• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    ahoj, nemáte prosím někdo zkušenosti s ČSOB Premium a placením v zahraničí - jaký kurz aplikují? Umí nabídnout lepší kurz jako nyní už jiné banky...na jejich webu jsem to nikde nenašel a paní z online chatu odpověděla nejednoznačně :) díky
    VANEK
    VANEK --- ---
    NELDE ZBYNEK: Tak jo, sorry, ale dalo chvíli práci to najít. "Okamžité platby se v současnosti netýkají hromadných plateb či trvalých příkazů."
    Okamžité platby – bleskové platby pro firmy i občany - Česká národní banka
    https://www.cnb.cz/cs/platebni-styk/certis/okamzite-platby/#acco_471feaac_2
    (schováno dole pod rozklikáváním "Kdy lze okamžité platby použít?")
    NELDE
    NELDE --- ---
    CUKI: Tak ono než programovat, aby to správně poslalo peníze poslední pracovní den před plánovaným datem v době vánoc, je pro programátora jednodušší to ukecat na posílání první pracovní den po (-;
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZBYNEK: tvl, fakt ne musel jsem se podívat. To má snad každá banka. Že by podobná idiocie jako nemožnost přes internet platit QR?

    BTW na to jsem poslal dotaz a několik měsíců bez odpovědi.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    CUKI: Nedá.

    Je zbytečné to víc probírat, psal jsem to jen jako zajímavý poznatek, někomu se to info může hodit... Prostě s tím takhle budu počítat a pro další platby budu mít větší časové rezervy.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZBYNEK: Tak hlavě pokud je o trvalý příkaz a vadí ti že to přijde později, tak se to dá nastavit na poslední pracovní den před...
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: přesně tak, trvalé platby nejsou běžně v systému okamžitých plateb. Přece jen systém okamžitých plateb je "křehčí" a má docela často výpadky.
    NELDE
    NELDE --- ---
    VANEK: Ne všechny banky jsou zapojené - třeba stavební spořitelny zatím nejsou.
    Tipnul bych si, že trvalé platby a inkaso nejedou "automaticky" v systému okamžitých plateb - možná se mýlím, ale je to dražší než standardní clearing.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    VANEK: Proto o tom píšu, jako malé "varování". Patrně ta platba šla přes clearing ČNB, nikoliv jako okamžitá platba (bylo to 20.000, takže to limit pro okamžité platby nepřesahovalo).

    Asi záleží jak má která banka řešené trvalé příkazy během víkendu.
    VANEK
    VANEK --- ---
    ZBYNEK: To je nějaké hodně divné; běžný mezibankovní styk už přece jede taky prakticky okamžitě.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    Jdu si postěžovat... Ve Fiu mám trvalý příkaz, který se měl provést v sobotu. V sobotu se peníze z Fio účtu strhly, ale zatím ještě pořád nedoputovaly do druhé banky - patrně proto, že trvalý příkaz není okamžitá platba. Ach jo
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    JANISKA: tak určitě reklamace, banka je povinna prokázat, že jsi platbu autorizovala a komu šla. S ČSOB budou asi trochu potíže, teď s nima mám už druhý spor před finančním arbitrem. Určitě se nenechat odbýt, chtít vědět komu peníze šly a jak byla platba autorizována.
    JANISKA
    JANISKA --- ---
    WOJTISHEK: Díky, tak v tom případě je nějaký bug v elektronickém bankovnictví, protože ano, v Hollaru jsem si kupovala grafiku, jen jsem si teda samozřejmě nezapamatovala, že stála stejně jako kurzovný sportovního kroužku. Akorát nedává smysl, proč by u toho Hollaru měly bejt uvedený variabilní symboly a další údaje toho kroužku.
    Takže všechny peníze zjevně odešly tam, kam měly, jen nějaké chybně zobrazené údaje způsobily moji paranoiu. Díky za rozkrytí!
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    JANISKA: na Praze 1 mi to našlo jako jediné Sdružení českých umělců grafiků Hollar, jestli to má nějakou souvislost
    JANISKA
    JANISKA --- ---
    WOJTISHEK: "Sdružení českých". Nic víc nevím, neb nic víc není v systému vidět. Tak asi musím fakt počkat na to prošetření od banky. Ale hlava mi to prostě nebere.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    JANISKA: nemůže to být například rozdílný způsob platby? Tedy platba kartou a poté třeba nějakým rychlým převodem, nebo něčím podobným. Co je to konkrétně za subjekt na Praze 1?
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JANISKA: zní to jako nějaký phishing.
    Teoreticky se stát může, že platba odejde 2x díky nějaké chybě v systému, resp že první pokus projde, i když brána se třeba zasekne a nakonec vrátí chybu, jednou se mi to stalo, ale je to už dávno, čekal bych, že dneska už to bude ošetřené lépe. Ale tak jako tak pak by měla jít pokaždé stejnému příjemci. Pokud šla každá jinam, tak někdo musel vytvořit dva paymenty.
    JANISKA
    JANISKA --- ---
    Ahoj, mám zcela laický a dost možná pitomý dotaz, ale o peníze se snažím starat pokud možno co nejmíň. Nejdřív trochu kontextu:
    Úplně náhodou jsem zjistila, že z mýho účtu (u ČSOB) odešla dvakrát za sebou stejná částka, dva dny po sobě. Pokaždé se stejným VS, KS, SS. Mělo jít o peníze za kroužek pro dceru. Psala jsem na kroužek a tam mi řekli, že jim ale peníze přišly jen jednou. Až pak jsem se na to koukla pořádně a zjistila, že druhym příjemcem je někdo jinej než kroužek, nějakej subjekt na Praze 1.
    Platbu/y jsem provedla kartou online, myslím si, že přes platební bránu a matně si vzpomínám, že jsem to zkoušela víckrát, protože mi nejdřív banka hlásila nějakou chybovou hlášku.
    Na infolince mi řekli jen to, že mám podat reklamaci a že to asi nějakou dobu potrvá, než to banka vyšetří a zhodnotí.
    Takže můj dotaz je následující: Máte někdo s něčím podobným zkušenost? A je technicky možný, že se stejná platba online odešle dvakrát a pokaždý někomu jinýmu?
    CUKI
    CUKI --- ---
    PULKA: Já minulej? ok řešil posílání OUR a ani tam ti nikdo negarantuje že příjemnce dostane danou částku. A nedá se ani zjistit dopředu kudy a za kolik :-( Třeba je to tenhle případ. Za částka by dost odpovídala.
    PULKA
    PULKA --- ---
    DAVIDOWITCH: No, asi jo :/ nakonec jsem invalidovala pres podporu W8ben formular, takze by se mi tam mely kupit platby, ale jinak se s tim asi neda delat:

    Tipalti partners with multiple payment providers, and the provider used for a specific payment depends on several factors, such as country, currency, and payment method.

    The FX rate is not determined by Tipalti, but by the payment provider executing the transaction on the payment date.

    These rates may include provider-specific margins and are not displayed in advance. At this time, we do not offer a rate table or real-time visibility into conversion rates for payees.

    The exchange rate is set by the payment provider or executing bank, not Tipalti. The rate can vary from day to day and may differ depending on the route taken by the funds (e.g. SEPA, SWIFT, local rails).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam