• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ELIJEN: stalo se mi něco podobného, ale s eury.
    Znáte někdo ZPS PZSUN 1236? - FinExpert.cz
    https://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&t=1306853&p=12548422#p12548422

    Vzhledem k tomu, že nejde o velkou ztrátu a jsem rád, že druhá strana peníze poslala a nedělala ofuky s voucherem, posunutím termínu nebo něčím podobným, myslel jsem, že to nebudu řešit (že jde asi o chybně zadanou platbu). Jestli to budeš řešit, budu rád, když mi pošleš SZ.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    ELIJEN: Já bych to, čistě z právního pohledu, řešil s odesílatelem - ten ti měl zaplatit určitou částku v USD, a pokud ti přišla částka nižší, nesplnil svou povinnost/měl by rozdíl doplatit.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Nemáte někdo zkušenosti s příchozí platbou v USD (SWIFT), která se místo v USD přičte v CZK?

    Korespondenční banka (nějaký účet u České spořitelny) platbu převedla na CZK a dále poslala na můj USD účet. Díky dvojímu převodu jsem přišel asi o 6% z nemalé částky.

    AirBank mi s tím prý nemůže pomoct a mám to řešit s odesílatelem. Odesílatel mi ukázal SWIFT message, kde jsou zadány USD a prý to mám řesit s mojí bankou.

    U koho to mám reklamovat?
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    QUIP: Díky za vysvětlení, po ránu mi to ještě nemyslí.
    Určitě to hrozí u předplacenek a určitě to nehrozí s rámcovkou, kde se bez podpisu nic nezmění ;-)

    U autorizačních SMS bych se víc bál útoku na úrovni protokolu SS7...
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    OMNISLASH: (tedy ten webovy)
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    dzorz opet v prdeli
    QUIP
    QUIP --- ---
    ZBYNEK: Predpokladam, ze jde o to, ze je ted az prilis jednoduche prevest cislo na jinou SIM a pak se diky tomu dostat k overovacim SMS k cizimu uctu. Uz pred casem jsem na tohle tema cetl dost neprijemne blogposty ze zahranici. Kde nekomu totalne vysali ucet, bitcoin penezenku atd. A prave diky tomu, ze v te zemi byl velmi jednoduchy a rychly zpusob prevodu cisla na jinou SIM.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    RATTKIN: Asi jsem slepej, ale nevidím tam žádné relevantní informace...
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    nepoužívat už nikdy ověření přes sms.
    banku která neumí vypnout sms ověřovací kódy zrušit.
    sms kódy je možné použít maximálně tak na bazoši, pokud tam neprodávám velké objemy peněz

    forum.odorik.cz / forum.4smart.cz • Zobrazit téma - Nové možnosti portací od 1.4.2020
    http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=4806
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    CASTER
    CASTER --- ---
    Jo, ted uz me to nechalo prihlasit, ale predtim varovani, ze o vikendu bude planovany vypadek. Tenhle asi planovany nebyl :)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    OMNISLASH: To vetsinou delaji o vikendu, ne?
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    WEWERKA: i platba24 se jim jebkala. psali o nejake planovane udrzbe a zkvalitnovani sluzeb.. coz je popravde mozne, ze se tam auto placne pokazde, kdyz je nejaky vypadek :)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Posledni dva dny zlobi George, vzdycky hodinove vypadky. Vcera 3, dneska zrejme teprve 2. Nemate nekdo blizsi info?
    NELDE
    NELDE --- ---
    RATTKIN: Hlavně je to i o výkonu, velké objemy dat dělat online a bezpečně je prostě náročné na zdroje. Je mnohem rychlejší jet menší dávky, kde je menší režie.
    Ale asi by nebylo tak náročné na systémy, aby se obchodní den rozšířil. Jenže ono to bankám možná i vyhovuje, když místo 5x9 přejdeš na nějakých 7x20, tak jenom support má trojnásobný rozsah. A porotože je to provázané, tak bys musel mít ten support pro většinu bankovních systémů - a to jsou stovky aplikací v každé bance. V komerční firmě to může outsourcovat, ale bankám to vesměs nedovolí regulátor.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    PATRIKCHRZ: kamarád Aleš? :D
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Ještě mě napadla jedna příhoda, co mi vyprávěl kamarád z jedné z nových bank. Když jim po spuštění služeb nefungovalo spojení s ČNB, tak se to vyřešilo starým dobrým "kabelovým přenosem". Prostě se vzala disketa, nahrál se na ní dávkový soubor, dala se do kabely a odvezla se do ČNB, kde si soubor stáhli a nahráli (nebo dali disketu jinou, to už si nepamatuji) zase svůj dávkový soubor. Klienti přitom nic nepoznali.

    Nedávno měli s okamžitými platbami problém v Creditas, kdy se platby připisovaly dvakrát. U standardních plateb v momentě, kdy se něco takového zjistilo (a už se to i několikrát stalo), mohly banky problém napravit, než to většina jejich zákazníků zjistila. U okamžitých plateb se, samozřejmě, hned našli vykukové, co začali hned posílat platby sem a tam.

    Je super, že tu systém okamžitých plateb je, ale stále je to jen doplněk, zkrátka je moc křehký na to, aby se na něj mohlo spoléhat.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    REDSNAKE: databáze které používají, to jinak ani neumí. to je na celé přepsání novou generaci. za miliardy.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    PATRIKCHRZ: Ok, díky za vysvětlení. Já nevyvolávám bankovní revoluci, jen mě to zajímalo:)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    REDSNAKE: jak naznačil NAVARA - ten systém byl takhle napsán a takhle funguje a celkem není důvod to nabourávat. On systém, který funguje 365/24/7 generuje úplně jiné náklady, než systém dávkový fungující jen v pracovní dny. Není nutné řešit odstávky, je čas na údržbu a mimo jiné i na AML. Právě proto systém okamžitých plateb je jen pro nízké částky.

    Raději budu mít systém s převodem do druhého pracovního dne, na který se budu moci spolehnout, než systém okamžitých plateb, který občas (zatím docela často) nefunguje na 100 % (protože jedna nebo druhá banka má zrovna výpadek nebo odstávku).

    Je třeba si uvědomit, že přes CERTIS tečkou velké částky jednotlivě i souhrnně a tak je důležité aby byl hlavně robusní i za cenu, že nebude tak rychlý.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam