• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    XMARTT: fyi - nemusí to být embossovaná karta, aby se s ní dalo platit po netu. jen musí mít povolené platby on-line ;)
    XMARTT
    XMARTT --- ---
    a to si jako k ty karte nekdo udelal falsifikat, ze s ni platil v obchode? nebo je to embosovana karta a nekdo s ni platil pres net v australskym eshopu?
    NELDE
    NELDE --- ---
    HARALD: Nemůže to řešit s karetní asociací, vždyť s ní nemá smlouvu. Je nutné to reklamovat v bance, případně dát trestní oznámení.
    HARALD
    HARALD --- ---
    COMMANCHE: tak tohle je špatné. tohle je třeba řešit hlavně s karetní asociací, reklamace v bance taky neuškodí.
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    Tak je to nakonec jinak, pochopil jsem to spatne. Ta transakce probehla minuly tyden 15-16.5. a pritelkyne se dozvedela o tom az penize odesly :(.
    HARALD
    HARALD --- ---
    ...mnohem obvykleji to jsou 2-3 týdny
    HARALD
    HARALD --- ---
    COMMANCHE: ať zavolá na hotline komerčky 800 152 152
    úplně samozřejmé to není, ať si to radši ověří; platby ze zahraničí musí projít účetně přes karetní asociaci a málokdy se to zprocesuje rychleji než za 5 dní. Šance tu je slušná.
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    HARALD: Nevim presne, jak to v bance probihalo, nebyl jsem u toho, ale cekal bych, ze to bude prvni, co udela prislusna pracovnice banky, s kterou to pritelkyne resila. Nebo to neni tak zrejme a mel bych pritelkyni okamzite poslat zpet do banky? :)

    Kazdopadne, mozna je uz pozde, obchod mel probehnout o vikendu a teprv vcera vecer dostala pritelkyne SMS se stavem uctu, pojala podezreni a dnes rano to resila v bance.
    HARALD
    HARALD --- ---
    COMMANCHE: Ať přítelka začádá o blokaci transakce z Austrálie. Což už se nejspíš stalo. Peníze jsou napřed na účtu jenom blokovány, ale ještě nejsou strženy. Takže je šance, že vůbec z účtu neodejdou. Je ale třeba si pospíšit.

    Doufám, že to ještě stihnete.
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    Pritelkyne ma ucet v KB a k nemu kartu MC. O vikendu nekdo v Australii na tuto kartu nakoupil v obchode zbozi za cca 30 tisic. Pritom 15 min po transakci pritelkyne vybirala na tu stejnou kartu penize z bankomatu v Praze. Je to celkem jasna zalezitost. Pritelkyne podala reklamaci u KB a zrusila kartu. Banka na to ma pry mesic.

    Zajimalo by me, jak to obvykle probiha a jestli muzou nastat komplikace. Jaka je nadeje, ze bude castka vracena? Mate s tim nejake zkusenosti?

    Predpokladam, ze to banka musi resit s MasterCardem a ten zase s obchodnikem v Australii. Pokud budou penize vraceny, kdo to vlastne zaplati?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADAM: jo, přijdou druhý den, to jo.. jenže s nemyslným VS, a pošta ten správný pošle na papíře poštou, což je naprosto nesmyslný a zbytečný vopruz...
    ADAM
    ADAM --- ---
    XCHAOS: formát výpisu si volíš sám - já mám bez výpisu - jednou za čtvrt roku stáhnu z internetu výpis v excelu, což vyhovuje i účetnímu, protože se snadno spárovávají faktury

    ke vkladu v hotovosti - fio má díky akvizici rm-systému má asi 60poboček v čr, což je víc jak leckerá banka. určitě víc jak mbanka.

    poslední dvě věty jsem nepochopil - lidi to na poště můžou poslat složenkou na účet. mě ještě snad nikdy v životě peníze složenkou na adresu nepřišly.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADAM: ok, budu o tom uvažovat. rozhoduje teda ještě formát výpisů.. ale my jsme internetový business, a spousta malých příchozích transakcí za relativně levné služby (na hyperkonkurenčním trhu) je pro nás základ existence.

    jenže co třeba vklad hotovosti... navíc ta banka nebude mít pobočku tam kde podnikáme... no, to by znamenalo, že víc lidí nám to bude hotově nosit do kasy, resp. posílat složenkou (složenky České Pošty jsou extra vopruz.. ty lidi ušetří pár korun, ale my to pak musíme nesmyslně spárovávat až když dorazí výpis s variabilním symbolem poštou...)
    RIMRR
    RIMRR --- ---
    SARKALINA: v pondělí naklušu asi do hypotečního centra. To nějak dopadne;)
    SARKALINA
    SARKALINA --- ---
    RIMRR: a jina pobocka? nebo dokonce centrala?
    RIMRR
    RIMRR --- ---
    SARKALINA: hehe, díky. Není nad to se tohle dozvědět v pátek odpoledne, zavolat na pobočku, tam se člověk dozví, že slečna která to se s ním uzavírala už v bance nepracuje a že to byla jediná hyp.specialistka na pobočce a že tam nikoho ted na řešení tohoto problému nemají:)
    SARKALINA
    SARKALINA --- ---
    RIMRR: uf uf, drzim pesti!
    RIMRR
    RIMRR --- ---
    SARKALINA: abych vyvážil tvůj optimismus - s BU u eBanky jsem taky spokojen, nicméně s vyřizováním hypotéky už nikoli. eBance se povedlo udělat chybu v hypoteční smlouvě, kvůli které mi pozastavili správní řízení na katastru nemovitostí:) Asi mám v tomhle smůlu na lidi v bankách, bo obecně banky nevěnují dost úsilí školení svých zaměstnanců, páč tohle není moje první špatná zkušenost s bankami obecně.
    RIMRR
    RIMRR --- ---
    zdravím, je tu nějaký človíček, který se specializuje na hypotéky v bankách? měl bych specifický dotaz.
    SARKALINA
    SARKALINA --- ---
    ADAMM: no prave...ty prevody me desej a s bu u ebanky jsem nadmiru spokojena
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam