• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    NOISEGATE
    NOISEGATE --- ---
    hmn, tak jsem volal na RB a prý "vedlejší měnová složka" je zpoplatněna pouze v případě, že je vedena pod stejným číslem účtu. V případě migrace od Equa se prý automaticky vytvoří nový EUR účet který je zdarma a je k němu i debetka zdarma. Slečna na supportu teda nezněla moc přesvědčivě, tak asi počkám měsíc jestli mi něco strhnou nebo ne
    NOISEGATE
    NOISEGATE --- ---
    TOOMIX: zpoplatnejnej EUR ucet je presne ten duvod proc dnes vypovim RB + takova drobnost ze v dobe migrace banky jsem byl ve Francii, vesele platil svou EQUA "eur" kartou a RB mi vesele strhavala CZK jejich nevyhodnym kurzem, bleh.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    STEPNI_VLK: tak nejspíš to je podle kurzu ve chvíli blokace a pak se to zaúčtuje kurzem ve chvíli zaúčtování. Ještě by to mohlo být tím, že se nejprve použije kurz karetní asociace a následně při zaúčtování kurz banky.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    QUIP: Jednoduše. Když zaplatím něco v cizí měně, tak než se mi konkrétní částka opravdu strhne z účtu, tak je tam předběžná částka. Nevím, jestli si pak banka účtuje nějaký poplatek, nebo jde o rozdíl v kurzu či co, ale finálně stržená částka je prakticky vždy o něco vyšší. Toť vše.

    Revolut si fakt pořizovat nehodlám. Stačí mi to, co tady občas čtu. Na finanční "žůža dobrodrůža" mi bohatě stačí české banky. :)
    QUIP
    QUIP --- ---
    STEPNI_VLK: To mi asi musis prelozit do cestiny, protoze nerozumim tomu, co se ti stalo. Me se vzdycky strhlo tolik, kolik jsem opravdu platil. Tedy kdyz platim v korunach, strhne se mi tolik, kolik to stalo v korunach. Pokud platim v EUR, strhne se mi tolik z EUR uctu.Oh wait, to ted Raifka nema ... a pokud platim v EUR a ma se to strhnout v CZK uctu, no tak si to holt banka prepocita svym kurzem. Tuhle variantu nedelam u zadne banky, na tom mam Revolut.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    Tak já mám za sebou první - z mého úhlu pohledu - pozitivní zkušenost s Raiffkou. Platil jsem kartou zahraniční platbu kolem 15 tisíc. Zatímco v případě Equa byla skutečně stržená platba oproti té původně indikované (při platbách kolem 10 tisíc) vždy pravidelně o několik stovek vyšší, tak tentokrát to bylo pouhých pár desítek korun. Možná to byla jen výjimka potvrzující pravidlo, ale pokud ne a bude to tak probíhat i nadále, tak za mě rozhodně posun k lepšímu. Ledaže by mne tady tedy někdo vyvedl z omylu. ;)
    QUIP
    QUIP --- ---
    PERMONICK: Jo, souteze podobnych tipu jsou vzdycky "nezavisly" a nikdo nezna viteze predem :D
    Raifka jako klientsky nejprivetivejsi banka nema s realitou nic spolecneho.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PERMONICK: pěkný, pěkný. Dorazim hypotéku (pár set tisíc) a půjdu asi jinam.
    PERMONICK
    PERMONICK --- ---
    TOOMIX: tahle soutěž je jeden velkej joke, hlavně teda to označení Klientsky nejpřívětivější banka... zažil jsem RB jako klient i zaměstnanec, který ještě předtím zažil jako klient i zaměstanec Citibank a pak jsem i přicmrndával u spojování těch dvou bank... i tehdy se klientům tvrdilo, že se pro ně nic nezmění a byla to blbost, převod 1:1 by znamenal leckdy nejen nutnost vývoje, kterej se RB nechce platit, ale i překopání portfolií...

    No a co se týče kvality služeb, konkrétně třeba zákaznického servisu, ta byla a je strašná... nezapomenu třeba na to, jak se zákaznická linka RB chlubila tím, že má SLA na odpověď na mail v řádu minut... tomu se mi samozřejmě nechtělo moc věřit, tak jsem zjišťoval... v praxi to probíhalo tak, že operátorka, co vyřizovala maily ve spoustě případů odpovídala stylem "zavolejte si na linku" a tím byl problém "vyřešen" a SLA naplněno... no a na lince ti zas řekli, že si máš zajít na pobočku... :)))
    Zábavný byly i komunikační černé díry, kdy se třeba reklamace předávala k prošetření nějakému specializovanému oddělení a klientovi už se nikdo neozval, protože na oddělení sice problém prošetřili a třeba i vyřešili, ale protože neměli v popisu práce komunikaci s klientem, tak ticket prostě uzavřeli. Ten mail s odpovědí zákaznického servisu, že na můj podnět nebylo odpovězeno, protože oddělení, které ho řešilo s klienty nekomunikuje, bych možná ještě někde vyhrabal. :D Zákaznický servis RB je neuvěřitelná studnice zábavnosti. :)))
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    https://twitter.com/michalblaha/status/1597842585389010944?s=20
    QUIP
    QUIP --- ---
    ZBYNEK: Jeste okolo roku 2017 tam vetsinou byly Windows XP, jestli je tam ted neco novejsiho, bude to z doby Windows 7 :)
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    Škoda že se z té chybové hlášky nepozná, jakou verzi exploderu na bankomatech používají...

    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Mám radost, že u mě ta migrace prošla bez ztráty kytičky - historie plateb, trvalé příkazy, inkasa... Dneska tam konečně naskočila i hypotéka, jen mi svítí další splátka o 600kč nižší, než byla u Equa Bank, úrok je stejný. Nenapadá mě, čím by to mohlo být.
    QUIP
    QUIP --- ---
    NELDE: Dobry vedet. Jako dobiceji ted pouzivam Revolut, takze nejake reseni v kapse mam, spis mi slo o to, jak tim (opakovanym) prechodem pod RB vzdycky dojde ke zhorseni sluzeb... zhorseni sluzeb od nejlepsi banky... v paralympiade.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    BUNDA: tak nalezeno, kdyby někdo tápal jako já, tak je to pouze v Historii plateb nikoliv v odchozích a příchozích platbách, tam jsou jen ty čerstvé od doby těsně před migrací.
    NELDE
    NELDE --- ---
    QUIP: Na tohle můžeš užít eKartu od mBank - ta je dobíjecí - místo limitu na ní přihodíš peníze.
    Pokud si dobře pamatuji, ten PIN u Hello se pak dá změnit.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    Tak jsem dnes zjistil, že se z Equa do RB nepřemigrovala historie plateb, takže nejsem schopen ověřit, kdy jsem komu a na jaký účet posílal peníze :(
    MUXX
    MUXX --- ---
    STEPNI_VLK: Da se tam nekde vyklikat souhlas a pak to stavebko vidis v mobilni apce. Mozna i na webu, nezkousel jsem. Ale jinak jsou to oddelene entity.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Jelikož nemám zkušenost - RB uměla bankovní identitu, Equa nikoliv, jestli mám správný informace. Tím, že teď su teda taky pod RB, budu ju moct používat? V mobilním bankovnictví mi to háže jakousi chybu, na webu teď nevím, nemám možnost vyzkoušet. Nebo to půjde používat třeba až později?
    QUIP
    QUIP --- ---
    STEPNI_VLK: ja to taky hodne vyuzival. Bezne jsem mel nastaveny limit na 1000, abych mohl delat drobne nakupy na eshopech, ale zaroven abych nemusel mit strach ze zneuziti, kdyby nahodou... Kdyz jsem pak potreboval koupit treba letenky, tak jsem limit zvednul, zaplatil letenky a limit zase stahnul na 1000.

    Hello i Moneta umoznuji nastaveni konkretniho limitu pro internetove platby.

    U Hello me stve jejich zpusob sdeleni PINu - v obalce s karotu je tabulka, neco jako krizovka, druhy den prijde SMS se souradnicema, podle kterych clovek z tabulky ziska 4 cislice = PIN. A to je jedine misto, kde se PIN dozvi. Ze by sel treba zobrazit PIN v aplikaci, to ne. Ach jo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam