• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ZABIASKOMERCNÍ FOTOGRAFIE - FOTOBANKA - rady a porady pro zacinajici fotografii a reklamu
    __PEAT
    __PEAT --- ---
    __PEAT: moje s tim prece nemaj vubec nic spolecnyho :-)
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    LEXIK: great presne tak i ja se musim pripojit STASTNE A VESELE A VZTUP DO NOVEHO ROKU JAK BYSMET ..... imho skoda ze sem letos nezvlad PFko
    LEXIK
    LEXIK --- ---
    Krasne a spokojene Vanocni svatky vsem lidem dobre vule ...!!!
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    __PEAT: tak ukaz svoje !!!!! hodne dobry fotky ... tyyyy
    __PEAT
    __PEAT --- ---
    ZABIAS: hodne spatny fotky
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    Dobry den,

    zakaznik shani snimky s nize uvedenymi namety a nevybral si online z FotoBanka.cz. Pokud mate snimek ve svem archivu, poslete náhled (JPG, min. 320x200) zpět na tento email (i pokud nemate dosud aktivovany ucet). Do mailu s nabidkou uvedte CENU SNIMKU a svuj MOBILNI TELEFON.


    SPECIFIKACE FOTOGRAFIE
    Šťastná rodina s dětmi na pláži u moře, úsměv, bílé zuby, modré moře, sluníčko, modrá obloha, pouze běloši.

    NUTNÉ POŽADAVKY NA FOTOGRAFII
    Velikost - A4 navýšku (portrait), / 300dpi - digifoto min. 8 Mpix Pouze s MODEL RELEASE (co to je? čti zde:
    http://blog.fotobanka.cz/search/label/model%20release )

    Užití - titulka katalog CK
    Termín- do 27. 12. 2007
    Cena - nabidnete

    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    G3X: proc se me ptas ? co myslis ?
    G3X
    G3X --- ---
    ZABIAS: a ten clovek je cech ? nebo proc ma na tech svejch "peofi" strankach o amaterskych fotkach tolik pravopisnejch chyb ?
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    akze mamzrizenou pobocku i na slovensku resp. LIPTOVSKY MIKULAS
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    pondelni BITCHAN ...




    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    RYBANA22: hehe nic tam neni :D ---
    RYBANA22
    RYBANA22 --- ---
    ZABIAS: dík .. mrknu na tvý i jeho webovky;)
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    RYBANA22: ja prodavam pres fotobanka.cz

    imho dnes mi prisel tento mail:

    Mám pro vás následující zajímavou nabídku focení pro zahraniční fotobanky (výdělky (několik set dolarů měsíčně pro amatérské fotografy, až několik tisíc dolarů pro profesionály) se se směšnou českou fotobankou srovnávat nedají).

    pokud máte zkušenosti s dalšími jinými zde neuvedenými fotobankami budu rád za vaše postřehy

    zde najdete potřebné informace


    http://fotobanky.vaclavek.com

    v případě jakýchkoliv problému s registrací či projítím vstupních testů do fotobank se na mě můžete obrátit

    budu rád za jakékoliv informace, případně za váš postřeh či zaslané odkazy pro vás byli něčím přínosné.

    s pozdravem


    Jiří Václavek (ICQ 95863275,www:http://webgarden.vaclavek.cz)

    PS: Tato práce je vhodná jak pro fotografy tak pro zručné grafiky (illustrator, photoshop)
    RYBANA22
    RYBANA22 --- ---
    nemá někdo z vás zkušenosti s fotobankami - myslím z pozice fotografa, kterej by se prostřednictvím nich přiživoval ... jakou byste doporučili, která má fér podmínky atd. (nejen český)?
    LEXIK
    LEXIK --- ---
    ZABIAS: ... to mas jeste ze skoly, vid ?
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    ZABIAS:
    ZABIAS: prevzato: fotobanka.cz
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    Volba žánru - málo prodávané žánry

    "Reportáž"
    Snímky reportážního charakteru, které ale nejsou reportáží z žádné akce, ale z běžného života, cvaknuté na ulici, bez vypovídací schopnosti.

    Záběry do rodinného alba - pokud někteří autoři hledají veřejnou galerii pro své rodinné záběry, archivaci svých soukromých snímků, školní záběry, ... doporučuji se poohlédnout po projektu, který jejich umístění umožňuje. Fotobanka není to pravé místo. Cílem fotografů a lidí kolem fotobanky je nabídnou kolekci špičkových a prodejných snímků reklamkám, časopisům, pracovníkům reklamních oddělení, PR agenturám, grafickým studiím atd.
    Velice malou šanci na úspěch mají snímky, které proto postupně mažeme:
    # památky obsypané turisty focené z ruky - vetšina prodaných památek je precizně nafocená, skoro nebo úplně bez lidí, s perfektně srovnanou perspektivou.

    # anonymní a obyčejné snímky lokalit - záběry zarostlých hor, kopců, luk, lesů, polí, lokalit, bez jakéhokoli pojmenování. Nezajímavé barevně, kompozičně, světelně, lokalitou (protože jsou anonymní), prostě ničím. Občas se prodá průměrný snímek, pokud je z lokality, kterou zákazník chce. Ale lokalita musí být uvedena.

    # stejně tak stovky fotek aut, motorek, ... bez jejich názvů. Pokud někdo hledá Rolls Royce, zadá si do fulltextu Rolls Royce, a ne auto

    # davy lidí, jeden jako druhý

    # neupravené snímky. Pokud je na nebi modro a na Vašem snímku šedo, upravte ho, nebo smažte.

    # tzv. výcvaky, kdy fotograf bez rozmyslu cvaká kolem sebe desítky nicneříkajících záběrů, kterí nasype do fotobanky. Raději je proberte, a vyberte jeden ze sta, než aby tam byly všechny.


    Volba žánru - nejvíce prodávané žánry

    Lidé
    - dokumentární snímky vyjadřující osobitý pohled autora a zachycující zřetelně konkrétní situaci, náladu, jev, emoce

    - inscenované fotografie se svolením modelu pro komerční užití, tzv. Model release. Pokud model release není, některá média občas fotografii užijí, pokud se dají užít u článku, ke kterému se v kontextu hodí a podobizna osoby není moc zřetelná.

    V každém případě snímky lidí musejí vykazovat alespoň jednu z následujících vlastností, za osobu na snímku si doplňte osobu libovolného pohlaví, věku, sociální skupiny, vzezření ... a místo děje může být opět naprosto různé.

    # vyjadřovat emoce - smutek, radost, strach, žárlivost, vztek, lítost, zlobu, únavu, rozčílení, překvapení, zoufalství, údiv, ... vše v nejrůznějších formách, mírách, situacích, prostředích... Tyto snímky jsou jedny z nejprodávanějších.

    # vyjadřovat situaci či činnost - hledám místo na mapě / ztracené klíče / telefon / ... , vstávám z postele / stanu /spacáku / podlahy / židle / křesla / sedačky ..., hádám se s přítelem / přítelkyní / nadřízeným / podřízeným / tchýní / ..., dostávám padáka v práci / doma / v hospodě ..., čistím si zuby / uši / boty / auto / ... , bolí mě hlava / zuby / noha /ruka / břicho ... , nadává mi šéf / dítě / policajt / úředník / ... , manželka mě vyslýchá po návratu z práce / hospody / lázní / ..., bezdomovec si zamyká byt - papírovou krabici, češu se, mydlím si bradu před holením, klepu do klávesnice, mlátím s telefonem / pánví / basebalovou pálkou / kladivem / ..., tlačenice v metru / frontě / na letišti / na poště / ... vařím s pánvičkou / míchám vajíčka / pálí se mi něco na plotně prostě vše co se děje kolem Vás. Činnost musí být na první pohled jednoznačná.

    # komerční klasika - šťastní, krásní lidé jak se smějí. Prostě to co většinou kolem sebe vidíte v reklamách

    # celebrity - zahraniční i domácí. Velmi často focené v ateliéru, nejen cvaknuté reportážně při nějaké akci.


    Krajinářská fotografie
    Přírodní lokality, města, venkov, turistické atrakce, ... zde jsou fotografové fotobanky zřejmě nejúspěšnější. Turisticky zajímavé lokality, precizně nafocené, upravené, popsané.

    Architektura
    Konkrétní památky, náměstí, lázně, kolonády, historické budovy, zajímavosti, památky UNESCO, ... Architektura zásadně s upravenou perspektivou, snímky s kácejícími se svislicemi jsou vhodné maximálně do rodinného alba. Vždy s názvem konkrétní lokality.

    Fotografie zvířat
    Zvířata v akci - při lovu, odpočinku, hře, s mláďaty, ...
    Zvířata v divoké přírodě
    Zvířata v ZOO, aby nebylo poznat že je to v ZOO
    Hospodářská zvířata - na pastvě, ustájená, ...
    Domácí mazlíčci

    Fotografie rostlin
    Typické stromy
    Okrasné květiny
    Bylinky
    Koření
    Vizuálně hezké barevné snímky květů, ...

    Co ještě ovlivňuje prodejnost snímku?

    Velký počet podobných záběrů různých autorů - autoři se často snaží nabízet snímky, kterých jsou ve fotobance velice podobných stovky a stovky. Klasickým příkladem jsou labutě se svými téměř 500 záběry. Jakou šanci má autor snímků s labutí, že se prodá právě ten jeho?

    Model release - zákazníci vyžadují souhlas vyfocených lidí s publikováním v reklamě, ... To, že autor tento souhlas nemá, znamená že si snímek zákazník nekoupí.
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    rávní odpovědnost za užití snímků
    Za snímky, jejich obsah, práva fotografovaných osob, atd. odpovídají plně autoři snímků. Za užití snímků odpovídají zákazníci. Proto doporučujeme, s ohledem na níže citovaný občanský zákoník, věnovat pozornost ochraně osobnosti fotografovaných osob, majetkovým právům majitelů fotografovaných předmětů, ochraně podle autorského zákona (snímky autorských - uměleckých děl).

    Pokud lze fotografovanou osobu nebo předmět (objekt) na snímcích jednoznačně identifikovat a od Těchto osob není písemné svolení, tzv. MODEL RELEASE, k použití těchto snímků, pak lze snímky použít jen podle tohoto zákona, viz. níže, např. pro zpravodajství. Informaci o povolených a zakázaných užitích každého snímku naleznete v položce Zakázaná užití. Pokud tato nejsou uvedena, má se za to, že osoby souhlas neposkytly.

    Pro fotografy

    Tuto skutečnost je pro fotografa důležité vyznačit u každého snímku v databázi. Pokud tedy souhlas s užitím snímku v reklamě:
    # máte k dispozici - napište to ke snímku, aby zákazníci snímek mohli použít např. i v reklamě. Např:

    Zakázaná užití:
    Žádná, model poskytl souhlas s komerčním užitím snímku.


    Zakázaná užití:
    Erotika, jinak bez omezení.

    Zakázaná užití:
    Žádná, mám model release.

    # pokud Model release nemáte - nechat políčko Zakázaná užití volné, či spíše lépe zapsat ke snímku, že souhlas s užitím v reklamě jakožto fotograf nemáte, pro uživatele snímků je povinností tuto skutečnost respektovat.

    Např.:
    Model neposkytl souhlas s užitím snímků, užití možné pouze podle občanského zákoníku (pro vědecké a umělecké účely a pro tiskové, filmové, rozhlasové a televizní zpravodajství).

    Vzorová smlouva MODEL RELEASE
    Klikěnte sem pro stažení ve formátu PDF. http://www.papyrus.cz/files/model_release_1.0.pdf

    Občanský zákon

    Ochrana osobnosti (stav k 1.11.2000)
    §11

    Fyzická osoba má právo na ochranu své osobnosti, zejména života a zdraví, občanské cti a lidské důstojnosti, jakož i soukromí, svého jména a projevů osobní povahy.

    §12
    (1) Písemnosti osobní povahy, podobizny, obrazové snímky a obrazové a zvukové záznamy týkající se fyzické osoby nebo jejích projevů osobní povahy smějí být pořízeny nebo použity jen s jejím svolením.

    (2) Svolení není třeba, použijí-li se písemnosti osobní povahy, podobizny, obrazové snímky nebo obrazové a zvukové záznamy k účelům úředním na základě zákona.

    (3) Podobizny, obrazové snímky a obrazové a zvukové záznamy se mohou bez svolení fyzické osoby pořídit nebo použít přiměřeným způsobem též pro vědecké a umělecké účely a pro tiskové, filmové, rozhlasové a televizní zpravodajství. Ani takové použití však nesmí být v rozporu s oprávněnými zájmy fyzické osoby.

    Obdobně probíhá ochrana fotografií nemovitostí, ochranných značek, uměleckých děl, ...
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    dost OT. kudla fakt me serete .
    2MEK
    2MEK --- ---
    nebud na sebe tak tvrdej ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam