• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici


    Pouze pro NYXáky je zde k dispozici FTP s notama pro vzájemné vyměňování



    Pokud budete uploadovat své noty, uvádějte tam prosím celé názvy skladeb, nejlíp včetně autora (i když to bude v adresáři s autorem).
    Soubory, co patří k sobě, házejte do archivu (zip).
    rozbalit záhlaví
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    MANCINI: takze, jestli to chapu dobre, nejde o principialni problemy, a s investovanymi penezi se kvalita limitne blizi klasickymu nastroji (s tim, ze v nejaky chvili uz clovek narazi na dostupny technologie a dalsi vrseni penez uz mu nepomuze). Nebo jeste prehlizim neco, co treba umozni trenovanymu uchu rozpoznat klasiku od nejkvalitnejsi elektriky s jistotou i na nahravce prumerny kvality?
    MANCINI
    MANCINI --- ---
    ESTEN: je nekolik veci, ktery musi sampler oproti klasice nahradit:

    1. kvalita nahranyho samplu - tohle je o vzorkovacich frekvencich, kvalite porizenyho zaznamu
    2. rozdilnost samplu v zavislosti na silu uhozu - vice je lepe, ale nikdy to nebude dokonale, dokud se bude jednat o samply. Cesta je napriklad V-piano od Rolandu, ktery pouziva pro klavirni zvuk pomerne uspesne syntezu.
    3. rezonance - DSP simulace ruznych rezonanci, ktere jsou narocne na simulaci, takze opet $$
    4. kvalita reprodukce - DA prevodnik, zesilovac, reproduktory ... zase cim drazsi, tim lepsi
    5. vliv poslechovy mistnosti - klasickej nastroj se v kazdy mistnosti chova trosku jinak, zatimco elektronickej zni skoro porad stejne ... nektery drazsi nastroje simulujou pomoci mikrofonu a DSP procesoru, ale je relativne vzacny

    atd ...
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    MARWIN_KOVAREX, TEDDYBEDDY: co tedy poradne nasamplovat nejde? V cem elektriky nemaj sanci akustiku napodobit?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MARWIN_KOVAREX: No tak jasně. To je ale mechanická záležitost, která má spíš dopad na techniku hry. Výsledný zvuk je daný souběhem mnoha dalších faktorů, ale ty jsou je v kvalitních zvukových bankách pro samohrajky obsaženy také.
    MARWIN_KOVAREX
    MARWIN_KOVAREX --- ---
    MARWIN_KOVAREX: Co se týče toho odporu, ono to totiž asi jinak, než těma kladávkama skoro simulovat nejde, protože energie pohybu je rychlost na druhou, a to kladávko je spojeno s tou klávesou taky tak nějak nepřímo, takže funkce odporu té klávesy v závislosti na rychlosti zmáčknutí je něco dost zvláštního.
    Třeba se podaří realistického odporu kláves dosáhnout tím, že by to piáno mělo počítač, kterej by simuloval to fyzikální chování toho kladívka, a v závislosti na tom by elektronicky určoval odpor klávesy :)
    MARWIN_KOVAREX
    MARWIN_KOVAREX --- ---
    TEDDYBEDDY: Jde o víc věcí.
    Například u akustickýho piána ti, když zmáčkneš tón, a držíš pedál nezní jen ta jedna(až tři) struny toho tónu, ale i (sice výrazně míň) další, který s ním nějak rezonujou, nevím jak je to přesně fyzikálně, někdy si to prozkoumám, ale určitě je to tak, když jsem měl piáno třeba v rekonstrukci, a nebyly tam ty tišítka, šlo dovnitř zařvat, a ty struny se rozezvučely v takovým poměru, že jsem z toho souzvuku slyšel svůj hlas :)

    Potom je otázka té mechaniky, neznám žádný elektrický piáno, který by mělo mechaniku stejnou jako dobře seřízený akustický nástroj, prostě se to chová jinak, ne jen že jsou lehčí, ale celkově jiné chování (setrvačnost kladívka, jeho odražení od struny ...), takže bych se bál, že když budu cvičit na elektronický tak pak na normálním budu dost zmatenej, a nebudu bejt schopnej hrát přesně, zejména potichu, pokud ovšem nemáš v plánu hrát do budoucna na akustiku, tak je to asi jedno.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    ESTEN: "Ucho laika" nepozná nic. To je jako vysvětlovat slepému barvy nebo abstinentovi rozdíl mezi výčepní lihovinou a chivas regal. Tak asi tak.
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    TEDDYBEDDY: to se dalo cekat. Jasne ze zvuk koncertniho piana na zivo se neda srovnat s cimkoliv co vyleze ze sluchatek nebo repraku. Proto prosim o priklad nahravky, na ktery pozna rozdil i ucho laika, kdyz mu nekdo vysvetli v cem tkvi.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    ESTEN: Zajdi si na koncert.
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    doporucte mi prosim nekdo akustickou nahravku, ktera ukazuje, co by ani nejdrazsi elektrika s nejlepsima samplama nezvladla.. at vim o cem je rec :)

    doted mi prislo, ze treba ty elektriky od korgu jsou celkem postacujici, co se vylouditelnejch zvuku tyce. Ale asi se seredne pletu..
    MISERY
    MISERY --- ---
    Mám taktéž jak klavír, tak elektrický klavír, více tedy hraju na elektrický klavír, jednak se nemusí furt ladit a dá se na něj hrát do sluchátek, ale učila jsem se hrát na klasické pianino. Ale myslím, že co se týče tohoto klubu, tak bych řekla, že je to jedno, protože stejně se tu řeší jen ty elektrické piana, případně noty... o technice hraní se tu nemluvilo už pěkně dlouho (pokud vůbec) :-)))
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    Podotýkám, že mám jak klavír, tak klavinovu, tak soudím z vlastní zkušenosti
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    LOOLE: Rozdíl je veliký, základem hlavírní hry je úhoz, tónotvorba. Ta se prostě ani na digi pianě učit ani dělat nedá, tam je barva a kvalita tónu daná jednou provždy. Je to srovnatelné co se týká dynamických možností (ale i tady digi pokulhávají) a co se týká odporu kláves (jen ten má každý klavír prostě jiný)... Klávesy jsou nástroj sám o sobě, to je úplně jiná kategorie, je to sice klávesové, ale s klavírem to má společnou akorát barevnost.
    LOOLE
    LOOLE --- ---
    NIMUI: já mám dig. klavír a měla jsem možnost porovnat s normálním klavírem a kromě drátů u digitálu jsem nějaký závratný rozdíl nepozorovala. Nejsem profi hráč, takže to beru z laického hlediska. Rozdíl jsou el. klávesy, to už je asi o něčem trochu jiném. :)
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    Tak mne napadá... sice je tu dost lidí, kteří mají elektircký klavír... ale myslela jsem si, že tenhle klub se týká těch "živých"... on je to přeci jen rozdíl...

    Není na nyxu nějaký klub přímo ke klávesám a digi pianů? Asi by tam bylo víc lidí, kteří ví...
    ENT
    ENT --- ---
    ahoj, vybiram elektricky piano a nasel jsem par adeptu. je to pro mou holku co si na to bude hrat pisnicky pro deti ve skolce a obcas si vymysli neco svyho. chce aby si svoje skladby mohla nahrat do kompu. na netu jsou tri prdele levnejch cinskejch pian co hrajou strasne, koupim ji radsi neco starsiho ale lepciho. zde jsou my adepti tak prosim poradte kdo se vyznate.

    http://kytary.cz/yamaha-psr-e313/HN094397/

    http://hudba-hudebni-nastroje.megainzerce.cz/hudebni-nastroje/klavesy-casio-ctk-750-286187.htm
    tohle casio se mi hodne libi, ma uz i to kolecko na ohybani zvuku.Akorat nevim jaky je rozdil mezi MIDI a GENERAL MIDI. Neni v tom nejaky zasadni rozdil napr ze GM nebude jiz podporovany atd?

    http://www.know-your-keyboard-piano.com/yamaha-psr-240-keyboard.html

    http://www.planetdj.com/i--CTK-491

    tak co z toho?
    Diky moc, hodne mi to pomuze.
    SOUL
    SOUL --- ---
    Ahoj, prosím poradíte mi nejakej kvalitni metronom? Koukam ze to cenove rozpeti je 100-3500, takze jsem fakt ztracenej. Rozpocet mam do 1000,-. Nevyznam se v tom, vybiram darek pro brachu. Díky
    MAJKNEJEDLY
    MAJKNEJEDLY --- ---
    Používáte někdo ke klavesám sustaine a volume pedál ? Potřeboval bych nějaký typy....thx :)
    MANCINI
    MANCINI --- ---
    Mimochodem, shanim novy elektronicky klavir a zatim se mi libi Clavinova CLP-370. Mate tipy na neco, co by me mohlo v teto cenove relaci taky zajimat? Nestojim o 1000 zvuku a efektu, ale chci co nejvernejsi mechaniku a zvuk klaviru.

    Diky za tipy
    EXKYBORG
    EXKYBORG --- ---
    Prosim, nemate niekdo kadenciu Mozartoveho 21. klavirneho konceru - C dur (467) od Fazil Saya?
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    MANCINI: ja ti toho korga klidne pohlidam, nez ho prodas :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam