• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TIGRETigre! Tigre! brilho brasa
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Peep Show - pro me spolu s tim co dela Ricky Gervais, asi to uplne nejvtipnejsi a nejzajimavejsi ze soucasneho humoru...



    http://www.csfd.cz/film/257880-peep-show/
    http://www.imdb.com/title/tt0387764/
    http://en.wikipedia.org/wiki/Peep_Show_(TV_series)

    Seriál líčí život dvou spolubydlících – třicátníků, kteří jsou oba trochu mimo. Krom toho nemají stydlivý úvěrový úředník Mark (David Mitchell) a rádobyúspěšný hudebník Jeremy (Robert Webb) mnoho společného. Snad ještě urputnou snahu dostat se do kalhotek ženám ve svém okolí. Ta hlavní protagonisty leckdy zavádí do různých absurdních a komických situací, a proto se kolem ní točí většina děje seriálu. Hlavní hrdiny doplňuje několik dalších vtipných postav, mezi nimiž vyčnívá Jeremyho kamarád – světák Super Hans. Peep Show je zasazena do prostředí šedivého londýnského předměstí a Mark s Jeremym se pohybují v podstatě jen mezi svým zanedbaným bytem, barem a kanceláří.

    Peep Show je specifická hojností vnitřních monologů, které k sobě Mark i Jeremy vedou. Divák tak kromě toho, co říkají, slyší i to, co si myslí. Což vysvětluje jejich navenek často podivínské chování a dodává mu ještě komičtější rozměr. Peep Show je vtipnější než Ordo Lumen Templi, a tak se není co divit, že v roce 2007 vyhrála British Comedy Awards. Seriál byl poprvé uveden v roce 2003 a v současnosti se chystá šestá série. (zdroj peepshow.xf.cz/)

    První serie ke stažení - http://www.peepshow.xf.cz/dload.htm (první série česky otitulkovaná, bohužel kvalitu titulků, ale neznám, nemel by ale byt problem pripadne sehnat anglicke)
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    Jinak ta Bolivie je obecne po Paraguayi druhy nejdulezitejsi zdroj - je to hodne dany predevsim tim, ze ta zeme nikdy nemela zadnou legislativu, ktera by regulaci zbrani nebo vubec zbranove zakony resila. Je to takovy 10 let trvajici beef mezi armadou a policii kdo ma dohlizet na co, ktery celou situaci zmrazil. Realita je takova, ze v Bolivii muzes koupit skoro jakoukoliv zbran kdekoliv se ti zachce. Prolomit by to mely nove zakony, ted z ledna, ktere ale jeste neprosly ratifikaci. Nebyt Bolivie tak daleko od pobrezi, sly by odtamtud myslim zbrane vsechny. Jinak na tohle tema - takova klasika z moji oblibene pauty do dia z minuleho tydne (viz. obrazek) - brazilska policie zatkla dva pastory (!!!) z charismaticke cirkve Igreja Mundial do Poder de Deus, kteri ve svem Opelu Vectra vezli zbrane od bolivijskych hranic, urcene Luizi Cláudio Gomesovi, zvaném "Pão com ovo" (napojeného na Comando Vermelho), který šéfuje na Morro de Martins v Riu.
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    LA_PIOVRA: obvykla a uz nekolik let trvajici cesta je nasledujici: zbrane importuje do Brazilie firma obchodujici s vojenskym materialem, zbozi se oficialne vyexportuje do Paraguaje, doposud vse legalni. V Paraguaji se zbrane ztrati a propasuji zpatky do Brazilie. Je to stejne vynosny biz jako drogy, politicky unosnejsi, s vlastni strukturou a s uzsimi vazbami na bile limecky, vojaky, policii a lokalni (prihranicni) politiku.

    Od hranic to pak smeruje stejne jako treba drogy bud v tiracich nebo mensich autech do mesta. Brazilska armada si zbrane pomerne hlida, pokud z ni primo trafico neco ma tak vycvik (hodne ex-vojaku mela tradicne v radach treba ADA), obcas se objevi ve favelach neco (vetsinou kulomety, protitankovky) co ma puvod v bolivijske armade a neslo to výse popsanou, klasickou cestou z jihu, ale tou drogovou, západní stezkou.
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    TIGRE: jestli voni nechtej tu favelu rovnou tim arzenalem pripravit pro developery ;)
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    A něco na spravení nálady ! http://www.youtube.com/watch?v=-R8nPUbml4c
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    TIGRE: a další zprávy ohledně Rocinhy a tamějšího trafica... to v poslední době podle informací co prosákly do tisku opravdu dozbrojuje. Za poslední dobu hoši utratili minimálně 5,5 milionu na modernizaci sveho arzenalu a nakup munice. Co prosaklo pres Polinter, tak pro predstavu se jedna o tyhle zbrane:

    1 x AT4 (viz obrázek), ráže 84mm, švédská výroba Saab, cena ??? http://en.wikipedia.org/wiki/AT4
    3 x FN FAL, ráže 7.62, belgická výroba, cena co za ni zaplatili přibližně 500 tis. za kus - http://en.wikipedia.org/wiki/FN_FAL
    1 x puška ráže 7.62, model alá karabina M1, cena přibližně 180 tisíc
    1 x útočná puška typu SIG SG 540, licenčně vyráběný v Chile (FAMAE) cca 220 tisíc
    1 x FMK 3, samopal argentinské provenience - http://en.wikipedia.org/wiki/FMK-3_submachine_gun
    10 x pistole 9mm, neznámý výrobce
    5 x pistole typu Ruger
    22 x granát, neznámý výrobce

    Zbytek peněz šel na munici a zásobníky... spolu s partyzánskými manuály, co teď objevili při razii, to vypadá, že se ADA chystá na rozhodující bitvu o kopec a očekává příchod té velké policejní operace. Pro obyvatele, studenty institutu, sousedy a normální lidi z toho bohužel nic dobrýho nekouká. Bojím se těch vyslovenejch psychopatií jako je ta AT4, granáty apod.

    Musím říct, že pro mě osobně asi největší šok na který jsem si chvíli v Rocinhe zvykal, je to, že to jsou všechno vojenské zbraně - jakože opravdu velký zbraně, když jsem do favely jel, tak jsem si myslel, že budou mít pistole, to že budou mít samopaly jsem samosebou věděl, ale jako osoba co vojně unikla a zná to jenom z filmů vlastně představit naživo moc neuměl o těch ostatních kalibrech ani nemluvě.
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    Jsem ateista nebo agnostik?
    Žádost o toleranci tváří v tvář novým dogmatům

    Bertrand Russell (1947)

    Mluvím jako někdo, jehož otec zamýšlel vychovat jako racionalistu. Byl stejně tak racionalistou jako jsem já, ale zemřel, když mi byly tři roky, a Kancléřský soud rozhodl, že zažiji výhody křesťanského vzdělání. Domnívám se, že Kancléřský soud toho možná od té doby lituje. Nezdá se, že to byl tak dobrý nápad, jak doufali. Možná, že řeknete, že by to bylo dost škoda, kdyby křesťanské vzdělání mělo zaniknout, protože byste pak neměli už žádné další racionalisty.
    Ti se totiž rodí hlavně z reakce na systém vzdělání, který považuje za docela správné, že otec by měl vydávat rozhodnutí, že jeho syn by měl být vychován jako Muggletonián, řekněme, nebo vychován v jakémkoliv jiném druhu nesmyslu, ale za žádnou cenu nesmí být vychován myslet racionálně. Když jsem byl mladý, bylo to považováno za nezákonné.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Hřích a biskupové
    Od té doby, co jsem se stal racinalistou, jsem zjistil, že ve světě stále existuje povážlivý prostor pro praktický význam racionalistického životního postoje, nejen pokud jde o geologii, ale ve všech druzích praktických záležitostí, jako jsou rozvody a kontrola porodnosti, a otázka, která se objevila docela nedávno, umělé oplodnění, kde nám biskupové říkají, že něco je závažný hřích, ale vážný hřích je to jen proto, že o otm je nějaký text v Bibli. Není to vážný hřích proto, že by to škodilo všem lidem, o to nejde. Pokud budete moci říkat, a pokud budete moci přesvědčit parlament, aby říkal, že nějaká věc se nesmí dělat jen proto, že se toho týká nějaký text v Bibli, potud bude ještě dlouho zřejmé, že je v praxi velice zapotřebí racionalismu.
    Jak možná víte, dostal jsem se do velikých potíží ve Spojených státech pouze proto, že v určitých praktických otázkách jsem se domníval, že etické rady podávané v Bibli nejsou přesvědčivé, a že v jistých věcech by měl člověk jednat jinak, než co říká Bible. Na tomto základě nařídil soud, že nejsem vhodná osoba k vyučování na univerzitách ve Spojených státech, takže mám určitý praktický důvod pro to, abych dával přednost racionalismu před jinými životními postoji.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Nebuďte si příliš jistí!!
    Otázka, jak definovat racionalismus, není vůbec jednoduchá. Nemyslím si, že byste ji mohli definovat tím, že odmítnete to nebo ono křesťanské dogma. Bylo by dokonale možné být naprostým a absolutním racionalistou v pravém smyslu toho slova a přesto akceptovat to nebo ono dogma.
    Otázka je, jak dospět k vašim názorům a ne, co jsou vaše názory. To, v co věříme, je nadřazenost rozumu. Jestliže by vás rozum měl vést k ortodoxním závěrům, dobře; jste stále racionalista. Pro mě je základní věc to, že člověk by měl zakládat své argumenty na tom druhu důvodů, které se přijímají ve vědě, a neměl by nikdy nic, co přijímá, považovat za zcela jisté, ale jen za více či méně pravděpodobné. Nebýt si naprosto jistý je, jak myslím, jedním ze základních rysů rozumnosti.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Důkazy existence Boha
    Existuje jedna praktická otázka, která mne často trápí. Kdykoliv totiž jedu do cizí země nebo do vězení nebo jiného podobného místa, vždy se mne ptají, jakého jsem náboženství.
    Nikdy nevím, zda-li mám říci "agnostik" nebo "ateista". Je to velice obtížná otázka a troufám si tvrdit, že některé z vás jistě také už trápila. Jako filosof, kdybych mluvil k čistě filosofickému publiku, bych měl říci, že bych se měl popsat jako agnostik, protože si myslím, že neexistuje přesvědčivý argument, kterým by se dalo dokázat, že nějaký Bůh neexistuje.
    Na druhou stranu, jestliže mám poskytnout správný dojem obyčejnému člověku z ulice, myslím, že bych měl říci, že jsem ateista, protože když říkám, že neumím dokázat, že neexistuje nějaký Bůh, měl bych stejně tak dodat, že neumím dokázat, že neexistují homérští bohové.
    Nikdo z nás by vážně nezvažoval možnost, že všichni Homérovi bohové skutečně existují, a přesto kdyby se člověk pustil do logického důkazu, že Zeus, Héra, Poseidón a ostatní z nich neexistovali, shledal by, že je to strašná práce. Nemohl by takový důkaz podat.
    Tudíž, pokud jde o olympské bohy, kdybych mluvil k čistě filosofickému publiku, řekl bych, že jsem agnostik. Ale když mluvím lidově, myslím, že my všichni bychom řekli s ohledem na tyto bohy, že jsme ateisté. Pokud jde o křesťanského Boha, měl bych, jak myslím, udělat přesně totéž.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Skepticismus
    Existuje přesně stejný stupeň možnosti a pravděpodobnosti, že existuje křesťanský Bůh, jako že existuje homérský Bůh. Neumím dokázat, že buď křesťanský Bůh nebo homérští bohové neexistují, ale nemyslím si, že jejich existence je alternativa, která je dostatečně pravděpodobná, aby si zasloužila vážnou úvahu. Tudíž předpokládám, že na těch dokumentech, které mi předkládají při jistých příležitostech, bych měl říci, "ateista", ačkoliv to byl a je obtížný problém a někdy jsem řekl to a jindy ono bez jasné zásady, jíž bych se řídil.
    Když člověk připustí, že nic není jisté, musí, jak si myslím, rovněž připustit, že některé věci jsou mnohem více téměř jisté než jiné. Je mnohem více jisté, že jsme zde dnes večer shromážděni, než je to, že ta či ona politická strana je v právu. Jistěže existují stupně jistoty, a člověk by tuto skutečnost měl velice pečlivě zdůrazňovat, protože jinak skončí v naprostém skepticismu, a úplný skepticismus by samozřejmě byl naprosto neplodný a zcela bez užitku.
    --------------------------------------------------------------------------------

    O pronásledování
    Člověk si musí pamatovat, že některé věci jsou mnohem pravděpdoobnější než jiné a mohou být tak pravděpodobné, že nestojí za to si pamatovat v praxi, že nejsou zcela jisté, vyjma toho, když přijde na otázku pronásledování.
    Jestliže dojde k upalování někoho na hranici za to, že něčemu takovému nevěří, pak stojí za to se upamatovat, že konec konců může mít pravdu, a nestojí za to jej pronásledovat.
    Obecně, jestliže například někdo tvrdí, že země je placka, jsem docela ochotný k tomu uznat, že by měl své mínění propagovat jak jen je mu libo. Může mít ovšem pravdu, ale nemyslím si, že ji má. V praxi, jak myslím, uděláte lépe, když budete předpokládat, že země je kulatá, ačkoliv samozřejmě se můžete mýlit. Tudíž, nemyslím si, že bychom měli být naprostými skeptiky, s výjimkou učení o stupních pravděpodobnosti.
    Domnívám se, že všeobecně je to druh učení, který svět potřebuje. Svět se stal přeplněným dogmaty, Stará dogmata se možná rozložila, ale povstala nová, a všeobecně se domnívám, že dogma je škodlivé v přímé úměře k jeho novosti. Nová dogmata jsou mnohem horší než stará.

    Audiokniha Bertrand Russell - Religion and Science ke stažení zde: http://rapidshare.com/files/179100128/Bertrand.Russell-Religion.and.Science.rar
    A Bertrand Russell nad wiki zde http://en.wikipedia.org/wiki/Bertrand_Russell a zde http://cs.wikipedia.org/wiki/Bertrand_Russell
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Tak Rio evidentne zije docela tradicni aferou a to propojeni fotbalistu s traficanty - video o tom, jak utocnik Flamenga, Vagner Love, oslavoval vstrelene goly s prateli na bailefunku v Rocinhe v doprovodu ozbrojenych traficantes. Nemuzu rict, ze by video bylo pro nekoho kdo nemluvi portugalsky moc atraktivni, krome hluku z baile, tmy a siluet lidi a zbrani tam toho moc neni... ale pro poradek http://www.youtube.com/watch?v=QS8owNKwZkY Fotbalek, samba a trafico to je vzdcky popularni kombinace :)
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    TIGRE: tak Lula v pondělí favelu navštívil, slavnostně otevřel nějákých 20% projektu PAC a ohradil se proti kriminalizaci chudoby, Policia Pacificadora zatím nepřišla nicméně včera zaútočila na Rocinhu speciální jednotky Polícia Civil se zadáním najít a zabít nebo zatknout šéfa kopce, Nem(a) což se jí nepodařilo, ale evidentně tam podle brazilských zpráv byl poměrně slušný bordel a hodně se střílelo - zatím znám akorát bilanci, a to: 7 mrtvých traficantes a postřelená (ale stabilizovaná) holčička v nemocnici, 6 zatčených a zablokovaná doprava v Zona Sul. Nem unikl, mezi těmi sedmi mrtvými je ale buď jeho Fiel nebo Gerente Geral.
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Tentokrát zpátky do Kolumbie - poměrně zajímavý doku.



    ABC Colombia (2007)
    Along the Don Diego river, one of the many rivers that descend from the Sierra Nevada of Santa Marta, there is a small building of white cement, on whose walls the children have drawn the flora and fauna of the region. This is the school class of the children of the 'campesinos' of the area. A single elementary class that gathers 25 children between 5 and 15 years old, the age at which school ends around here.

    Many at that age have already begun to work as 'raspachines' - coca-leaf pickers. Others have joined the paramilitary and are patrolling the mountains - in which there are enormous stretches of coca plantation - to prevent infiltration by guerrillas or the army. The documentary follows the young protagonists in this problematic setting through an entire school year, exploring some of the realities that nurture and perpetuate the violence in Colombia.

    http://www.youtube.com/watch?v=021y1tXNnTY
    CHESUS
    CHESUS --- ---
    TIGRE: dik za tip !
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Já se teď momentálně chystám a hrozně těším (a nemůžu dočkat) na tuhle záležitost...



    Trailer - http://www.youtube.com/watch?v=vtFENgBUllA
    IMDB - http://www.imdb.com/title/tt1572150/maindetails
    Web - http://www.collisionmovie.com/

    COLLISION carves a new path in documentary film-making as it pits leading atheist, political journalist and bestselling author Christopher Hitchens against fellow author, satirist and evangelical theologian Douglas Wilson, as they go on the road to exchange blows over the question: "Is Christianity Good for the World?". The two contrarians laugh, confide and argue, in public and in private, as they journey through three cities. And the film captures it all. The result is a magnetic conflict, a character-driven narrative that sparkles cinematically with a perfect match of arresting personalities and intellectual rivalry. COLLISION is directed by prolific independent filmmaker Darren Doane (Van Morrison: Astral Weeks Live at the Hollywood Bowl, The Battle For L.A., Godmoney).

    In May 2007, leading atheist Christopher Hitchens and Christian apologist Douglas Wilson began to argue the topic “Is Christianity Good for the World?” in a series of written exchanges published in Christianity Today. The rowdy literary bout piqued the interest of filmmaker Darren Doane, who sought out Hitchens and Wilson to pitch the idea of making a film around the debate.

    In Fall 2008, Doane and crew accompanied Hitchens and Wilson on an east coast tour to promote the book compiled from their written debate titled creatively enough, Is Christianity Good for the World?. “I loved the idea of putting one of the beltway’s most respected public intellectuals together with an ultra-conservative pastor from Idaho that looks like a lumberjack”, says Doane. “You couldn’t write two characters more contrary. What’s more real than a fight between two guys who are on complete opposite sides of the fence on the most divisive issue in the world? We were ready to make a movie about two intellectual warriors at the top of their game going one-on-one. I knew it would make an amazing film.”

    In Christopher Hitchens, Doane found a celebrated prophet of atheism. Loud. Funny. Angry. Smart. Quick. An intimidating intellectual Goliath. Well-known for bullying and mocking believers into doubt and doubters into outright unbelief. In Douglas Wilson, Doane found the man who could provide a perfect intellectual, philosophical, and cinematic counterpoint to Hitchens' position and style. A trained philosopher and and deft debater. Big, bearded, and jolly. A pastor, a contrarian, a humorist--an unintimidated outsider, impossible to bully, capable of calling Hitchens a puritan (over a beer).

    It was a collision of lives.

    What Doane didn’t expect was how much Hitchens and Wilson would have in common and the respectful bond the new friend/foes would build through the course of the book tour. “These guys ended up at the bar laughing, joking, drinking. There were so many things that they had in common”, according to Doane. “Opinions on history and politics. Literature and poetry. They agreed on so many things. Except on the existence of God.”

    Download:
    http://rapidshare.com/files/305769545/Collision.part1.rar
    http://rapidshare.com/files/305787998/Collision.part2.rar
    http://rapidshare.com/files/305989611/Collision.part3.rar
    http://rapidshare.com/files/306013037/Collision.part4.rar
    http://rapidshare.com/files/306038353/Collision.part5.rar
    http://rapidshare.com/files/306043468/Collision.part6.rar
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    NESERMI: jasně karneval už proběhl - tohle je video z doby těsně před karnevalem.
    Do Brazílie a do Ria jet znovu plánuju - jen bohužel nejsem sto říct kdy... ale párkrát bych se tam vrátil ještě rád :)
    NESERMI
    NESERMI --- ---
    Jé a já myslel, že karneval už proběhl, ještě jednou to zažít bych fakt chtěl... Plánuješ se tam ještě vrátit?
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    Jinak čerstvé (včerejší) info z Rocinhy - schylují se mračna, kromě toho, že pořád prší se tu poslední měsíce pořád mluví o policejní invazi, v posledních týdnech a dnech to má reálnější konturyy, i když je to hrozba sice pořád přítomná, ale zároveň pořád taky hodně neurčitá. Fakt je, že Rocinha je teď poslední favelou v Zona Sul, která nemá stálou přítomnost policie (Polícia Pacificadora), je největší, nejznámější a to není úplně ideální v momentě, kdy město a stát se snaží o opak. V Rocinhe se mají otvírat teď nějáké projekty, čeká se že možná příjde i Lula. Kamarádka Erika, která tam byla teď na skok mi psala, že všude je hrozně trafikantů po zuby ozbrojených, tak ať to dopadne jak chce, snad to bude bolet co nejmíň. Jsem docela zvědavej jak se to nakonec vyvrbí.
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Něco z rijského předkarnevalí - i Rocinha má svoje pouliční blocos a takhle to vypadá dole pod favelou, u pláže v Sao Conrado...
    http://www.youtube.com/watch?v=H03Pw7lkjKQ&feature=email
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    TIGRE: Jinak já se včera rozhodl se konečně v tomhle směru trochu dovzdělat a pořídil jsem si v antikvariátu knížku Gulag - historie, což jsou nesmírně zajímavé šestsetistránkové dějiny těhle táborů od Anne Appelbaum, za které před pár lety získala Pulitzerovu cenu. Od jejich zrodu a chronologického vývoje, přes myslím dobře vybrané tematické části a zevrubně zkoumanou akceleraci během válečných let, až po jejich zánik a přerod v tresnté tábory. Sotva jsem přelouskal obsáhlý úvod, takže ještě nemůžu moc soudit, ale knížka vypadá skvěle, nadupaně a stylem jakým je psaná (tj. pro sice gramotné, ale jinak nýmandy, jako jsem já sám) mě vyhovuje. Rozhodně bych taky doporučil, komukoliv koho tohle téma trochu víc zajímá - http://www.kosmas.cz/knihy/123879/gulag-historie/ !
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    Před pár dny jsem dočetl knížku Synové gulagu (Les fils du Goulag) od Armanda Maloumiana, která původně vyšlo samizdatem a následně ji počátkem 90. let vydalo nakladatelství Konsultace, a musím rozhodně doporučit. Knížka se dá myslím bez nějákých větších obtíží sehnat po antikvariátech za přijatelný peníz - pokud by se někomu nechtělo ani tohle a chtěl si oči vypalovat monitorem, tak tady je k mání online http://www.cs-magazin.com/2008-12/view.php?article=articles/cs081237.htm

    Pokud pominu obligátní formát "co jsem zažil" v kontextu gulagu z pohledu uvězněného dvacetiletého arménského francouze, tak zvlášť zajímavé jsou především vzpomínky a informace, které se točí kolem soužití politických a kriminálních vězňů, světa vorů a suk a především pak svědectví o stávkách a rebeliích které (především) po Stalinově smrti začali zmítat tábory jako byly ty ve Vorkutě, Norilsku, Kengiru a dalších.

    Armand Maloumian se narodil 4. května 1928 v Marseille, kam jeho rodiče přišli po arménském masakru v Turecku. Jako šestnáctiletý se dobrovolně účastnil bojů za osvobození Francie v Druhé obrněné divizi. V roce 1947 se Sovětský svaz těší ve Francii, jako i jinde dobré pověsti a velkým sympatiím jako vítězná mocnost, která po boku Spojenců porazila fašistické Německo a zaplatila za to 20 milióny mrtvých. Protože má nedostatek pracovních sil a kádrů, snaží se tato "vlast socialismu" lákavými způsoby přivésti do země mozky, ruce a specialisty ze všech odvětví, Rusy, Gruzínce, Ukrajince a Armény, kteří emigrovali na Západ. Ve shodě s kulturní dohodou "de Gaulle - Stalin" z roku 1946, nabízí výhodné pracovní smlouvy profesorům, výzkumným pracovníkům na sovětských univerzitách. Nabídka je také učiněna Jean-Baptistovi Maloumianovi, profesorovi traumatologie z Paříže. Se svojí ženou a dvěma syny opouští na dva roky Francii a odjíždí do Arménie. "Zkušený devatenáctiletý bojovník", Armand Maloumian, nejmladší syn, objevuje nový svět: svět hrůzy, teroru a bídy. Nedozírné galeje, kam je mladý dobrovolník francouzské armády neodvratně vtažen. Odsouzen na smrt jako zrádce vlasti, která není jeho vlastí, stráví Armand Maloumian 2685 dní ve spárech všemocného a všude přítomného MGB, pozdějšího KGB. 88 měsíců, z toho tři měsíce v očekávání smrti, hodinu za hodinou, den za dnem. Devět dalších měsíců utajeného vězení jako "politický" a 55 měsíců galejí a táborů v ledové poušti polárního kruhu na nejzazším konci Sibiře.
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    TIGRE: Přišla mi mailem pozvání na druhé kolo Lévi-Strausse v Portugalském Institutu 16. února 2010 v 19.00, vstup volný...



    O SMUTNÝCH TROPECH / A PROPOS DE TRISTES TROPIQUES
    Jean-Pierre Beaurenaut, Jorge Bodanzky, Patrick Menget, Francie, 1994, 58min

    Dokument, který mapuje stěžejní Lévi-Straussův výzkum u brazilských Ňambikvárů, Bororů a Kaďuvejů. Dokument je v angličtině.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam