistánu, plus dalších 30 tisíc tzv. "soukromých kontraktorů". Celková cena se vyšplhala na částku mezi 250-350 miliardami.

    Za Reagana pracoval Wolfowitz jako velvyslanec v Indonésii. Kritikové (včetně indonéských skupin pro lidská práva) mu vytýkají nedostatek kritičnosti vůči režimu generála Suharta, dokonce jeho přímou a otevřenou podporu Suhartově vládě. Wolfowitz je znám svým nedostatečným respektem vůči lidským právům a disidentům nejen v Indonésii.

    Wolfowitz patří mezi washingtonské neokonzervativce, je zřejmě příznivcem Leo Strausse a je znám svým silně proizraelským postojem. Wolfowitzova rodina, včetně sestry žije v Izraeli. Nicméně je mu nutno přičíst k dobru, že uznal utrpení Palestinců a souhlasil s vytvořením palestinského státu.

    Navzdory právě napsanému Wolfowitz je sionista.

    Sionisté už několik desítek let obsazují nejvlivnější pozice jak v USA, tak v politickém světě, ve sdělovacích prostředcích, ve finančnictví a v mezinárodních organizacích jako je Světová banka či Mezinárodní měnový fond, ale dosud se tím příliš nechlubili a působili spíše v pozadí. Nyní tedy vystupují ze stínu.

    Domnívám se, že Wolfowitzovo jmenování prezidentem Mezinárodní banky není náhodné. Řekl bych, že je to provokativní gesto vůči zbytku světa: "Zde jsme a můžeme si dovolit být vidět. Už se nemusíme skrývat. Jsme silní." Je to potvrzení trendu k novému světovému pořádku a k jedné světové vládě. Pod taktovkou jisté skupiny of course.

    http://www.zvedavec.org/clanky_1146.htm
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    US relied on 'drunken liar' to justify war

    'Crazy' Iraqi spy was full of misinformation, says report

    An alcoholic cousin of an aide to Ahmed Chalabi has emerged as the key source in the US rationale for going to war in Iraq.

    http://observer.guardian.co.uk/international/story/0,6903,1451138,00.html?gusrc=rss

    "We didn't lie. We were all fooled by this drunken bum!"

    "The President was fooled by this drunken bum!

    "The Vice President was fooled by this drunken bum!

    "The guy looking at photos of balloon inflators and claiming they were mobile biological laboratories was fooled by this drunken bum!

    "The CIA was fooled by this drunken bum!

    "The FBI was fooled by this drunken bum!

    "The entire United States Congress was fooled by this drunken bum!

    "ABC was fooled by this drunken bum!

    "NBC was fooled by this drunken bum!

    "CBS was fooled by this drunken bum!

    "FOX was fooled by this drunken bum!

    "CNN was fooled by this drunken bum!

    "Newspapers were fooled by this drunken bum!

    "Clear Channel was fooled by this drunken bum!

    "The weapons inspection teams who scoured Iraq over and over and over and over without finding anything were fooled by this drunken bum!

    "The boys who made the fake Osama video tapes were fooled by this drunken bum!

    "The Mossad agents arrested while cheering the collapse of the World Trade Towers were fooled by this drunken bum!

    "Yessirrebob we were all fooled by this drunken bum. It's all his fault. Honest. Really. None of us did anything wrong."
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    Hezbollah says blasts serve Israel

    Beirut, Lebanon, Apr. 2 (UPI) -- Lebanon's Hezbollah said Saturday the recent series of blasts in the country served the "Zionist enemy."

    The Shiite group said in a statement that the four explosions that struck the northeastern, predominantly Christian areas, in the past three weeks were aimed at planting sedition and division among the Lebanese.

    The organization demanded the perpetrators of the bombings be found and punished, saying those who carried out the attacks were "serving the Zionist enemy and its schemes."

    It warned against the "dangers of the repercussions of such acts, which target the security, stability and civil peace" of Lebanon.

    Hezbollah's statement came a day after an explosive device blew up in the parking lot of a commercial center in the Christian area of Brummana, 12 miles northeast of Beirut.

    The latest blast, said to have included 55 pounds of explosives, slightly injured nine people, including an American and a Kuwaiti whose identities were not revealed.

    It destroyed 12 cars, damaged more than 50 shops, a sports club, a social club and two large warehouses.

    http://washingtontimes.com/upi-breaking/20050402-124153-5187r.htm

    And only yesterdayIsrael honored the "Lavon Affair" agents, Israeli spies who bombed US and UK assets in Egypt and tried to frame Egyptians for it.
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    Freemasons: The silent destroyers - a religious cult based on the Knights Templar

    http://www.bilderberg-mirror.org.uk/masons.htm


    Does Indymedia UK Protect Freemasons?

    http://www.rinf.com/news/ap-05/01.html

    JAXXE
    JAXXE --- ---
    Orthodox Muscovites Protest Against 1917 Masonic Conspiracy

    There were about 500 people in the procession, mostly the elderly and youngsters, claiming that they advocated “Orthodox monarchy” and protesting against “antichrist globalisation” and “aggressive secularization”.

    Before the procession started the leader of the the Orthodox Gonfalon Holders Unity, Leonid Simonovich, told about 300 people that the main aim of the meeting was to “glorify regal martyrs” and “assist the nation’s moral rebirth”.

    He stressed the last Russian emperor Nicholas II had not abdicated his crown 88 years ago. In Simonovich’s opinion, the events of 1917 were a masonic conspiracy.

    http://www.mosnews.com/news/2005/03/15/iconprocession.shtml
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    More New World Order Conditioning In Video Games

    Propaganda Matrix | April 2 2005

    Reader: "Another video game with NWO message in it, but this one is even more blatant and in your face than previous ones."

    http://www.ebgames.com/ebx/product/255288.asp

    Act of War: Direct Action tells a highly realistic, near-future story of a US elite force fighting an international plot to overthrow the current world order. While offering a "First Look at Tomorrow's War", Act of War: Direct Action takes you through a frightening and believable reality filled with suspense, international intrigue and geopolitical military conflict, wrapped in a top-quality strategy gaming experience.

    Almost fell out of my chair when I saw this one. The kids can now learn how to fight all those who would resist the NWO.

    Thanks for all you do Alex and Paul."

    ------------------------

    Watch the trailer below, it appears 'the terrorists' are blonde white women and caucasian men.

    trailer: http://www.propagandamatrix.com/articles/april2005/020405videogames.htm
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    Tajné prohlídky bytů a odposlechy vzrostly o 75 %

    (3.4.05)

    Od roku 2000 do roku 2004 vzrostly tajné prohlídky bytů a kanceláří a odposlechy prováděné FBI o 75 procent. Před Kongresem o tom hovořil státní žalobce William E. Moschella.

    V roce 2000 bylo provedeno 1003 tajných odposlechů (nikoliv tajných prohlídek), ovšem to bylo ještě před přijetím Patriot Act.

    S příchodem nového zákona dostala policie možnost provádět navíc prohlídky v bytech a kancelářích bez vědomí majitele, přičemž je vyžadován pouze formální souhlas soudce tajného soudu. K žádosti stačí pouze vágní prohlášení, že dotyčný je podezřelý z něčeho nekalého.

    V minulém roce bylo orazítkováno 1 754 takových povolení, v předminulém roce to bylo 1 724. Policie kromě prohlídek a odposlechů také montuje miniaturní skryté video kamery, prohledává tajně zavazadla, automobily a má dokonce i volný přístup do pronajatých bankovních sejfů - safe deposit boxes.

    Skutečný počet prohlídek je rovněž tajný, a nikdy nebyl zveřejněn. Výše uvedená čísla byla zkompilována z veřejných soudních případů, kde byl důkaz zjištěn prostřednictvím tohoto nástroje. Můžeme tedy právem předpokládat, že skutečný počet tajných prohlídek byl mnohonásobně vyšší.

    Zdroj: http://www.msnbc.msn.com/id/7361416/
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    Israel honors Egyptian spies 50 years after fiasco

    By Reuters

    After half a century of reticence and recrimination, Israel on Wednesday honored nine Egyptian Jews recruited as agents-provocateur in what became one of the worst intelligence bungles in the country's history.
    Israel was at war with Egypt when it hatched a plan in 1954 to ruin its rapprochement with the United States and Britain by firebombing sites frequented by foreigners in Cairo and Alexandria.

    But Israeli hoped the attacks, which caused no casualties, would be blamed on local insurgents collapsed when the young Zionist bombers were caught and confessed at public trials.
    Two were hanged. The rest served jail terms and emigrated to Israel.

    Embarrassed before the West, the fledgling Jewish state long denied involvement. It kept mum even after its 1979 peace deal with Egypt, fearing memories of the debacle could sour ties.

    "Although it is still a sensitive situation, we decided now to express our respect for these heroes," President Moshe Katzav said after presenting the three surviving members of the bomber ring with certificates of appreciation at a Jerusalem ceremony.

    http://www.haaretz.co.il/hasen/spages/559008.html


    Israel honors spies who staged terror attacks against American and British targets and left evidence to frame Israel's enemies.

    Sound familier?
    JDEE
    JDEE --- ---
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    zname, ale ufo a jestirky do tohodle klubu radsi netaham.... ;)) ale jinak jsou nektere pasaze velmi zajimave
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    Sleepwalking to disaster in Iran

    By Scott Ritter


    Wednesday 30 March 2005, 3:19 Makka Time, 0:19 GMT

    Late last year, in the aftermath of the 2004 Presidential election, I was contacted by someone close to the Bush administration about the situation in Iraq.

    There was a growing concern inside the Bush administration, this source said, about the direction the occupation was
    going.

    The Bush administration was keen on achieving some semblance of stability in Iraq before June 2005, I was told.

    When I asked why that date, the source dropped the bombshell: because that was when the Pentagon was told to be prepared to launch a massive aerial attack against Iran, Iraq's neighbour to the east, in order to destroy the
    Iranian nuclear programme.

    Why June 2005?, I asked. "The Israelis are concerned that if the Iranians get their nuclear enrichment programme up
    and running, then there will be no way to stop the Iranians from getting a nuclear weapon. June 2005 is seen as the decisive date."

    To be clear, the source did not say that President Bush had approved plans to bomb Iran in June 2005, as has been widely reported.

    The president had reviewed plans being prepared by the Pentagon to have the military capability in place by June 2005 for such an attack, if the president ordered.

    But when Secretary of State Condi Rice told America's European allies in February 2005, in response to press reports
    about a pending June 2005 American attack against Iran, she said that "the question [of a military strike] is simply not on the agenda at this point - we have diplomatic means to do this".

    President Bush himself followed up on Rice's statement by stating that "this notion that the United States is getting ready to attack Iran is simply ridiculous". He quickly added: "Having said that, all options are on the table."

    There is always the unspoken 'twist': what if the United States does not fully support European diplomatic initiatives, has no interest in letting IAEA inspections work...
    In short, both the president and the secretary of state were being honest, and disingenuous, at the same time.

    Truth to be told, there is no American military strike on the agenda; that is, until June 2005.

    It was curious that no one in the American media took it upon themselves to confront the president or his secretary of state about the June 2005 date, or for that matter the October 2004 review by the president of military plans to attack Iran in June 2005.

    The American media today is sleepwalking towards an American war with Iran with all of the incompetence and lack of integrity that it displayed during a similar path trodden during the buildup to our current war with Iraq.

    On the surface, there is nothing extraordinary about the news that the president of the United States would order the Pentagon to be prepared to launch military strikes on Iran in June 2005.

    ...

    Scott Ritter is the former UN Chief Weapons Inspector in Iraq, 1991-1998 and author of Iraq Confidential: The Untold Story of America's Intelligence Conspiracy, published by IB.

    http://english.aljazeera.net/english/Templates/YourComments.aspx?NRORIGINALURL=%2fNR%2fexeres%2f1B5FCF4A-FBF6-443A-93A9-5E37C43FDE0B%2ehtm&FRAMELESS=false&NRNODEGUID=%7b1B5FCF4A-FBF6-443A-93A9-5E37C43FDE0B%7d&NRCACHEHINT=Guest
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    COMMISSION ON IRAQ 'WEAPONS' 'INTELLIGENCE' DEMOLISHES
    BUSH AND BLAIR REASONS FOR WAR

    (BUT WHAT IT SAYS WILL BE USED TO FURTHER CENTRALISE INTELLIGENCE POWER - EXACTLY AS PLANNED)

    http://www.truthout.org/docs_2005/032905Z.shtml
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    Ministerstvo pro vnitřní bezpečnost: Mikročipy RFID v cestovních pasech nebudou!

    (29.3.05)

    Ochránci lidských svobod se už nemusí bát. Žádné cestovní pasy ani karty či jiné osobní doklady nebudou vybaveny RFID mikročipem. Namísto toho budou vybaveny "proximitním nebo také bezkontaktním mikročipem".

    Ministerstvo pro vnitřní bezpečnost spolu s výrobci RFID mikročipů si uvědomují, jak nepopulární je to výrobek. Proto se rozhodly nikoliv přestat jej prosazovat, ale - a teď přijde to překvápko - přejmenovat jej. Od nynějška se nikde v dokumentech výše zmíněného ministerstva nebude hovořit o RFID technologii. Namísto toho se bude důsledně požívat pojem proximitní mikročip.

    "Rádi bychom," říká ředitel projektu autentikační technologie Joseph Broghamer, "kdyby pojem RFID nebo vůbec RF úplně zmizel z našeho slovníku. Zbavme se obojího, a to hned. Pojem RFID mate občany, domnívají se, že je to podobná jednotka, jakou používají v K-Martu k označení zboží. Tak to ale není. Proximitní čip je udělán mnohem důmyslněji, obsahuje více dat a bezpečnostní prvky chránící data před zneužitím. " Něco jako RFID na stereoidech.

    Podle Barry Steinhardta z ACLU je snaha vlády přejmenovat RFID typickým Orwellovským newspeakem.

    http://www.wired.com/news/privacy/0,1848,67025,00.html?tw=wn_tophead_2
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    Je Juščenkova manželka agentkou CIA?

    Američanka ukrajinského původu Katherine Chumachenková (43) pracovala v 80-tých letech jako asistentka státního tajemníka pro lidská práva, a působila v různých vládních funkcích, které spojují Bílý dům s ministerstvem financí USA. Z jejích písemných materiálů, které jsou uloženy v knihovně Reiganowski jsou jen čtyři veřejně dostupné. Ostatní jsou státním tajemstvím USA, což bývá obvyklé pouze u osob, které pracují ve zvláštních službách. Chumachenková se po rozpadu Sovětského svazu v roce 1991 přemístila do Kyjeva, kde pracovala v ukrajinské pobočce americké konzultantské firmy KPMG. Při jednom z letů mezi Ukrajinou a USA se náhodou seznámila s tehdejším šéfem Ukrajinské národní banky Viktorem Juščenkem (50). Během tohoto letu se Juščenko zamiloval, a rozhodl se opustit svoji manželku Světlanu Kolesnikovou, jež byla kmotřenkou Vadima Getmana, šéfa ukrajinské Zemědělské banky, který až dosud řídil jeho kariéru. Shodou okolností to bylo v době, kdy Juščenko tajně odlil na Kypr 580 milionů dolarů z ukrajinských valutových rezerv a vyšetřovací orgány začaly zkoumat jeho podíl na kolapsu banky Ukrajina, které šéfoval před tím, než získal post v národní bance. Viktor a Kathrin se vzali v roce 2000. Juščenko tak díky své nové manželce získal přístup do nejvyšších amerických politických sfér. Díky její podpoře získal status reformátora a amerického příznivce. Ve volbách v roce 2002 zorganizoval blok 10 stran, který byl v parlamentních volbách úspěšný, ale obdržel jen předsednictví vládního výboru pro finance. Juščenko se poté začal stavět do pozice uvědomělého nacionalisty. Ale nacionalisté mu nemohli dlouho zapomenout jeho službu v pohraničním vojsku, které podléhalo KGB. Tuto nepříjemnou skvrnu si Juščenko vylepšil přijetím fašistických nacionálních socialistů do svého bloku. Juščenko tímto krokem získal významné politické příznivce, především z finančního světa, kteří pak pomáhali financovat jeho prezidentskou kampaň. Mezi ně patří například ruský oligarcha Berezovský, poslanec David Schwanija, nebo ukrajinský představitel ruské Evropské bezpečnostní aliance Alexandr Morozov. Vliv nové manželky na prezidentské volby, v nichž Juščenko kandidoval, byl obrovský. Lze zde shledat jistou paralelu s volbami v Gruzii, kde zahraniční původ manželky opozičního vůdce sehrál rovněž mimořádnou roli. Nový gruzínský prezident Michail Saakašvili má za manželku Holanďanku Sandru (35). Tato žena byla „investiční poradkyně" a „koordinátorka humanitární pomoci". Nicméně původ Juščenkovy ženy se opět projevil jako silný politický prvek po nedávném obvinění, že je agentkou CIA.

    PANTAX
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    Čtyři pilíře propagandy

    Propaganda je pokus nějaké autority, například státní, církevní či stranické, o něčem přesvědčit co největší lidské skupiny, jimž říká "cíl". Propaganda často nadsazuje, může, ale nemusí lhát. Nátlak propagandy bývá různě velký. Užívá postupy, které dokáží přimět lidské skupiny k povolnosti a souhlasu bez ohledu na vlastní zájem. Cílem propagandy je politická moc. Propaganda slouží mocenské elitě, stejně jako skupinám, které o moc usilují.


    Prvním pilířem propagandy je jednoduchost. Propagované poselství musí být tak jednoduché, aby je co nejsnáze a nejrychleji pochopil co největší počet lidí. Nejnižší společný jmenovatel intelektuální úrovně oslovené skupiny je přesně to, co určuje míru náročnosti poselství.
    Znalost příčin, hloubky, šířky, těžiště nějakého problému, o kterém propaganda mluví, znalost možných řešení včetně jejich důsledků, bývá u naprosté většiny oslovených lidí malá, žádná nebo zkreslená. Dlouhodobá paměť většiny propagandisticky oslovovaných jedinců a skupin je špatná a snadno manipulovatelná, což dokazují desítky pokusů zkoumajících takzvaný syndrom falešné paměti, neboli vzpomínky na události, které se nestaly. Klasická poučka říká, že jednoduchá, dobře srozumitelná lež vždy porazí složitou pravdu. Co největší zjednodušení propagované informace znamená v porovnání se složitými informacemi, méně namáhavé, rychlejší a tedy příjemnější, nebo méně nepříjemné zpracování.


    Druhým pilířem propagandy jsou emoce. Čím jednodušší a prostší je sdělované poselství, čím méně obsahuje podrobností, které by mohly být důvodem k zamyšlení, tím víc musí oslovovat sympatie, antipatie, lásku, sexualitu, nenávist, závist, strach a úzkost. Citově prostoupené informace, stejně jako informace, které si je možné snadno, pokud možno barvitě představit, se snáze pamatují a vybavují než informace citově neutrální.

    Třetím pilířem propagandy je oslovení představivosti. Není nad pohyblivé barevné obrazy kombinované s patřičnými zvuky. Například obrazově zcela neutrální jednání vojenských činitelů státu, jenž má v ovlivňované populaci probouzet pocity nepřátelství a strachu, doprovodí ostrá, výhružná hudba rytmem imitující pochod dobyvatelské armády.

    Čtvrtým pilířem propagandy je opakování. Neustálé opakování téhož je nezastupitelným pilířem propagandy. Chcete-li, aby oslovená populace žádoucím způsobem myslela a cítila, je nutné vychovávat ji podobně, jako to dělal Pavlov se svými psy. Dobrý propagandista pak zazvoní a většina oslovených lidí začne jak myslet, tak cítit v žádoucím směru.
    Kontrolujete-li klíčové hromadné sdělovací prostředky, není to příliš těžké, zejména říkáte-li cíli propagandy, například veřejnosti to, co chce slyšet. Dobře udělaná propaganda, ovlivňující populaci dostatečně dlouhou dobu, propaganda s monopolem sdělovacích prostředků a říkající lidem, co chtějí slyšet, bývá úspěšná málem až zázračně. Stává se, že když se lidé ovlivnění kvalitní propagandou dostanou do přímého střetu s realitou, která je bolestně přesvědčuje, že se věci mají zcela jinak, nadále věří propagandě. Propagandistovo poselství považují za vlastní myšlení a cítění. Někdy skutečnost popřou, jindy ubližují poslům, kteří o ní podávají zprávu, často se chovají oběma těmito způsoby zároveň.

    pantaX
    JAXXE
    JAXXE --- ---
    RFID - between spying and utility

    SoftPedia News | March 28 2005

    It’s the year 2010. You’re watching your favorite news show to see what’s happening in the crazy world of technology. The show is interrupted by commercials. You think this is a good time for a cup of coffee or tea, when suddenly the face of your girlfriend shows up on the screen telling you to buy the latest model of mp3 player with a miniature hard disk of 1.5 TB and a weight of only 20 grams (suitable for any occasion), offered by the Wall-Stone distribution network.

    You don’t have time to recover from the shock, because the next commercial shows your best friend recommending you the latest car model, personalized according to the wishes described to the car dealer you spoke to about changing your car.

    Intrigued, you turn off the TV set, but you forget to disconnect from the Internet. You hear your girlfriend’s voice on the speakers of the media center; she reminds you that only the latest latex condoms offer complete protection against unwanted offspring.

    Are you hallucinating? Is this a bad scenario of a poor SF movie? No! Welcome to the wonderful world of RFID! (where we know everything about how to serve our favorite customer)

    When good inventions are applied wrong

    The RFID (radio frequency identification), which is being discussed more and more in the last time (only at CeBIT 2005 at least five presentations on the benefits, implications and methods of applying the technology took place) is not a recent invention as most of you would think.

    The technology appeared during the Second World War, when the radar was invented. Initially, the radar, which helped the English win the war, was not able to identify between British and German planes but the introduction of an IFF (identification friend or foe) transmitter allowed the differentiation of the emitted signals.

    For almost 50 years, nothing was heard about RFID, until in 1999 MIT started to study the way in which distribution networks could benefit from this technology.

    At first, the idea was appealing: the buyer heads for the cash register with his goods, and instead of waiting for the employee to scan the barcode of each product; everything takes place instantaneously, a RFID reader identifying the products after their RFID labels and asking only the credit card for charging and everything because of this wonderful label. Moreover, the retail network can automatically update its stocks, knows the product status and all the necessary details to make a competitive offer and open another five stores.

    And everything happens because of the RFID wonder label. At least this how the retailer’s and hypermarkets’ perfect scenarios sound like. But in reality...

    The RFID technology is already among us

    The RFID system is based on the identification of each object which has a RFID label attached to it.
    In order for the label to be identified, a RFID reader, which can be placed in any area, is required.
    No RFID label is identical to the other, like in the case of barcodes and that is why the first RFID systems were introduced in buildings where high security levels were required.
    But the technology applies to any object, even moving ones, and that is why it didn’t take long for the distribution networks to become interested in.

    Unlike barcodes, which are a standard right now, RFID labels have the advantage of containing other data besides the price: the product characteristics, temperature and the date it was moved from one place to another.

    Function of the power supply, RFID labels can be passive or active.

    RFID labels don’t have a power supply of their own and have the following dimensions 0.4 x 0.4 with a thickness less than sheet of paper. When the signal emitted by the RFID reader passes through them, these labels activate and transmit, as a response, the stored information. This response is usually an identification number which the RFID receiver decodes and interprets. Labels can interact within a radius between 10 mm and 5 meters.
    The active ones have their own power supply to store the data in their memory and can be read or written from great distances. Currently, such a label is about the size of a coin and is functional within a radius of dozens of meters; it has a battery life of a few years.

    The active ones, because of their characteristics are too expensive and the distributors prefer the passive ones. Currently, the passive ones also have a high price, one label costing 40 cents. In approximately two years, experts estimate the price will reach 5 cents, but even so, the price is too big for the retail sector.

    So, until 6-8 years pass (during which Gartner and Forrester estimate the price will reach 1 cent), the RFID technology won’t be applied on a large scale, only as experiments for big retail companies like Metro or Wal Mart.

    The price is not the only problem in adopting the technology. Depending on the radio frequency, there are four types of labels: Low frequency (between 125 and 134 kilohertz), High frequency (13.6 megahertz), UHF labels (868 to 956 megahertz) and microwave labels (2.54 GHz).

    Regarding frequencies, there is no global standard to regulate the matter in all the countries, every country being allowed to choose any type of RFID label.

    Privacy is a domain of the past

    The problems started to appear when a group of human right activists began to wonder: "What if every product, from a candy bar to cars, has a unique identification code which can be known by any RFID reader? Won’t the distributor be able to find out what clothes does the customer wear, where did he buy them and how long does he have them?”

    And if that customer paid with a credit card, then finding the details, profile him or personalizing commercials for him can be a piece of cake.

    The scenario where every customer sees personalized commercials on smart displays which identify him by the label on the shoes, (remember Minority Report ?), is no more than three years away.

    The answer given by retail companies is that when paying with the credit card you divulge anyway a series of personal information; it’s unlikely that everybody with a RFID reader could find out how much did your clothes cost, where did you buy them, what do you eat and so on. We are proposed with a society where, ideally, everybody knows everything about everybody or where a small group of people knows everything about everyone else, a sort of planetary Big brother.

    Experiments carried out by Wal Mart, Gillette or Metro showed that consumers are not ready to give up on their privacy in exchange of a shorter time spent at the cash registers. In Germany, the protests of the group FoeBuD towards Metro’s initiative to introduce RFID labels were so strong that Metro cancelled the project.
    Since the tickets to the next football championship will contain a RFID chip, the Foebud group is holding its position.

    Wal Mart didn’t give up and announced all its partners that they have to place RFID labels on their products.

    The second answer the supporters of this technology give is that RFID labels can be removed and everything can be solved by letting the consumer know that the product he bought contains such a label. But most of times, removing the label from a product can lead to the damaging of the product.

    Another solution can be the encrypting of the IDs so that they can be read and decrypted only by the producer of the labels. But this doesn’t solve the problem of the customer’s privacy towards distributors who are not willing to give up the gold mine represented by the data gathered from the customer.

    Still, with all the opposition, expenses for the implementation of the RFID will amount until 2008 to 3 billion dollars.

    Another solution may come from organizations like FoeBuD, who developed a RFID detector which doesn’t allow the RFID readers to read the data from the labels. RSA proposed a scrambling device which emits a signal that masks the rest of the RFID labels. Hence, there are solutions, but neither of them is comfortable.

    Let’s get one thing straight…RFID is an interesting technology and can have many uses, but until the aspects related to privacy are not regulated by an extremely coherent legislation, RFID is not an alternative to barcodes.

    Even so, not even the most efficient legislation can protect us from abuses. So, RFID’s future is still uncertain.

    How may of us are willing to give up on their privacy to shorter shopping time? The answer will be found out by the companies who ride the wave of RFID enthusiasm!

    http://news.softpedia.com/news/RFID-between-spying-and-utility-868.shtml
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam